Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Bumbelbee skrev (På 3.9.2024 den 0.40):

Jeg framstiller ham ikke som offer men det finnes diagnoser som kan føre til både det ene og det andre. Som sagt: psykiatri er et stort fag og vi vet ikke så mye. 

Det er riktig, men du kan jo ikke spekulere i diagnoser, og det finnes ingen diagnoser som tilsier at du skal bruke kokain og denge dama di. Det å bruke narkotika kan ha en diagnose som heter avhengighetsdiagnose...om vedkommende misbruker det over tid. Når det gjelder å være slem mot egen partner finnes det faktisk ingen diagnoser for, det er kun et resultat av egne selvstendige valg. Når det er sagt så velger veldig mange å bruke best mulige unnskyldninger ang. egen psyke hvis de blir tatt for noen håpløst idiotiske valg. 

Endret av ludden
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Grüner skrev (8 timer siden):

Nyttig info 

Det var nytt for meg at vold mot kvinner har forskjellige straffer iht om man er samboer eller ikke. 

For ordens skyld. Det han har innrømmet i media er en hendelse. Og det er den dagen kniven sto i veggen. 

Han har ikke inrømmet noe iht  snekkestad og haukland. Han har ikke innrømmet  andre hendelser iht siste kjæresten heller. 

Så iht denne artikkelen.  Så vil det da sikkert bli vurdert hva som skjedde  når  iht hvorvidt det var samboerskap  og  bare kjærester. 

Som er avgjørende iht siktelsen. Og straffeutmåling. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det som er uforståelig her er hvorfor ikke kongefamilien SELV har gjort noe som helst for å legge denne ballen død.  Å skylde på pressen blir derfor merkelig. Kongefamilien vet jo nøyaktig hvordan dette virker. De er omgitt av rådgivere, og MM sin bror er til og med daglig leder i First House.
Hadde Marius stilt i avhør umiddelbart, sendt ut en pressemelding der han la seg flat uten forbehold, ligget lavt og gått direkte i behandling, og hadde kronprinsfamilien sendt ut en melding der de uttrykte sin forferdelse og sin støtte til ofrene, så ville mye av lufta gått ut av ballongen. Men hva gjør de?

Marius nekter avhør og trenerer alt han kan, drar isteden på ferie til Italia og fortsetter festingen. Kronprinsfamilien fester og smiler og later som ingenting, mens de kjører tidenes avledningsmanøver med «rusleturer» og selfies - og ikke minst skyver en ung jente frem i rampelyset for liksom å gi pressen noe positivt å skrive om. Folk skjønner ingenting.

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet
Anonio skrev (20 minutter siden):

Du mener seriøst at det er like vanskelig å håndtere rusproblemer for en med foreldre med flere hundre millioner, tjenere og luksus-rehab i fleng, som det er for Per som bor på spikersuppa uten fast inntekt og bopel?

Skjerpings. Denne higingen etter å konstant forsvare monarkiet - bære eller briste, gjør at man kommer med noen ganske usaklige utsagn.

Marius kan nok komme inn på hvilken som helst rehab han vil, mens Per dør en sakte død i Norges kalde gater uten særlig med hjelp. Det er enorm forskjell, å si noe annet er tonedøvt og dumt, og viser vel egentlig nesten at noens tro på monarkiet er farlig nær personlighets-kult lignende tilstander.

Per ville antageligvis vært avhørt og fengslet på dagen etter, for sånn arbeider politiet alle andre steder enn rundt Skaugum. Det virker som den gjenge monarkist har et helt rosenrødt forhold til den norske stats væremåte ovenfor alle andre rusmisbrukere enn de som lever på Oslo Vest. Det du sier stemmer ikke med realitetene.

Tror du penger  og tilgag endrer personlighet hos folk? Er man ikke mottakelig for behandling  er man ikke motakelig for behandling.  

Uansett om det står 10kr på kontoen eller 100mill på kontoen. 

Sånn ordinært og uten noe form for verge, kan man avbryte behandling når man vil. Det er jo ikke tvang 

Tvangsbehandling  hadde nok ikke hjulpet. Fordi skal det virke så må det komme innefra.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (2 minutter siden):

Det som er uforståelig her er hvorfor ikke kongefamilien SELV har gjort noe som helst for å legge denne ballen død.  Å skylde på pressen blir derfor merkelig. Kongefamilien vet jo nøyaktig hvordan dette virker. De er omgitt av rådgivere, og MM sin bror er til og med daglig leder i First House.
Hadde Marius stilt i avhør umiddelbart, sendt ut en pressemelding der han la seg flat uten forbehold, ligget lavt og gått direkte i behandling, og hadde kronprinsfamilien sendt ut en melding der de uttrykte sin forferdelse og sin støtte til ofrene, så ville mye av lufta gått ut av ballongen. Men hva gjør de?

Marius nekter avhør og trenerer alt han kan, drar isteden på ferie til Italia og fortsetter festingen. Kronprinsfamilien fester og smiler og later som ingenting, mens de kjører tidenes avledningsmanøver med «rusleturer» og selfies - og ikke minst skyver en ung jente frem i rampelyset for liksom å gi pressen noe positivt å skrive om. Folk skjønner ingenting.

Nettopp. Han setter seg i denne spekulasjons- og diskusjonsposisjonen helt selv, og det hadde jo vært så innmari lettvint å unngå det hvis han bare hadde opptrådt litt mer taktisk. Og kongehusets stillhet begynner å gi folk migrene fordi den er så øredøvende.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 minutt siden):

Tja skal man tro saken til  broren til  mettemarit iht hans begrunnelse for det han gjorde. Var det snakk om enorm psykisk  belastning  pga mediekjøret mot søsteren og faren hans. Nå skal ikke jeg spekulere i om det er sant eller ikke. Men det var det som ble lagt til grunn iht retten. Han var en voksen på 40år

Så da kan man jo lure på hva dette medie kjøret gjør med en som sliter med diagnoser rettet mot seg fra ung alder. 

Jeg hadde ikke taklet det.  Så veldig glad jeg ikke er i slekt med de kongelige.

Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Tja skal man tro saken til  broren til  mettemarit iht hans begrunnelse for det han gjorde. Var det snakk om enorm psykisk  belastning  pga mediekjøret mot søsteren og faren hans. Nå skal ikke jeg spekulere i om det er sant eller ikke. Men det var det som ble lagt til grunn iht retten. Han var en voksen på 40år

Så da kan man jo lure på hva dette medie kjøret gjør med en som sliter med diagnoser rettet mot seg fra ung alder. 

Jeg hadde ikke taklet det.  Så veldig glad jeg ikke er i slekt med de kongelige.

Du får vel lese det jeg skrev en gang til da. Jeg skrev ikke at det ikke er belastende. Jeg skrev at de kunne gjort veldig mye selv for å redusere mediekjøret, men det har de ikke gjort. Tvert i mot.

• Liker 11
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Krokenguri said:

Kan du slutte med denne konstante unnskyldningen med diagnoser? Så langt man vet kan det være psoriasis, så du må virkelig slutte å lene deg på det for å forklare alt det idiotiske Marius og de rundt han gjør.

Du skriver det i hvert bidige innlegg, det er et hån mot Marius ofre. Ingen diagnose gjør at du banker 3 kvinner. Marius egne valg og drittsekk-personlighet har gjort det. Diagnosene er uvesentlige når han nekter å vise noen form for anger.

Han er en serie-voldsutdøvende rusmisbruker, som truer kvinner med kniv og brann. Slutt med dette latterlige kjøret med "aaah, men han har jo diagnoser skal vite!'.

Endret av Anonio
  • Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
Anonio skrev (19 minutter siden):

Nå var det ikke det du skrev, så da kan vi kanskje være enige om at du ikke skal sammenligne tilbudet til en rusmisbruker som bor på Skaugum med en som bor på gata, da?

Om Marius ikke er mottakelig, er det hans problem. Det er ikke din rett å farge alle andre rusmisbrukere fordi du higer etter å rope "HAN HAR DIAGNOSER" hver gang du omtaler Marius. De fleste rusmisbrukere har diagnoser, og ville lagt seg langflat etter godene Marius har selv etter å ha banket 3 kjærester og kjørt i 90 på en vei med langt lavere fartsgrense.

Nei, veien er ikke like tung uansett. Marius bor på Skaugum, har varme, mat, tjenere og bil til millionen. Han har omtrent ikke jobbet, han lever livets late dager på fest og ferie. Den gjenge rusmisbruker har ikke dette latterlig privilegerte liv. De bor i ødelagte hjem, på gaten, har mistet kontakten med familie og risikerer å dø av fentanyl-tilsatte rusmidler. Selv i rusen er Marius kongelig. Man må da slutte å sy puter under armene på Marius, spesielt med dette konstante tøvet om diagnoser. 

Marius kommer til å ha det beste rus-psykiatriske opplegget som kan kjøpes for (våre) penger. det er ikke i nærheten av så dårlig som det man får som 'vanlig' rusmisbruker i Norge.

Jeg kjenner  ex rusmisbrukere.  Og de har fortalt åpent om tiden i rus. Og veien inn i rus og veien ut av rus. I tillegg  har jeg en i familien  med rusproblemer.  

Den i familien  vil ikke. Selv om tilbudene er der. De jeg kjenner som er ferdige. Har fortalt om mange ganger ut og inn av behandlinger og avbrytelser før de kom i mål. Enda vil det være en livslang kamp å holde seg rusfri. 

Så jeg mener å ha litt god innsikt i at det skal litt mer til å lykkes med det. Og diagnoser ER en ekstra byrde på toppen av dette. 

Jeg bor i et område  der det er rusbehandling.  Mange av de som klarer det. Velger å bli boede her etter de er ferdig behandlet.  Mye pga de får ettervern på stedet. Og når ettervernet er over har de etablert seg her. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Malmfrid
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (12 minutter siden):

Ja, det var søkt å introdusere henne for offentligheten midt i det kaoset som råder i den familien akkurat nå.

Skrevet (endret)
14 minutter siden, Krokenguri said:

Tror du penger  og tilgag endrer personlighet hos folk? Er man ikke mottakelig for behandling  er man ikke motakelig for behandling.  

Sånn ordinært og uten noe form for verge, kan man avbryte behandling når man vil. Det er jo ikke tvang 

Tvangsbehandling  hadde nok ikke hjulpet. Fordi skal det virke så må det komme innefra.

Jeg tror at det er langt lettere å være rusmisbruker i en familie som gir deg:

a) gratis eller billig bolig i et av Norges fineste strøk

b) pumper penger inn på kontoen din hver måned

c) vasker og rydder for deg

d) kjøper en bil til deg verdt mer enn du noen gang har tjent på jobb

e) Moren din snakker med ofrene dine etter du har gjort noe kriminelt

f) politiet lar deg beholde førerkortet mens andres førerkort beslaglegges i samme situasjon

Endret av Anonio
  • Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Krokenguri said:

Jeg kjenner  ex rusmisbrukere.  Og de har fortalt åpent om tiden i rus. Og veien inn i rus og veien ut av rus. I tillegg  har jeg en i familien  med rusproblemer.  

Den i familien  vil ikke. Selv om tilbudene er der. De jeg kjenner som er ferdige. Har fortalt om mange ganger ut og inn av behandlinger og avbrytelser før de kom i mål. Enda vil det være en livslang kamp å holde seg rusfri. 

Så jeg mener å ha litt god innsikt i at det skal litt mer til å lykkes med det. Og diagnoser ER en ekstra byrde på toppen av dette. 

Jeg bor i et område  der det er rusbehandling.  Mange av de som klarer det. Velger å bli boede her etter de er ferdig behandlet.  Mye pga de får ettervern på stedet. Og når ettervernet er over har de etablert seg her. 

Ah, personlige opplevelser. Det løser jo alt!

Du snakker som om du tror du er den eneste som kjenner noen med rusproblemer. Jeg kjenner også folk med rusproblemer, de ville gikk en arm og et bein for å leve så privilegert som Marius.

Du skjønner tydeligvis ikke forskjellen på å ha et lett liv (Marius), og å ha et hardt liv (den gjenge rusmisbruker på gata), og hvordan dette påvirker rusforløpet. Det virker som du tror det er likhet i behandling for noen som Marius og en som bor på gata. I det hele virker det ikke særlig kredibelt det du sier når du virker så blottet for realitetsforståelse.

Endret av Anonio
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Gjest Malmfrid
Skrevet
Krokenguri skrev (13 minutter siden):

Kanskje du kan forsøke littegrann og sette deg inn i situasjonen. Selvsagt er det lettere for en som kan kjøpe en institusjonsplass privat uten å tenke på hva det koster. 
Vi andre og våre barn må stå i kø i det offentlige hvor det ofte er oppimot 1 års ventetid på en plass. 

Han kan kjøpe private psykologer som kan psyke ham opp til behandling mens våre barn må stå i kø i det offentlige.

Fordelene er enorme når penger ikke er et tema. 

Gjest Malmfrid
Skrevet
Krokenguri skrev (7 minutter siden):

Så og si alle (om ikke alle) rusmiddelavhengige har dobbeltdiagnoser. Det er mer vanlig enn uvanlig. 

Skrevet
SagaP skrev (9 timer siden):

Ikke på den måten. Absolutt ikke. Mange politikere er redde for pressen og med rette. Så mange politikere som er tatt for underslag, seksuelle overgrep, juks, bedrageri etc. 

Hvor mange kongelige er tatt? 

Hvor mange kongelige er det i forhold til politikere? Og nå snakket vi også om «stesønnen til politiker», at pressen går etter barn av politikere skjer sjelden. Marius er i en gråsone. Men uansett er dere naive om dere tror pressen går etter rubbel og bit av politikere. De store sakene som er rullet opp stort sett fordi enkeltjournalister som «gir faen» har gjort en kjempejobb, og så henger resten seg på når ballongen først har sprukket. I hverdagen er det mye kosemose og ukritisk opplegg.
Og hadde det vært kronprinsen som snorta kokain hver helg, da kan du regne med at pressen hadde vært på. 😉

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (14 minutter siden):

Du får vel lese det jeg skrev en gang til da. Jeg skrev ikke at det ikke er belastende. Jeg skrev at de kunne gjort veldig mye selv for å redusere mediekjøret, men det har de ikke gjort. Tvert i mot.

Det er jo prøvd. Men det ble det mer skriverier av. Og mettemarit  fikk kritikk for å legge lokk på pressen

• Liker 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (9 timer siden):

Skulle til å si det, synes det stadig vekk står noe om en eller annen politiker. Enten som har filmet noen i dusjen, eller som har faket masteroppgaven sin osv. 

det var snakk om «stesønnen til statsministeren», og nei, det hadde ikke pressen skrevet om.

• Liker 1
Skrevet
Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Så og si alle (om ikke alle) rusmiddelavhengige har dobbeltdiagnoser. Det er mer vanlig enn uvanlig. 

Ja helt riktig.  Diagnoser  er ofte veien inn i rusproblemer.  Fordi under rus føler de ikke på problemene. Mange får ikke riktig helsehjelp. Og velger selvmedisinering. Det er jo svært uheldig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonio skrev (16 minutter siden):

Kan du slutte med denne konstante unnskyldningen med diagnoser? Så langt man vet kan det være psoriasis, så du må virkelig slutte å lene deg på det for å forklare alt det idiotiske Marius og de rundt han gjør.

Du skriver det i hvert bidige innlegg, det er et hån mot Marius ofre. Ingen diagnose gjør at du banker 3 kvinner. Marius egne valg og drittsekk-personlighet har gjort det. Diagnosene er uvesentlige når han nekter å vise noen form for anger.

Han er en serie-voldsutdøvende rusmisbruker, som truer kvinner med kniv og brann. Slutt med dette latterlige kjøret med "aaah, men han har jo diagnoser skal vite!'.

Skal du bestemme at diagnoser ikke har betydning?  Tror ikke det. Men det er ingen unskyldning.  Ikke rusproblemer  heller. 

• Liker 1
Skrevet
Anonio skrev (11 minutter siden):

Jeg tror at det er langt lettere å være rusmisbruker i en familie som gir deg:

a) gratis eller billig bolig i et av Norges fineste strøk

b) pumper penger inn på kontoen din hver måned

c) vasker og rydder for deg

d) kjøper en bil til deg verdt mer enn du noen gang har tjent på jobb

e) Moren din snakker med ofrene dine etter du har gjort noe kriminelt

f) politiet lar deg beholde førerkortet mens andres førerkort beslaglegges i samme situasjon

Og hvor har du fått det fra at alle disse punktene er en sannhet?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...