Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et aldri så lite tankekors - hvordan tror dere HM og MM hadde opptrådt dersom det hadde vært Ingrid som var offer/fornærmet i en slik sak? Min gjetning: mulig de hadde svart nøytralt (haha, MM hadde aldri klart å opptre nøytralt der, men la meg endelig legge godviljen til) under saksgangen, men de hadde til de grader IKKE vært stille om det etterpå! Da skulle vi sett snorklipping tenker jeg, selv landets minste kommune hadde fått eget krisesenter.

• Liker 20
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Også sa han vel at de fant henne via ordinær etterforskning.  

Auda. Tenk å evnt bli kastet inn i denne suppa  slik, hvis det stemmer. Håper nesten ikke det. 

Men høres ikke ut som noe hun har meldt ifra om selv iallefall. 

Er vel flott at voldtekten mot henne ble oppdaget av politiet? 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg har forståelse for at dette er vanskelig for forelderen og ektefellen kronprinsen er og at han derfor ønsker få frem at det er vanskelig og tungt og alt det der, men jeg tenker jo også at det nå absolutt er på sin plass å si noe mer og tydeligere, som for eksempel at vi som mennesker selvsagt tar sterk avstand fra alle type handlinger som de Marius er anklaget for selv om han på dette tidspunktet ikke er dømt for noen av dem og vi har stor tillit til politiet og at rettsprosessen går sin gang slik den skal gjøre i alle lignende saker uavhengig av hvem som er offer og hvem som er tiltalt. En slik formulering kunne både gi støtte til ofrene ved at de tydelig tar avstand fra handlingene men også støtte til Marius (som det jo tross alt på en måte er naturlig at de gjør som foreldre) og at han får en rettferdig prosess slik alle som tiltales skal få i systemet de da må gjennom SAMT at de da også sier at det ikke er forskjell på Kong Salomon og Jørgen Hattemaker - så enkelt kunne det vært (i mitt hode) men neida.. Ikke i dag..  

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet
pop up bruker skrev (1 time siden):

Jeg syns det å "hilse hjem" til "Mette" ble litt merkelig i denne settingen. Alle forstår at han så klart skulle vært hjemme hos kona si, men å si at han savner henne ble for meg litt merkelig åpenhet i denne konteksten. Forstår at de sikkert ønsker sympati, og at det kanskje er det han forsøker på, men det en litt rar kontrast til det veldig alvorlige og ellers mer formelle uttalelsene. 

Til deres forsvar har de sikkert ikke hatt all verdens med tid til å planlegge dette. 

Enig med deg i at dette ble en rar uttalelse. Her kan plutselig HM uttale seg om det private, som de ellers i private ting rund situasjonen sier "Ingen kommentar til". HM vet jo at MM, står fint i kritikken. Nei, planlegging eller ikke, det helt tydelige familie/private fokuset de viser gir kun påtrykk om at disse ikke er egnet til noe "Alt for Norge" vas i fremtiden.

• Liker 15
  • Nyttig 11
Skrevet
Fremmed fugl skrev (Akkurat nå):

Jo forsåvidt. Men bare tenker meg hvor jævlig det må være å ikke vite sånt  evnt, også kommer politiet på døra og foteller deg det. Og i tillegg er brått i en av norges største snakkis sak.

Det må være  sykt overveldene å få rett i fanget. Det blir  et ekstra lag til , i tragedien man får i fanget.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Frottis skrev (På 4.10.2022 den 19.12):

Helt klart nedadgående spiral ja 😊

Hun nyeste er jo veldig pen, da 🙂 Håper hun greier å løsrive seg og legge han bak seg.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
JustAsking skrev (11 minutter siden):

Et aldri så lite tankekors - hvordan tror dere HM og MM hadde opptrådt dersom det hadde vært Ingrid som var offer/fornærmet i en slik sak? Min gjetning: mulig de hadde svart nøytralt (haha, MM hadde aldri klart å opptre nøytralt der, men la meg endelig legge godviljen til) under saksgangen, men de hadde til de grader IKKE vært stille om det etterpå! Da skulle vi sett snorklipping tenker jeg, selv landets minste kommune hadde fått eget krisesenter.

Kronprinsparet har ingenting med krisesenter i kommunen og gjøre . Nei, de hadde ikke vært nøytrale om Ingrid var offer/ fornærmet i en slik sak - hvilke foreldre hadde vært det? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg hadde også synes det var tøft å stå i og veldig vondt hvis jeg hadde en sønn som var sikta for det samme som Marius. Jeg tror de fleste kan skjønne at dette er vanskelig for kronprinsparret og også ha sympati med ofrene i denne saken. Samtidig så gjør HM og MM det vanskeligere for seg selv og de får mindre empati når de bare legger lokk på alt. 

Endret av FruR
  • Liker 8
  • Nyttig 9
Skrevet
Fremmed fugl skrev (14 minutter siden):

Jo da, nøytralt og sett utenfra. Dersom hun ikke visste eller ønsket og anmelde kan det være hun ikke tenkte det var flott og få den telefonen fra polititet. 

• Liker 2
Skrevet
Kvittre skrev (Akkurat nå):

Jo da, nøytralt og sett utenfra. Dersom hun ikke visste eller ønsket og anmelde kan det være hun ikke tenkte det var flott og få den telefonen fra polititet. 

Hun er uansett kjempetøff som samarbeider med politiet. Hun hadde ikke trengt det. Så kudos til henne.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva mange her mener kronprinsfamilien skal gjøre. Klokt å ikke uttale seg mer enn hva som har vært gjort. Det er mange involverte, og det er rettsapparatet skal ta stilling til dette. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Hun er uansett kjempetøff som samarbeider med politiet. Hun hadde ikke trengt det. Så kudos til henne.

Ja absolutt. 

• Liker 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (7 minutter siden):

Jeg på min side, tenker at det kan ha vært en lettelse. En lettelse at folk tror på henne, en lettelse at det er tatt ut anmeldelse, en lettelse at man slipper å gå å bære på dette på samme måte mer. 

Tror poenget er at hun kan ha vært uvitende om at det faktisk har skjedd noe…til politiet tok kontakt pga funn under etterforskningen (litt som i Frostasaken hvor flere ikke har vært klar over filming, enkelte har fått så sterke medisiner først at de ikke husker undersøkelsen og ikke har visst hva han har gjort mot dem)

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Er mye fokus på siktelsen om voldtekt. Men politiet har også endret siktelsen vedrørende kvinnen som han mishandlet i august til vold i nære relasjoner. 

Så da er han siktet for. 

Et tilfelle av voldtekt med strafferamme opp til 10 år. 

Tre siktelser for vold i nære relasjoner, med strafferamme på opp til 6 år. 

Så noen mindre ting som kjøring uten førerkort, trusler, og hærverk. 

Dette er enn grov voldskriminell mann. 

• Liker 20
  • Nyttig 14
Skrevet
Ninaen skrev (Akkurat nå):

Tror poenget er at hun kan ha vært uvitende om at det faktisk har skjedd noe…til politiet tok kontakt pga funn under etterforskningen (litt som i Frostasaken hvor flere ikke har vært klar over filming, enkelte har fått så sterke medisiner først at de ikke husker undersøkelsen og ikke har visst hva han har gjort mot dem)

Ja, selvsagt. Men man har det sikkert i bakhodet at etterforskning kan avsløre litt av hvert, siden saken allerede er så stor. Hadde det vært meg, hadde jeg nesten forventet at noe skulle komme til å dukke opp før eller siden. Eller så kan det være som du sier, at hun har vært helt uvitende om dette.

• Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (13 minutter siden):

Forsåvidt?

Det var voldtekten som var det jævlige.

Det er gjerningspersonen og hans advokat som kommer å jobbe hardt for at retten skal ha tvil som kommer være jævlig. 

Det er alle idiotene rundt omkring som kommer med ulike former av unnskyldninger eller direkte anklager. 

Eller det priviligerte familien til voldtektsmann som syns synd på seg selve, og støtter voldtektsmann med enn heiagjeng på også KG. 

Rettelse, SELVFØLGELIG 

• Nyttig 1
Skrevet
Svigermor skrev (4 minutter siden):

Ikke stå der som en trist hund og si at han savner Mette, ihvertfall. 

Dette! Og hadde de vært anstendige mennesker ville de gått til politiet og fortalt alt de visste om MBHs kriminelle liv. Tipper det er en god del flere offere for MBH der ute.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Skrevet
pop up bruker skrev (1 time siden):

Jeg syns det å "hilse hjem" til "Mette" ble litt merkelig i denne settingen. Alle forstår at han så klart skulle vært hjemme hos kona si, men å si at han savner henne ble for meg litt merkelig åpenhet i denne konteksten. Forstår at de sikkert ønsker sympati, og at det kanskje er det han forsøker på, men det en litt rar kontrast til det veldig alvorlige og ellers mer formelle uttalelsene. 

Til deres forsvar har de sikkert ikke hatt all verdens med tid til å planlegge dette. 

Samme her. MM (og han selv) er sikkert fortvilet over at de ikke fikk forvarsel av politiet denne gangen. At det kom litt bardus på. Og han synes nok synd på stakkars MM og Marius. Men det var virkelig ikke de riktige ordene å si i intervjuer når mange antagelig forventet mer fokus på utvidelsen av saken og enda et nytt offer. Han har naturligvis trøstet og fortalt MM på telefonen at han savner henne, men det føles malplassert å ytre dette i et intervju på denne måten. Savner at ofrene skal få mer fokus enn de selv.

• Liker 18
  • Nyttig 6
Skrevet
cerruti skrev (12 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hva mange her mener kronprinsfamilien skal gjøre. Klokt å ikke uttale seg mer enn hva som har vært gjort. Det er mange involverte, og det er rettsapparatet skal ta stilling til dette. 

De kunne fint sagt at Marius handlinger er totalt uakseptable og at de ikke har tiltro til hans "versjoner" av hendelsene.

• Liker 6
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...