Gå til innhold

Urimelige følelser i voksen alder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En mann som har hatt sex med 50 stykker rundt forbi i nærmiljøet og nabobygdene hadde jeg hatt problemer med å involvere med med. Det hadde blitt for mange skjeletter i skapene rett og slett.

Når jeg spurte mannen min om han hadde hatt noe på gang med noen av jentene på jobben så svarte han "man skiter ikke i eget reir"

Anonymkode: 0b0be...b9a

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En mann som har hatt sex med 50 stykker rundt forbi i nærmiljøet og nabobygdene hadde jeg hatt problemer med å involvere med med. Det hadde blitt for mange skjeletter i skapene rett og slett.

Når jeg spurte mannen min om han hadde hatt noe på gang med noen av jentene på jobben så svarte han "man skiter ikke i eget reir"

Anonymkode: 0b0be...b9a

Ja, har fortalt han at denne typen menn har jeg unngått i alle de år. Vi har en utrolig fin kjemi og forholdet er godt.

Han har vært seksuelt aktiv i over 20 år, så antallet er vel ikke helt krise i det perspektivet. Han har heller ikke hatt en drøss av partenere siste årene, noe jeg tenker viser at han har modnet, eller i det minste endret tankesett.

Romanser eller seksuelle forhold med kollegaer er overhodet ikke lurt nei. Heldigvis lærte han fort det.

Anonymkode: 51011...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.8.2024 den 12.19):

Spot on.. og jeg har utviklet en hormonsykdom etter vaksinene. Har egentlig tenkt den først og fremst påvirker fysiske ting, men selvfølgelig kan det gjøre at jeg tenker og føler annerledes også. Det finnes dessverre ingen medisin eller mulighet for å bli kvitt denne sykdommen. 

Jeg har lagt det frem for han som at sjalusien er noe urimelig i mitt hodet, og det er mitt ansvar å få orden på det. Men jeg har også spurt han om han ikke kanskje kan tenke seg at muligens noe ved hans fremtoning kan føre til at kjærestene hans blir usikre på han. Han er ikke avvisende til det eller bagatelliserende, men han skjønner ikke hva det skulle være. For han har ikke øyne for noen andre enn meg.

Men da begynner tankene å kverne når han vil oppsøke tidligere ligg og flørter for å slå av en prat, fordi det er høflig sier han. Og ja, det er høflig å si hei om noen hilser på deg. Men det er noe helt annet å reise seg opp fra bordet sitt, gå 50 meter og oppsøke en kvinne han har datet og hatt sex med bare for å si hei. Hvorfor skulle han ønske det liksom? Det er her jeg faller av logikken.

Ekskonen hans slet med heftig sjalusi, sa ingenting for å begrense han nødvendigvis, men kommuniserte med kroppsspråk når hun var misfornøyd. Han sluttet etterhvert å gå ut av huset, deltok ikke på noe sosialt med venner eller jobb fordi han følte på at hun ikke likte det. Sluttet å trene og alt hun ytret misnøye over.

Jeg vil selvfølgelig ikke han skal kutte ut noe som helst, vil bare vi skal være trygg og god på hverandre. 

Så dette må jeg selvfølgelig ordne opp i. 

Anonymkode: 51011...791

Her går alarmene mine av. 

Jeg sier ikke at det ER det, men det du beskriver fyller urovekkende mange bokser for manipulering og gasslighting. 

Vet du at han er god? Har du snakket med eksen hans? Vet du at det han forteller deg stemmer? Eller sier han det bare for å etablere følelsen av at sjalusi er en følelse du ikke skal ha? Og samtidig fortsetter han (vel vitende?) med en væremåte han VET at vil skape sjalusi hos deg for å gradvis skape en skjev psykologisk maktbalanse? 

La meg gjette, han er super raus og god i sine øyeblikk? Løfter deg opp og får deg til å føle deg trygg, elsket og flott... og så skjer det sånne små greier, nesten umerkelig... og du blir usikker og føler deg plutselig litt ekkel og usikker? Men du klarer ikke sette helt fingeren på hva som skjer? 

Og gradvis gransker du deg selv mer og mer, for det må jo være noe med deg? Hva er dette nye ellers liksom? Kanskje blir du nesten litt unnskyldene.. Gud av meg, hva går over meg. "Jeg pleier aldri være som dette".... 

Nei du pleier ikke det -Men du pleier kanskje ikke bli manipulert heller? Den mannen der.. uff, tenk deg godt om! Hold øynene fryktelig fryktelig åpne, for her er det bekymringsfullt mange tegn. For mange til å ikke ta det med i vurderingen! 

Anonymkode: a8303...c9b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her går alarmene mine av. 

Jeg sier ikke at det ER det, men det du beskriver fyller urovekkende mange bokser for manipulering og gasslighting. 

Vet du at han er god? Har du snakket med eksen hans? Vet du at det han forteller deg stemmer? Eller sier han det bare for å etablere følelsen av at sjalusi er en følelse du ikke skal ha? Og samtidig fortsetter han (vel vitende?) med en væremåte han VET at vil skape sjalusi hos deg for å gradvis skape en skjev psykologisk maktbalanse? 

La meg gjette, han er super raus og god i sine øyeblikk? Løfter deg opp og får deg til å føle deg trygg, elsket og flott... og så skjer det sånne små greier, nesten umerkelig... og du blir usikker og føler deg plutselig litt ekkel og usikker? Men du klarer ikke sette helt fingeren på hva som skjer? 

Og gradvis gransker du deg selv mer og mer, for det må jo være noe med deg? Hva er dette nye ellers liksom? Kanskje blir du nesten litt unnskyldene.. Gud av meg, hva går over meg. "Jeg pleier aldri være som dette".... 

Nei du pleier ikke det -Men du pleier kanskje ikke bli manipulert heller? Den mannen der.. uff, tenk deg godt om! Hold øynene fryktelig fryktelig åpne, for her er det bekymringsfullt mange tegn. For mange til å ikke ta det med i vurderingen! 

-isåfall er det ikke rart at han snakker med de gamle som dro da de fikk en uggen følelse. Det gjør han av fryktelig mange grunner, både for å psyke deg ned, løfte seg selv opp, vise de gamle at følelsene deres var gale for her er han med en ny dame, holde eldre maktbalanser varme samt bygge videre på dem om mulig. 

Jeg skal gi meg. Men jeg kunne tatt for meg så alt alt for mange av innleggene dine og vridd dem denne veien. Sånn skal det ikke være! Jeg håper du er forsiktig med vettet ditt! Hjertet ditt er kanskje åpent, men sinnet ditt trenger du ikke åpne helt. -iallefall ikke for de mindre hyggelige frøene han så gjerne vil plante inn dit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...