AnonymBruker Skrevet 8. august #1 Del Skrevet 8. august Jeg sluttet denne uka pga bivirkninger jeg ikke holder ut, angst og depresjon… Droppet å ta min 3.dose på 0,5. De siste dagene har jeg opplevd mer kvalme og diaré, kan dette være en bivirkning av at jeg sluttet brått? Legen min sa jeg bare kunne kutte, men ser jo at andre trapper ned. Men jeg orker ikke mer av den gifta i meg! Anonymkode: 9758e...9b1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august #2 Del Skrevet 8. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg sluttet denne uka pga bivirkninger jeg ikke holder ut, angst og depresjon… Droppet å ta min 3.dose på 0,5. De siste dagene har jeg opplevd mer kvalme og diaré, kan dette være en bivirkning av at jeg sluttet brått? Legen min sa jeg bare kunne kutte, men ser jo at andre trapper ned. Men jeg orker ikke mer av den gifta i meg! Anonymkode: 9758e...9b1 Du kan kutte brått, men semaglutid tar 5 uker før det er helt ute av kroppen. Så du kan oppleve bivirkninger frem til dess såklart. Anonymkode: 206b5...3f2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august #3 Del Skrevet 8. august Det er frivillig å gå ned i vekt. Bare slutt om du ønsker det. Anonymkode: 0949a...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august #4 Del Skrevet 8. august Jepp. Sluttet etter 9 mnd. Aldri før følt meg bedre. Er på topp fysisk og psykisk. Anonymkode: adbcc...59d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august #5 Del Skrevet 9. august Jeg besluttet fordi jeg ikke orket alle bivirkningene. Det gikk helt greit, begynner å føle meg normal igjen. Godt å slippe å sprøyte i seg dritten og ikke jukse seg fram til en bedre kropp. Usunt var det helt sikkert også, det er jo knapt forsket på dette opplegget som så mange ukritisk får slengt etter seg fra fastlegen sin. Anonymkode: 636cf...e1b 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august #6 Del Skrevet 9. august Bråsluttet, fankens autokorrektur. Anonymkode: 636cf...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august #7 Del Skrevet 9. august Ikke mange ganger det føles bra å «jukse» men akkurat med vektnedgang er det godt. Forøvrig er det ikke juks heller da. Man tilfører noe som «vanlige» folk har nok av. Det er som å ikke produsere insulin selv. Er det juks å sette insulin lissom? Det er ganske hard jobb til tross for wegovy. Hele tiden passe på at man spiser NOK. Bivirkninger av rask nedgang, jada. Å kalle noe for juks (spesielt når man har gått på det selv) er å være bitter ja. Anonymkode: 76d3b...82a 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 9. august #8 Del Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (På 8.8.2024 den 16.03): Jeg sluttet denne uka pga bivirkninger jeg ikke holder ut, angst og depresjon… Droppet å ta min 3.dose på 0,5. De siste dagene har jeg opplevd mer kvalme og diaré, kan dette være en bivirkning av at jeg sluttet brått? Legen min sa jeg bare kunne kutte, men ser jo at andre trapper ned. Men jeg orker ikke mer av den gifta i meg! Anonymkode: 9758e...9b1 Det er bare å slutte asap om du ønsker det. Dessverre vil bivirkningene vedvare 1-5 uker til. For min del tok det 14-16 uker fra oppstart av disse sprøytene til jeg følte meg passe ok igjen med mye mindre kvalme, smerter i magen mm. Opplevde mer kvalme i perioder der jeg drakk og spiste altfor lite. Det står tydelig om medisinen at disse plagene oftest er forbigående i opptrappingsfasen. Kvalme og diaré er forbigående frem til kroppen og du selv har sluttet/ spiser mindre mengde av noen typer matvarer. Diarén er som regel pga mat du spiser som du ikke bør spise men det kan også skje de første dagene etter å ha tatt sprøyta. Det tar dessverre litt tid å bli bevisst hvilke matvarer som utløser diaré i etterkant. Man kan også få diaré av forstoppelse så det kan være lurt å drikke veldig godt med vann, bevege seg og få i seg godt med grønnsaker for å forebygge dette. Du kan få kvalmstillende og piller som stopper diaré av fastlegen. Hør gjerne med legen om du kun kan gå på laveste dose en periode om du er usikker på om du vil slutte. Ikke alle trenger å gå på høyere doser for en god nok effekt for en selv. Dessverre så vil en del oppleve psykiske utfordringer underveis da de går på disse sprøytene da de ikke får tyd til mat for å selvskade seg selv. De trenger da en del oppfølging av psykolog samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittkatt Skrevet 9. august #9 Del Skrevet 9. august Fighter83 skrev (4 minutter siden): Det er bare å slutte asap om du ønsker det. Dessverre vil bivirkningene vedvare 1-5 uker til. For min del tok det 14-16 uker fra oppstart av disse sprøytene til jeg følte meg passe ok igjen med mye mindre kvalme, smerter i magen mm. Opplevde mer kvalme i perioder der jeg drakk og spiste altfor lite. Det står tydelig om medisinen at disse plagene oftest er forbigående i opptrappingsfasen. Kvalme og diaré er forbigående frem til kroppen og du selv har sluttet/ spiser mindre mengde av noen typer matvarer. Diarén er som regel pga mat du spiser som du ikke bør spise men det kan også skje de første dagene etter å ha tatt sprøyta. Det tar dessverre litt tid å bli bevisst hvilke matvarer som utløser diaré i etterkant. Man kan også få diaré av forstoppelse så det kan være lurt å drikke veldig godt med vann, bevege seg og få i seg godt med grønnsaker for å forebygge dette. Du kan få kvalmstillende og piller som stopper diaré av fastlegen. Hør gjerne med legen om du kun kan gå på laveste dose en periode om du er usikker på om du vil slutte. Ikke alle trenger å gå på høyere doser for en god nok effekt for en selv. Dessverre så vil en del oppleve psykiske utfordringer underveis da de går på disse sprøytene da de ikke får tyd til mat for å selvskade seg selv. De trenger da en del oppfølging av psykolog samtidig. Oi, her var det mye jeg ikke egentlig har tenkt over. Jeg merker at det er veldig mye bedre å spise ‘rent’ enn å spise noe som har mye fett eller karbohydrater. Det hjelper på kvalmen. Men likevel, uansett hvor rent jeg spiser og hvor mye vann jeg drikker, så kaster jeg opp etter trening 👀 alltid. Jeg vet ikke om det har med at jeg får pulsen veldig høyt opp? Ingen har egentlig kunnet svare på det. Så… ja. Det med psykiske plager på Wegovy er heldigvis betraktelig mindre sannsynlig enn med saxenda eller mysimba. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august #10 Del Skrevet 9. august Jeg sluttet brått pga magesår. Har brukt naproxen mye pga menssmerter, og jeg tålte ikke kombinasjonen av det og wegovy. For mye syre. Hadde ingen bivirkninger før det, men så kom kvalmen, og jeg kastet opp selv om jeg ikke spiste for mye eller for lite. Da jeg kastet opp blod så sluttet jeg og kontaktet legen. Fikk syredempende, men det tok tid før jeg ble bra. En heldig bivirkning er at jeg ikke orket tanken på mat på lenge, så vektnedgangen fortsatte uten. Nå som jeg er uten plager så har jeg egentlig ikke kjent på den samme sultfølelsen som før wegovy, så har holdt vekten. Anonymkode: ea25b...ce5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august #11 Del Skrevet 9. august Ja, sluttet tvert fra 1 mg-dose. Måtte seponere pga. gallesteinsanfall - som ikke nødvendigvis kom på grunn av medisinen, men som kan ha gjort det. Jeg har ikke merket noen bivirkninger, men har gått opp i vekt. Anonymkode: 70871...8b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 9. august #12 Del Skrevet 9. august kittkatt skrev (6 minutter siden): Oi, her var det mye jeg ikke egentlig har tenkt over. Jeg merker at det er veldig mye bedre å spise ‘rent’ enn å spise noe som har mye fett eller karbohydrater. Det hjelper på kvalmen. Men likevel, uansett hvor rent jeg spiser og hvor mye vann jeg drikker, så kaster jeg opp etter trening 👀 alltid. Jeg vet ikke om det har med at jeg får pulsen veldig høyt opp? Ingen har egentlig kunnet svare på det. Så… ja. Det med psykiske plager på Wegovy er heldigvis betraktelig mindre sannsynlig enn med saxenda eller mysimba. Medisinen fører til at tømmeprosessen av magesekk og tarmer tar lengre tid. Så når du før følte deg klar for å trene 1 time etter et måltid så tar det nå kanskje 2 timer. Måltidene bør også være noe mindre enn tidligere pga dette, derav også at man føler seg mett på mindre mat en før. Noen presser kroppen ganske mye under trening så jeg tenker det lett kan oppstå oppkast for disse. Man kan også plages ganske mye av eggerap ved bruk av disse medisinene, selv fant jeg aldri noen "kur" for hva som fungerte for dette men antar at man lettere kan ha oppkast om man sliter med eggerap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittkatt Skrevet 9. august #13 Del Skrevet 9. august Fighter83 skrev (4 minutter siden): Medisinen fører til at tømmeprosessen av magesekk og tarmer tar lengre tid. Så når du før følte deg klar for å trene 1 time etter et måltid så tar det nå kanskje 2 timer. Måltidene bør også være noe mindre enn tidligere pga dette, derav også at man føler seg mett på mindre mat en før. Noen presser kroppen ganske mye under trening så jeg tenker det lett kan oppstå oppkast for disse. Man kan også plages ganske mye av eggerap ved bruk av disse medisinene, selv fant jeg aldri noen "kur" for hva som fungerte for dette men antar at man lettere kan ha oppkast om man sliter med eggerap. Jeg har ikke slitt med eggerap, men har hørt at det er ei greie for mange. Jeg kaster egentlig opp uansett. 20 timer etter at jeg har tatt dosen så kaster jeg opp, og etter trening. Jeg har prøvd å ikke spise før trening og da er det enten bare vann eller magesyre-greier som kommer. Eller så er det jo maten. Men dagen etter jeg har tatt Wegovy så er det også uansett om jeg spiser eller ikke. Jeg har funnet ut at energidrikk trigget oppkast mer, så det har jet sluttet å drikke. Men ellers føles det vanskelig ut 🤷🏼♀️ jeg har prøvd en del forskjellige kombinasjoner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august #14 Del Skrevet 9. august Bare å slutte nå, det går fint. Jeg gjør det samme selv, er så sliten og nedenfor. Anonymkode: d7e91...048 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august #15 Del Skrevet 9. august kittkatt skrev (2 timer siden): Oi, her var det mye jeg ikke egentlig har tenkt over. Jeg merker at det er veldig mye bedre å spise ‘rent’ enn å spise noe som har mye fett eller karbohydrater. Det hjelper på kvalmen. Men likevel, uansett hvor rent jeg spiser og hvor mye vann jeg drikker, så kaster jeg opp etter trening 👀 alltid. Jeg vet ikke om det har med at jeg får pulsen veldig høyt opp? Ingen har egentlig kunnet svare på det. Så… ja. Det med psykiske plager på Wegovy er heldigvis betraktelig mindre sannsynlig enn med saxenda eller mysimba. Er det mindre psykiske plager med wegovy, enn med saxenda eller mysimba? Sier ikke at det ikke stemmer altså, har bare ikke funnet noe info. om det. Jeg opplevde ingen psykiske plager på mysimba eller saxenda, men på wegovy kom det tvert. På mysimba fikk jeg "bare" magesår og på saxenda fikk jeg gallesteinsanfall med påfølgene operasjon + bukhinnebetennelse. Men ingen psykiske plager 😁 Anonymkode: ad26f...c2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august #16 Del Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare å slutte nå, det går fint. Jeg gjør det samme selv, er så sliten og nedenfor. Anonymkode: d7e91...048 Jeg slutter brått, ble helt ødelagt av angst og nedstemthet. Mistet lyste til å leve, kjempeskremmende. Anonymkode: ad26f...c2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august #17 Del Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg slutter brått, ble helt ødelagt av angst og nedstemthet. Mistet lyste til å leve, kjempeskremmende. Anonymkode: ad26f...c2c Altså jeg sluttet brått fordi jeg opplevde angst og nedstemthet. Jeg fikk ikke angst og nedstemthet pga. at jeg sluttet brått. Føltes deilig å slutte, ble meg selv igjen. Anonymkode: ad26f...c2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kittkatt Skrevet 9. august #18 Del Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det mindre psykiske plager med wegovy, enn med saxenda eller mysimba? Sier ikke at det ikke stemmer altså, har bare ikke funnet noe info. om det. Jeg opplevde ingen psykiske plager på mysimba eller saxenda, men på wegovy kom det tvert. På mysimba fikk jeg "bare" magesår og på saxenda fikk jeg gallesteinsanfall med påfølgene operasjon + bukhinnebetennelse. Men ingen psykiske plager 😁 Anonymkode: ad26f...c2c Ifølge fastlegen er det større sannsynlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august #19 Del Skrevet 10. august Dere som slutter brått pga angst og nedstemthet; er dere veldig kvalme? Kvalmen her har nådd nye høyder, null matlyst og sliter med å få i meg mat. Snart to uker siden siste sprøyte med 0,5. Anonymkode: 9758e...9b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august #20 Del Skrevet 12. august Fighter83 skrev (På 9.8.2024 den 21.42): Dessverre så vil en del oppleve psykiske utfordringer underveis da de går på disse sprøytene da de ikke får tyd til mat for å selvskade seg selv. De trenger da en del oppfølging av psykolog samtidig. Dette⬆️ Egentlig skulle alle som fikk resept på wegovy blitt henvist til overvektsklinikk, hvor det da skulle blitt vurdert graden av oppfølgning. Anonymkode: 1ed8d...900 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå