Gå til innhold

Menn som krever at dama betaler 50 prosent av maten, er luringer

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Gjest Uføre Unni
Ikkef skrev (1 time siden):

Hei, jeg liker ditt innlegg og finner det engasjerende. Ja, jeg vet godt hva likestilling er og har fulgt godt med på samfunnsutviklingen i flere tiår. Noe, som slår meg, er at kvinner, i likestillingens navn, har endt opp med alt for store ofre, i stedet for fordeler. At kvinner jobber,- helt greit. At kvinnens jobb går ut over hennes tid sammen med barna, og barnas tid sammen med henne når hun blir mor er IKKE greit! Barnet er alltid viktigst og skal settes først.Barnet skal IKKE vokse opp blant fremmede i barnehage/institusjon. Barnet skal få vokse opp sammen med sine foreldre og øvrige familie. Hvis mange nok gjør dette vil det også være flere barn, som kan bli med ut og leke sammen.  Hederlig unntak for alenemødre, som jobber for å gi barna sine en best mulig fremtid. Hun kunne ikke ha gjort det anderledes! (Skam til de menn, som overlater til kvinnen å forsørge barnet)! Her bør offentlige støtteordninger forsterkes så også alenemoren kunne få tilbringe tid med sine små,

At kvinner går ut på egen hånd og betaler for seg selv er helt greit og naturlig. Men at samfunnet/mannen/kvinnen forventer at regningen skal deles likt, eller at kvinnen skal spandere på mannen når de to går ut er IKKE greit. Vi har en skjør, nedarvet balanse i våre gener, hvor naturens norm er at mannen beskytter sin make og familie.Noen blir skuffet og gråter innvendig når disse behovene for å føle seg sett og verdifull ikke blir bekreftet. Jeg har snakket med mange kvinner, som har blitt kraftig skuffet etter å ha opplevd at mannen ikke ser henne som verdifull nok til å glede henne og spandere på henne når de går ut for å ha det hyggelig.La oss si at det er det lille barnet inni oss, som ønsker å bli elsket. Hvis kvinnen blir avvist her, blir heller ikke forholdet godt. Vi kvinner tilbringer store deler av våre liv med å se og glede andre, ta hensyn, bidra til fellesskapet og utsette våre kropper for risiko og skader ved å bære frem og føde barn. Mannen slipper all risiko ved å føde. Er det ikke da bare rett og rimelig at han viser litt respekt, oppmuntring og forståelse ved å spandere på sin kvinne?

At samfunn bygget av kvinner er bedre enn samfunn bygget av menn er for svart/hvit tankegang,- enten/eller. Vi trenger både kvinner og menn for å bygge et samfunn. Menn blir slappe, likegyldige og noen også rent ut fiendtlige til kvinner når han får høre at han aldri er god nok og at det han gjør ikke er bra. Det menn generelt ønsker seg er å føle seg nyttige og inkludert og at kvinner har behov for hans kompetanse på flere områder. Slik som forhold mellom kvinner og menn fungerer i dag, vil jeg tillate meg å si at er en pervertert form for samkvem, hvor kamp og egoisme har erstattet kjærlighet og ømhet. Det gjenstår å se om begge kjønn greier å finne tilbake til den fine balansen på egen hånd eller om den nedadgående trenden vil fortsette og fødselstallene da etter hvert vil dø helt ut.

Er du mann? Og en gammel hvit mann? 

Hvor har du det i fra at barn har det bedre hjemme enn i barnehage? Kilder? 

Hvorfor skal - mor - tilbringe x-antall timer med barnet? Kilder? 

Og du får ikke reversert samfunnet 60-70 år bakover i tid. De små samfunna basert på et arbeidsfellesskap på en gård - som du beskriver - eksisterer knapt. Storfamilien bor i hele landet og i utlandet, og slekta har vel knapt noen oversikt over. 

Vi har ingen - skjør nedarvet balanse i våre gener - . Mennesket er noe av det råeste som er skapt på jorden så langt. Vi vil etterhvert evolve til en annen rase og dominere og omforme universet. 

Det er nok en del kvinner som ikke har fått hodet ut av ræva, som tror en mann må til for at hun skal føle seg bra, som ikke står på krava og så lar seg tråkke på. Men de blir færre. 

Å sende henne tilbake til kjøkkenbenken nå er ikke mulig uten å igjen innføre fortidens overgrep. Ingen tilgang til utdannelse, ingen egne rettigheter, ikke tilgang til prevensjon, ingen abort og mye vold.

Det gjelder å henge med. Jeg er barnløs gen x. Nå er det gen alpha som skal ta over verden de neste ti åra (for nå går utviklinga virkelig fort) og det er et hav av tid mellom oss og vi forstår knapt hverandre. 

Gen Alpha vil ikke lage barn til deg. De vet for mye nå. Så vi vil få det stusselig i alderdommen. Er det derfor du er redd? 

Endret av Uføre Unni
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uføre Unni skrev (6 minutter siden):

Er du mann? Og en gammel hvit mann? 

Hvor har du det i fra at barn har det bedre hjemme enn i barnehage? Kilder? 

Hvorfor skal - mor - tilbringe x-antall timer med barnet? Kilder? 

Og du får ikke reversert samfunnet 60-70 år bakover i tid. De små samfunna basert på et arbeidsfellesskap på en gård - som du beskriver - eksisterer knapt. Storfamilien bor i hele landet og i utlandet, og slekta har vel knapt noen oversikt over. 

Vi har ingen - skjør nedarvet balanse i våre gener - . Mennesket er noe av det råeste som er skapt på jorden så langt. Vi vil etterhvert evolve til en annen rase og dominere og omforme universet. 

Det er nok en del kvinner som ikke har fått hodet ut av ræva, som tror en mann må til for at hun skal føle seg bra, som ikke står på krava og så lar seg tråkke på. Men de blir færre. 

Å sende henne tilbake til kjøkkenbenken nå er ikke mulig uten å igjen innføre fortidens overgrep. Ingen tilgang til utdannelse, ingen egne rettigheter, ikke tilgang til prevensjon, ingen abort og mye vold.

Det gjelder å henge med. Jeg er barnløs gen x. Nå er det gen alpha som skal ta over verden de neste ti åra (for nå går utviklinga virkelig fort) og det er et hav av tid mellom oss og vi forstår knapt hverandre. 

Gen Alpha vil ikke lage barn til deg. De vet for mye nå. Så vi vil få det stusselig i alderdommen. Er det derfor du er redd? 

Nei, Uføre Unni,jeg er ikke mann, jeg er kvinne.

Jeg ser ut fra hva du skriver, at vi to har en helt forskjellig oppfatning av virkeligheten og at du kanskje aldri har opplevd det å være i en tradisjonell familie, som tar vare på hverandre. «Helt fremmedgjort», er nok et uttrykk jeg vil bruke om det du uttrykker. 

Det skremmer meg at du tror at det trengs forskningsrapporter for å påvise at barnet har det bedre hjemme med moren sin, enn i en barnehage, sammen med fremmede. Det er nok fordi at du ikke har barn selv. Det samme med balansen mellom kjønnene, for den finnes, dersom den ikke er ødelagt av hormonforstyrrelser. 

Her har du en forskningsrapport på emnet, med fyldige, faglige henvisninger til rapportene, som ligger til grunn, hvis du leser nederst på siden:

https://www.utdanningsnytt.no/barnehageforskning-fagartikkel/sma-barn-med-lange-dager-har-et-hoyere-stressniva-i-barnehagen-enn-hjemme/116779

Kvinner skal absolutt ikke sendes tilbake til fortiden, med kjøkkenbenk, vold og overgrep m.m. Det jeg snakker om, er at voksne mennesker, mann og kvinne, må kunne greie å komme til enighet på en sivilisert måte om å fungere sammen, uten å bekjempe hverandres rettigheter. For å greie det, trengs det daglige doser med kjærlighet og omtenksomhet fra begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CarinaG
Ikkef skrev (21 timer siden):

Hei, Carina. Ser du angriper meg som person, uten å begrunne dine utsagn. Jeg merker meg dette, som en pekepinn og en advarsel om å ikke ta det personlig.

Jeg er heldig og har en helt nydelig og utmerket mann, og vi har barn og har vært sammen i flere tiår.💗💗🥰🥰Han har hele tiden behandlet meg slik som jeg ønsker. Vi har til og med et deilig sexliv! Til gjengjeld gir jeg ham min kjærlighet og respekt. 

Vil bare si at jeg tror at du kan være en av de kvinner, som ble lurt av all propaganda, som har blitt hamret inn i hodet ditt siden du var liten. Men det fins et bedre liv på den andre siden av alt dette, hvis du hadde vært interessert i å finne det ut.  Men ikke alle evner å se dette…Ofte kan det være bedre å tenke seg litt om før du hamrer løs på andres innlegg i en nedlatende tone.

Ehm, angriper deg som person? -vær snill å forklar hva det er i min kommentar som angriper deg som person?

Jeg skriver at INNLEGGET ditt må være det dummeste jeg har lest- som er helt sant, og det vil jeg stå for i lang tid tror jeg! -nevner ikke deg som person med et eneste ord, kun det du skriver. 

Hva er det som får deg til å legge ut hovedinnlegget ditt (regelrett drittslenging om menn) for å så føle at du må legge ut om hvor perfekt kjærlighetslivet ditt er, med forklaring om alt som er så bra? 🤔 -gir meg en følelse av at en av innleggene dine er regelrett løgn (siden du motsier deg selv så hardt) 

Vet ikke helt hva slags propaganda du prater om her- eller om du vet hva ordet egentlig betyr? 

Det som er hamret inn i mitt hode fra barnsben er at man skal beskytte de svake, at alle er like uavhengig av kjønn, seksualitet og etnisitet og at Man skal oppføre seg ordentlig. Men også at man skal slå ned på urettferdighet og drittslenging. 

-så jeg sier tilbake til deg, med dine ord: 

Ofte kan det være bedre å tenke seg litt om før du hamrer løs med et innlegg som er ufint og skikkelig nedlatende mot et helt kjønn.

Jeg hadde aldri kommentert på måten jeg gjør, om ikke ditt hovedinnlegg hadde vært 100% nedlatende drittslenging i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der gjorde du det igjen, CarinaG. Det du ikke ser ut til å forstå, at den grad av aggressjon som du viser, gjør at man ikke ønsker å samhandle med deg.- selv ikke skriftlig! Du spyr rundt deg med desinformasjon og hersketeknikker med angrep på andres kjærlighetsliv og blander også inn kjønnsbegrep,- alt i en eneste stor smørje!

Særlig menn skyr slikt. Jeg sier ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man først er inne på statistikk, så betaler menn i gjennomsnitt mer enn 50% totalt. Så å klage på et par prosent forskjell på mat blir for dumt 

Anonymkode: d4eda...50d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CarinaG
Ikkef skrev (16 minutter siden):

Og der gjorde du det igjen, CarinaG. Det du ikke ser ut til å forstå, at den grad av aggressjon som du viser, gjør at man ikke ønsker å samhandle med deg.- selv ikke skriftlig! Du spyr rundt deg med desinformasjon og hersketeknikker med angrep på andres kjærlighetsliv og blander også inn kjønnsbegrep,- alt i en eneste stor smørje!

Særlig menn skyr slikt. Jeg sier ikke mer.

😂😂😂😂😂 jeg dævver! Du må være et troll, og et bra et, det skal du ha! 😆😅

Og om du mot formodning ikke skulle være det, så vær så snill å skaff hjelp, for din egen del. 

Og bare på pur f;

-det finnes ikke et snev av aggressivitet i det jeg har skrevet. Og om så, pek på hva. 

-"man" ønsker ikke samhandle med meg, allikevel gjør du det, ikke bare 1 men 2 ganger.

-desinformasjon, hersketeknikk? 😂😂 HVOR? -Jeg stiller deg et helt enkelt spørsmål, i tillegg til å fortelle hvordan det du skriver oppfattes. (Veldig lite hyggelig, og veldig nedlatende, med store ord som ikke passer inn i sammenhengen)

-angriper kjærlighetslivet ditt? -ved å stille et smp om HVORFOR du først tråkker ned menn, for å så legge ut om hvor fint du har det med din?  Det er ikke et angrep, det er en ærlig reaksjon.

-blander inn kjønnsbegrep? -ved å skrive at alle er like mye verdt UANSETT kjønn (kjønnsbegrep = summen av egenskaper hos en art spm gjør at de kan deles inn i hun eller han. Og nå også hen)

-ingen smørje, alt er forklart i korte trekk, selv med avsnitt.

Stor hilsen fra hun som fortsatt håper på at hovedinnlegget er trolling! 

Tror ikke helt på at du vet hva menn skyr for å være ærlig 😂😂 

Jeg gir meg her, det er som å diskutere med en 2x2 meter vegg.  

Endret av CarinaG
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svar til CarinaG:Du kaster ut mange løse ( og usanne) påstander samtidig, så roter du alt rundt til en ugjenkjennelig masse.Du insinuerte at menn unngår meg og DA svarte jeg deg og fortalte om min mann, som jeg elsker (og at vi har det godt sammen, ja han elsker meg også). Men i det neste innlegget snur du alt på hodet ved å bebreide meg for å  skrive i store ord om mitt forhold. 

Jeg forsøkte faktisk å gi deg et godt råd i forhold til temaet til trådstarter. Menn liker sjelden aggressive kvinner, som ikke evner å se egne feil. Kvinner, som bare kaster ut dritt i rakettfart, -munndiare, har jeg mang en gang observert at blir raskt vraket av menn. Menn vil ikke ha huppetitter. Menn vil ha kvinner, som kan tenke før de snakker og skriver og som evner å argumentere på en intelligent måte. Menn vil gjerne ha godt utdannede kvinner, i hvert fall må de ha evnen til å samarbeide med menn, hvis forholdet skal bli godt,-«It takes two to start a family» Ellers forsvinner romantikken og da synes gjerne ikke mannen at det er verdt å spandere et eneste måltid på den kvinnen som ikke kan, eller ønsker å samarbeide. 

Men hvis du trives som singel så for all del…da er det bare å kjøre på videre…😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er min erfaring også med ekteskap over noen år. Når jeg spiser EN kotelett, spiser han TO til middagen osv. Klart matbudsjettet øker da, når mannen kan spise det doble. 

Anonymkode: 16b4c...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkef skrev (På 7.8.2024 den 20.16):

Ingen skikkelig mann krever betaling av dama! Dette er ikke kjærlighetsforhold, men en bekvemmelighetsordning, til fordel for mannen! Sorry damer, han lurte dere, kvinnesaken tippet over og rant ut, rett inn på mannens sparekonto. Tipper at flere menn også koser seg med elskerinner, mens dere betaler og har overtatt mannens byrder, i tillegg til deres egne byrder.Til info: Jeg er ikke noe nett-troll, men en helt vanlig kvinne, som har sett meg lei på mannlige snyltere. Fordi at samfunnet forventer at dere også jobber fullt, så må dere også sende deres kjære små babyer i barnehage, noe som både dere og utviklingen av barnehjernen taper på.Og hvem er det, som sitter i den andre enden av regnestykket og håver inn både penger og masse tid sammen med barnet sitt ( etter at dere damer har født til dere revner)? Jo, det er mannen, selvfølgelig!

Kjære damer, ta rettighetene deres tilbake og start nå! Noen må gå foran fordi at andre skal tørre å følge etter!  Krev at mannen jobber og bidrar med mer enn han gjør nå. Jobb mindre. Krev en kontrakt med mannen, som sikrer dere kompensasjon for tapte pensjonspoeng. Nekt å dele på alle utgifter med mannen. Still krav til mannen om at HAN tar deg med ut og at HAN betaler for det, alltid! Ta barna hjem fra barnehage og la de leke med andre barn ute. Bruk tiden og livet til å være sammen mens barna er små.Er det du som leser nå, som blir den modige??

Andre damer må gjerne fylle på her med forslag til flere fordeler for oss damer. Mannen har tatt nok og nå må vi igjen ta alt tilbake!!

#Hanbetaler# 🦾💘

Går det bra?

Ikke alle damer revner.

Ikke alle damer har barn.

Ikke alle damer går i kvinnefella.

Forskning viser vel strengt talt at barn har godt av å gå i bhg..? 

Jeg betaler min del av kaka, fordi jeg er et voksent menneske ikke et kjønn.

Man betaler vel i felles pot etter evne? 

Anonymkode: 529c7...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 22.12):

Og hva med menn som liker å ta seg en runk i dusjen?

Anonymkode: cc511...f9e

Må vi betale for det? 🙁

Anonymkode: aabb6...ba7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkef skrev (16 timer siden):

Svar til CarinaG:Du kaster ut mange løse ( og usanne) påstander samtidig, så roter du alt rundt til en ugjenkjennelig masse.Du insinuerte at menn unngår meg og DA svarte jeg deg og fortalte om min mann, som jeg elsker (og at vi har det godt sammen, ja han elsker meg også). Men i det neste innlegget snur du alt på hodet ved å bebreide meg for å  skrive i store ord om mitt forhold. 

Jeg forsøkte faktisk å gi deg et godt råd i forhold til temaet til trådstarter. Menn liker sjelden aggressive kvinner, som ikke evner å se egne feil. Kvinner, som bare kaster ut dritt i rakettfart, -munndiare, har jeg mang en gang observert at blir raskt vraket av menn. Menn vil ikke ha huppetitter. Menn vil ha kvinner, som kan tenke før de snakker og skriver og som evner å argumentere på en intelligent måte. Menn vil gjerne ha godt utdannede kvinner, i hvert fall må de ha evnen til å samarbeide med menn, hvis forholdet skal bli godt,-«It takes two to start a family» Ellers forsvinner romantikken og da synes gjerne ikke mannen at det er verdt å spandere et eneste måltid på den kvinnen som ikke kan, eller ønsker å samarbeide. 

Men hvis du trives som singel så for all del…da er det bare å kjøre på videre…😳

Å påstå at menn vil ha godt utdannede kvinner, tror jeg er en sannhet med modifikasjoner...

Jeg tror menn vil ha reflekterte kvinner...

Det er ihvertfall mitt inntrykk 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Separat økonomi. Jeg skal betale for min mat, han for sin. Ville ikke hatt det på annen måte.

Anonymkode: 7d65c...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Går det bra?

Ikke alle damer revner.

Ikke alle damer har barn.

Ikke alle damer går i kvinnefella.

Forskning viser vel strengt talt at barn har godt av å gå i bhg..? 

Jeg betaler min del av kaka, fordi jeg er et voksent menneske ikke et kjønn.

Man betaler vel i felles pot etter evne? 

Anonymkode: 529c7...d3a

Utfordringene med barnehager er mange syns jeg (ihvertfall de kommunale er mitt inntrykk)

- lav bemanning

- lite tilrettelagt for tilvenning av barn i barnehagen 

- høyt sykefravær av faste ansatte (som igjen går utover barns tilknytning og trygghet) 

Hadde jeg vært småbarnsmamma idag, og hatt økonomi til det, så hadde jeg personlig holdt barnet mitt hjemme til jeg opplevde barnet mitt var moden for barnehage. 

Noen barn er mer ressurssterke enn andre, og har mer behov for bekreftelse og trygghet.

Ofte har ikke barnehagen ressurser til å se disse barna, slik barna har behov for. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 19.47):

Hvorfor? 

1. Menn spiser betydelig mer enn kvinner. Det har med kroppsstørrelse, forbrenning og muskelmasse å gjøre.

2. Menn flest ønsker ikke å spise vegetarretter, salater og lignende. Kjøtt og fisk er dyrt.

Så ved å forlange at dama betaler 50 prosent av felles mat, snylter de på dama. Damer, vær oppmerksom på dette.

Anonymkode: e7cf4...b05

Vel, man betaler gjerne 50-50 for alt i heimen, og da kommer menn totalt sett dårligere ut🙄

Anonymkode: 568c2...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 7.8.2024 den 20.01):

Wow. Skjønner godt hvorfor menn går for utenlandske damer

Anonymkode: ce04f...44d

Ja de har jo som regel veldig mye å bidra med....

Anonymkode: 17e39...f6f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives heller med å bidra prosentvis etter inntekt. Inntekten varierer igjennom årene; en kan være student i en periode, en i ulønnet permisjon, en er sykemeldt osv osv.

I et parforhold tenker jeg at man ønsker et fellesskap, og i et fellesskap sitter man ikke å teller på krona hvem som bruker mest. (Såfremt ingen har et ekstremt forbruk, for dét er noe helt annet.)

Skal man dele alt 50/50 og på krona blir det mer som et romkamerat-forhold, ikke et parforhold.

Anonymkode: 2b2af...eb8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

En amerikansk venninne sendte meg denne:

«A man will naturally want to feed you,take you out,have fun with you, and be nice to you.You shouldn't have to teach or beg anyone for that. It should come naturally. I will never settle for less. 

If love doesn’t come easy, then it’s not worth it. Love should feel natural, effortless, and genuine. It shouldn't be a constant struggle or battle to make things work. True love flows smoothly, and when it's right, it doesn’t need to be forced. Remember, the right kind of love won’t leave you feeling drained—it will fill you up and bring peace. So, if it feels too hard, maybe it’s just not meant to be»

Jeg synes at hun har flere gode poeng der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...