Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Malmfrid skrev (3 timer siden):

Det er heldigvis ikke opp til deg å avgjøre. 

Selvsagt ikke, det er opp til folket og Stortinget om det er flertall i folket og Stortinget. Den du siterer har rett , for det er ikke opp til deg heller. Man kan starte med og ta det som en del av valgkampen neste høst, det kan bli flertall for det i Stortinget hvis det er flertall for det blir flertall for det blant  folket. I dag er det som i dag, altså ikke flertall i Stortinget. 

Skrevet
Malmfrid skrev (2 timer siden):

Tror den siste tids hendelser har snudd ganske mye. 

Det har den nok. Om den har snudd nok vet vi ikke. Det er uansett ikke flertall for avvikling på Stortinget i dag, og det er ikke opp til deg, meg eller misslucy, men oss alle. Det kan bli flertall på Stortinget neste høst hvis du har rett i at den siste tids hendelser har snudd ganske mye for en stor nok gruppe av befolkningen. 

Gjest KroniskEngasjert
Skrevet

Skulle ikke Nora bort en mnd og være uten mobil? Og når kommer Marius hjem?

Kakefester venter

Gjest Malmfrid
Skrevet
Spitzy skrev (51 minutter siden):

Det har den nok. Om den har snudd nok vet vi ikke. Det er uansett ikke flertall for avvikling på Stortinget i dag, og det er ikke opp til deg, meg eller misslucy, men oss alle. Det kan bli flertall på Stortinget neste høst hvis du har rett i at den siste tids hendelser har snudd ganske mye for en stor nok gruppe av befolkningen. 

Viktig at folk er bevisste og velger riktig ved valget.

Skrevet
Spitzy skrev (41 minutter siden):

Jeg gjentar meg selv litt med dette, men SV har utrettelig, hvert fjerde år, hatt et forslag i Stortinget om at Norge skal bli republikk. Ved forrige runde var forslaget å utrede Norge som republikk. Den forskjellen tror jeg er viktig, for ved en eventuell folkeavstemming må folk ha klart for seg hva de stemmer for eller imot.

Hvis jeg ikke husker helt feil, var 40 prosent av stortingsrepresentantene ved siste avstemming egentlig uttalte republikanere, men de måtte stemme som partiene bestemte i avstemmingen.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
KroniskEngasjert skrev (6 minutter siden):

Skulle ikke Nora bort en mnd og være uten mobil?

Hun sa på SC at hun fikk fri fra innspilling for å være med. 

• Nyttig 2
Skrevet
Malmfrid skrev (3 timer siden):

Mye kan ha snudd i helgen når det norske folk ble holdt for narr. 

Jeg tror mange er glad dette bryllupet er over nå, og tror flere har en forventning om at nå når hverdagen kommer, så møter kongehuset opp på jobb igjen - og har noe mer å si enn "ingen kommentar".

Det gjenstår å se hva de gjør, men jeg tror det de gjør nå i kjølvannet av den langvarige tausheten vil ha mye å si. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Spitzy skrev (1 time siden):

Monarkiet er på vei til avvikling, det er nå i prosess. Det sørger de for selv av grunner vi kjenner godt nå, og som Kongen av uforståelige grunner velger bort å håndtere. 
MM har valgt taushet til nå, men på ett punkt bør hun gi lyd fra seg og si noe vedrørende sin utagerende 27 år gamle sønn. Hun er kronprinsesse, men hun er også mor til den voksne sønnen på 27 som har banket opp tre av sine kjærester. Denne voldsmannen har kronprinsparet gitt husly til på deres kongelige eiendom, og de har trolig i tillegg vært med på å muliggjøre hans destruktive levesett - to enable. De må jo ha visst en del uten å korrigere. Har de ikke stilt krav til ham? Hvorfor har de ikke bedt ham finne seg et annet sted å bo, om de har visst om levesettet og den kriminelle omgangskretsen? 
Monarkiet er nå blitt et synkende, gammelt og morkent skip, dette også av en påtrengende opplevelse av anakronisme. Det er i sin nåværende forkvaklede form ikke forenlig med det som skal være et moderne demokrati. Prinsessen, gift med en sjaman/reptil, er på helt egne ville veier uten at Kongen er i stand til å ta grep, kronprinsens stesønn har innrømmet vold og narkotikamisbruk. 
Hva skal vi med et dysfunksjonelt monarki som ikke evner å være positivt relevante og troverdige? 
Jeg hører folk snakke på en helt annen måte nå enn før. De unge bryr seg ikke, og er likegyldige i forhold til monarkiet, og sier at de ikke ønsker dette som statsform. At politikere videre avviser faktisk realisme og problemstillinger omkring tematikken skaper distanse til velgerne. 
La meg få lov å sitere Abraham Lincoln som uttalte følgende; « A house divided against itself cannot stand «

Endret av TrineTrollet
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest Malmfrid
Skrevet
Isild skrev (30 minutter siden):

Jeg tror mange er glad dette bryllupet er over nå, og tror flere har en forventning om at nå når hverdagen kommer, så møter kongehuset opp på jobb igjen - og har noe mer å si enn "ingen kommentar".

Det gjenstår å se hva de gjør, men jeg tror det de gjør nå i kjølvannet av den langvarige tausheten vil ha mye å si. 

Jeg tenker at det kommer til å bli verre. MBH skal antagelig i behandling. Når man er i behandling så må han gi tillatelse til at foresatte får informasjon om han avbryter og reiser fra behandlingsstedet. DET tviler jeg på at MBH gjør. Det vil si at MM vil gå rundt med konstant angst for om han fremdeles er i behandling eller om han har reist.

Det er utrolig mange som avbryter et lengre rusbehandlingsopphold. 

I tillegg vil det antagelig komme en rettsak som kommer til å skape masse publisitet og uro. 

Det nybakte ekteparet kommer ikke til å gå stille i dørene - de er jo helt avhengig av publisitet. I USA er de "nobody" så jeg er redd det er her i Norge vi kommer til å merke dem. 

Jeg er svært redd for at det vi har vært gjennom bare er starten. 

Skrevet
xemiliex skrev (På 31.8.2024 den 12.12):

Spekulasjonene rundt MM sin moderlighet har gått i alle retninger. Hun har også blitt fremholdt som en uklanderlig mor. Dette vet vi lite om. Det vi derimot vet, og som er aktuelt i denne sammenheng, er at hun har aktivt forsøkt å gi pressen direktiver i hvordan de skal omtale hennes voksne sønns handlinger og at hun ikke har hatt noe å melde etter han ble siktet for vold og er under etterforsking for omfattende partnervold. Begge deler er etter min mening høyst kritikkverdige og taler for meg sitt tydelige språk. For å bruke hennes formulering: Det er ikke et dronningemne verdig. 

Det vi vet er at hun har  bedt de roe seg litt  ned. Ikke bedt de om å ikke skrive noe. 

Hvis man leser hele brevet som er delt her inne et par ganger  tidligere så ser man det. 

Der beseiver hun at marius i bunn og  grunn drar til  USA  på studier for å få litt fred. Pga pressen har vært på han døgnet rundt i minst to år. Og at det har påvirket i ikke så positiv  retning. Hun har ikke på noen  måte sagt de ikke skal skrive noe. Bare roe litt ned. Men les den iallefall.  Så man iallefall  tolker det ut fra mettemarit sine egne ord. Ligger på de kongelige sider 

• Nyttig 1
Gjest Bestemoren
Skrevet
TrineTrollet skrev (39 minutter siden):

Monarkiet er på vei til avvikling, det er nå i prosess. Det sørger de for selv av grunner vi kjenner godt nå, og som Kongen av uforståelige grunner velger bort å håndtere. 
MM har valgt taushet til nå, men på ett punkt bør hun gi lyd fra seg og si noe vedrørende sin utagerende 27 år gamle sønn. Hun er kronprinsesse, men hun er også mor til den voksne sønnen på 27 som har banket opp tre av sine kjærester. Denne voldsmannen har kronprinsparet gitt husly til på deres kongelige eiendom, og de har trolig i tillegg vært med på å muliggjøre hans destruktive levesett - to enable. De må jo ha visst en del uten å korrigere. Har de ikke stilt krav til ham? Hvorfor har de ikke bedt ham finne seg et annet sted å bo, om de har visst om levesettet og den kriminelle omgangskretsen? 
Monarkiet er nå blitt et synkende, gammelt og morkent skip, dette også av en påtrengende opplevelse av anakronisme. Det er i sin nåværende forkvaklede form ikke forenlig med det som skal være et moderne demokrati. Prinsessen, gift med en sjaman/reptil, er på helt egne ville veier uten at Kongen er i stand til å ta grep, kronprinsens stesønn har innrømmet vold og narkotikamisbruk. 
Hva skal vi med et dysfunksjonelt monarki som ikke evner å være positivt relevante og troverdige? 
Jeg hører folk snakke på en helt annen måte nå enn før. De unge bryr seg ikke, og er likegyldige i forhold til monarkiet, og sier at de ikke ønsker dette som statsform. At politikere videre avviser faktisk realisme og problemstillinger omkring tematikken skaper distanse til velgerne. 
La meg få lov å sitere Abraham Lincoln som uttalte følgende; « A house divided against itself cannot stand «

Støttes, @TrineTrollet!!!

Skrevet
MissLucy skrev (4 timer siden):

Vi fikk se kongeparet og kronprinsparet out and about, og ungdommen var med. Mitt stalltips er at det bidrar til at stemningen snur i positiv retning, som vil forsterke seg hvis det kommer noe tydelig om ML ganske snart, som kronprinsen antydet i forrige uke.

Ja, disse dagene var en velregissert PR-kampanje fra kronprinsparet. De fikk vist seg frem som en kjernesunn og ikke-dysfunksjonell familie der de dyttet et barn frem i offentlighetens lys for å ha noen å gjemme seg bak. Pluss på med litt rusletur i byen og selfies med folket, morgenfrisk kajakkpadling og kyssing mellom MM og HM. Så nå har vel folket glemt misnøyen fra august …

• Liker 21
  • Nyttig 4
Gjest Bestemoren
Skrevet
Topplue skrev (2 minutter siden):

Ja, disse dagene var en velregissert PR-kampanje fra kronprinsparet. De fikk vist seg frem som en kjernesunn og ikke-dysfunksjonell familie der de dyttet et barn frem i offentlighetens lys for å ha noen å gjemme seg bak. Pluss på med litt rusletur i byen og selfies med folket, morgenfrisk kajakkpadling og kyssing mellom MM og HM. Så nå har vel folket glemt misnøyen fra august …

Spot on, @Topplue

Skrevet
Eyr skrev (På 30.8.2024 den 13.18):

Stort sett har foreldre noe påvirkningskraft ovenfor sine barn. Hvor mye MM, Far og steforeldre har overfor MHB er vanskelig å vite…

Nei. Antar du ikke har voksne barn selv, så da lurer jeg på hvor mye dine foreldre har bestemt over deg når du ble voksen?

• Liker 2
Gjest KroniskEngasjert
Skrevet
Glufseguri skrev (1 time siden):

Hun sa på SC at hun fikk fri fra innspilling for å være med. 

I bryllupet i helgen? Sammen med sophiemor?

Jeg skulle hatt litt av styrken til offer å holde ut livet. 

Skrevet
TrineTrollet skrev (43 minutter siden):

Hvilken prosess er satt i gang? 
monarkiet har vært et gammelt, synkende skip lenge. Bortsett fra at jeg liker Harald og haakon, har jeg vært for en ny vurdering av monarki lenge og stemmer deretter, så hva vi skal med et dysfunksjonelt monarki må du ikke spørre meg om, jeg vet ikke hva vi skal med et monarki uansett. At politikere avviser faktisk realisme og problemstilling omkring tematikken er jo et problem i forhold til prosessen av avvikling av monarkiet. Ja, skape distanse til velgerne gjør de, men det er vi som velger dem. Som sagt prosessen kan være i gang neste høst, og det kan bli et større tema i valgkampen. 

mm har valgt taushet til nå, om det har vært for og holde fokus på brudeparet eller om hun vil ha hele siktelsen klar først eller bare gir f… er for tidlig og si. For alt vi vet holder hun pressekonferanse i morgen. Hvorvidt Marius skal fortsette og bo på Skaugum uten jobb og som narkoman damebanker vet vi ikke, vi vet ikke siktelsen heller. Jeg tenker at kongens alder og helse kan være forståelige grunner til at han håndterer bort , her synes jeg bare synd på han og skulle ønske han kunne få sin siste tid i verdighet uten reptilsvigersønn og kriminell stebarnrbarn og måtte håndtere. Alt det som har skjedd de siste ukene kan fortsatt håndteres på en måte som får nye vaklere i forhold til monarkiet til og vende tilbake, derfor er jeg ikke like sikker på at prosessen kommer i gang med første. Uten at det MITT valg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (33 minutter siden):

Nei. Antar du ikke har voksne barn selv, så da lurer jeg på hvor mye dine foreldre har bestemt over deg når du ble voksen?

Hun skrev "noe påvirkningskraft", ikke "bestemme over". Det er en stor forskjell.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Topplue skrev (24 minutter siden):

Riktig. Sammen med politisk korrekt gjenbruk og at kjæresten til Sverre har lånt « svigermors « gamle kjole for anledningen ( såååå søtt da )  Kommer det en pressekonferanse hvor mette Marit tar avstand fra vold mot kvinner til uken nå, så er alt bare superdupert 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (32 minutter siden):

Tror alle skjønner at etter et eller annet sted i tenårene så er det påvirke og ikke bestemme. 

• Liker 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (3 minutter siden):

Tror alle skjønner at etter et eller annet sted i tenårene så er det påvirke og ikke bestemme. 

Påvirke ja. Men du kan jo påvirke så mye du vil uten at det hjelper så mye om de ikke vil 

Jeg ser ikke helt hvor man får et slikt bilde fra at familien ikke har prøvd å  påvirke eller anbefale han på best mulig  måte. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...