Gå til innhold

R&R - Marius Borg Høiby


Anbefalte innlegg

Takk, da blir det enklere å forholde seg til innholdet i de to trådene.

Jeg ville anbefale å ta en kikk over innholdet i dem rutinemessig om det er mulig, siden begge til tider inneholder store mengder regelbrudd og respektløs omtale av personer involvert. Det kan kanskje bidra til litt mindre arbeidsmengde og litt mer selvjustis fra brukerne?

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malmfrid
Revenge o'Cavatina skrev (3 minutter siden):

Takk, da blir det enklere å forholde seg til innholdet i de to trådene.

Jeg ville anbefale å ta en kikk over innholdet i dem rutinemessig om det er mulig, siden begge til tider inneholder store mengder regelbrudd og respektløs omtale av personer involvert. Det kan kanskje bidra til litt mindre arbeidsmengde og litt mer selvjustis fra brukerne?

Vi er faktisk voksne folk og hvis man ikke får diskutere på lik linje med andre forum så kommer ikke folk til å orke forholde seg til Kvinneguiden når det kommer til diskusjoner ang kongelige. Mye av diskusjonene er allerede flyttet over på andre arenaer og det kommer enda mer til å gjøre. 

Ser at veldig mye blir slettet og det dreper virkelig lysten til å diskutere dette temaet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (7 minutter siden):

Vi er faktisk voksne folk og hvis man ikke får diskutere på lik linje med andre forum så kommer ikke folk til å orke forholde seg til Kvinneguiden når det kommer til diskusjoner ang kongelige. Mye av diskusjonene er allerede flyttet over på andre arenaer og det kommer enda mer til å gjøre. 

Ser at veldig mye blir slettet og det dreper virkelig lysten til å diskutere dette temaet. 

Det sier vel mest om omfanget regelbrudd.

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (8 minutter siden):

Vi er faktisk voksne folk og hvis man ikke får diskutere på lik linje med andre forum så kommer ikke folk til å orke forholde seg til Kvinneguiden når det kommer til diskusjoner ang kongelige. Mye av diskusjonene er allerede flyttet over på andre arenaer og det kommer enda mer til å gjøre. 

Ser at veldig mye blir slettet og det dreper virkelig lysten til å diskutere dette temaet. 

Det er ikke et tap for KG, akkurat....

Endret av MissLucy
  • Liker 3
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle voksne folk som registrerer seg på dette forumet må signere på at de forplikter seg til å følge forumsreglene før vi får begynne å poste. For noen av oss er kanskje akkurat det veldig lenge siden nå, men vi har altså alle gått med på det premisset en eller annen gang i tiden.

At innleggene våre slettes dersom vi likevel bryter reglene burde derfor ikke overraske noen. Og selv om en tråd sklir så mye ut at regelbrudd blir normen i stedet for unntakene, så slutter jo ikke reglene å gjelde. 

I diskusjonen om Marius Borg Høiby må jeg si det har forundret meg i hvilken grad deltakerne ikke synes å forholde seg til forumsregler overhodet, og at de nærmest synes å bli overrasket eller provoserte av at regler faktisk finnes og håndheves. Kanskje forståelig hvis man nylig er kommer hit fra andre fora uten moderering, men ikke hvis man er gammel ringrev som har postet her i årevis.

  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Revenge o'Cavatina skrev (9 minutter siden):

Det sier vel mest om omfanget regelbrudd.

Det er øyet som ser. For meg sier det mest om reglene og alle de ivrige hjelpemoderatorene i disse trådene. 

Å nei - dere får oss aldri til å skifte mening - dere bare dreper diskusjonen på KG og får den over på andre arenaer. 

Endret av Malmfrid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malmfrid skrev (23 minutter siden):

Vi er faktisk voksne folk og hvis man ikke får diskutere på lik linje med andre forum så kommer ikke folk til å orke forholde seg til Kvinneguiden når det kommer til diskusjoner ang kongelige. Mye av diskusjonene er allerede flyttet over på andre arenaer og det kommer enda mer til å gjøre. 

Ser at veldig mye blir slettet og det dreper virkelig lysten til å diskutere dette temaet. 

Men om folk ikke kan klare og diskutere kun den personen tråden handler om så må man faktisk heller finne ett annet forum og diskutere det på.. er ikke verre enn det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (9 minutter siden):

Det er øyet som ser. For meg sier det mest om reglene og alle de ivrige hjelpemoderatorene i disse trådene. 

Å nei - dere får oss aldri til å skifte mening - dere bare dreper diskusjonen på KG og får den over på andre arenaer. 

Men kan du ikke bare diskutere på andre arenaer? Siden dette finnes? Å det er jammen bra admin virkelig fjerner all regelbrudd

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min opplevelse som gammel ringrev på Rampelys er at det er påfallende stor forskjell i ønsket man har for moderering i MBH sin tråd versus andre influencer-tråder. Hvorfor MBH og hans mor, kronprinsessen, skal ønskes et større vern, enn den gjengse influencer er for meg et stort spørsmål. Særlig kanskje vernet av kronprinsessen er for meg et stort spørsmål gitt hennes definitive posisjon som offentlig. 
 

Men nå ha forumledelsen tatt sin avgjørelse og da kan jo alle respektere det. MM kan diskuteres i Kongehustråden, og MBH i sin tråd. 

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (3 minutter siden):

Min opplevelse som gammel ringrev på Rampelys er at det er påfallende stor forskjell i ønsket man har for moderering i MBH sin tråd versus andre influencer-tråder. Hvorfor MBH og hans mor, kronprinsessen, skal ønskes et større vern, enn den gjengse influencer er for meg et stort spørsmål. Særlig kanskje vernet av kronprinsessen er for meg et stort spørsmål gitt hennes definitive posisjon som offentlig. 
 

Men nå ha forumledelsen tatt sin avgjørelse og da kan jo alle respektere det. MM kan diskuteres i Kongehustråden, og MBH i sin tråd. 

Min opplevelse, derimot,  som en like gammel ringrev på Rampelys, er at det er fullt samsvar mellom ønsket om moderering av avsporinger, brukerangrep og krenkende omtale i influencertrådene som det er i MBH-tråden 🤷‍♀️

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (23 minutter siden):

Å nei - dere får oss aldri til å skifte mening - dere bare dreper diskusjonen på KG og får den over på andre arenaer. 

Øyet som ser når det gjelder regelbrudd? Regler er regler.

Diskusjonen er jo allerede drept når dere ikke er åpne for dialog i ekkokammeret, omtaler alle involverte med tildels særs respektløse kallenavn, og oppfordrer til ignorering av brukere med andre innspill enn den gjengse normen.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Revenge o'Cavatina skrev (Akkurat nå):

Diskusjonen er jo allerede drept når dere ikke er åpne for å skifte mening i ekkokammeret, omtaler alle involverte med tildels særs respektløse kallenavn, og oppfordrer til ignorering av brukere med andre innspill enn den gjengse normen.

Så du er åpen for å skifte mening? 
For og imot kongehus er noe som sitter dypt i det fleste mennesker - nesten som hvilken fotballklubb du holder med. Ingen skifter fotballklubb - like lite som en motstander av kongehuset blir en ihuga royalist at å delta i diskusjoner på KG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Så du er åpen for å skifte mening? 
For og imot kongehus er noe som sitter dypt i det fleste mennesker - nesten som hvilken fotballklubb du holder med. Ingen skifter fotballklubb - like lite som en motstander av kongehuset blir en ihuga royalist at å delta i diskusjoner på KG. 

MBH-tråden handler jo strengt tatt ikke om kongehuset, så hva er poenget ditt egentlig? Du er opprørt fordi du ikke får snakke om hva du vil, hvor du vil?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette handler jo ikke om hvilket standpunkt man måtte ha i saken debatten gjelder, men om måten debatten føres på. 

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Så du er åpen for å skifte mening? 
For og imot kongehus er noe som sitter dypt i det fleste mennesker - nesten som hvilken fotballklubb du holder med. Ingen skifter fotballklubb - like lite som en motstander av kongehuset blir en ihuga royalist at å delta i diskusjoner på KG. 

Jeg har endret innlegget mitt.

Forøvrig har det vært lite royalist vs. monarkist-debatt i MBH-tråden. I den har det vært mer av madrass, arroganse og MMs syn på vold som har vært det ugreie temaet de siste ukene. Veldig fint at slikt slettes som de regelbruddene de er.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (6 minutter siden):

Øyet som ser når det gjelder regelbrudd? Regler er regler.

Diskusjonen er jo allerede drept når dere ikke er åpne for dialog i ekkokammeret, omtaler alle involverte med tildels særs respektløse kallenavn, og oppfordrer til ignorering av brukere med andre innspill enn den gjengse normen.

Akkurat ekkokammer faller på sin egen urimelighet, da det jo er flust av stemmer på begge «sider». Ignorering og brukerdebatt forekommer fra begge sider. Det som undrer meg er feks at «generalisert brukerdebatt» har blitt problematisert ellers på Rampelys, mens nå er det helt innenfor. Rart det der. 
 

Antar det ikke er ønskelig at denne tråden blir en diskusjonstråd for brukere, så stopper her. 

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sol Rampelyset skrev (På 11.8.2024 den 21.19):

Det er ikke lov med 2 tråder, men tråden du henviser til er 6 timer gammel, og vi er ikke pålogget 24/7. Den andre er fjernet nå. 
 

Sol, admin.

Det burde dere når dere har slike tråder liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (3 minutter siden):

Akkurat ekkokammer faller på sin egen urimelighet, da det jo er flust av stemmer på begge «sider». Ignorering og brukerdebatt forekommer fra begge sider. Det som undrer meg er feks at «generalisert brukerdebatt» har blitt problematisert ellers på Rampelys, mens nå er det helt innenfor. Rart det der. 
 

Antar det ikke er ønskelig at denne tråden blir en diskusjonstråd for brukere, så stopper her. 

Jeg har et annet syn enn ditt på måten debatten føres på etter først å bare ha lest i tråden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke brukernes ønsker og praksis som avgjør hva som anses som brukerdebatt, men regelverket. 

Brukerdebatt som retter seg mot grupper av brukere var ellers tillatt en stund på Rampelyset, men ryddes nå som avsporing, jf https://forum.kvinneguiden.no/topic/1298374-regelpresiseringer-for-rampelyset/#comment-34630033. At modereringspraksis endres er altså en forventet konsekvens av dette, og ikke særlig rart.

Sitat

Innlegg som retter seg mot diskutere flere brukere og deres hensikter med å delta i en tråd, kan ryddes for avsporing. Innlegg som sporer av debatten kan bli ryddet som avsporing.

Tillegg, endring fra 14. januar i år:

Sitat

Det har tidligere vært tillatt å diskutere en større mengde brukere og deres hensikter med å delta i en tråd, så lenge diskusjonen ikke legger opp til negative karakteristikker.

Etter å ha prøvd ut denne regelen i noen år, er tendensen at innlegg som grer flere brukere over samme kam, stort sett må fjernes. Dette vil derfor nå kunne fjernes som avsporing i større grad enn før. På forumet skal man diskutere sak, ikke hverandre.

 

Endret av Aricia
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Granitta skrev (1 time siden):

Det burde dere når dere har slike tråder liggende.

Så du tenker att admin skal være på 24/7? Droppe alt av liv utenom og følge med? Foreslår att du tar på deg jobben 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...