Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Gjest KroniskEngasjert
Skrevet
Glufseguri skrev (1 time siden):

Hun sa på SC at hun fikk fri fra innspilling for å være med. 

I bryllupet i helgen? Sammen med sophiemor?

Jeg skulle hatt litt av styrken til offer å holde ut livet. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
TrineTrollet skrev (43 minutter siden):

Monarkiet er på vei til avvikling, det er nå i prosess. Det sørger de for selv av grunner vi kjenner godt nå, og som Kongen av uforståelige grunner velger bort å håndtere. 
MM har valgt taushet til nå, men på ett punkt bør hun gi lyd fra seg og si noe vedrørende sin utagerende 27 år gamle sønn. Hun er kronprinsesse, men hun er også mor til den voksne sønnen på 27 som har banket opp tre av sine kjærester. Denne voldsmannen har kronprinsparet gitt husly til på deres kongelige eiendom, og de har trolig i tillegg vært med på å muliggjøre hans destruktive levesett - to enable. De må jo ha visst en del uten å korrigere. Har de ikke stilt krav til ham? Hvorfor har de ikke bedt ham finne seg et annet sted å bo, om de har visst om levesettet og den kriminelle omgangskretsen? 
Monarkiet er nå blitt et synkende, gammelt og morkent skip, dette også av en påtrengende opplevelse av anakronisme. Det er i sin nåværende forkvaklede form ikke forenlig med det som skal være et moderne demokrati. Prinsessen, gift med en sjaman/reptil, er på helt egne ville veier uten at Kongen er i stand til å ta grep, kronprinsens stesønn har innrømmet vold og narkotikamisbruk. 
Hva skal vi med et dysfunksjonelt monarki som ikke evner å være positivt relevante og troverdige? 
Jeg hører folk snakke på en helt annen måte nå enn før. De unge bryr seg ikke, og er likegyldige i forhold til monarkiet, og sier at de ikke ønsker dette som statsform. At politikere videre avviser faktisk realisme og problemstillinger omkring tematikken skaper distanse til velgerne. 
La meg få lov å sitere Abraham Lincoln som uttalte følgende; « A house divided against itself cannot stand «

Hvilken prosess er satt i gang? 
monarkiet har vært et gammelt, synkende skip lenge. Bortsett fra at jeg liker Harald og haakon, har jeg vært for en ny vurdering av monarki lenge og stemmer deretter, så hva vi skal med et dysfunksjonelt monarki må du ikke spørre meg om, jeg vet ikke hva vi skal med et monarki uansett. At politikere avviser faktisk realisme og problemstilling omkring tematikken er jo et problem i forhold til prosessen av avvikling av monarkiet. Ja, skape distanse til velgerne gjør de, men det er vi som velger dem. Som sagt prosessen kan være i gang neste høst, og det kan bli et større tema i valgkampen. 

mm har valgt taushet til nå, om det har vært for og holde fokus på brudeparet eller om hun vil ha hele siktelsen klar først eller bare gir f… er for tidlig og si. For alt vi vet holder hun pressekonferanse i morgen. Hvorvidt Marius skal fortsette og bo på Skaugum uten jobb og som narkoman damebanker vet vi ikke, vi vet ikke siktelsen heller. Jeg tenker at kongens alder og helse kan være forståelige grunner til at han håndterer bort , her synes jeg bare synd på han og skulle ønske han kunne få sin siste tid i verdighet uten reptilsvigersønn og kriminell stebarnrbarn og måtte håndtere. Alt det som har skjedd de siste ukene kan fortsatt håndteres på en måte som får nye vaklere i forhold til monarkiet til og vende tilbake, derfor er jeg ikke like sikker på at prosessen kommer i gang med første. Uten at det MITT valg. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (33 minutter siden):

Nei. Antar du ikke har voksne barn selv, så da lurer jeg på hvor mye dine foreldre har bestemt over deg når du ble voksen?

Hun skrev "noe påvirkningskraft", ikke "bestemme over". Det er en stor forskjell.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Topplue skrev (24 minutter siden):

Ja, disse dagene var en velregissert PR-kampanje fra kronprinsparet. De fikk vist seg frem som en kjernesunn og ikke-dysfunksjonell familie der de dyttet et barn frem i offentlighetens lys for å ha noen å gjemme seg bak. Pluss på med litt rusletur i byen og selfies med folket, morgenfrisk kajakkpadling og kyssing mellom MM og HM. Så nå har vel folket glemt misnøyen fra august …

Riktig. Sammen med politisk korrekt gjenbruk og at kjæresten til Sverre har lånt « svigermors « gamle kjole for anledningen ( såååå søtt da )  Kommer det en pressekonferanse hvor mette Marit tar avstand fra vold mot kvinner til uken nå, så er alt bare superdupert 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (32 minutter siden):

Nei. Antar du ikke har voksne barn selv, så da lurer jeg på hvor mye dine foreldre har bestemt over deg når du ble voksen?

Tror alle skjønner at etter et eller annet sted i tenårene så er det påvirke og ikke bestemme. 

• Liker 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (3 minutter siden):

Tror alle skjønner at etter et eller annet sted i tenårene så er det påvirke og ikke bestemme. 

Påvirke ja. Men du kan jo påvirke så mye du vil uten at det hjelper så mye om de ikke vil 

Jeg ser ikke helt hvor man får et slikt bilde fra at familien ikke har prøvd å  påvirke eller anbefale han på best mulig  måte. 

• Liker 1
Skrevet
Topplue skrev (40 minutter siden):

Ja, disse dagene var en velregissert PR-kampanje fra kronprinsparet. De fikk vist seg frem som en kjernesunn og ikke-dysfunksjonell familie der de dyttet et barn frem i offentlighetens lys for å ha noen å gjemme seg bak. Pluss på med litt rusletur i byen og selfies med folket, morgenfrisk kajakkpadling og kyssing mellom MM og HM. Så nå har vel folket glemt misnøyen fra august …

Var du innom mange alternative forklaringsmodeller før du landet på denne som den mest sannsynlige og best funderte hypotesen?

• Liker 5
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Var du innom mange alternative forklaringsmodeller før du landet på denne som den mest sannsynlige og best funderte hypotesen?

Hvis man misliker noen, kan det være svært vanskelig  å forstå at ikke alt er skuespill eller for egen vinning.

Når man misliker noen, så klarer de ikke helt å fatte at de evner ekte glede og  interesse. Og der er ufattelig  at andre hyler av glede når de ser dem. Da de selv er så langt fra den følsen selv.

Og da leter man i alle andre forklaringer. For dette kan jo ikke være på ekte.

• Liker 3
Skrevet
Krokenguri skrev (14 minutter siden):

Påvirke ja. Men du kan jo påvirke så mye du vil uten at det hjelper så mye om de ikke vil 

Jeg ser ikke helt hvor man får et slikt bilde fra at familien ikke har prøvd å  påvirke eller anbefale han på best mulig  måte. 

Det samme kan vel sies om Kongen og hans datter…

Skrevet
23 minutter siden, Spitzy said:

Riktig. Sammen med politisk korrekt gjenbruk og at kjæresten til Sverre har lånt « svigermors « gamle kjole for anledningen ( såååå søtt da )  Kommer det en pressekonferanse hvor mette Marit tar avstand fra vold mot kvinner til uken nå, så er alt bare superdupert 

Var det lån av kjole?

Jeg stusser over hvor fort «svigerbarn» dras inn i familien. Det er fint å være et gjestfritt og åpent hjem, men er det ingen grenser for hvor tidlig en ny kjæreste skal være innerst i kretsen OG offentlig? Blir mye ymse familiebilder for ettertiden hvis kjærester i ungdomstiden som ofte varer fra noen måneder til 1-3 år skal være med på alle anledninger. Man feirer da ikke konfirmasjoner, jul, bryllup osv med hver eneste siste flamme når man er 17-18? Spesielt ikke i kongefamilien. 
Kan ikke huske jeg ble BFF med alle mødrene til typer jeg ble kjent med da jeg var på den alderen (ikke at det var så mange), og det var i hvert fall langt unna å ville oppsøke familieselskaper og gå i svigermors kjole. Det virker så grenseløst og ukritisk. Ikke minst med tanke på hvilke kavalkader pressen kan lage om noen år: Se alle kjærestene IA og SM har hatt! Merkelig.

• Liker 21
  • Nyttig 8
Skrevet
JustAsking skrev (1 minutt siden):

Var det lån av kjole?

Jeg stusser over hvor fort «svigerbarn» dras inn i familien. Det er fint å være et gjestfritt og åpent hjem, men er det ingen grenser for hvor tidlig en ny kjæreste skal være innerst i kretsen OG offentlig? Blir mye ymse familiebilder for ettertiden hvis kjærester i ungdomstiden som ofte varer fra noen måneder til 1-3 år skal være med på alle anledninger. Man feirer da ikke konfirmasjoner, jul, bryllup osv med hver eneste siste flamme når man er 17-18? Spesielt ikke i kongefamilien. 
Kan ikke huske jeg ble BFF med alle mødrene til typer jeg ble kjent med da jeg var på den alderen (ikke at det var så mange), og det var i hvert fall langt unna å ville oppsøke familieselskaper og gå i svigermors kjole. Det virker så grenseløst og ukritisk. Ikke minst med tanke på hvilke kavalkader pressen kan lage om noen år: Se alle kjærestene IA og SM har hatt! Merkelig.

Slik jeg forsto det, var den ikke lånt. Den bare ligner på en som MM har brukt noen ganger. Har prøvd å sammenligne de to kjolene, og MM sin virker mer skinnende i stoffet. Men er jo vanskelig å se nøyaktig utifra bilder. 

• Liker 3
Skrevet
JustAsking skrev (5 minutter siden):

Var det lån av kjole?

Den var vel bare lik.

Ang det med kjæreste så er hvertfall vår erfaring som har ungdom rundt samme alder, at det er hekt vanlig de blir innvolvert etter kort tid både i familieselskaper , konfirmasjoner ol.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Orly said:

Den var vel bare lik.

Ang det med kjæreste så er hvertfall vår erfaring som har ungdom rundt samme alder, at det er hekt vanlig de blir innvolvert etter kort tid både i familieselskaper , konfirmasjoner ol.

De slipper å bli brettet ut i kavalkader senere, vil jeg tro. 

• Liker 2
Skrevet
JustAsking skrev (19 minutter siden):

Var det lån av kjole?

Dette er jo variabelt. Jeg vet ikke hvor lenge sverre Magnus  har vært sammen med henne utover at det var antydet to år et sted jeg leste. Så tenker ikke det er for tidlig nødvendigvis.  Dessuten er det vel brudeparet  som har invitert henne.

Skrevet
Orly skrev (20 minutter siden):

Den var vel bare lik.

Enig, slik er min erfaring også, men jeg lever ganske langt unna kongehuset og kongefamilien🙂 Du ser kanskje forskjellen på å stille opp offentlig med kongefamilien eller at poden din har med seg siste flamme i konfirmasjon, eller?

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
On 10/9/2022 at 9:12 AM, Guest Albbas said:

Marius er ikke en del av kongehuset, så jeg skjønner ikke hvorfor folk skal blande inn kjæresten hans i en debatt om kongehuset de absolutt ikke er en del av? 

Klarer ikke folk det skillet? 

Han er ikke kongelig. Han er ikke en offentlig person. La han nå ha de kjærestene han vil ha. Hva kongehuset måtte mene og tro er helt irrelevant, han er fri til å gjøre hva han vil. Han skal ikke straffes for at hans mor valgte å gifte seg med en kongelig. 

https://www.kongehuset.no/nyhet.html?tid=139967&sek=26939

Er så enig i dette. Media har gått for langt med å offentliggjøre han i saken.

Endret av Eloise12345
  • Liker 4
Skrevet
JustAsking skrev (36 minutter siden):

Jeg stusser over hvor fort «svigerbarn» dras inn i familien. Det er fint å være et gjestfritt og åpent hjem, men er det ingen grenser for hvor tidlig en ny kjæreste skal være innerst i kretsen OG offentlig?

Det er jo absolutt ikke vanlig. Hverken her eller i andre monarki. Dette var nok ene og alene et stunt iscenesatt av mm for at «folket» skulle «glemme» mbh litt

Orly skrev (30 minutter siden):

Men nå er vel du neppe kongelig? 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet
Krokenguri skrev (58 minutter siden):

Men uansett veldig spesielt av mbh å gi så beng og gjøre så mange ting som han visste moren ville få reaksjoner på som kommende dronning.
Vitner ikke om mye respekt for moren i hvert fall..

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Kønn skrev (11 minutter siden):

Enig, slik er min erfaring også, men jeg lever ganske langt unna kongehuset og kongefamilien🙂 Du ser kanskje forskjellen på å stille opp offentlig med kongefamilien eller at poden din har med seg siste flamme i konfirmasjon, eller?

Det var sånn passe nedlatende det svaret , men selvsagt er det en forskjell , likevel tenker jeg ikke at det er noe å lage negativt av. Jeg synes ikke det har vært veldig mange forskjellige kjærester presentert heller 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Gjest Bumbelbee
Skrevet

Jeg synes egentlig synd i alle parter i saken. Bør man ikke egentlig ikke bare la dem være i fred? Borg Høyby er ikke kongelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...