Gå til innhold

Marius Borg Høiby


Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Anbefalte innlegg

MissLucy skrev (48 minutter siden):

Det var en tåpelig IG-post. Den forteller ingenting. Den beviser ingenting, annet enn at han kjørte i 90 et eller annet sted.

Når begynte vi å ta alt som postet på IG for god fisk?

Faktum er at vi strengt tatt ikke kan vite hvor han kjørte, det er ingen synlige gardister på bildet, og vi vet ikke om han faktisk holdt på å treffe en gardist eller om han bare prøver å gjøre seg morsom. Alt vi har et et bilde av en mørk vei og et speedometer, og MBHs tåpelige tekst.

Jeg kjøper ikke rått alt jeg ser på instagram. Hvis du gjør det, så vil jeg anbefale deg en mer skeptisk innstilling, for du blir garantert lurt.

Jeg finner det helt usannsynlig at han ville lagt ut noe så idiotisk, og selvinkriminerende, hvis det faktisk var en reell faresituasjon med den gardisten. Det er vesentlig mer sannsynlig at han prøvde å gjøre seg morsom i en situasjon som ikke var reell.

Det virker som en god del i denne tråden tror at det narrativet en person presenterer i sosiale media er synonymt med hundre prosent sannhet.

Det er jo svært naivt.

 

Har man sett alleen opp til Skaugum så kjenner man den igjen. Aviser som har sett hele filmen har jo også skrevet at det var på Skaugum, så ingen grunn til å tro at dette ikke var på Skaugum.

Uansett var det han gjorde ulovlig, filme seg selv mens han kjørte, så stor hastighet at det kvalifiserer til å miste lappen.

Med hans rusmisbruk er det god grunn til å lure på om han gjorde dette edru eller i ruset tilstand.

Om gardisten var i fare vil det ha blitt meldt tjenestevei, så det vil vi sikkert ikke få bekreftet eller avkreftet, i hvert fall ikke før en ev. rettssak.

MBH valgte der å begå lovbrudd, og selv om han ev. "bare fleipet" ang. den gardisten, så avslører han holdninger som er skummelt med tanke på at han lever så tett på kongefamilien og også har så tette bånd til kriminelle som han har. Han setter seg selv over loven og andres sikkerhet.

Det man burde stille større spørsmålstegn ved er hvorfor politiet i nevnte sak henla saken etter kun fire dager (!). De henla altså denne saken, som ikke er særlig annerledes enn andre som er blitt dømt for å råkjøre og filme seg selv. Politiet henla saken etter fire dager uten å avhøre Høiby, selv om de altså har vært fullstendig klar over hans rusproblematikk og kontakt med kriminelle miljøer. Så kan man jo lure på hvorfor. https://www.vg.no/rampelys/i/5E3VPX/politiet-henla-mulig-raakjoering-etter-fire-dager-borg-hoeiby-ble-ikke-avhoert

  • Liker 17
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonio skrev (Akkurat nå):

Neida, du forsvarer ikke Marius du.

Kanskje Bratlien trenger en assistent?

Nei, jeg gjør ikke det. Jeg forsvarer ham ikke, men jeg anklager ham heller ikke for ting jeg ikke vet han har gjort.

Jeg vet at han har postet det innlegget, og jeg sier det er idiotisk.

Men jeg vet ikke hva det bildet egentlig viser, så da bruker jeg det ikke som grunnlag for å omtale ham med en ordbruk som passer best på massemordere og diktatorer.

Hvis det er å forsvare noen i din bok, så står jeg godt i den kritikken, gitt.

  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg gjør ikke det. Jeg forsvarer ham ikke, men jeg anklager ham heller ikke for ting jeg ikke vet han har gjort.

Jeg vet at han har postet det innlegget, og jeg sier det er idiotisk.

Men jeg vet ikke hva det bildet egentlig viser, så da bruker jeg det ikke som grunnlag for å omtale ham med en ordbruk som passer best på massemordere og diktatorer.

Hvis det er å forsvare noen i din bok, så står jeg godt i den kritikken, gitt.

Du sier det kanskje ikke er Skaugum, du konstruerer at dette er et annet sted for å spille det ned. Det er Skaugum, det er bekreftet.

Ergo, du finner på formildende omstendigheter. Hva annet enn forsvar kaller du det?

'Ja, han gjorde en tåpelig greie, men vet vi hvor det er liksom?!' Det er å umyndiggjøre ansvaret Marius har. Det er litt som å kalle å kvele noen 5 ganger og slå de i huet 15 ganger å 'daske litt med åpen hånd'.

Du står like godt i det som Mette Marit. Åh hellige lille Marius, la meg finne på noen formildende omstendigheter for deg. Diagnoser, bortforklaringer, rus, manglende pappa. Han kan ikke noe for det!  Her, ta litt penger fra folket, sussebass, og prøv å ikke bank noen denne gangen da, det er så slitsomt når jeg må sende SMS til ofrene dine og sjakalene fra Se og Hør finner ut av det!

🤩

Endret av Anonio
  • Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (1 minutt siden):

Enig. Det er ikke bare hans "venner" som utgjør en sikkerhetsrisiko for kongefamilien, men også han. Vi så alle bildene fra leiligheten han raserte, og vi har hørt tre kvinner fortelle. En kan vel tenke seg hvordan han er å forholde seg til, hvis han ikke får det som han vil.

Jeg hadde vært redd han om han var min sønn eller bror.

Ikke lett å være pårørende til slike mennesker, men jeg stiller meg veldig kritisk til pengestøtten, særbehandlingen og all beskyttelsen. 

 

  • Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde vært redd han om han var min sønn eller bror.

Ikke lett å være pårørende til slike mennesker, men jeg stiller meg veldig kritisk til pengestøtten, særbehandlingen og all beskyttelsen. 

 

Enig, det med beskyttelse spesielt. Hvordan tenker de at han skal lære og skjønne konsekvenser hvis de hele tiden beskytter ham? 

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Har man sett alleen opp til Skaugum så kjenner man den igjen. Aviser som har sett hele filmen har jo også skrevet at det var på Skaugum, så ingen grunn til å tro at dette ikke var på Skaugum.

Dette👆 

Jeg bor i området og har kjørt forbi mange ganger, så umiddelbart at det var Skaugum, ikke Slottsparken.

Det er jo også en allé fra Kirkeveien og opp til porten til Skaugum (der gardisten står) som er så smal at to biler ikke kan passere flere steder, å kjøre i 90 km/t der er jo galskap. Og enda verre å gjøre det i mørket.

Skjermbilde2024-09-16kl_16_03.04-kopi.thumb.jpg.dc52783aff438a0e19efbd3f9391d8ea.jpg

Skjermdump fra Google Maps https://www.google.com/maps/

  • Liker 13
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissHannigan skrev (24 minutter siden):

I den telefonsamtalen jeg hørte, syns jeg Marius framstår bevisst, iskald og kalkulerende, ja. 

Han er ikke alene om det. Kokain blir jo brukt for å kunne drikke mer uten å høres ruset ut. Kan være vanskelig å høre forskjell for de som ikke er vant til å omgåes rusavhengige. Men kokain og alkohol sammen kan få frem det verste i en ung mann

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (14 minutter siden):

Han er ikke alene om det. Kokain blir jo brukt for å kunne drikke mer uten å høres ruset ut. Kan være vanskelig å høre forskjell for de som ikke er vant til å omgåes rusavhengige. Men kokain og alkohol sammen kan få frem det verste i en ung mann

Det kan det sikkert.

Nå var disse telefonsamtalene flere timer etter at han hadde banket og kvalt sin daværende kjæreste flere ganger.

Tenker du det er sannsynlig at han tok kokain en gang i timen over et helt døgn pluss alkohol? 

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (2 minutter siden):

Det kan det sikkert.

Nå var disse telefonsamtalene flere timer etter at han hadde banket og kvalt sin daværende kjæreste flere ganger.

Tenker du det er sannsynlig at han tok kokain en gang i timen over et helt døgn pluss alkohol? 

Han satt vel også på celle imellom oppbankingen og telefonsamtalene? Så da var han sannsynligvis ikke ruset lengre? Eller skjedde telefonringingen før de tok ham? Ble usikker.

Endret av PusheenPusheen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Han satt vel også på celle imellom oppbankingen og telefonsamtalene? Så da var han sannsynligvis ikke ruset lengre? Eller skjedde telefonringingen før de tok ham? Ble usikker.

De skjedde før han ble pågrepet, ja.

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Han satt vel også på celle imellom oppbankingen og telefonsamtalene? Så da var han sannsynligvis ikke ruset lengre? Eller skjedde telefonringingen før de tok ham? Ble usikker.

Før. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (Akkurat nå):

De skjedde før han ble pågrepet, ja.

Ja, ok, da har jeg bare rotet litt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (3 timer siden):

Følger du tråden bakover  så, svarer  j3g primært på en påstand  om at marius stort sett  har bodd på skaugum i sitt vokne liv. Og bodd der lenge.

Om han eide eller ikke eide boliger etc var ikke det jeg svarte på. Detfor jeg også spør noen hva poenget  var, mår det ble dratt inn som svar på mitt innlegg 

Og jeg svarer deg kun fordi du skriver at opplysning fra meg om at huset ikke var tinglyst, ikke er relevant. Men poenget til den som påstod at han kun hadde bodd på Skaugum, var sannsynligvis at han ikke hadde stått på egne ben. Og i så fall er det ingen grunn for å avfeie opplysningen som ikke interessant.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (18 timer siden):

Hos sin far har han også søsken og stesøsken

Han har ett halvsøsken på fars side og en som var ste-bror. Ste-broren var C`s eldste sønn fra tidligere forhold. 

På mors side vet vi han har to halv-søsken.  MBH har vært mye sammen med alle sine halv- og ste-søsken opp gjennom årene, og hatt en stor, ressurssterk familie å lene seg på. 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (På 16.9.2024 den 8.33):

Hvorfor diskuteres farene ved å vokse opp uten en far i en tråd om Marius? Han har da vokst opp med både mor og far! Han har stått i den samme spagaten som mange norske barn står i, med to forskjellige hjem. Det har ikke vært noen statshemmelighet at Mette Marit og Morten Borg har samarbeidet godt.

I tillegg har han hatt en stefar, som har stilt opp på forbilledlig måte. Man kan si mye om Haakon, men stefarrollen har han mestret til fingerspissene. Dette blir litt sladder, men hvis man leser litt rundt på andre forum, så ser man at det ikke bare er Mette Marit som har plukket opp sliten sønn i utlandet. Haakon har også stilt opp. Å viske ut all den innsatsen Haakon har gjort, bare fordi de ikke deler DNA, blir for drøyt. Jeg har selv vokst opp med en varm og fin stefar, og hvis noen hadde fortalt meg at jeg hadde vokst opp uten farsfigur, så hadde jeg blitt veldig overrasket.

Det er sikkert mye i Marius sitt liv som førte han dit han er nå, men mangel på farsrolle var det ikke! Og jeg synes egentlig det blir litt ufint å trekke foreldreegenskapene til både Mette Marit og Haakon i tvil. Jeg trodde det var allmennkunnskap at sorte får kan dukke opp i alle familier? Hvis man skal klandre dem, så må man heller se på hva som har skjedd etter at han ble myndig.

Mette Marits refsing av pressen og mulig finansiering av livsstilen er selvfølgelig klanderverdig, men husk at medlemmene av kongefamilien også bare er mennesker. Som for alle familier med noen med rusproblematikk, så er de ikke utlært fra dag en. I tillegg har de spesielle hensyn å ta, som folk flest heldigvis slipper. Jeg innbiller meg at å balansere mellom den offentlige rollen de har tatt på seg, og problemene på hjemmebane har vært en helt umulig spagat å stå i. Og det er det tydeligvis enda, skal vi dømme ut ifra Mette Marits sjokkerende dårlige mediehåndtering. Da er det greit å huske på at hun definerer seg som mor først og fremst, og det tenker jeg vi må respektere. (Og siden det passer så dårlig med rollen som kronprinsesse, så får vi slippe henne ut av gulluret hun sitter i)

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inyheter skriver for øvrig at eier av hytta hvor det ble oppbevart våpen og narkotika, tilhører direktør i et gjelsten-eid firma. Fine folk!

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sgirl skrev (9 minutter siden):

Inyheter skriver for øvrig at eier av hytta hvor det ble oppbevart våpen og narkotika, tilhører direktør i et gjelsten-eid firma. Fine folk!

Jepp. Tipper det er mange som vil utvikle berøringsangst ift MBH framover. 
Hvem vil ha et tosifret antall politifolk, mange av dem fra Beredskapstroppen, på døra med rambukk og våpen?


https://inyheter.no/16/09/2024/hytta-til-gjelstens-direktor-stormet-da-borg-hoiby-ble-pagrepet/

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slettet sitat. Sol, admin.

Hvorfor har han i det hele tatt diplotmatpass? Er det for "beskyttelse" i tilfelle han kommer borti situasjoner (som han selv evt har satt seg i?) når han er ute å reiser? Hvor mange av de i familien har diplomat-pass? Har alle døtrene til ML det også? Har Derek Du Verre også fått tildelt diplomat-pass til å benytte på reiser? Det kan nesten virke som diplomat-passet ser ut til å ha blitt utdelt som et gull-kort til familiemedlemmer rundt middagsbordet om det faktisk stemmer at alle disse jeg nå har nevnt har det. 

Korrigerer meg selv: Da ser det ut til at alle jeg har nevnt har mottatt diplomat-pass. 

https://www.nettavisen.no/nyheter/hva-er-et-diplomatpass-i-norge-rettigheter-og-regler/s/5-95-1981902

Det kan jo stilles spørsmål til hvorfor MBH har fått utdelt et diplomat-pass og med dette vil det jo være en motsigelse å uttale at MBH ikke er en offentlig person;

https://www.faktisk.no/artikler/jx836/hvilke-fordeler-gir-et-diplomatpass

 

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Reagerer vel mest på hvor enkelt det er å få utdelt et diplomat-pass om man strengt tatt ikke trenger det, spesielt ved reiser i Schengen-områder. Det vanlige passet må uansett medbringes. Mulig dp er noe som er fordelaktig i visse andre land de reiser evt. Men, utdelingen kan virke noe "utvannet". 

Endret av Sol Rampelyset
Sitat
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantorangen-Oslo skrev (3 minutter siden):

Hvorfor har han i det hele tatt diplotmatpass? Er det for "beskyttelse" i tilfelle han kommer borti situasjoner (som han selv evt har satt seg i?) når han er ute å reiser? Hvor mange av de i familien har diplomat-pass? Har alle døtrene til ML det også? Har Derek Du Verre også fått tildelt diplomat-pass til å benytte på reiser? Det kan nesten virke som diplomat-passet ser ut til å ha blitt utdelt som et gull-kort til familiemedlemmer rundt middagsbordet om det faktisk stemmer at alle disse jeg nå har nevnt har det. 

Korrigerer meg selv: Da ser det ut til at alle jeg har nevnt har mottatt diplomat-pass. 

https://www.nettavisen.no/nyheter/hva-er-et-diplomatpass-i-norge-rettigheter-og-regler/s/5-95-1981902

Det kan jo stilles spørsmål til hvorfor MBH har fått utdelt et diplomat-pass og med dette vil det jo være en motsigelse å uttale at MBH ikke er en offentlig person;

https://www.faktisk.no/artikler/jx836/hvilke-fordeler-gir-et-diplomatpass

 

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Reagerer vel mest på hvor enkelt det er å få utdelt et diplomat-pass om man strengt tatt ikke trenger det, spesielt ved reiser i Schengen-områder. Det vanlige passet må uansett medbringes. Mulig dp er noe som er fordelaktig i visse andre land de reiser evt. Men, utdelingen kan virke noe "utvannet". 

Beklager så mye til @Nymerïa Jeg prøvde å slette innlegget mitt, men vet ikke hvordan jeg gjør det. Jeg skulle heller lagt det inn som eget innlegg i stedet for å sitere deg. Ble for ivrig på labbene ang dette med diplomat-passet til MBH. Igjen, beklager så mye 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (4 timer siden):

Det var en tåpelig IG-post. Den forteller ingenting. Den beviser ingenting, annet enn at han kjørte i 90 et eller annet sted.

Når begynte vi å ta alt som postet på IG for god fisk?

Faktum er at vi strengt tatt ikke kan vite hvor han kjørte, det er ingen synlige gardister på bildet, og vi vet ikke om han faktisk holdt på å treffe en gardist eller om han bare prøver å gjøre seg morsom. Alt vi har et et bilde av en mørk vei og et speedometer, og MBHs tåpelige tekst.

Jeg kjøper ikke rått alt jeg ser på instagram. Hvis du gjør det, så vil jeg anbefale deg en mer skeptisk innstilling, for du blir garantert lurt.

Jeg finner det helt usannsynlig at han ville lagt ut noe så idiotisk, og selvinkriminerende, hvis det faktisk var en reell faresituasjon med den gardisten. Det er vesentlig mer sannsynlig at han prøvde å gjøre seg morsom i en situasjon som ikke var reell.

Det virker som en god del i denne tråden tror at det narrativet en person presenterer i sosiale media er synonymt med hundre prosent sannhet.

Det er jo svært naivt.

 

Nei for all del……Marius’ handlinger siste ukene gir jo ingen indikasjoner på slik oppførsel si💥

Når virkeligheten overgår dette påståtte narrativet du skisserer at Marius legger frem i sosiale media, blir det ganske tydelig at du overhode ikke anser Marius som en voksen mann som veit forskjell på rett og galt. 

På Marius’ vegne er det faktisk ganske nedlatende av deg å tillegge ham en slik manglende egenskap.

Å ansvarliggjøre noen for både narrativ og virkelighet er den eneste måten å la en voksen mann beholde verdigheten på. 
Du bidrar ikke…..

Endret av Carmen67
Rettskriving
  • Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...