Forumansvarlig Skrevet 14. juni #561 Skrevet 14. juni Tråden er ryddet for diskusjoner som tilhører tråden. Forumansvarlig
Forumansvarlig Skrevet 27. juni #563 Skrevet 27. juni Tråden er ryddet for brukerdebatt. Forumansvarlig 1
~ Ada ~ Skrevet 27. juni #564 Skrevet 27. juni Forumansvarlig skrev (16 minutter siden): Tråden er ryddet for brukerdebatt. Forumansvarlig 👍 2
PusheenPusheen Skrevet 29. juni #565 Skrevet 29. juni Nå blir en bruker bombardert av løgner om hva hun har sagt og ikke sagt, og det skjer stadig vekk fra enkelte. Synes det er dumt at noen få skal få rase fra seg på bekostning av andre, helt uten grunnlag. Har vært mye "løgn, tull" osv i det siste, og det er stort sett samme folk som er i disse konfliktene. 4 3 2
TrineTrollet Skrevet 29. juni #566 Skrevet 29. juni Det er å bemerke en stor undring over at visse brukere får lov til å raljere i trådene MBH og Kongehuset. Om innlegg og tråder blir slettet som følge av regelbrudd, så er vedkommende like raskt tilbake i samme dårlige stil hvor regler igjen brytes over en lav sko. Målet ser tilsynelatende ut å gruse trådene med ufin oppførsel slik at disse blir slettet. Hvorfor reageres det ikke strengere fra Forumansvarlig ved dårlig skikk og hvor folk blir regelrett trakassert, fordummet og latterliggjort!? Vedkommende burde som følge av dette bli utestengt i et tidsrom som reaksjon på gjentakende regelbrudd, mener jeg. Det utvises åpenbart verken respekt for meningsmotstandere eller regelverket i forumet. Mitt forslag er at vi i påvente av skjerpet praksis i modereringen unnlater å ‘sitere’ vedkommende dette gjelder. Dette for å beholde innleggene/kommentarene vi andre deler. Vi kan selvsagt også ignorere den/de dette angår. 1 2 3
FruR Skrevet 29. juni #567 Skrevet 29. juni (endret) Det er veldig mye brukerdebatt som faktisk ødelegger for en god diskusjon og blir slitsomt. Mye synsing om andre brukere i tråden nå. Fra begge sider i den tråden. Det virker som om det er litt ekstrem temperatur i tråden til tider og det blir slitsomt. Det er påstander om hvor vidt en bruker har sagt en ting tidligere eller ikke og det er krangling om hvorvidt en bruker faktisk har erfaring med rusproblematikk i nær relasjon eller ikke. Jeg foreslår at debatt om hvordan vi diskuterer, og hvis man mener en bestemt bruker er usaklig fordi xyz, så kan dette taes her i ris og ros feltet. Tag brukeren det gjelder? Endret 29. juni av FruR 1 2
Forumansvarlig Skrevet 29. juni #568 Skrevet 29. juni FruR skrev (1 time siden): Det er veldig mye brukerdebatt som faktisk ødelegger for en god diskusjon og blir slitsomt. Mye synsing om andre brukere i tråden nå. Fra begge sider i den tråden. Det virker som om det er litt ekstrem temperatur i tråden til tider og det blir slitsomt. Det er påstander om hvor vidt en bruker har sagt en ting tidligere eller ikke og det er krangling om hvorvidt en bruker faktisk har erfaring med rusproblematikk i nær relasjon eller ikke. Jeg foreslår at debatt om hvordan vi diskuterer, og hvis man mener en bestemt bruker er usaklig fordi xyz, så kan dette taes her i ris og ros feltet. Tag brukeren det gjelder? Å diskutere hverandre på noe som helst vis er imot regelverket. Det vil bli ryddet, både i tråden og om det blir gjort her, og også på PM om noen velger å ta det der. Jeg holder på å rydde tråden, men den vokser fortere enn hva jeg rekker å lese, så mtp reaksjoner blir den midlertidig stengt frem til jeg har ryddet ferdig. 4
TrineTrollet Skrevet 29. juni #569 Skrevet 29. juni Forumansvarlig skrev (13 minutter siden): Å diskutere hverandre på noe som helst vis er imot regelverket. Det vil bli ryddet, både i tråden og om det blir gjort her, og også på PM om noen velger å ta det der. Jeg holder på å rydde tråden, men den vokser fortere enn hva jeg rekker å lese, så mtp reaksjoner blir den midlertidig stengt frem til jeg har ryddet ferdig. Du skriver at det vil bli ryddet også på PM om noen velger å ta det der - Vil det si at du leser private meldinger? 1
Forumansvarlig Skrevet 29. juni #570 Skrevet 29. juni TrineTrollet skrev (1 time siden): Du skriver at det vil bli ryddet også på PM om noen velger å ta det der - Vil det si at du leser private meldinger? Hvis noen rapporterer meldinger i PM så vil vi kunne se de. Minner igjen om at det ikke er lov å diskutere enkeltbrukere og deres handlinger! 1
Raven.Writingdesk Skrevet 29. juni #571 Skrevet 29. juni @Forumansvarlig jeg var ikke klar over at det ikke er lov å sitere A.I.. det er greit nok det, men er det da lov til å si «jeg har spurt AI og i følge AI så er det [sett inn påstand/utsagn] « altså henvise til hva AI har svart eller oppgitt av info. 1
Forumansvarlig Skrevet 29. juni #572 Skrevet 29. juni Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden): @Forumansvarlig jeg var ikke klar over at det ikke er lov å sitere A.I.. det er greit nok det, men er det da lov til å si «jeg har spurt AI og i følge AI så er det [sett inn påstand/utsagn] « altså henvise til hva AI har svart eller oppgitt av info. Ikke en problemstilling jeg har vært borti før, og det er selve kopieringen av tekst som er dette med opphavsrett. Det vil altså mest trolig ikke bli ryddet under samme regel om man kun sier hva den skrev. Men på andre siden er det greit å kildesjekke da AI ikke er en søkemotor, men en LLM, altså kan det være mye feilinformasjon den sitter med som den gir, som altså kan være direkte feil. Det har nok neppe vært ett stort problem sien databasen i Norge er så liten, men det er fortsatt en risiko for at noen sitter og forer AI med feilinformasjon. 1 1
Kollontaj Skrevet 29. juni #573 Skrevet 29. juni Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden): @Forumansvarlig jeg var ikke klar over at det ikke er lov å sitere A.I.. det er greit nok det, men er det da lov til å si «jeg har spurt AI og i følge AI så er det [sett inn påstand/utsagn] « altså henvise til hva AI har svart eller oppgitt av info. Blir litt komisk, dette, for hvis du spør om det motsatte, svares det med hendelser og kilder med kongeparets støtte til MM, så tror det er best å droppe KI. 😉 1 4
TrineTrollet Skrevet 29. juni #574 Skrevet 29. juni (endret) Forumansvarlig skrev (1 time siden): Hvis noen rapporterer meldinger i PM så vil vi kunne se de. Minner igjen om at det ikke er lov å diskutere enkeltbrukere og deres handlinger! Ok. Jeg tolket deg dithen at du også modererer PM, men det er selvsagt i overkant😅 Det er dessverre alt for mye å ta tak i mht. personangrep, brukerdebatt, latterliggjøring, ufin holdning, mangel på respekt for meningsmotstandere osv. Jeg anmoder høflig om bruk av ipban som settes til utestenging over tid ved gjentatte regelbrudd. Jeg har tro på at det kan være forebyggende. Endret 29. juni av TrineTrollet 1 1
Raven.Writingdesk Skrevet 29. juni #575 Skrevet 29. juni Kollontaj skrev (5 minutter siden): Blir litt komisk, dette, for hvis du spør om det motsatte, svares det med hendelser og kilder med kongeparets støtte til MM, så tror det er best å droppe KI. 😉 Spør om det motsatte? Hva mener du? Jeg spurte spesifikk om kongen og dronningen var positiv eller negativ, dvs ikke ett bekreftende spørsmål men ett åpent ett. Jeg spurte også etter kilden til AI sitt svar, noe den kunne oppgi. Når AI kan oppgi direkte kilde til en påstand ser jeg ikke problemet. 1 1
Raven.Writingdesk Skrevet 29. juni #576 Skrevet 29. juni Forumansvarlig skrev (10 minutter siden): Ikke en problemstilling jeg har vært borti før, og det er selve kopieringen av tekst som er dette med opphavsrett. Det vil altså mest trolig ikke bli ryddet under samme regel om man kun sier hva den skrev. Men på andre siden er det greit å kildesjekke da AI ikke er en søkemotor, men en LLM, altså kan det være mye feilinformasjon den sitter med som den gir, som altså kan være direkte feil. Det har nok neppe vært ett stort problem sien databasen i Norge er så liten, men det er fortsatt en risiko for at noen sitter og forer AI med feilinformasjon. Takk for svar.
Forumansvarlig Skrevet 29. juni #577 Skrevet 29. juni TrineTrollet skrev (2 minutter siden): Ok. Jeg tolket deg dithen at du også modererer PM, men det er selvsagt i overkant😅 Med mindre de rapporteres har ingen tilgang til PM bortsett fra medlemmene selv. Vi er derfor avhengig av at det rapporteres regelbrudd i PM. TrineTrollet skrev (2 minutter siden): Det er dessverre alt for mye å ta tak i mht. personangrep, brukerdebatt, latterliggjøring, ufin holdning, mangel på respekt for meningsmotstandere osv. Jeg anmoder høflig om bruk av ipban som settes til utestenging over tid ved gjentatte regelbrudd. Jeg har tro på at det kan være forebyggende. IPBan har dessverre lite for seg i dagens digitale samfunn. Ved bruk av mobil kan jeg fort ha 5-20 Ip'er pr dag pga tilkobling til flere kontaktpunkt. 1
Forumansvarlig Skrevet 30. juni #578 Skrevet 30. juni Minner om at spørsmål om slettede innlegg skal tas i private henvendelser da vi ikke svarer på enkeltinnlegg her og/eller gjengir ikke regelbrudd. https://forum.kvinneguiden.no/forum/317-private-henvendelser-rampelyset/ 1
Rev. Revenge Skrevet 30. juni #579 Skrevet 30. juni Forumansvarlig skrev (7 timer siden): Minner om at spørsmål om slettede innlegg skal tas i private henvendelser da vi ikke svarer på enkeltinnlegg her og/eller gjengir ikke regelbrudd. https://forum.kvinneguiden.no/forum/317-private-henvendelser-rampelyset/ Jaja. Det ble slettet litt mer enn dette, blant annet spørsmål til påstander. 2
TigerK Skrevet 3. juli #580 Skrevet 3. juli Hei. Lurer oppriktig på hva som er «riktig» svar på spørsmål som: «Er det noen som mener at saken om MBH er heksejakt og ryktespredning?», eller «Hvem har uttalt det uthevede, og i hvilken sammenheng?». Hvis man svarer med brukernavn som har skrevet noe slikt, så er det brukerdebatt, og hvis man svarer med at det er mulig å søke det opp, så blir det slettet som avsporing. Hva er et godt svar på en slik henvendelse? 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå