Gå til innhold

Musical


Gjest Hilde K S

Anbefalte innlegg

Gjest Hilde K S

Jeg skal til London. Der skal vi på musical. Siden jeg aldri har vært på noe slikt, så lurer jeg på hva man kler på seg?

Jeg vet jo så klart at man ikke stiller i dongeri, men bør jeg kjøpe en selskapskjole? Eller holder det med det lange, sorte skjørtet og en eksklusiv topp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med over. Med mindre det er en premiere. Pent og ordentlig tøy. Tror nok du vil se at det kommer folk i dongeri og.

Hva er det du skal se? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var på musical i London ble jeg overrasket over hvor lite pyntet folk var. Det var mye hverdagsklær å se der, iallefall, men jeg tror vi havnet midt blant en haug med skoleklasser da.

Selskapskjole blir nok litt mye ja, men skjørt er jo hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på musikal i London i mai. Jeg var overrasket over hvor lite folk pyntet seg der. Jeg hadde en ny skjorte og svarte bukser på meg der og følte meg vel med det. :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Takk for svar, jenter!

Vi skal se Mama Mia! Jeg gleder meg veldig. Det er første helgen vi skal være så lenge borte fra ungene også. Gleder meg til shopping og stille kaféer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å kle meg ifht. hvor dyre billettene er. Hvis det er rimelige billetter høyt oppe så kler jeg meg ikke noe spesielt, hvis jeg sitter nede i salen så kler jeg meg finere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært mye i London på musical og påkledningen er mildt sagt forskjellig. Mitt inntrykk er at innfødte kler seg finere, og særlig i helgene, da er de tydeligvis ute for å kose seg. Da sere man damer svært ordentlig kledd, også i selskapskjoler. Midt u uka er det jo masse turister og de kommer jo slik de går, i joggesko og grilldress, nærmest. Er de ekstra samvittighetsløse har de med seg 50 handleposer også, som knitrer hver gang de puster. Dette er en jæ...uting, spør du meg, for det reduserer opplevelsen for de som sitter rundt en. Jeg liker å kle meg semipent, dvs svart skjørt, topp og dressjakke og fine sko. Ingen poser :ler: Så kommer jeg tidlig, kjøper program og hvitvin, bestiller drikke til pausen, det er en stor fordel, og gjør en helaften ut av det. Da blir opplevelsen bedre, synes jeg. På Mamma Mia, var det litt stress, mye mennesker og trangt om plassen. Synes også det var et utidig kjøpepress der i forhold til andre teater, men musikken var storartet. Så gled deg! PS, må bare si at da jeg var på MM kom jeg foran en svensk mor med fire mindre barn, der de kjedet ræva av seg og hun mente hun kunne oversette hele musicalen for dem. Vi rundt holdt på å klikke og til slutt måtte jeg bare snu meg, for da overdøvet hun nesten de på scenen.... Da ble hun skikkelig sur......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, jenter!

Vi skal se Mama Mia! Jeg gleder meg veldig. Det er første helgen vi skal være så lenge borte fra ungene også. Gleder meg til shopping og stille kaféer.

Vi var på Mamma Mia i høst, og over halvparten av folkene der gikk i dongeri. ;) Noen var veldig pyntet, emn de fleste var ren og pen i tøyet. Dongeri er ikke så tabu som det en gang var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i London og sett musicals ca 1 gang i uka. Bekledningen er veldig forskjellig. Man kan fint gå i jeans og joggesko, selv om kanskje den eldre teatergenerasjonen helst skulle sett at man er fint pyntet. Går man i svært pyntet penkjole skiller man seg litt ut. Jeg pleier å gå i vanlige klær på hverdagen, men hvis jeg går på teater i helgen (fre-lør kveld), kler jeg meg litt finere, for da er det gjerne flere folk som går i teateret kombinert med en helaften og folk er generelt bedre kledd. Tror man kler seg finere på opera enn på musical/teater.

Dette er bare mitt syn; det er altså ikke fasitsvar på hvordan man bør kle seg eller noe spesiell "dress code".

Ha det kjempegøy! :danse:

(personlig synes jeg det er verre at noen knasker godteri/mat under forestillingen som om de er på kino enn at de går kledd i olabukser.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i London og sett musicals ca 1 gang i uka. Bekledningen er veldig forskjellig. Man kan fint gå i jeans og joggesko, selv om kanskje den eldre teatergenerasjonen helst skulle sett at man er fint pyntet. Går man i svært pyntet penkjole skiller man seg litt ut. Jeg pleier å gå i vanlige klær på hverdagen, men hvis jeg går på teater i helgen (fre-lør kveld), kler jeg meg litt finere, for da er det gjerne flere folk som går i teateret kombinert med en helaften og folk er generelt bedre kledd. Tror man kler seg finere på opera enn på musical/teater.

Dette er bare mitt syn; det er altså ikke fasitsvar på hvordan man bør kle seg eller noe spesiell "dress code".

Ha det kjempegøy! :danse:

(personlig synes jeg det er verre at noen knasker godteri/mat under forestillingen som om de er på kino enn at de går kledd i olabukser.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i London og sett musicals ca 1 gang i uka. Bekledningen er veldig forskjellig. Man kan fint gå i jeans og joggesko, selv om kanskje den eldre teatergenerasjonen helst skulle sett at man er fint pyntet. Går man i svært pyntet penkjole skiller man seg litt ut. Jeg pleier å gå i vanlige klær på hverdagen, men hvis jeg går på teater i helgen (fre-lør kveld), kler jeg meg litt finere, for da er det gjerne flere folk som går i teateret kombinert med en helaften og folk er generelt bedre kledd. Tror man kler seg finere på opera enn på musical/teater.

Dette er bare mitt syn; det er altså ikke fasitsvar på hvordan man bør kle seg eller noe spesiell "dress code".

Ha det kjempegøy! :danse:

(personlig synes jeg det er verre at noen knasker godteri/mat under forestillingen som om de er på kino enn at de går kledd i olabukser.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Det blir helt sikkert en helkveld ut av det. Tenker at jeg tar på meg et skjørt og en fin topp.

KG er jammen deilig å ha når man lurer på mangt og mye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, jenter!

Vi skal se Mama Mia! Jeg gleder meg veldig. Det er første helgen vi skal være så lenge borte fra ungene også. Gleder meg til shopping og stille kaféer.

Gled deg, den er kjempebra! Kle deg pent, men du trenger ikke være stivpyntet. Det avhenger jo også litt av hva dere skal før/etter musicalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...