AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #141 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I klassen "pisspreik" scorer vel du også høyt.... Sex er for de aller aller aller fleste par et svært viktig lim som holder forholdet sammen, noe som er en bekreftelse, en anerkjennelse, og et sterkt symbol på at man tilhører hverandre. De parene der den ene, uansett hvem, skal sette grenser, og styre dette fordi det egentlig ikke er så viktig for den personen, går gradvis til grunne. For all del, man kan sikkert holde ut i mange år, men sex er fundamentalt for svært mange. Det så uendelig idiotisk å komme med sånne kommentarer som "når man er så sår og infantil som dette"... Da reduserer du noe av det viktigste i et parforhold til noe som den ene parten tydeligvis skal ha full kontroll på. Anonymkode: 27408...3c9 Du snur det på hode. Mannen «står på» og forventer sex i gjengjeldelse, som en «anerkjennelse». De fleste voksne fungerer ikke slik. TS har ikke er forhold uten sex. Hun er i et forhold der mannen «yter» og forventer sex tilbake. Samtidig er han manipulerende og infantil når kona ikke vil pule når han syntes han fortjener det. Å snakke om at «sex er limet» og bla bla bla er irrelevant i denne tråden. TS er sammen med et manipulerende, sutrete guttebarn. Hadde jeg eller de fleste andre menn oppført seg slik, så hadde vi vært single fortere en du kan si «anerkjennelse». Anonymkode: a7b71...a90 1 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #142 Del Skrevet 11. august 2024 18 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje i et ferskt forhold som bare har vart i 2-3 år og man fremdeles er nyforelsket. Men i de aller, aller, aller fleste forhold som har vart i 20 år + (slik som TS sitt), så har det skjedd veldig mye på godt og vondt. Mange er sammen etter 20 år kun fordi de har vevet seg så tykt inn i hverandre økonomisk, familiemessig og livsstilsmessig at de rett og slett ikke klarer å bryte ut. Det å gå fra å eie en stor enebolig sammen til at begge må leie seg små hybler hvor barna må dele rom er f eks ikke ønskelig for noen. Anonymkode: cbe25...340 DETTE! Ingenting er perfekt hele tiden. Vi har gode og dårlige dager, vi har gode og vonde perioder. Anonymkode: 84e96...f4d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 11. august 2024 #143 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tar til etterretning at du ikke vil ta ansvar for din uttalelse og ikke vil be om unnskyldning som seg hør og bør. Og jeg kommer nå til å gå ut av denne tråden. Men siden du har flere ganger ytret ønske om at jeg skal ha respekt for deg og diskutere med deg, fordi du etter eget utsagn har vokst som person og ikke er som du var, så kan jeg bare anbefale deg å ta vare på dette innlegget og lese det neste gang du lurer. Dette er årsaken. Jeg tar avstand til mennesker som stadig vekk klikker og lager drama og beskylder andre rundt seg, da det koster langt mer enn det smaker. Anonymkode: 0de1e...de3 Ok. Jeg forsto ikke så mye av dette, men det er antagelig fordi jeg diskuterer temaet og stiller spørsmål ved det folk selv skriver uten at det er veldig personlig for meg. Jeg har ikke for vane å si til folk at de skal respektere meg. Jeg finner det veldig merkelig at jeg skulle ha ytret ønske om det. Dersom folk henger fast i gamle ting og ikke skjønner at mennesker er dynamiske og utvikler seg synes jeg det er rimelig latterlig og trangsynt av dem, men jeg ber ingen om å respektere meg. Jeg bryr meg om hva mine nære og kjære tenker om meg, men bryr meg ikke et sekund om at en ukjent på kg har respekt for meg. For å være ærlig bryr jeg meg ikke engang om naboen har respekt for meg, bare vedkommende har vett til å oppføre seg anstendig. Jeg hadde ikke deltatt i diskusjoner som dette dersom jeg ikke trodde at mennesker kunne lære og utvikle seg. Det du tar personlig mellom meg og deg er på ingen måte personlig mellom meg og deg for meg. Jeg har ikke klikket såvidt jeg vet, men det tok visst godt fyr andre veien. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #144 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg mener at en må snakke sammen og legge frem hva en har på hjertet, både det som er bra og det som er utfordrende. Det er viktig å få frem sannheten og evt hva som hindringen i å ha et samliv som naturlig inneholder sex. Har den ene parten fått nok og ikke ønsker sex lenger så kommer det av en grunn. Da må det på bordet. Den andre parten som ønsker et hyppigere sexliv må få sjansen til å forstå hvor skoen trykker. Da får en ta et oppgjør og jobbe med problemene , eller skilles og gå hver til sitt. Ingen kan kreve at en skal ha en sex en ikke ønsker og ingen kan kreve at andre parten skal godta et sexløst samliv. Sykdom og ingen evne til å utføre / ha sex er vel unntatt Anonymkode: 72d7e...10b Å ha sex en gang i uka er ikke sexløst samliv. Smerter er sykdom. Anonymkode: c9d6b...852 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #145 Del Skrevet 11. august 2024 1 hour ago, Stor pike said: Jeg lurer på hva slags gave du skulle få? Ellers er jeg enig med alle andre her, fyren din er en dust. Fra den typen mann hadde hun sikkert fått et perlekjede. Av dette slaget... 🙄 Anonymkode: a4bbe...f06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #146 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her kunne du gitt han oralsex. Burde ikke kostet deg så altfor mye. Han jobber mye, pusser opp hus og duller med deg hele dagen, men får ingenting tilbake. Kanskje noe sex du ikke har lyst på en gang i uken. Hadde jeg vært han hadde jeg funnet meg en elskerinne, benyttet en prostituert eller om jeg var ung - byttet deg ut! Hans liv har ikke store fremtidsutsikter med deg ved sin side om du har så lite å gi. Du får se å få orden på problemene dine i rekordfart, og om ikke så skyve de til side. Anonymkode: 5cb48...5d7 Du hadde altså nytt en blowjob gitt av en dame som du VET ikke har lyst til å ha noe sex akkurat nå? Utrolig spesiell holdning at hvis ikke dama stiller opp på sex hver dag, så er det greit å gå og kjøpe sex, altså bidra til trafficking. Eller pule andre damer uten penger. Dere tror for øvrig så høyt om dere selv. Du vet at det ikke står en kø av pene damer som ønsker å være elskerinner til gifte menn? Og for øvrig regner jeg med at du også har sex med dama når hun har mensen, når du er syk, når hun er gravid, når hun er svett og stinker og så videre. Eller har du ikke det? Du kan ikke kreve fra andre det du ikke kan yte selv. Anonymkode: c9d6b...852 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #147 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å ha sex en gang i uka er ikke sexløst samliv. Smerter er sykdom. Anonymkode: c9d6b...852 Vel, nå var jeg i en dialog med en annen bruker, og du kommenterer noe tatt ut av en sammenheng. Poenget mitt er at en må åpne munnen og gjøre seg forstått av den andre parten, uansett utfall Anonymkode: 72d7e...10b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #148 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fra den typen mann hadde hun sikkert fått et perlekjede. Av dette slaget... 🙄 Anonymkode: a4bbe...f06 Du vet at jenter flest ikke synes dette er sexy? Anonymkode: c9d6b...852 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #149 Del Skrevet 11. august 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du vet at jenter flest ikke synes dette er sexy? Anonymkode: c9d6b...852 Ja? "Himler med øynene"-smileyen er der for å indikere at det dreier seg om både en dårlig gave og en dårlig mann. Anonymkode: a4bbe...f06 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #150 Del Skrevet 11. august 2024 Det høres ut som om han har et sinneproblem. Han tåler ingenting. Han høres ut som et tomt skall uten personlighet eller verdier Anonymkode: b5e08...d19 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 11. august 2024 #151 Del Skrevet 11. august 2024 Menn og kvinner fortjener å leve i trygge forhold der de kan si NEI til sex om de ønsker, helt uten at det oppstår noe dårlig stemning eller psykologisk spill eller misbruk i etterkant. Hvis du elsker din kone/mann, så ønsker vel du at hun/han har det bra. God kommunikasjon er en forutsetning for at man føler seg sett, hørt og respektert i et forhold. TS skal ikke på noen som helst måte gjøre noe av plikt. Og mannen skal akseptere dette. Hvis lysten blir borte i lang tid hos mannen eller dama, så må man gjerne hjelpe hverandre, jobbe for hverandre. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 11. august 2024 #152 Del Skrevet 11. august 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Du hadde altså nytt en blowjob gitt av en dame som du VET ikke har lyst til å ha noe sex akkurat nå? Utrolig spesiell holdning at hvis ikke dama stiller opp på sex hver dag, så er det greit å gå og kjøpe sex, altså bidra til trafficking. Eller pule andre damer uten penger. Dere tror for øvrig så høyt om dere selv. Du vet at det ikke står en kø av pene damer som ønsker å være elskerinner til gifte menn? Og for øvrig regner jeg med at du også har sex med dama når hun har mensen, når du er syk, når hun er gravid, når hun er svett og stinker og så videre. Eller har du ikke det? Du kan ikke kreve fra andre det du ikke kan yte selv. Anonymkode: c9d6b...852 Tror det meste av slike dritt mannfolk finner man på Tinder og andre nett dating sider. Men selvsagt finner man dem nok andre plasser også. Dårlige holdninger og svært lite IQ og forståelse. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
no shame Skrevet 11. august 2024 #153 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kutt bare ut å anta at jeg er mann bare fordi jeg oppfører meg som en voksen! Anonymkode: 0de1e...de3 Det må j g få si at du ikke gjør.. Selvfølgelig er det ikke en jobb, og det er da i såfall like mye hans ansvar å være innbydende nok til at hun bevarer lysten..? Ganske uspiselig.. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #154 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du snur det på hode. Mannen «står på» og forventer sex i gjengjeldelse, som en «anerkjennelse». De fleste voksne fungerer ikke slik. TS har ikke er forhold uten sex. Hun er i et forhold der mannen «yter» og forventer sex tilbake. Samtidig er han manipulerende og infantil når kona ikke vil pule når han syntes han fortjener det. Å snakke om at «sex er limet» og bla bla bla er irrelevant i denne tråden. TS er sammen med et manipulerende, sutrete guttebarn. Hadde jeg eller de fleste andre menn oppført seg slik, så hadde vi vært single fortere en du kan si «anerkjennelse». Anonymkode: a7b71...a90 Jeg snur det orverhodet ikke på hodet. Du lyver. Det var ikke fordi han "står på" at han forventet sex, men fordi han følte han gjorde mye for å legge til rette for sex, og som TS formulerer det at han "ofret" seg hver gang HUN ville. DET var begrunnelsen, at det bør være likt. Så kan man tenke sitt om hvorfor dette forholdet har kommet dit, men derfra til å si at han er manipulerende og infantil er latterlig. Dette finner man igjen i svært mange forhold, det er bare å se på de tusenvis av innleggene på KG om samme tema. Det er samme patetiske leksa om "mannebarn" og "sutrete guttebarn" opp og ned i mente. Du og mange andre er milevis unna å forstå hvorfor det er slik, eller hvorfor det har blitt slik. Så da er det enkelt å bare å mase på med disse ubegrunnende uthengingene. Ingen lurer på hvorfor de tusenvis av kvinnene som har vært så uheldige å få alle disse mannebarna har kommet i den situasjonen. Ingen selvreflektering. Ingen grunn til å se ting fra flere sider. Forøvrig står jeg fullt og fast på at sex er svært viktig i forhold som er ment å vare. Det er sikkert mange her på KG som er uenig, men det virkeligheten er jo slik. Anonymkode: 27408...3c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
no shame Skrevet 11. august 2024 #155 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det skulle man ikke tro, så avhengige kvinner er av menn, at de vil være sammen uten å ha lyst på mannen! Man skulle kanskje tro at det skjedde en utvikling dersom man pøste på med rettigheter, men den gang ei! Anonymkode: 0de1e...de3 Avhengig? I hvilken grad? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 11. august 2024 #156 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her kunne du gitt han oralsex. Burde ikke kostet deg så altfor mye. Han jobber mye, pusser opp hus og duller med deg hele dagen, men får ingenting tilbake. Kanskje noe sex du ikke har lyst på en gang i uken. Hadde jeg vært han hadde jeg funnet meg en elskerinne, benyttet en prostituert eller om jeg var ung - byttet deg ut! Hans liv har ikke store fremtidsutsikter med deg ved sin side om du har så lite å gi. Du får se å få orden på problemene dine i rekordfart, og om ikke så skyve de til side. Anonymkode: 5cb48...5d7 Nabogubben kommer forbi deg (hvis du er mann) og lurer på om du kan gi han en BJ. Klart du gir han det, er kun en BJ og det gjør deg ingenting å gjøre det. Jeg vil tro at grunnproblemet i denne tråden er at mannen til TS ikke klarer å forstå mangfolden i menneskelig seksualitet, akkurat som du ikke gjør. Da blir han irritert og starter en tåpelig krangel fordi han ikke klarer å skjønne TS sin seksualitet. PS. Hvis mannen til TS er som deg, så er mitt råd til henne... Dump fort som F. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2024 #157 Del Skrevet 11. august 2024 Surpomp skrev (12 timer siden): Ensidig mas, initiativ, lyst, behov,glede , kroppsfokus, o.l. er alltid turnoff. Har du vurdert parterapi ? Vurder heller en skilsmisseadvokat. Denne her fyren er en lost case. Anonymkode: 0ea12...ddf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 11. august 2024 #158 Del Skrevet 11. august 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): I klassen "pisspreik" scorer vel du også høyt.... Sex er for de aller aller aller fleste par et svært viktig lim som holder forholdet sammen, noe som er en bekreftelse, en anerkjennelse, og et sterkt symbol på at man tilhører hverandre. De parene der den ene, uansett hvem, skal sette grenser, og styre dette fordi det egentlig ikke er så viktig for den personen, går gradvis til grunne. For all del, man kan sikkert holde ut i mange år, men sex er fundamentalt for svært mange. Det så uendelig idiotisk å komme med sånne kommentarer som "når man er så sår og infantil som dette"... Da reduserer du noe av det viktigste i et parforhold til noe som den ene parten tydeligvis skal ha full kontroll på. Anonymkode: 27408...3c9 "Noe den enne parten skal kontrolelre"? I et sunt forhold må begge kunne sette grenser!!! Altså hvor usunt er det ikke om man aldri kan være ærlig om hva man ønsker eller hvordan man har det, fordi man skal latte som om sex altid er greit? Og hvorfor snaker du om å holde ut i årevis? Det er snak om dager siden TS og mannen hadde sex sist..... Forstår ikke hvordan du kan vri det til at man skal sette grenser fordi sexlivet ikke betyr noe. Det er jo tvert om fordi det er viktig, at man må føle seg tryg nok til å være åpen om grenser og ønsker. Man beholder ikke lysten om sex blir en plikt som man må lide seg gjenom "hver fredag". 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 11. august 2024 #159 Del Skrevet 11. august 2024 Må si jeg ikke alltid ønsker å ha sex. Det kan være pga jeg er sliten, eller fordi jeg ikke kjenner noe lyst der og da. Da er det fint å ha en som er glad i deg, som respekterer det du føler uten å lage et helsikes rabalder pga det. Setter pris på de som respekterer meg! 1 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2024 #160 Del Skrevet 12. august 2024 Dette forholdet er i realiteten over, Ts! Dere har over lang tid hatt utfordringer i forholdet. Men han nekter å bli med i parterapi. Ikke bare nekter han å bli med i parterapi, han sier til det at hvis han skal vurdere å bli med, så må du alene først gå i terapi slik at terapeut kan fortelle deg at det er deg det er noe galt med og han som er normal. Det er veldig tydelig at dette er en mann som manipulerer deg så mye at det er skadelig. Det er slett ikke rart at du også har begynt å slite med helsen, Ts, for det er det som dessverre ofte skjer når man lever i dysfunksjonelle forhold og blir psyket ned og manipulert av partneren. Det er ikke rart at du mister lysten på mannen, for han selv har over år vist seg å være mindre og mindre mann. Han tar overhodet ikke ansvar for forholdet, men han velger å manipulere og psyke deg ned, forsøker å fortelle deg at det er noe galt med deg. Det er ikke noe galt med deg - det er helt naturlig å slutte å tenne på en mann som behandler deg så dårlig som denne gjør. Det er helt naturlig å miste lysten på en mann som gjentatte ganger har "hatt sex" med deg når du har vært tydelig på at du ikke ønsket å ha sex. Det han gjør der er ikke "å ha sex" - hver gang du har sagt fra til ham at du ikke vil ha sex og han likevel har fullført samleie med deg, så har han voldtatt deg! Voldtekt i forhold! Han vet, men han gjennomfører det likevel. Det du forteller om en langt mer alvorlig enn bare det som skjedde i går mellom dere! Hva den episoden angår, så viser han atter en gang at han ikke respekterer deg. Du forklarte ham tidlig på dagen at du ikke var i form og at du ikke kom til å greie å ha sex i går. Likevel bruker han resten av dagen på å "overbevise" deg - dette er alvorlig og målbevisst manipulasjon, Ts! Og det har forlengst, før denne episoden, bikket over i en form for psykisk vold. Du kan ikke endre ham. Men du kan velge å ikke leve med en som manipulerer og psyker deg ned, en som ikke respekterer deg, en som synes det er greit å voldta deg... Anbefaler deg å snakke med legen din, og med noen du stoler på, for om du fortsetter i dette forholdet så kommer du til å bli langt sykere enn du er nå. Og du må prioritere egen helse slik at du kan ta best mulig vare på ungene fremover. Ungene fortjener dessuten å vokse opp uten å måtte være vitner til at far manipulerer og psyker ned deres mor som far heller ikke respekterer. Jeg tipper at denne mannen vil stå som et spørsmålstegn den dagen du går fra ham, og kanskje - trolig - også snakke stygt om deg i ettertid til andre. Men det er han som manipulerer, voldtar og nekter å gå i parterapi for å reparere forholdet, og som har nektet over år å gå i parterapi. Han ønsker ikke å endre seg, det er sannheten. Nå må du ta ansvar for deg selv og din egen helse slik at du ikke lar deg selv bli alvorligere syk pga. dette forholdet. Anonymkode: ac48f...021 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå