AnonymBruker Skrevet 12. august #1 Del Skrevet 12. august Jeg vet dette er teit og håpløst, og vet det er mitt problem. Og kanskje blir dette litt langt... Men jeg opplever en form for urimelig sjalusi i voksen alder. Jeg og kjæresten har vært sammen i 15 mnd, har barn på hver vår kant, vært singel noen år før vi møttes, og begge har uttrykt fra første stund at vi vet det er oss, og kjenner på følelser som er nye og det å føle seg hjemme hos den andre. Problemet er at vi har ganske ulik historie når det kommer til dating/sex. Han har vært med 40-50 kvinner, og flere av de har han "hatt en greie med". Vi har landet på at hvis vi skal omgås noen vi har hatt sex med eller hatt en greie med så sier vi fra til den andre om det. Rett og slett fordi flere ganger blir det mye lange blikk og skjulte smil fra kvinner, eller at de stryker tilfeldig inntil han osv. Da slipper vi hele den biten der jeg lurer, han føler seg max ukomfortabel og det blir en kjedelig greie. Kvinnene er kollegaer, kunder, venner, bekjente, skolevenninner osv. Han har de fleste på facebook, og vi møter på flere månedlig. I tillegg er det kvinnene som legger an på han, som han ikke har en historie med. Jeg har vært i 5 forhold før han, alle kjekke, pene, trente osv menn. Men jeg har aldri kjent på denne type sjalusi som nå. Jeg opplever at en bølge med tristhet kan skylle over meg og jeg kjenner gråten i halsen. Akkurat som at følelsene bare presser på og vil velte ut. Selvfølgelig har mannen en historie med andre kvinner! Han er over 40 år, og en skikkelig flott mann. Jeg har ransaket hodet mitt for å finne ut hvorfor dette rir meg sånn? Eneste jeg kan komme på er at jeg ikke ser ut som jeg pleide. Svangerskap og alder har satt sine spor, og en sykdom jeg fikk etter vaksinering. Jeg er fortsatt søt, men ikke stram og fit som før, og magen er ødelagt. Rett og slett. Der spiller det ingen rolle med trening eller slikt, den er gone. Kjæresten min sier han synes jeg er nydelig, han elsker meg, han vil ha sex med meg. Men han har all den tiden vi har vært sammen ikke en eneste gang tatt meg på magen. Og klær som kan fremheve magen på ett eller annet vis er han forsiktig med å heller foreslå en annen kjole med løsere form. Alle de her damene det er snakk om er selvfølgelig flotte. Sånne som spretter rundt i treningstights og er flink til å sminke seg. Kanskje bare èn av de ser skikkelig herja ut, som en villmarksjente, men som uansett har flott kropp. Så... handler dette egentlig om at jeg ikke liker hvordan jeg ser ut? Jeg har virkelig aldri tenkt slik før. Jeg er rimelig happy go lucky, ok, så ser jeg sånn ut da. Og mennene jeg har vært med har ikke sådd slike frø av tanker. På tross av at de har vært 5-10 år yngre enn meg alle sammen. Har ikke før følt meg stygg, ekkel eller mindreverdig. Har følt meg flott, begjært, at de digger hele meg. Hva skal jeg gjøre med dette? Jeg har vært ærlig med kjæresten min om denne gnagende sjalusien og tristheten, og tydelig på at dette er meg og mitt. Og at jeg må gjøre mitt beste for å hanskes med det om vi skal fungere. Og under ingen omstendigheter skal han begrense seg sosialt eller slike ting. Tips eller erfaringer? Kanskje er du mann og har opplevd en kvinne som meg? Hvor slitsomt er det? Anonymkode: 51011...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZarahSweet Skrevet 12. august #2 Del Skrevet 12. august Synes det er litt rart at han ikke tar deg på magen og ber deg skjule den👀 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #3 Del Skrevet 12. august Dette er ikke vondt ment, men du er veldig overfladisk. Anbefaler at du jobber en del med å finne andre verdier hos deg selv og hos andre mennesker. Anonymkode: 86fa3...3f1 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #4 Del Skrevet 12. august Jeg er null sjalu, men hadde ikke likt at mannen hadde 50 gamle ligg på sosiale medier... Anonymkode: 8ea34...45f 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #5 Del Skrevet 12. august Men..... selvom han er kjekk, trent og flott så er det vel ikke helt normalt at damer åpenlyst flørter med han i offentligheten.... Kan det være noe med han som gjør at du føler det sånn? At han er litt "jeger" og sender ut signaler som gjør at disse damene smyger seg opptil han? Det kan jo være det som gjør at du igjen føler deg dårlig, eller? Anonymkode: 4eaa9...af8 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #6 Del Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men..... selvom han er kjekk, trent og flott så er det vel ikke helt normalt at damer åpenlyst flørter med han i offentligheten.... Kan det være noe med han som gjør at du føler det sånn? At han er litt "jeger" og sender ut signaler som gjør at disse damene smyger seg opptil han? Det kan jo være det som gjør at du igjen føler deg dårlig, eller? Anonymkode: 4eaa9...af8 Ja, kanskje? Blir veldig i stuss. Han er kanskje litt spennende fordi han både lyser stødighet (i holdning og fakter) og det å være tydelig utilgjengelig. Han finnes ikke flørtete og slikt med andre enn meg, og det kanskje fyrer enkelte kvinner sin nysgjerrighet. Aller helst skulle jeg gitt f, sånn som med alle de andre. I tidligere forhold har vi ledd av dette sammen. Men i dette forholdet vekker det helt andre ting. Når jeg tenker meg om så har enkelte kvinner sendt han melding når vi møtes sosialt og ymtet frempå om det ene og andre. Når slikt har skjedd så sier han det med én gang og er veldig fin og oppmerksom ovenfor meg. Anonymkode: 51011...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #7 Del Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg er null sjalu, men hadde ikke likt at mannen hadde 50 gamle ligg på sosiale medier... Anonymkode: 8ea34...45f Nei, det også er uvant.. men skjønner at enkelte blir det veldig rart å slette når man har flere felles kjente blant annet. Men synes ikke det er spesielt kult nei at han daglig får inn hva tidligere ligg og flørter driver med. Sommeren er jo tiden for bilder som viser mye hud og positurer generelt. Men det skal selvfølgelig ikke spille noen rolle. Det er meg han er sammen med, uansett. Det burde overskygge alt. Anonymkode: 51011...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #8 Del Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er ikke vondt ment, men du er veldig overfladisk. Anbefaler at du jobber en del med å finne andre verdier hos deg selv og hos andre mennesker. Anonymkode: 86fa3...3f1 Kjenner meg ikke igjen i det akkurat. Men kan forstå hvorfor du tenker det. Har fremhevet det med utseende og fysiske attributter fordi på de fleste andre plan danker jeg ut det meste av konkurranse. Hvis han ville ha en dame som sykler på eggen av et 1500m høgt fjell er det heeelt greit om han velger noen andre enn meg. Eller om han absolutt ønsker en kone som er drivende dyktig i kulestøt eller treskjæring (selv om jeg sikkert kunne lært meg det også). Så for all del, da er jeg feil for han. Men det som "feiler" er noe utenfor min kontroll og noe jeg ikke uten videre kan fikse eller endre på.. det er frustrerende. Anonymkode: 51011...791 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #9 Del Skrevet 12. august ZarahSweet skrev (1 time siden): Synes det er litt rart at han ikke tar deg på magen og ber deg skjule den👀 Ja... tolker det som at han synes den er ekkel... det har iallefall gjort at jeg har begynt å bry meg om noe jeg hittil har akseptert er som den er. Anonymkode: 51011...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #10 Del Skrevet 12. august Som en annen som svarte er jeg heller ikke sjalu av meg. Men at mannen beholder 50 han har vært til sengs med som venner på facebook, det hadde jeg reagert på. Det mener jeg er respektløst. Å beholde noen få som han er helt over og som gjerne er i nye forhold også - og som ikke flørter med ham! - det er helt greit. Men alle de andre...? Nei. Hva er grunnen, liksom? Felles bekjente er ikke noen grunn - ikke for en godt voksen mann i 40-åra! Det er sikkert greit når man er singel. Men når man etablerer et fast forhold, da rydder man opp i rekkene. Han tenker kanskje ikke på det, men selv om han ikke deler veldig mye selv på fb, så vil han - med å beholde alle disse han har hatt sex med tidligere - også dele deler av ditt liv og ditt og hans forhold til alle de tidligere damene han har ligget med. Jeg ville spurt ham hvordan han ville følt det hvis det var du som hadde 50 menn, som du hadde hatt sex med tidligere, på fb - hvordan ville han ha følt det? Hvordan ville han ha følt det om flere av disse mennene du tidligere hadde hatt sex med stadig kom bort til deg, flørtet med deg, strøk på deg, sendte deg flørtende meldinger? Menn i 40-åra som tviholder på kontakt med alle de har ligget med, de har som regel også et litt usunt forhold til det å trenge bekreftelse fra kvinner. De føler ofte at de trenger den oppmerksomheten for å føle seg som nok mann, selv etter at de har gått inn i et forpliktende forhold til en ny dame. Det virker å være en slags avhengighetsfølelse disse mennene har. Jeg har møtt noen av dem, har tatt et oppgjør med et par kompiser som holdt på slik. Ikke sjelden har de også en eller annen form for tilknytningsproblemer, selv om de tilsynelatende går "all in" i et fast forhold - de må liksom alltid ha en form for backup-stall som holdes vennskapelig flørtende varm så lenge de er i forholdet. Der og da er de overbeviste om at det ikke betyr noe, at alt er avklart mellom dem selv og tidligere sexpartnere. Det de glemmer er at alle de kvinnene som fortsetter å flørte med ham, stryke på ham, sende ham flørtende meldinger - de er åpenbart ikke helt ferdige med ham... Og ved å beholde slike på vennelisten så sender han - enten han vil eller ikke - signaler til disse kvinnene at han kanskje kan bli åpen for mer sex. Dessverre så er det sjelden slike menn innser dette selv. Sjelden de vil innse eller innrømme at det også er skadelig for forholdet, som det ofte er, selv for kvinner som deg, Ts, som ellers ikke bryr seg om slikt. Men det har noe med omfanget, antall damer, stadig flørtende tone fra kvinnenes side, at de også nærmest beføler ham, sender ham flørtende meldinger - og at han dele sitt eget og ditt og hans liv til disse damene. Det er ikke greit. Det andre er at dere har vært sammen i 15 måneder og han har aldri strøket deg på magen. Jeg ville spurt ham på en eller annen måte om dette også. Om du har vært ærlig med ham om følelser rundt magen, så kan det jo være han har misforstått og tror du ikke liker å bli tatt på magen, og at det å foreslå andre kjoler kan være en måte å forsøke å hjelpe deg. Men det er likevel litt søkt at han faktisk aldri har strøket deg over magen, det er jo nesten umulig å unngå når man f.eks. har sex, ligger i skje osv. Snakk med ham, Ts! Om han er den flotte personen du mener han er, så vil han innse at begge disse tingene gjør at han gir signaler både om at du ikke er nok (uansett hva han måtte si så hjelper ikke det når handlinger og valg motsier det han sier), og også det at han ved å aldri stryke over magen din ytterligere forsterker at han ikke aksepterer hele deg og at du er nok for ham. Om det han gir inntrykk av ikke er det han ønsker å gi deg, da må han tenke grundig gjennom hvordan han mener han kan fremstille seg som en mer stabil og trygg partner enn det han nå gjør. ❤️ Anonymkode: 6e7ef...4a7 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #11 Del Skrevet 12. august Er vel ikke rart om han ikke foreslår klær som fremhever magen? Hvem gjør det, egentlig? Og han har vel merket at du er lite fornøyd med magen, så tar ikke på den heller? Anonymkode: d6c9a...afa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #12 Del Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Er vel ikke rart om han ikke foreslår klær som fremhever magen? Hvem gjør det, egentlig? Og han har vel merket at du er lite fornøyd med magen, så tar ikke på den heller? Anonymkode: d6c9a...afa Siterer denne. Min mann hadde ikke tatt på min mage av hensyn til at han visste jeg var usikker på den. Hos meg er det tærne jeg ikke liker å bli tatt på. Og jeg legger merke til at han kommenterer at de skoene ikke var så fine på mine tær, han bevisst unngår å se/studere tærne om sommeren og han tar aldri på dem. kunne vert sårende hadde jeg ikke visst at han faktisk bryr seg om å ta hensyn til følelsene mine om mine tær. Kanskje han er som min mann? Prøver å hjelpe uten å si at han hjelper og vil bare at du skal være komfortabel? Anonymkode: 23fe0...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #13 Del Skrevet 12. august Hva om han ikke tar deg på magen fordi du virker tydelig ukomfortabel med den? Hva om han guider deg til andre kjoler fordi du virker spørrende og usikker i tettsittende? Hva om du usikkerheten din kludrer til den gode kjemien som på nytt gjør deg enda mer usikker? En ond sirkel? Hva skjer om du bestemmer deg for å bare være deg, fullt og helt? For det er du ikke nå... Nå er du masse nye tanker og følelser som du ikke føler deg vel med. De trenger du ikke Bare styr deg tilbake til deg. Når tankene kommer vender du oppmerksomheten på pusten din, på det som skjer her og nå. Du tjener ingenting på vanning av disse nye frøene av angst. Anonymkode: a8303...c9b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #14 Del Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Siterer denne. Min mann hadde ikke tatt på min mage av hensyn til at han visste jeg var usikker på den. Hos meg er det tærne jeg ikke liker å bli tatt på. Og jeg legger merke til at han kommenterer at de skoene ikke var så fine på mine tær, han bevisst unngår å se/studere tærne om sommeren og han tar aldri på dem. kunne vert sårende hadde jeg ikke visst at han faktisk bryr seg om å ta hensyn til følelsene mine om mine tær. Kanskje han er som min mann? Prøver å hjelpe uten å si at han hjelper og vil bare at du skal være komfortabel? Anonymkode: 23fe0...f53 Selvfølgelig en mulighet. Men har virkelig forsont meg med den ødelagte magen for en del år siden, og har badet og solt meg i alle disse årene uten å tenke noe videre over det. Barnet mitt har hatt tre bade-bursdager og jeg er alltid den som er med og leker og herjer. Har virkelig ikke hatt noe komplekser sånn sett, og heller ikke følt mennene de siste 10 årene har brydd seg fra eller til. Jeg kjente på en sorg første året etter fødselen når jeg så meg i speilet. Men jeg er ikke en som dveler ved ting og har bare akseptert meg sånn som jeg er. Dette fokuset på magen har egentlig kommet fordi han verken tar på, koser på eller i det hele tatt forholder seg til magen min. Og når jeg prøver klær før vi skal ut på noe ser jeg at han først og fremst ser hvordan plagget ser ut rundt magen. Tiden går og etterhvert så føler jeg at hans unngåelse av en kroppsdel faktisk fører til ekstra fokus på det. Objektivt sett vet jeg selvfølgelig at magen ikke ser ut. Herlighet, jeg er ikke blind. Men det betyr ikke at jeg lar det definere livskvaliteten min. Nå blir det bare så voldsomt forsterket tror jeg ved at damene jeg møter på som han har en historie med er så stramme og trente. Noe jeg ikke kan oppnå. Hvordan kan man være med en person der man ikke liker en så sentral kroppsdel som hele magen? 🤷🏼♀️🤷🏼♀️ Ts Anonymkode: 51011...791 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #15 Del Skrevet 12. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva om han ikke tar deg på magen fordi du virker tydelig ukomfortabel med den? Hva om han guider deg til andre kjoler fordi du virker spørrende og usikker i tettsittende? Hva om du usikkerheten din kludrer til den gode kjemien som på nytt gjør deg enda mer usikker? En ond sirkel? Hva skjer om du bestemmer deg for å bare være deg, fullt og helt? For det er du ikke nå... Nå er du masse nye tanker og følelser som du ikke føler deg vel med. De trenger du ikke Bare styr deg tilbake til deg. Når tankene kommer vender du oppmerksomheten på pusten din, på det som skjer her og nå. Du tjener ingenting på vanning av disse nye frøene av angst. Anonymkode: a8303...c9b Før jeg møtte han gikk jeg i tettsittende kjoler og skjørt, elsker det. Og synes egentlig jeg er ganske sexy med former og utstråling. Siste året har det blitt løsere plagg da han foreslår at jeg prøver en annen kjole. Og når jeg prøver en løsere variant sier han "synes DEN var fin jeg! Den ser mer komfortabel ut". Kan faktisk ikke huske sist jeg brukte en tettsittende kjole egentlig. Anonymkode: 51011...791 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #16 Del Skrevet 12. august Hva mener du med at magen ble ødelagt etter fødsel? Har du fått delte magemuskler? Anonymkode: 8ea34...45f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #17 Del Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva mener du med at magen ble ødelagt etter fødsel? Har du fått delte magemuskler? Anonymkode: 8ea34...45f Blant annet. I tillegg fikk jeg gravidmage veldig veldig seint. Var godt trent, med sterk kjernemuskulatur etter mange år med yoga og pilates blant annet. Poff kom magen, og huden revnet. Det er ikke små søte strekkmerker her og der, men flenger. De dypeste blødde da det skjedde og hele opplegget gjorde veldig vondt. Det er mer krater enn sammenhengende hud, og det holder seg rett og slett ikke oppe. Det er 13 år siden, men det er rødt og lilla i dybden på merkene. Selvfølgelig har ikke magen og midjen noe særlig til form lenger.. dessverre. Jeg var lei meg da det skjedde, og fortvilet i starten. Menmen. Har bare tenkt at det finnes større problemer i verden enn en hengemage... Anonymkode: 51011...791 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #18 Del Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Blant annet. I tillegg fikk jeg gravidmage veldig veldig seint. Var godt trent, med sterk kjernemuskulatur etter mange år med yoga og pilates blant annet. Poff kom magen, og huden revnet. Det er ikke små søte strekkmerker her og der, men flenger. De dypeste blødde da det skjedde og hele opplegget gjorde veldig vondt. Det er mer krater enn sammenhengende hud, og det holder seg rett og slett ikke oppe... Anonymkode: 51011...791 Det går kanskje an å få operert og få dekket? Det er jo ikke kosmetisk men en vevsskade. Anonymkode: 8ea34...45f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #19 Del Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (3 timer siden): Før jeg møtte han gikk jeg i tettsittende kjoler og skjørt, elsker det. Og synes egentlig jeg er ganske sexy med former og utstråling. Siste året har det blitt løsere plagg da han foreslår at jeg prøver en annen kjole. Og når jeg prøver en løsere variant sier han "synes DEN var fin jeg! Den ser mer komfortabel ut". Kan faktisk ikke huske sist jeg brukte en tettsittende kjole egentlig. Anonymkode: 51011...791 Så da vet du hans preferanser på kjole? Han er jo rimelig tydelig på hva han syns du er penest i. Men det jeg ikke forstår er hvorfor du da slutter å gå med det du selv beskriver at du elsker? Om du er mer komfortabel i tettsittende, så gå i tettsittende! Skal du finne tilbake til deg slik du beskriver at du normalt er, og bort fra all denne nye usikkerheten, ja så må du jo være deg! Hvorfor har du endret på en oppskrift som har funket så godt for deg? Jeg vil tørre å påstå at du aldri vil føle deg 100% sett og elsket om du ikke gir han mulighet til å elske deg for den du er. Anonymkode: a8303...c9b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august #20 Del Skrevet 13. august AnonymBruker skrev (7 timer siden): Før jeg møtte han gikk jeg i tettsittende kjoler og skjørt, elsker det. Og synes egentlig jeg er ganske sexy med former og utstråling. Siste året har det blitt løsere plagg da han foreslår at jeg prøver en annen kjole. Og når jeg prøver en løsere variant sier han "synes DEN var fin jeg! Den ser mer komfortabel ut". Kan faktisk ikke huske sist jeg brukte en tettsittende kjole egentlig. Anonymkode: 51011...791 Men er du sikker på det er pga magen, og ikke bare at han liker bedre sånne kjoler på kvinner? Noen menn synes jo at tettsittende kjoler ser litt ut som man "prøver for hardt" og liker bedre sånne avslappa, low maintenance damer uten sminke. Og noen menn er også litt sjalu og vil ikke at andre menn skal glo og sikle på dama deres. At han ikke har tatt deg på magen kan være av hensyn til deg. Også evt at det bare ikke er naturlig å ta så mye på den, eller? Jeg prøvde å tenke over nå, om min kjæreste tar meg noe særlig på magen, og det gjør han ikke. Og vi tafser vi, og magen min er helt fin. Anonymkode: f3183...61e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå