Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrottefar skrev (23 minutter siden):

Som hun ikke kan si offentlig? Fordi? Du er så opptatt av å forsvare MM uansett hva, og jeg skjønner ikke det, hva har hun å tape på det å kunne være ærlig og oppriktig om det som angår henne, hennes sønn og det hun evt kan ha erfart? Men men, du føler vel å være så partisk som mulig i dine meninger at hva andre måtte mene bare preller av som vann på gåsa

Er det relevant å kalle meg pateitsk?  (skottefar gjorde ikke det, jeg leste feil) Man kan fint være uenige i ting og diskutere saklig uten å falle ned på et slikt lavmål.

Uansett hva du mener. Så er dette marius sitt 100% ansvar. Og noe han må si noe om

Selv om du ikke  liker marius, så har han rett på et personven, hans mor ikke har noen rett å bryte. (Liker han ikke jeg heller)

Saken er fortsatt under etterforskning.  Så de kan selvsagt ikke si noe fra eller  til utover det de har sagt. Uten at det blir sett på som forsøk på å påvirke saken. 

Å si noe  om hva hun føler og opplever ting nå i dag. Blir indirekte å trekke inn noen som er involvert i saken.

Å si noe senere når det er en ferdig dom her. Som evnt er lenge til.  Da har man lov å si noe. For da har man ikke  offentlig sagt noe ærekrende om noen.

I norge er det også en tradisjon at kongehuset ikke  griper inn, eller uttaler seg om pågående saker i rettsapparatet.  

En av grunnene til at sønnen til gjert nå uttaler seg, er fordi det juridisk er mulig  å gjøre nå. Han er trodd  iht settsystemet. Men saken er foreldet. Så gjert får Ingen dom iht han eller tiltale.  

Hadde han delt offentlig  historien  før dette, kunne han ha blitt anmeldt for æreskrenkelser.

Involverte  i en sak, får ofte beskjed om å ikke si noe til andre under etterforskningen. Men her forventer man at en utenfor rettsaken men nær person til tiltalte skal gjøre det ingen av de involverte skal. Det ville vært isåfall en skandale

Endret av Krokenguri
Skive feil
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

missDoris skrev (16 minutter siden):

Denne koblingen har han fått med seg. Vi snakker om kongehuset og kongefamiliens sikkerhet. 

Vil nok tro han har fått  beskjed om det på et tidspunkt. 

Så gjør meg sinna på han, som setter familien sin og kongehuset i potensiell fare.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (8 timer siden):

Er det EN eneste person her i landet som tror de bryr seg en dritt om hvordan folk i Midtre Gauldal lever? Selv ikke de som bor der kan vel tro på det? Det er så man tenker hun er sarkastisk med vilje.

De har liksom gledet seg hele året til disse to dagene med kjempespennende besøk på ungdomshus og kommunale bygg;  -  ja hva er shopping i New York og cruise i Middelhavet mot det….

Hvorfor er det så utenkelig at menneskemøter gir  glede? også om man sammenligner med shopping? 

Særlig om man sammenligner med shopping.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Borg High(city)

er nok mer farlig og kriminell enn han ser ut for, tror han er dreven i gamet. 

• Liker 13
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Marius kan stille til en live pressekonferanse når han er så ute av kontroll som han er nå. Det kunne muligens blitt en forhåndsinnspilt «beklagelse». 

Lurer på hvordan se og hør har fått tak i det siste lydopptaket med Marius og politiet på? Har de folk i politiet som sender de ting? Kan jo være noen i Oslo-politiet er lei av måten Marius blir forskjellsbehandlet.

I år har det jo vært så mange kvinner som blir drept av mennene/ekskjærestene sine, og så er det dette politiet har brukt ressursene på? Å beskytte en farlig, privilegert mann som banker kjærestene, er involvert med tunge kriminelle og er avhengig av narko. 

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (7 minutter siden):

Tror ikke Marius kan stille til en live pressekonferanse når han er så ute av kontroll som han er nå. Det kunne muligens blitt en forhåndsinnspilt «beklagelse». 

Lurer på hvordan se og hør har fått tak i det siste lydopptaket med Marius og politiet på? Har de folk i politiet som sender de ting? Kan jo være noen i Oslo-politiet er lei av måten Marius blir forskjellsbehandlet.

I år har det jo vært så mange kvinner som blir drept av mennene/ekskjærestene sine, og så er det dette politiet har brukt ressursene på? Å beskytte en farlig, privilegert mann som banker kjærestene, er involvert med tunge kriminelle og er avhengig av narko. 

Det er satans trist. Politiet har ikke ressurser til å beskytte kvinner, menn og barn mot partnervold/drap, men når det gjelder MBH har de tydeligvis all verdens ressurser.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klappe skrev (1 time siden):

Kanskje Marius har gjort opptaket og sendt til venner? Ut fra alle spørsmålene han stiller på opptaket, og politiet som svarer villig vekk, så framstår Marius egentlig den som har mest kontroll på situasjonen. 
Om politiet er de som har tapet, så vil jeg tro slottet har fått kopi av opptaket. Kanskje noen også der er lei, eller redd for hvor dette kan ende? 
Eller det kan være politiet som har lekket, men der skal det være sporbart hvem som har tilgang på den type materiale, om ikke annet, og det er nok ikke så mange 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (Akkurat nå):

Kanskje Marius har gjort opptaket og sendt til venner? Ut fra alle spørsmålene han stiller på opptaket, og politiet som svarer villig vekk, så framstår Marius egentlig den som har mest kontroll på situasjonen. 
Om politiet er de som har tapet, så vil jeg tro slottet har fått kopi av opptaket. Kanskje noen også der er lei, eller redd for hvor dette kan ende? 
Eller det kan være politiet som har lekket, men der skal det være sporbart hvem som har tilgang på den type materiale, om ikke annet, og det er nok ikke så mange 

Tenkte også på at det var Marius som hadde tatt det, eller eventuelt hatt på høytaler når han har vært med andre? (Kjæreste, venner, andre kriminelle) 

Kan jo virke som Marius har vært litt alene på Skaugum(vet han har eget hus der), men tror garantert kongehuset har visst om alt dette. Man hører på Marius at han har null respekt for politiet. Hvis politiet hadde ringt meg eller noen jeg kjenner, og snakket slik de gjorde til Magnus, hadde jeg vært livredd og gjort alt de ba meg om. Marius var mest opptatt av å få vite hvem som står bak, hvem som har bedt de ringe.

Det kan virke som forholdet mellom Marius og mor/stefar kanskje ikke er så bra? Han dro jo ut å festet istedenfor å dra på foreldrenes felles 50-års feiring. Han kunne lett ha kommet seg inn bakveien og ikke blitt fotografert, så at han ikke dro pga han ikke er offentlig eller representerer kongehuset blir feil.

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sveits

MBH er en narkoman kriminell mann på 27 år med flere mentale helseutfordringer og han har så langt ikke hatt varig utbytte av rehabilitering.

Han utøver grov vold mot kvinner (fysisk og psykisk, også over tid), han truer, han trakkaserer, han stjeler, han utøver materiell vold, han er blitt tatt for besittelse av en mindre mengde kokain, han har ikke tatt til seg advarsler fra høyt hold i politiet og han pleier omgang med tunge kriminelle og har bindinger til mordere og terrorister. 

MBH er fjernet eller gjemt på nettsidene til kongehuset (stemmer ikke det?), sammen med Durek. 

For meg ser denne mannen ut som en lost case, så kanskje det er like greit å skyve han ut, helt? 

Han er en sønn, stesønn, stebarnebarn og halvbror i kongefamilien. Men jeg tror ikke han er interessert i de rollene akkurat nå. Og kanskje aldri mer.

Denne mannen er en sikkerhetstrussel og med tanke på hvilke folk han omgås (og hva som enda ikke har vært på trykk i media) er det politet og helst PST som må innkalle til pressekonferane og ikke ei middelaldrene kronisk syk trebarnsmor. 

Jeg tror det er greit å ta innover seg at Lille Marius vokste opp til å bli en kjeltring. 

Dette er hva jeg mener etter å ha lest denne tråden. 

Endret av Sveits
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opptaket med politiet/MBH, hvilken rolle hadde disse spanerne? Finner det merkelig at personen som snakker med MBH bruker så uprofesjonelt språk, som «vet da faen» og «above my fucking paygrade» osv…?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg007 skrev (42 minutter siden):

Opptaket med politiet/MBH, hvilken rolle hadde disse spanerne? Finner det merkelig at personen som snakker med MBH bruker så uprofesjonelt språk, som «vet da faen» og «above my fucking paygrade» osv…?

Disse tjenestepersonene er svært flinke og profesjonelle til en krevende tjeneste. Dem snakker som det passer den dem snakker med. Hadde du sett dem, så hadde du kanskje tenkt at dem såg ut som røvere på tokt. 

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er ekkelt at denne fyren får lov til å mingle med milliardærer og leve livet uten konsekvenser av noe slag. Fengsel. Vær så snill, fengsel. Det er ikke ord på hva slags avskylig oppførsel som blir tillatt så nær kongefamilien. Han trenger straff og hjelp til å bli kvitt narkosuget sitt.

• Liker 25
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faktum er at MM og HM er medlemmer av en institusjon. Det påhviler dem et stort ansvar. Alt de gjør offentlig assosieres med institusjonen. De har fått tilbakemeldinger på at oppslutningen til institusjonen er fallende. Deres profesjonelle handlinger burde da ha et eneste fokus; hvordan opprettholde institusjonen. Intet mer, intet mindre. De valgene de nå tar i hvordan de kommuniserer rundt det folket er opptatt av, har svært mye å si.  Gunnen til at ordet «folket» er uthevet er at uten et folk å være kongelig for, så har de ikke noen hensikt. Og likevel. 

Ting tyder på at de har mer fokus på hensynet til familiemedlemmer enn hensynet til institusjonen. Det er forstemmende. 

MM har nå uttalt seg, og velger å fokusere på hensynet til de involverte, inkludert Marius. Det ligger mye informasjon i nettopp «inkludert Marius». Her går en linje fra brevet i 2017 og til «inkludert Marius»

• Liker 24
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

baremeg007 skrev (3 timer siden):

De eldste ved SO har bakgrunn fra uro-patruljen som ble nedlagt for 20 år siden. En utemmet, men proff gjeng. Her har de lagt seg på klientens nivå. Språket avspeiler Marius aller mest. 
Tross han hadde mulighet til å få hjelp av disse folka, så valgte han heller å fortsette sin dop- og kriminelle løpebane. 
For alle som har visst, er jo nesten dette som å se et togkrasj i sakte fart

• Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Marius er sendt i dekning i utlandet. Der kan han opprettholde gamle vaner i sus og dus, mens han blir skånet for det forferdelige medietrykket her hjemme, "stakkars". Når man er sikret for grove forhold er det vanlige at man ikke får forlate landet. Noen gjør det likevel, men da blir man ettersøkt og det kalles flukt. Som om ikke dette er forskjellsbehandling? Jeg tror ikke han er i Italia lenger heller jeg... Han har sikkert endret lokasjon for å hindre pressen i å finne ham. 

Det jeg også undrer meg over er hvor mye MM plutselig orker. Vi har knapt sett henne på 10 år, og nå, mens hun står midt i den verste stormen (som normalt hadde satt syke personer ennå mer tilbake) orker hun både OL, bryllup og representasjon i Trøndelag. Alt for Norge eller Alt for Familien? 

• Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.dagbladet.no/nyheter/festet-med-bhatti-venn/81780082

Men jeg las dette tenkte jeg på hva som hadde skjedd om dette hadde vært den vanlige mannen i gata og jeg rennsonerte meg frem til et lite pent bilde. Mye synsing i mitt hode, men de færreste av oss hadde blitt beskyttet og dullet med slik som han. Det tror jeg vi kan være enig om. Jeg spår en lengre utenlandsopphold i hans fremtid "for at ting her hjemme skal dempe seg". Er det ikke det kjendiser gjør? De flytter til utlandet for "en pause" eller "en ny start", "ny jobb" eller "studier"?  

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (Akkurat nå):

Det jeg også undrer meg over er hvor mye MM plutselig orker. Vi har knapt sett henne på 10 år, og nå, mens hun står midt i den verste stormen (som normalt hadde satt syke personer ennå mer tilbake) orker hun både OL, bryllup og representasjon i Trøndelag. Alt for Norge eller Alt for Familien? 

Dét stussa også jeg over, men så leste jeg litt om lungefibrose som vi fikk vite at hun hadde for over seks år siden, men har vært syk enda lenger, og så at av de alvorligste variantene dør man etter kort tid.
Så da kan det virke som hun har en av de mildere variantene, kanskje også kan ta medisin.
Det forklarer at hun klarer OL, bryllup og tre dagers tur til Trøndelag, selv om hun nå kanskje i tillegg er under sterkt press. 
Kongefamilien lever nok alle etter «alt for familien»  nå, og har gjort det i mange år

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
SagaP skrev (5 minutter siden):

Dét stussa også jeg over, men så leste jeg litt om lungefibrose som vi fikk vite at hun hadde for over seks år siden, men har vært syk enda lenger, og så at av de alvorligste variantene dør man etter kort tid.
Så da kan det virke som hun har en av de mildere variantene, kanskje også kan ta medisin.
Det forklarer at hun klarer OL, bryllup og tre dagers tur til Trøndelag, selv om hun nå kanskje i tillegg er under sterkt press. 
Kongefamilien lever nok alle etter «alt for familien»  nå, og har gjort det i mange år

Hun får nok all tilgjengelig medisin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...