Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Klappe skrev (6 timer siden):

Tenkte også på at det var Marius som hadde tatt det, eller eventuelt hatt på høytaler når han har vært med andre? (Kjæreste, venner, andre kriminelle) 

Kan jo virke som Marius har vært litt alene på Skaugum(vet han har eget hus der), men tror garantert kongehuset har visst om alt dette. Man hører på Marius at han har null respekt for politiet. Hvis politiet hadde ringt meg eller noen jeg kjenner, og snakket slik de gjorde til Magnus, hadde jeg vært livredd og gjort alt de ba meg om. Marius var mest opptatt av å få vite hvem som står bak, hvem som har bedt de ringe.

Det kan virke som forholdet mellom Marius og mor/stefar kanskje ikke er så bra? Han dro jo ut å festet istedenfor å dra på foreldrenes felles 50-års feiring. Han kunne lett ha kommet seg inn bakveien og ikke blitt fotografert, så at han ikke dro pga han ikke er offentlig eller representerer kongehuset blir feil.

Siste avsnitt: påpekt det før her i tråden. De gikk ut og sa at han ikke kom fordi han var blitt syk. Så dukker han opp (og ser ut som et takras) på en fest ikke langt unna hvor han må ha visst at han kunne bli fanga på kamera. Det framstår som et fuck you og straff for noe fra MBH sin side.  Han vet jo han setter dem i forlegenhet ved å ikke komme, for å ikke snakke om når han dukker opp på FEST i stedet. Det er jo i så fall klassisk dynamikk ved ruslidelse +++ når ting har gått over lang tid og «ingenting hjelper» fordi noen ikke vil ha hjelp. Og si at det ikke er bevisst straff fra hans side, at han faktisk ikke greide å «ta seg sammen» den ene kvelden og stille i bursdag, og drar på fest og ruser seg i stedet, selv om han ville vært med familien, ja da sier det alt om hvor alvorlig rusproblemet hans faktisk er.

• Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ninaen skrev (21 minutter siden):

Det er nok personen han drapstruet i lydklippet fra samtalen med siste offeret «dagen derpå» (det VG publiserte for 1 mnd siden)

Dette er vel en mannlig bekjent av den siste eksen som prøver å hjelpe henne mens Marius truer henne.

Marius eier ikke skrupler, han bør kastes ut av Skaugum og avhøres sporenstreks. Vi kan ikke fortsette slik i flere uker. Det er flere uker siden siste avhør, om ikke dette er trenering fra enten politiet eller MBH\advokatens side, så vet jeg ikke hva som skal til.

3x vold

Drapstrusler

Trakassering

Assosiasjon med Bhatti, Foxtrot og Kinehan

Tidligere tatt med narkotika

Råkjøring mot gardister

Vi mangler vel bare noe sedelighets-problematikk nå så er bingokortet fult.

Jo lenger det går, jo verre ser det ut for både kongefamilien og politiet. Om de har rent mel i posen blir det fortgang.

Endret av Anonio
  • Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (38 minutter siden):

Se og Hør har publisert et nytt utdrag av samtalen med spanerne. Der spør Marius hvorfor han «sitter her». Da svarer de at «det er KUN fordi du er den du er, det er INGEN andre vi hadde giddi å gjøre dette med».

Så dere som hevder at dette er ren rutine tar altså feil. Det er ultra-spesialbehandling. Ikke at det hjalp da, tvert i mot. Og nå raser skjelettene ut av skapet i rekordfart.

Er det utenkelig for deg at politiet bløffer og drar på litt i en sånn samtale, som de selv sier er helt vanlig? Det er jo og flere i tråden som kunne fortelle at de kjenner til at politiet gjør det.

I møte med slike motstridende opplysninger, tenker jeg at den uttalelsen som har lavest vekt er en situasjonsbestemt bløff fra politipersonen i felt.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (40 minutter siden):

Ja, det er helt patetisk at alt skal skjules for den norske befolkning. Tror de virkelig at vi tenker "Å for en fin og harmonisk familie".?

Dersom de hadde stått fram for lenge siden så hadde de sluppet alle diskusjonene og spekulasjonene som florerer nå. 

Ja, jeg tror de tenker nettopp det. Laken-bryllupet i Geiranger føler jeg ble en bekreftelse egentlig. "Alle" er opprørt over ML og DV sine brudd på avtaler, misbruk av tittel ++, og "alle" forventer en uttalelse fra kongehuset på det. Kongehuset velger en vegg av taushet i månedsvis, men poserer villig i bunader på brygga. Deres svar er altså "Se for en fin og harmonisk familie vi er". 

Men vi ser ikke det lenger. 

Ikke jeg iallefall. 

Det er skremmende å tenke på at kronprinsparet har "skjult" en voldelig rusmisbruker på Skaugum - og sørget for at han har luksusbiler, diplomatpass og "friere tøyler" hos politiet. For det er sånn det ser ut nå. 

Endret av Isild
  • Liker 25
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissLucy skrev (5 minutter siden):

Er det utenkelig for deg at politiet bløffer og drar på litt i en sånn samtale, som de selv sier er helt vanlig? Det er jo og flere i tråden som kunne fortelle at de kjenner til at politiet gjør det.

I møte med slike motstridende opplysninger, tenker jeg at den uttalelsen som har lavest vekt er en situasjonsbestemt bløff fra politipersonen i felt.

Ja, hvorfor skal vi stole på konkrete beviser istedenfor helt ubeviste 'personlige opplevelser', personlige opplevelser trumfer jo så klart det politiet selv sier i lydopptak.

Pytt pytt, bevis. 

🙄

Lengden noen strekker seg til..

Endret av Anonio
  • Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
JustAsking skrev (44 minutter siden):

Har tenkt en del på morsrolle ift dette, hvordan jeg hadde opplevd det dersom jeg hadde hatt en sønn, som banket (hittil) tre kjærester. Rus er en ting, men grov vold er helt hinsides. Og jeg tror faktisk ikke jeg hadde klart å forholde meg som før i den relasjonen. Å være mor til noen som skader andre mennesker? Kall på psykologene, for jeg hadde ikke følt meg trygg, jeg hadde ikke vært trygg på at han ikke utøvde vold mot søsken hvis rusbruken eskalerer (og det gjør rusbruk per definisjon) osv. 

Hva hadde jeg vært opptatt av å vise utad? I det aller minste hadde jeg forstått at omdømme betyr noe, om jeg hadde hatt en viktig stilling og ansvar for andre. Som et minimum. Det er uendelig mange måter å uttrykke ting på UTEN å omtale en pågående straffesak (som unnskyldningen er). 
De har ingen oppskrift for dette med stebarn i kongefamilien, men da bør de finne opp en asap, for det er sannsynligvis ikke siste gangen det er behov for det. Vi lever i 2024, og både IA og SM kan få partnere med barn fra før. Om de ikke har fått skrekken. Også tvilsomt om dette er det siste vi hører til MBH. Rusbruk kvitter man seg ikke med over natten.

Håper virkelig de kan stå på riktige siden av historien når dette støvet legger seg litt. Slik de møter opp og legger buketter ved minnesmerker, 22. juli og så videre, og holder festtaler med viktige budskap. Det kan ikke ties i hjel på sikt. Kongens nyttårstale blir nødt til å ta det med, spesielt hvis det er HM som skal holde den. Uansett, når en person i en familie blir serie-voldsutøver, så er det vanskelig å se for seg at familiemiddagene blir det samme, uansett om adressen er Tveita eller Skaugum. God anledning til å fronte en viktig sak, og det har de jo ellers vært kjappe til å gjøre med andre budskap.

Sånn er helt umulig å tenke seg til. 
Mødre elsker sine barn uansett. Mor til ABB besøkte ham jevnlig i fengselet mens hun levde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (42 minutter siden):

Ja, det er helt patetisk at alt skal skjules for den norske befolkning. Tror de virkelig at vi tenker "Å for en fin og harmonisk familie".?

Dersom de hadde stått fram for lenge siden så hadde de sluppet alle diskusjonene og spekulasjonene som florerer nå. 

Vår "folkelige" og "nede på jorden" kongefamilie, har virkelig begynt å vise sin ovenfra og ned holdning.

Kongefamilien glemmer at vi er et høyt utdannet og opplyst folk, selv om vi kan fremstå noe godtroende. 

Nordmenn er ematiske og forståelsesfulle i de fleste situasjoner. Hadde vi fått noe form for menneskelige følelser fra kongefamilien angående denne saken, så hadde de antagelig fått mer støtte. 

De kunne sagt noe alla:

"Vi som familie har det helt forferdelig nå. Det er en meget alvorlig sak, og våre tanker går til ofrene. 

Da vi er inhabile i denne saken, blir det vanskelig for oss å skille mellom offentlig og privat. Vi velger derfor å hører på rådgivere og advokater, som har rådet oss til å si minst mulig."

• Liker 25
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (1 minutt siden):

Vår "folkelige" og "nede på jorden" kongefamilie, har virkelig begynt å vise sin ovenfra og ned holdning.

Kongefamilien glemmer at vi er et høyt utdannet og opplyst folk, selv om vi kan fremstå noe godtroende. 

Nordmenn er ematiske og forståelsesfulle i de fleste situasjoner. Hadde vi fått noe form for menneskelige følelser fra kongefamilien angående denne saken, så hadde de antagelig fått mer støtte. 

De kunne sagt noe alla:

"Vi som familie har det helt forferdelig nå. Det er en meget alvorlig sak, og våre tanker går til ofrene. 

Da vi er inhabile i denne saken, blir det vanskelig for oss å skille mellom offentlig og privat. Vi velger derfor å hører på rådgivere og advokater, som har rådet oss til å si minst mulig."

Hør hør! 

Problemet er at de ikke sier noe som helst. Ingen forventer at de skal utlevere, ha følelsesutbrudd eller mene noe personlig. Men å si høyt at ting er svært utfordrende nå, det ville det vunnet på. De stive smilene ser bare krampeaktige ut. 

• Liker 26
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (2 minutter siden):

Hør hør! 

Problemet er at de ikke sier noe som helst. Ingen forventer at de skal utlevere, ha følelsesutbrudd eller mene noe personlig. Men å si høyt at ting er svært utfordrende nå, det ville det vunnet på. De stive smilene ser bare krampeaktige ut. 

Det har du rett i. Selv om jeg er svært glad i kongefamilien vår, hadde jeg satt pris på om Harald eller Haakon hadde vært ærlig i media om hvor vondt dette er. Er sikker på at dette hadde de vunnet på, side rus, vold og psykiske problemer er samfunnsproblemer. Dette er det mange flere som sliter med i Norge

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (19 minutter siden):

Jeg synes ikke MBH sitt rusproblem er så interessant. Jeg synes det er mer interessant at han er del av et tungt kriminelt nettverk. Og har vært det en stund. Der han skryter av at han er "beskyttet" av politi, og hvor det sies at han har misbrukt sitt diplomatpass "på verst mulig måte". Han ble kokaintatt i 2017, men havnet ikke på glattcelle, og hjem ble ikke ransaket. Hans eks-kjæreste ble i februar 2023 avbildet med en pose hvitt pulver, hun bodde da på Skaugum med han. Hun hevdet det ikke var hennes pose. Han ble anmeldt for råkjøring oktober 2023, dokumenter på hans sosiale medier, men det ble henlagt. Politiet kontakter han for "forebyggende samtale", der de kan fortelle at de vet han omgås tunge kriminelle, og at de vet han har et stort kokain-problem. Han blir anmeldt for å ha stjålet et motorkjøretøy. Han blir anmeldt for vold, skadeverk og trusler. Hevder selv det var i alkohol- og kokainrus. Ingen ransakelse av bosted. Nå sitter han på bar i Italia. Advokaten hans utsetter stadig avhør. 

Bra oppsummert, men rusproblemer og kriminelle nettverk henger tett sammen. Følg pengestrømmen… 

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (8 minutter siden):

De kunne sagt noe alla:

Du kunne gjort en god jobb som mediekonsulent for kongehuset! Det der hadde vært det perfekte å si!

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doris Becker skrev (24 minutter siden):

Jeg synes ikke MBH sitt rusproblem er så interessant. Jeg synes det er mer interessant at han er del av et tungt kriminelt nettverk. Og har vært det en stund. Der han skryter av at han er "beskyttet" av politi, og hvor det sies at han har misbrukt sitt diplomatpass "på verst mulig måte". Han ble kokaintatt i 2017, men havnet ikke på glattcelle, og hjem ble ikke ransaket. Hans eks-kjæreste ble i februar 2023 avbildet med en pose hvitt pulver, hun bodde da på Skaugum med han. Hun hevdet det ikke var hennes pose. Han ble anmeldt for råkjøring oktober 2023, dokumenter på hans sosiale medier, men det ble henlagt. Politiet kontakter han for "forebyggende samtale", der de kan fortelle at de vet han omgås tunge kriminelle, og at de vet han har et stort kokain-problem. Han blir anmeldt for å ha stjålet et motorkjøretøy. Han blir anmeldt for vold, skadeverk og trusler. Hevder selv det var i alkohol- og kokainrus. Ingen ransakelse av bosted. Nå sitter han på bar i Italia. Advokaten hans utsetter stadig avhør. 

Hvor er det blitt skrevet noe om misbruket av diplomatpass? Mener ikke å være kritisk til innlegget ditt, bare lurte på hvor du siterer fra (siden det er i «»)? 
Jeg føler vel at det er hevet over enhver tvil om at gullgutten har misbrukt passet, en gyllen mulighet til å slippe problemer, ville vært utrolig rart (av ham, slik vi i det siste har sett hvordan han opptrer) å ikke (mis)bruke det, men har savnet noe dokumentasjon, historier rundt det…

Endret av Andrea59
Presisering
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren

Nytt innlegg på Se & Hør. overskrift og utdrag:

«Politiet bekrefter - Etter Se og Hørs avsløringer bekrefter nå Oslo politidistrikt at Borg Høiby-saken gikk til topps.»

«Se og Hør har gjentatt spørsmålene vi ikke har fått svar på - og lagt til nye. Blant annet har vi bedt om en konkret avklaring på om politimesteren var eller ikke var orientert om møtet på Skaugum. Og om politimesteren var eller ikke var informert om Borg Høibys rusproblem. Det vil de fortsatt ikke svare på, men bekrefter nå at visepolitimester ble informert. Politiet hevder nå at en enhetsleder besluttet å oppsøke Marius, noe som ikke samsvarer med hva politiet sier i lydopptaket med Marius.

Beslutningen ble tatt av enhetsleder sentrum. Politiet har et utvidet sikkerhetsansvar for kongefamilien og medlemmene, og visepolitimester ble derfor orientert, skriver enhetsleder Frode Larsen ved Enhet sentrum, og legger til: Politiet hadde bekymring rundt Marius Høiby på bakgrunn av miljøet han var i. Og vi valgte derfor å ta en forebyggende samtale med ham, skriver Frode Larsen i en epost til Se og Hør.»

https://www.seher.no/kongelig/politiet-bekrefter/81925418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonio skrev (1 time siden):

Mette Marit involverer seg bare når hun kan påvirke ofrene til Marius, ikke når hun kan gå ut å støtte dem.

Det ser vi jo klare eksempler på når en kronprinsesse sender SMS til Marius seneste offer, og later som hun ikke vet at dette er storskala påvirkning fordi hun er den hun er.

Du den kontakten har advokaten  til offeret sagt fra er av uproblematisk  karakter. Så da anser jeg ikke kontakten for retning å påvirke noe offer her.

Endret av Krokenguri
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (1 time siden):

Joda, men hva er annerledes nå kontra de siste årene... Hun har jo avlyst stort sett alt, utenom vev og bokklubb. Veldig påfallende at hun nå plutselig orker å delta på så mye, midt i den verste stormen. 

Men det har selvfølgelig aldri vært viktigere å fremstå som en flott og samlet kronprinsfamilien som nå. Men det har sikkert ingenting med saken å gjøre..

Det kan være mange forklaringer. Sykdommen kan gå i bølgedaler, eller MM har blitt friskere, eller har fått bedre medisiner.

Men jeg har nå alltid stussa over at hun orker krevende private gjøremål som å sitte over en vevstol i timesvis, shoppingreiser og ferier.

Det er vanskelig å stille spørsmål rundt dette, siden man egentlig blir satt sjakk matt når man får beskjed om at hun er alvorlig syk. Men tenker slottet i samråd med hennes leger burde sagt noe om uføreprosent, som jeg tror er nokså vanlig ellers?

Jeg tenker at det generelt ikke er lett å stille spørsmål rundt kongehuset/kongefamilien, enten det gjelder åpenhet, formue, sykdom eller hva det måtte være. De lever på mange måter så veldig beskyttet. Marius gir dette et ansikt.

Enn så lenge prøver de å stå flott og samlet i Trøndelag, men spørsmålene vil nok fortsette å komme. Kanskje vil man etterhvert endre strategi? For uten fornyelse overlever ikke kongehuset nye generasjoner

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (30 minutter siden):

Ja, hvorfor skal vi stole på konkrete beviser istedenfor helt ubeviste 'personlige opplevelser', personlige opplevelser trumfer jo så klart det politiet selv sier i lydopptak.

Pytt pytt, bevis. 

🙄

Lengden noen strekker seg til..

Her svarer du bra. «Noen» har åpenbart grenseløs tillit til kriminelle og kongehuset, mens politiet blir møtt med mistillit. 

Pytt pytt, bevis 🙂 Erre så nøye’ a

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...