Gå til innhold

Til dere som stopper med hunden og står og glor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forvirret23 skrev (2 timer siden):

Gå på riktig side så hjelper det mye. Da har du deg og den andre personen som buffer mellom dere. 

Tenk om alle bare hadde forstått dette. Hund, menneske, menneske, hund løser mye. 

Anonymkode: 2fe49...12e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenk om alle bare hadde forstått dette. Hund, menneske, menneske, hund løser mye. 

Det irriterer meg mest når det gjelder å møte hund. Jeg pleier å bare gå og gå på riktig side, men de flytter seg ikke da heller. Det er da også lettest å ha kontakt med hunden for det har hunden lært fra den var veldig liten.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forvirret23 skrev (4 minutter siden):

Det irriterer meg mest når det gjelder å møte hund. Jeg pleier å bare gå og gå på riktig side, men de flytter seg ikke da heller. Det er da også lettest å ha kontakt med hunden for det har hunden lært fra den var veldig liten.

Min er heldigvis opplært i å bytte side. Så kan fint be han om det, så jeg får den bufferen uansett. Men hadde vært fint om folk bare gikk riktig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Tull, om du vil lære hunden din dette gir du hunden rom til å oppleve ro, ikke ved å la den bli i en stresset setting.. Det er abs for hundeeiere som ønsker god adferd, det du beskriver er dårlig hundehold. 

Anonymkode: b6fb7...fc6

Jeg lar da virkelig ikke hunden være i en stresset setting, hvor har du den ideen ifra? Hunden er rolig som bare det, den.

Grunnen til at vi stopper opp er at den skal lære seg å observere andre hunder uten å måtte hilse på, noe den utmerket godt klarer i en alder av snart 5 mnd. Den er jo altså ikke stor og skummel for andre hunder, akkurat. Poenget mitt var at det finnes grunner til at noen velger å stoppe opp med hunden sin. 😉

Men jeg tar gjerne en diskusjon på dårlig hundehold, jeg kan tilogmed invitere deg hjem til meg hvis du ønsker sjekke forholdene til valpen min, sånn at du kan få bekrefta meninga di? 

Anonymkode: bc3bb...61b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja grunnen til at jeg stopper opp er at jeg har en snill hund(jeg løfter opp). Hvis andre har kjøpt seg for mye bikkje er det faktisk ikke mitt problem. 

Anonymkode: 963c3...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor løfter dere hundene deres? Blir ikke hundene stressa av det?

Anonymkode: 3a9c1...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunden min reagerer de gangene både eier og hund står og stirrer. De gangene ser den andre hunden heller ikke spesielt avslappet ut, og jeg mistenker at den føler stress fra eieren som også står og nistirrer. De som stopper opp inn til siden og der både hund og eier virker avslappet, kaster han bare et blikk på og går uanfektet videre.

Det bor en hund i nabolaget som legger seg ned og stirrer intenst når den møter andre hanner, og jeg har registrert at det er flere andre hunder som reagerer på denne oppførselen.

Anonymkode: 413a9...d8f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi hadde hund stoppet vi ved kryss og når andre folk kom i mot. Ventet og lot dem slippe forbi. Både for å lære tålmodighet og ikke hoppe opp på andre mennesker/forsøk på å leke med andre hunder. Dette var en stor hund som ikke visste hvor stor han var. Han rykket og nappet utrolig mye før denne treningen. Han ble godt vant med å vente, se og så gå videre uten overtenning. Tror du er en smule sensitiv og tror alt handler om din hund HI.

Anonymkode: d1df6...606

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da vi hadde hund stoppet vi ved kryss og når andre folk kom i mot. Ventet og lot dem slippe forbi. Både for å lære tålmodighet og ikke hoppe opp på andre mennesker/forsøk på å leke med andre hunder. Dette var en stor hund som ikke visste hvor stor han var. Han rykket og nappet utrolig mye før denne treningen. Han ble godt vant med å vente, se og så gå videre uten overtenning. Tror du er en smule sensitiv og tror alt handler om din hund HI.

Anonymkode: d1df6...606

Men hva gjør du om du møter andre som trener akkurat likt?

For du er jo avhengig av at den andre parten faktisk går forbi deg, og denne må da jobbe hardere med sin hund, enn om begge gikk og passeringene ble raskt overstått. Så hvem som tror verden spinner rundt en selv, kan man vel diskutere her. 

Jeg har vurdert å stoppe opp et par ganger, sette hunden min i sitt og bare bli stående. Men så tenker jeg at det har ingen av hundene spesielt godt av, så da jobber jeg som en helt for å få min forbi på avslappet vis slik at den ikke trigger den andre hunden.

Anonymkode: dba7c...213

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja grunnen til at jeg stopper opp er at jeg har en snill hund(jeg løfter opp). Hvis andre har kjøpt seg for mye bikkje er det faktisk ikke mitt problem. 

Jeg har en reaktiv og redd hund som jeg prøver å trene til å passere rolig, men når sånne som deg med "snill hund" stopper opp, lar hunden gå for nære, har hunden på "feil" side av dere og generelt overser ALLE tegn til at jeg prøver å gå forbi i fred, uten hilsing eller kjefting og utagering så blir det umulig. Ta hintet, hold hunden din borte, for alle du møter har ikke like "snill" hund. 

Anonymkode: 773b3...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor løfter dere hundene deres? Blir ikke hundene stressa av det?

Anonymkode: 3a9c1...003

Nei. Heller litt stresset enn oppspist hund. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en som stopper helt opp. Jeg prøver å få kontakt med han og få han med meg. Prøver å avlede han i å stirre. Men jeg kan ikke slepe han med meg.

Anonymkode: 96e1e...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...