AnonymBruker Skrevet 25. august #1 Del Skrevet 25. august Kan noen gå god for den? Flere skryter av denne øvelsen og sier den gir fantastiske resultater, men jeg vet ikke? Er den oppskrytt, eller ligger det noe i dette? Anonymkode: 9e4cd...188 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august #2 Del Skrevet 25. august Funket på meg. Er 45 år og begynte vel med vakumøvelser jevnlig i begynnelsen av 30 årene. Mer eller mindre i perioder. En ting jeg bla har merket meg utenom relativt flat mage er at jeg aldri har hatt ryggsmerter eller plager. Tenker det kan være sammenheng. Anonymkode: 97b28...0c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august #3 Del Skrevet 26. august Jeg gjør en liggende variant av øvelsen. Den fikk jeg som en rehabiliteringsøvelse for korsryggen. Sammen med et par andre kjerneøvelser gir den veldig gode resultater ved å stramme det "indre korsettet". Anonymkode: a6b93...4d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultima Skrevet 26. august #4 Del Skrevet 26. august Det er vanskelig å svare på om det er en god øvelse, uten å vite hva du ønsker med det Det som i alle fall er lurt for helsen er å slutte å bruke tid på situps og sixpack øvelser, og heller fokusere vakum om man ønsker en slankere og sterkere midje/kjerne (husk at ingen trening gjør deg slank som i mindre fet). Når det er sagt ville jeg heller prøvd å inkludere vakum med andre øvelser som styrker kjernen, som plankevarienter, push ups, bear crawls slik at man øver det inn i bevegelse og situasjoner som er mer overførbare til "livet". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #5 Del Skrevet 27. august Takk for tilbakemeldinger. Målet mitt er egentlig å få smalere midje og flatere mage. Skjønner at øvelsen i seg selv ikke kan forbrenne fett, men kan den likevel gi en illusjon av flatere mage? Vet ikke helt hva jeg ser for meg, men at man kanskje får styrket slik at ting «holder seg mer på plass». Jeg trener styrke fra før av (også litt mage og kjerne - i utgangspunktet planken og crunches i apperat med ekstra vekt), men veldig flat mage/smal midje har jeg dessverre aldri hatt. Ikke engang på mitt tynneste da jeg veide 42 kg… TS Anonymkode: 9e4cd...188 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august #6 Del Skrevet 27. august AnonymBruker skrev (På 26.8.2024 den 7.58): Jeg gjør en liggende variant av øvelsen. Den fikk jeg som en rehabiliteringsøvelse for korsryggen. Sammen med et par andre kjerneøvelser gir den veldig gode resultater ved å stramme det "indre korsettet". Anonymkode: a6b93...4d7 Kan du forklare denne øvelsen? Anonymkode: ed7e9...4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #7 Del Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kan du forklare denne øvelsen? Anonymkode: ed7e9...4b5 Jeg ligger på rygg med knærne løftet opp mot brystkassen slik at korsryggen får god kontakt med underlaget. Underarmene krysses, navlen trekkes "inn og opp" (vakuum), mens jeg dytter på lett mot lårene uten at de beveger seg. Stillingen holdes i 3 sekunder. Jeg startet med 5 repetisjoner, men er nå oppe i 15 repetisjoner, 3 sett. Dette er en veldig lett øvelse, men jeg har fortsatt med den fordi jeg liker effekten den har på korsryggen og kjernemuskulaturen. Anonymkode: a6b93...4d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #8 Del Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ligger på rygg med knærne løftet opp mot brystkassen slik at korsryggen får god kontakt med underlaget. Underarmene krysses, navlen trekkes "inn og opp" (vakuum), mens jeg dytter på lett mot lårene uten at de beveger seg. Stillingen holdes i 3 sekunder. Jeg startet med 5 repetisjoner, men er nå oppe i 15 repetisjoner, 3 sett. Dette er en veldig lett øvelse, men jeg har fortsatt med den fordi jeg liker effekten den har på korsryggen og kjernemuskulaturen. Anonymkode: a6b93...4d7 Tusen takk for forklaring! Hvordan merker du at du gjør øvelsen riktig? Altså, at du føler vakuumet? Anonymkode: ed7e9...4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august #9 Del Skrevet 28. august AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ligger på rygg med knærne løftet opp mot brystkassen slik at korsryggen får god kontakt med underlaget. Underarmene krysses, navlen trekkes "inn og opp" (vakuum), mens jeg dytter på lett mot lårene uten at de beveger seg. Stillingen holdes i 3 sekunder. Jeg startet med 5 repetisjoner, men er nå oppe i 15 repetisjoner, 3 sett. Dette er en veldig lett øvelse, men jeg har fortsatt med den fordi jeg liker effekten den har på korsryggen og kjernemuskulaturen. Anonymkode: a6b93...4d7 Hvordan merkes resultatet? Anonymkode: 58baa...645 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå