Gå til innhold

Menn som krever at dama betaler 50 prosent av maten, er luringer

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Hvorfor? 

1. Menn spiser betydelig mer enn kvinner. Det har med kroppsstørrelse, forbrenning og muskelmasse å gjøre.

2. Menn flest ønsker ikke å spise vegetarretter, salater og lignende. Kjøtt og fisk er dyrt.

Så ved å forlange at dama betaler 50 prosent av felles mat, snylter de på dama. Damer, vær oppmerksom på dette.

Anonymkode: e7cf4...b05

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel....det er ikke alle damer som er tynne små stilker på 45 kg....

Anonymkode: b44f5...821

• Liker 28
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel....det er ikke alle damer som er tynne små stilker på 45 kg....

Anonymkode: b44f5...821

Jeg snakket om statistikk. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger begge like mye inn i fellespotten. Han spiser mer enn meg, men jeg kjøper mer av andre ting, som hår og hudprodukter. Det går opp i opp. Unner uansett min man det han har lyst på.

Men ja. Lurt å passe seg for egoistiske partnere av begge kjønn. Finnes en del av de.

Anonymkode: 2afa5...ac9

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger begge like mye inn i fellespotten. Han spiser mer enn meg, men jeg kjøper mer av andre ting, som hår og hudprodukter. Det går opp i opp. Unner uansett min man det han har lyst på.

Men ja. Lurt å passe seg for egoistiske partnere av begge kjønn. Finnes en del av de.

Anonymkode: 2afa5...ac9

I forholdene jeg vet om der de har separat økonomi, går sminke og hudpleie av personlig budsjett til den enkelte. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Skjønner godt hvorfor menn går for utenlandske damer

Anonymkode: ce04f...44d

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow. Skjønner godt hvorfor menn går for utenlandske damer

Anonymkode: ce04f...44d

Sånn at de kan snylte på dem? Jeg er for øvrig selv utenlandsk. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser bare vegetarisk og alltid det samme. Som regel spiser jeg mer, men han spiser mer godteri 😅

Anonymkode: cf7ee...149

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I forholdene jeg vet om der de har separat økonomi, går sminke og hudpleie av personlig budsjett til den enkelte. 

Det går å bruke litt sjønn da. Vi unner oss litt på siden begge to og begge er rause tilbake hvis den andre bruker mer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Sånn at de kan snylte på dem? Jeg er for øvrig selv utenlandsk. 

Av vestlig opphav til jeg tippe. Eller ihvertfall vokst opp her.

Anonymkode: 8b07d...e43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint. Jeg spiser nok mer av maten vi har hjemme enn det han gjør i snitt. Han spiser en del ute på eget budsjett, jeg spiser som regel hjemme og tar med lunsj på jobb. Så at han spiser mer til middag tror jeg ikke har så mye å si. Det er også jeg som skriver handlelister og planlegger dette. Han legger seg aldri opp i hva jeg putter i handlevogna, og alt går på fellesen.

Anonymkode: 1cf21...a7f

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Av vestlig opphav til jeg tippe. Eller ihvertfall vokst opp her.

Anonymkode: 8b07d...e43

Nei, ikke vestlig, kom til Norge som nittenåring.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor? 

1. Menn spiser betydelig mer enn kvinner. Det har med kroppsstørrelse, forbrenning og muskelmasse å gjøre.

2. Menn flest ønsker ikke å spise vegetarretter, salater og lignende. Kjøtt og fisk er dyrt.

Så ved å forlange at dama betaler 50 prosent av felles mat, snylter de på dama. Damer, vær oppmerksom på dette.

Regner med du har gått rusisk trolleskole. Kan jeg få vite hvilken? En slik kreativitet du viser her er helt fantastisk. 

Anonymkode: 7eeb1...7de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja. Han spiser nok 1/3 mer enn meg, men til gjengjeld spiser jeg oftere dyre ting som oster eller spesialprodukter. Hygieneprodukter til meg går også ofte i handlekurven på matbutikken så det går nok ganske så opp i opp. 

Anonymkode: 4bd12...4d4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste nok mer friske bær og frukt og grønnsaker enn ham, og dyrere pålegg/ost. Tror det gikk opp i opp.

Anonymkode: 6683a...13c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en husholdning som lager mat fra bunn av, så snakker du om småpenger. Og når det kommer til kjærlighet og en livspartner man elsker, så kan man ikke gå rundt og gni og gnukke på kronene slik som dette. 

Kjærlighet er et tapsprosjekt for 50% av alle med partner. Der de betaler mer, dekker opp mer, kjøper inn mer til husholdningen, er raus med gaver, fordeler uskjevt osv. 

Sånn er det, og sånn må det bli. Det er kjærlighetens pris for de fleste. Det går ikke an å lage en hverdagskamp for en pakke kjøttdeig eller to i uka.... Da bør du heller bo alene.

Anonymkode: acc23...983

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen skikkelig mann krever betaling av dama! Dette er ikke kjærlighetsforhold, men en bekvemmelighetsordning, til fordel for mannen! Sorry damer, han lurte dere, kvinnesaken tippet over og rant ut, rett inn på mannens sparekonto. Tipper at flere menn også koser seg med elskerinner, mens dere betaler og har overtatt mannens byrder, i tillegg til deres egne byrder.Til info: Jeg er ikke noe nett-troll, men en helt vanlig kvinne, som har sett meg lei på mannlige snyltere. Fordi at samfunnet forventer at dere også jobber fullt, så må dere også sende deres kjære små babyer i barnehage, noe som både dere og utviklingen av barnehjernen taper på.Og hvem er det, som sitter i den andre enden av regnestykket og håver inn både penger og masse tid sammen med barnet sitt ( etter at dere damer har født til dere revner)? Jo, det er mannen, selvfølgelig!

Kjære damer, ta rettighetene deres tilbake og start nå! Noen må gå foran fordi at andre skal tørre å følge etter!  Krev at mannen jobber og bidrar med mer enn han gjør nå. Jobb mindre. Krev en kontrakt med mannen, som sikrer dere kompensasjon for tapte pensjonspoeng. Nekt å dele på alle utgifter med mannen. Still krav til mannen om at HAN tar deg med ut og at HAN betaler for det, alltid! Ta barna hjem fra barnehage og la de leke med andre barn ute. Bruk tiden og livet til å være sammen mens barna er små.Er det du som leser nå, som blir den modige??

Andre damer må gjerne fylle på her med forslag til flere fordeler for oss damer. Mannen har tatt nok og nå må vi igjen ta alt tilbake!!

#Hanbetaler# 🦾💘

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Regner med du har gått rusisk trolleskole. Kan jeg få vite hvilken? En slik kreativitet du viser her er helt fantastisk. 

Anonymkode: 7eeb1...7de

Ingen kreativitet, kun tall og statistikk.  Normalforbruk for voksen kvinne er på rundt 1600 kcal, for en voksen mann på rundt 2000 kcal. Flere menn enn kvinner er overvektige - veier du mer, spiser du mer mat. Det er også flere menn enn kvinner som spiser kjøtt hver uke.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkef skrev (2 minutter siden):

Ingen skikkelig mann krever betaling av dama! Dette er ikke kjærlighetsforhold, men en bekvemmelighetsordning, til fordel for mannen!

Helt enig! 

Desverre mange menn som utnytter kvinner både når det kommer til økonomi, oppdragelse, husarbeid, planlegging etc. Så klager mennene på at de ikke får nok sex fra sin utslitte dame/kone 😂🤯

Til menn som faktisk oppfører seg som menn, tar tak, er en god partner og foreldre etc. Bra jobbet! Dere er flotte menn. 

Anonymkode: b802b...8bb

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ingen kreativitet, kun tall og statistikk.  Normalforbruk for voksen kvinne er på rundt 1600 kcal, for en voksen mann på rundt 2000 kcal. Flere menn enn kvinner er overvektige - veier du mer, spiser du mer mat. Det er også flere menn enn kvinner som spiser kjøtt hver uke.

Men så er det ikke slik priser fungerer. 

F.eks. Hvis mannen stikker på nattevakt med et par kyllingfileter, en pepsi max og en ferdigsalat til totalt 100 kr, mens husets frue river seg ut en grandis, en pose smågodt og en flaske vin til totalt 300,- fordi hun skal kose seg alene hjemme denne kvelden, så blir jo regnskapet i favør kvinnen.... Tross for kalorier. 

Over et langt år så blir det snakk om småpenger hit eller dit. Det er ikke denne kampen folk i forhold bør kjempe. Dere er tross alt DERE/OSS i forhold, og ikke meg og deg i forholdet. Sistnevnte er bare tragisk, uansett hvilken vei regnskapet bikker.

Anonymkode: acc23...983

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...