Gå til innhold

Noen som har sluttet brått på Wegovy?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fighter83 skrev (På 9.8.2024 den 22.04):

Medisinen fører til at tømmeprosessen av magesekk og tarmer tar lengre tid. Så når du før følte deg klar for å trene 1 time etter et måltid så tar det nå kanskje 2 timer. Måltidene bør også være noe mindre enn tidligere pga dette, derav også at man føler seg mett på mindre mat en før. Noen presser kroppen ganske mye under trening så jeg tenker det lett kan oppstå oppkast for disse. Man kan også plages ganske mye av eggerap ved bruk av disse medisinene, selv fant jeg aldri noen "kur" for hva som fungerte for dette men antar at man lettere kan ha oppkast om man sliter med eggerap. 

Hvor lenge har du gått på Wegowy og er du fornøyd med vektnedgangen?

Jeg er veldig forøyd, ja det er bivirkninger treg mage, kvalme og mer slapp, men det er og fordi medisinen virker tenker jeg. 

Anonymkode: a7be3...014

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor lenge har du gått på Wegowy og er du fornøyd med vektnedgangen?

Jeg er veldig forøyd, ja det er bivirkninger treg mage, kvalme og mer slapp, men det er og fordi medisinen virker tenker jeg. 

Kommer an på hvorfor man begynner på den. Ikke alltid at vekttap er det man ønsker sterkest. For min del var det å få mindre smerter, mer energi og dermed mestre hverdagen mye bedre. Startet vel på den på høsten i 2020 tror jeg det var. Var legen som forslo dette for meg. Med vekttap så fikk jeg ønsket mitt oppfylt 👏 Selv gikk jeg ned ca 30 kg på ca 6-9 mnd. men da jeg trappet ned over veldig lang tid og sluttet på den igjen så gikk jeg opp 15 kg ish igjen etterpå, så har gått på minste dose av og på. Jobber hardt med å øke treningsmengden/ muskelmassen og få et stabilt kosthold så jeg holder vekta. Virker som jeg er i en god flow nå så tror ikke jeg trenger å gå på denne igjen om jeg holder meg sånn jeg driver på nå. Har ingen planer om å gå på den igjen nå ihvertfall men absolutt et fint hjelpemiddel. 

Endret av Fighter83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter83 skrev (10 timer siden):

Kommer an på hvorfor man begynner på den. Ikke alltid at vekttap er det man ønsker sterkest. For min del var det å få mindre smerter, mer energi og dermed mestre hverdagen mye bedre. Startet vel på den på høsten i 2020 tror jeg det var. Var legen som forslo dette for meg. Med vekttap så fikk jeg ønsket mitt oppfylt 👏 Selv gikk jeg ned ca 30 kg på ca 6-9 mnd. men da jeg trappet ned over veldig lang tid og sluttet på den igjen så gikk jeg opp 15 kg ish igjen etterpå, så har gått på minste dose av og på. Jobber hardt med å øke treningsmengden/ muskelmassen og få et stabilt kosthold så jeg holder vekta. Virker som jeg er i en god flow nå så tror ikke jeg trenger å gå på denne igjen om jeg holder meg sånn jeg driver på nå. Har ingen planer om å gå på den igjen nå ihvertfall men absolutt et fint hjelpemiddel. 

Men hvis du gikk ned 30 kilo så må vel vekta være en del av motivasjonen?

Jeg har og gått ned 30 kilo og har nå normal bmi i øvre sjikt.

Det er et nytt liv for meg.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet pga bivirkninger. Utrolig sliten og kvalm hele tiden. Klarte ikke å trene som vanlig.

Rakk å gå ned 5 kg Som jeg har tatt opp igjen grunnet ferie og all Inclusive 🤦‍♀️🤦‍♀️.

Men fant ut også jeg hadde moderat lav blod prosent og jernmangelanemi. Om wegovy gjorde ting verre lurer jeg på veldig mye.

Anonymkode: 715da...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...