Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er mye fokus på siktelsen om voldtekt. Men politiet har også endret siktelsen vedrørende kvinnen som han mishandlet i august til vold i nære relasjoner. 

Så da er han siktet for. 

Et tilfelle av voldtekt med strafferamme opp til 10 år. 

Tre siktelser for vold i nære relasjoner, med strafferamme på opp til 6 år. 

Så noen mindre ting som kjøring uten førerkort, trusler, og hærverk. 

Dette er enn grov voldskriminell mann. 

• Liker 20
  • Nyttig 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ninaen skrev (Akkurat nå):

Tror poenget er at hun kan ha vært uvitende om at det faktisk har skjedd noe…til politiet tok kontakt pga funn under etterforskningen (litt som i Frostasaken hvor flere ikke har vært klar over filming, enkelte har fått så sterke medisiner først at de ikke husker undersøkelsen og ikke har visst hva han har gjort mot dem)

Ja, selvsagt. Men man har det sikkert i bakhodet at etterforskning kan avsløre litt av hvert, siden saken allerede er så stor. Hadde det vært meg, hadde jeg nesten forventet at noe skulle komme til å dukke opp før eller siden. Eller så kan det være som du sier, at hun har vært helt uvitende om dette.

• Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (13 minutter siden):

Forsåvidt?

Det var voldtekten som var det jævlige.

Det er gjerningspersonen og hans advokat som kommer å jobbe hardt for at retten skal ha tvil som kommer være jævlig. 

Det er alle idiotene rundt omkring som kommer med ulike former av unnskyldninger eller direkte anklager. 

Eller det priviligerte familien til voldtektsmann som syns synd på seg selve, og støtter voldtektsmann med enn heiagjeng på også KG. 

Rettelse, SELVFØLGELIG 

• Nyttig 1
Skrevet
Svigermor skrev (4 minutter siden):

Ikke stå der som en trist hund og si at han savner Mette, ihvertfall. 

Dette! Og hadde de vært anstendige mennesker ville de gått til politiet og fortalt alt de visste om MBHs kriminelle liv. Tipper det er en god del flere offere for MBH der ute.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
pop up bruker skrev (1 time siden):

Jeg syns det å "hilse hjem" til "Mette" ble litt merkelig i denne settingen. Alle forstår at han så klart skulle vært hjemme hos kona si, men å si at han savner henne ble for meg litt merkelig åpenhet i denne konteksten. Forstår at de sikkert ønsker sympati, og at det kanskje er det han forsøker på, men det en litt rar kontrast til det veldig alvorlige og ellers mer formelle uttalelsene. 

Til deres forsvar har de sikkert ikke hatt all verdens med tid til å planlegge dette. 

Samme her. MM (og han selv) er sikkert fortvilet over at de ikke fikk forvarsel av politiet denne gangen. At det kom litt bardus på. Og han synes nok synd på stakkars MM og Marius. Men det var virkelig ikke de riktige ordene å si i intervjuer når mange antagelig forventet mer fokus på utvidelsen av saken og enda et nytt offer. Han har naturligvis trøstet og fortalt MM på telefonen at han savner henne, men det føles malplassert å ytre dette i et intervju på denne måten. Savner at ofrene skal få mer fokus enn de selv.

• Liker 18
  • Nyttig 6
Skrevet
cerruti skrev (12 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva mange her mener kronprinsfamilien skal gjøre. Klokt å ikke uttale seg mer enn hva som har vært gjort. Det er mange involverte, og det er rettsapparatet skal ta stilling til dette. 

De kunne fint sagt at Marius handlinger er totalt uakseptable og at de ikke har tiltro til hans "versjoner" av hendelsene.

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
cerruti skrev (13 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva mange her mener kronprinsfamilien skal gjøre. Klokt å ikke uttale seg mer enn hva som har vært gjort. Det er mange involverte, og det er rettsapparatet skal ta stilling til dette. 

Er vel i hovedsak enig. Jeg tror at hvis de hadde begynt å snakke så er det ikke grenser for hva slags spørsmål og spekulasjoner de måtte svare på. Pressen og deler av befolkningen ville aldri fått nok og blitt fornøyd. Det vil også være sjanse for at de svarte feil eller på noe som var feil og at de så rotet seg inn i enda mer.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (20 minutter siden):

Jeg på min side, tenker at det kan ha vært en lettelse. En lettelse at folk tror på henne, en lettelse at det er tatt ut anmeldelse, en lettelse at man slipper å gå å bære på dette på samme måte mer. 

Er ikke så sikker på det. En vanlig forsvarsmekanisme er jo og fortrenge og glemme. Selv om hun blir trodd av politiet og « folk « skal hun vel gjennom en kjip rettssak. Vi vet heller ingenting om henne. De aller fleste har noe de ikke ønsker offentliggjort og nå skal advokaten hans grave fram alt som kan  svekke troverdigheten eller moralen hennes. Stakkars dame. Håper hun er råsterk. Om det finnes bildebevis er veien mot dom lettere enn klassisk  ord mot ord , men .. 

• Nyttig 2
Skrevet
Ninaen skrev (2 timer siden):

Spørsmålet er jo om det er «skille seg» som blir eneste mulige utfallet her, enten fra sønn eller ektefelle… Fordi å være både mamma med en sønn som har utviklet seg slik og samtidig skulle ivareta rolle som dronning begynner å se ut som en umulig kombo, også mtp sikkerhetsmessige forhold. Igjen: det blir en spennende tid framover…

Tipper kronprinsen i så fall velger sin kone fremfor tronen - hvis de kommer dit at de/han må velge.

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Er ikke så sikker på det. En vanlig forsvarsmekanisme er jo og fortrenge og glemme. Selv om hun blir trodd av politiet og « folk « skal hun vel gjennom en kjip rettssak. Vi vet heller ingenting om henne. De aller fleste har noe de ikke ønsker offentliggjort og nå skal advokaten hans grave fram alt som kan  svekke troverdigheten eller moralen hennes. Stakkars dame. Håper hun er råsterk. Om det finnes bildebevis er veien mot dom lettere enn klassisk  ord mot ord , men .. 

Håper også hun er råsterk. Noe form for bevis har de tydeligvis, samt at hun samarbeider. Så håper det holder, og at det slipper å bli stygt. I "beste fall" er det vitner også.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Aureka skrev (Akkurat nå):

Tipper kronprinsen i så fall velger sin kone fremfor tronen - hvis de kommer dit at de/han må velge.

Det tipper jeg også.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Haakon frir til de her i Norge som syns synd på mm og ham. Å si at han savner Mette er totalt upassende. Det er meg revnende likegyldig om han savner eller ikke savner henne. Haakon er ekspert på å avverge kritikk med å bli personlig. Han har gjort det flere ganger tidligere. Det er en måte å avvæpne kritikere, for hvem kan vel kritisere mennesker som befinner seg i en vanskelig situasjon? Evt er han ganske enkelt en tøffel. 

• Liker 31
  • Nyttig 13
Skrevet
Aureka skrev (1 minutt siden):

Jeg heller vel egentlig mest i den retninga også. Men det er ikke til å komme fra at det i så fall blir et ganske tungt ansvar på IA. 

Jeg har flere ganger tenkt at jeg som mor i denne situasjonen hadde vurdert separasjon for å skåne de to yngste barna. Da kan HM konsentrere seg om dem. Og de kommer til å trenge støtte. Det er tydeligvis ingen grenser for hva MM er villig til å gjøre for størstemann, jeg lurer på hva hun er villig til å ofre for de andre.

• Liker 21
  • Nyttig 2
Skrevet
Sgirl skrev (Akkurat nå):

Haakon frir til de her i Norge som syns synd på mm og ham. Å si at han savner Mette er totalt upassende. Det er meg revnende likegyldig om han savner eller ikke savner henne. Haakon er ekspert på å avverge kritikk med å bli personlig. Han har gjort det flere ganger tidligere. Det er en måte å avvæpne kritikere, for hvem kan vel kritisere mennesker som befinner seg i en vanskelig situasjon? Evt er han ganske enkelt en tøffel. 

Synes generelt det var en merkelig ting å si. 

• Liker 8
  • Nyttig 8
Skrevet
cerruti skrev (14 minutter siden):

Ser poenget, men samtidig ble mangelen på uttalelser problematisk. De kunne ha tilnærmet seg saken fra mange vinkler. Det var dette vi forventet av kronprinsparet/ kongehuset. Når det ikke kom noe valgte de heller ikke å forholde seg til situasjonen, og det ble kunstig, tilgjort og fraværende. 

I dag tror jeg at monarkiet (fra kongen og nedover) lente seg på det abstrakte skillet mellom 'kongelige,'og 'øvrige'. De hadde ingen idé om at folket ikke ville forholde seg til dette skillet (både hva Marius angår, og ikke minst Martha)

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Jeg heller vel egentlig mest i den retninga også. Men det er ikke til å komme fra at det i så fall blir et ganske tungt ansvar på IA. 

Jeg har flere ganger tenkt at jeg som mor i denne situasjonen hadde vurdert separasjon for å skåne de to yngste barna. Da kan HM konsentrere seg om dem. Og de kommer til å trenge støtte. Det er tydeligvis ingen grenser for hva MM er villig til å gjøre for størstemann, jeg lurer på hva hun er villig til å ofre for de andre.

Jøss, MM er ikke siktet i disse sakene. Separasjon? På grunn av en voksen sønn som tydeligvis er kjeltring? Vel. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Nikea skrev (1 minutt siden):

Synes generelt det var en merkelig ting å si. 

Hvorfor skal man si at man savner moren til en voldtektsmann når pressen ønsker å få kommentar til at mannen endelig er tatt for ugjerningen sin? 

Er så langt 5 offer i denne saken, som omtales som fornærmede. 

Nei, folk som er glade i og har en relasjon til den godt voksne kriminelle er ikke offer. 

• Liker 19
  • Nyttig 6
Skrevet
Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Jøss, MM er ikke siktet i disse sakene. Separasjon? På grunn av en voksen sønn som tydeligvis er kjeltring? Vel. 

Jeg visste ikke at man måtte være siktet for noe for å søke separasjon.

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
Svigermor skrev (28 minutter siden):

Ikke stå der som en trist hund og si at han savner Mette, ihvertfall. 

Han kunne heller sendt henne en sms? Hvor relevant er dette for oss? Akk… helt ubrukelig kommentar:)

• Liker 16
  • Nyttig 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...