Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, O Rakel said:

Du forstår ikke sammenhengen? 
Det er mye snakk om hvor mye Marius skal skjermes i denne saken, og hvor vanskelig det å være kjent er, og hvilke valg kongefamilien og han selv har tatt.

Jeg er helt enig i kommentaren som får frem at Marius selv har valgt å være mer offentlig enn han hadde behøvd og på ingen måte vært tvunget til å være et kjent ansikt - Sverre Magnus har tatt et annet valg. 

Det så ut som en kommentar som hørte hjemme i tråden om bryllupet i Geiranger, på grunn av formuleringen. Derav spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jabx skrev (3 timer siden):

Nei, jeg har ikke det. Hvor er dette brevet?

Tenker du på dette fra 2017, der hun sier at sønnen ønsker privatliv?

Hva har et brev fra 2017 med dagens sak å gjøre? Jeg minner om at dette er påstanden jeg svarte på:

"Det vi derimot vet, og som er aktuelt i denne sammenheng, er at hun har aktivt forsøkt å gi pressen direktiver i hvordan de skal omtale hennes voksne sønns handlinger"

I "denne sammenheng" har hun "aktivt forsøkt å gi pressen direktiver". Hvor har det skjedd?

«Det er aktuelt i denne sammenheng» fordi pressen innrømmer at de har vært for forsiktige frem til idag med å omtale hendelser rundt Marius gjennom de siste årene. Antagelig som en virkning av brevet hun skrev i 2017. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (22 minutter siden):

Som sagt, se på firmaet hans, sjekk formuen hans og skatt betalt. Så får du svaret ditt. Det er ikke av hardt arbeid at Marius har 2 millioner i formue, for å si det sånn.

Kan dere ikke slutte å tjatte om hvor han får penger i fra. Det kan han ha fått i gave av besteforeldre på farssiden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (1 time siden):

🤦🏻‍♀️ det var ikke. Poenget men det er visst ikke så viktig å skrive riktig når det gjelder Marius , viktigere å latterliggjør. Rett skal være rett spør du meg også nær dere gjelder de som kun vil komme med det negative 

Hva tenker du er positivt? Artikkelen i Dagbladet i dag kanskje der han får støtte fra en av farens venner som er dømt for økonomisk kriminalitet? Litt av et karaktervitne. Eller at han drar på ferie til Italia midt i en straffesaketterforskning og viser at han har null omtanke for ofrene og setter kongefamilien i et mildt sagt enda verre lys. Venter i spenning på hva som er positivt her altså. 

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (28 minutter siden):

Men da er det løst da, han har altså jobbet der lenge?

Det virker som du tror at ett øyeblikk i tiden etter 2 uker i en praksisplass på en arbeidsplass gjør at Marius er arbeidsom og fantastisk på å jobbe.

Som sagt, se på firmaet hans, sjekk formuen hans og skatt betalt. Så får du svaret ditt. Det er ikke av hardt arbeid at Marius har 2 millioner i formue, for å si det sånn.

Hvem har sagt det? Men når du skriver to-tre mnd så er det feil , istedenfor å si oj jeg tok  feil der og burde sjekket opp før jeg skreiv.  så fortsetter du å kverulere . Helt utrolig. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (Akkurat nå):

Hva tenker du er positivt? Artikkelen i Dagbladet i dag kanskje der han får støtte fra en av farens venner som er dømt for økonomisk kriminalitet? Litt av et karaktervitne. Eller at han drar på ferie til Italia midt i en straffesaketterforskning og viser at han har null omtanke for ofrene og setter kongefamilien i et mildt sagt enda verre lys. Venter i spenning på hva som er positivt her altså. 

Nei at det skrives riktig , fakta er fakta. At du ler av at jeg vil det skal være riktig det som skrives får være din sak .  Jet snakker om jobb og har ikke nevnt noe om drt andre

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VXL100 skrev (8 minutter siden):

Kan dere ikke slutte å tjatte om hvor han får penger i fra. Det kan han ha fått i gave av besteforeldre på farssiden.

Nei det kan det visst ikke være i følge enkelte her

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VXL100 skrev (8 minutter siden):

Vi kan vell alle være enige om at de ikke har kommet fra hardt arbeid, og la det emnet hvile litt😅

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VXL100 skrev (11 minutter siden):

Nei, hvorfor skal folk slutte å bry seg om det?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (6 timer siden):

Så bra at du klarte det. 👏🏼 Er helt enig med dere begge.

Har også hatt opplevelser der jeg ikke har blitt trodd fordi den andre er veldig flink til å ordlegge seg og fremstille seg. Fryktelig følelse. Eneste panikkanfallet jeg har hatt kom under en slik situasjon. Aldri hatt verken før eller senere heldigvis. ❤️

Så bra du ikke har hatt flere♥️

ja det er en fryktelig følelse , dessverre finnes det en del folk som er sabla god til å snakke for seg og mange opplever at de derfor ikke blir trodd

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (4 minutter siden):

Nei at det skrives riktig , fakta er fakta. At du ler av at jeg vil det skal være riktig det som skrives får være din sak .  Jet snakker om jobb og har ikke nevnt noe om drt andre

Det jeg reagerer på er at du forsøker å få det til å fremstå som at han har jobbet mye i sitt liv når han knapt har hatt inntektsbringende arbeid. Det blir helt latterlig. Han er 28 år. Ikke 18. han har ikke klart å fullføre studier. Svært lite inntektsbringende arbeid. Hva er poenget ditt egentlig? Pirking på antall måneder for at han skal fremstå som litt mindre lat? 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (24 minutter siden):

«Det er aktuelt i denne sammenheng» fordi pressen innrømmer at de har vært for forsiktige frem til idag med å omtale hendelser rundt Marius gjennom de siste årene. Antagelig som en virkning av brevet hun skrev i 2017. 

Alternativ tolkning: Pressen lar seg ikke diktere av MM til å la være å skrive om saker som har offentlig interesse.

Grunnen til at de har latt være er at MM har helt rett i at MBH ikke var en offentlig person, og det er lovbrudd å drive og forfølge privatpersoner med bilder og skriverier om privatlivet deres. Ikke fordi MM sier det, men fordi retten til privatliv er en menneskerett som alle har krav på, og terskelen for å skrive om privatlivet til en person som ikke er en offentlig person skal være høy.

Dessuten kjenner de selvsagt godt til den s.k. prinsesse Carolinedommen fra Europadomstolen, som slår fast at det er grenser for pressens inngrep i privatlivet også for folk som faktisk er offentlige personer. Det interessante med den saken er at hun fikk medhold i at det var et inngrep i privatlivets fred å trykke bilder av henne når hun opptrådte som privatperson i det offentlige rom.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (5 timer siden):

Jeg snakker om i forhold til å bli fratatt lappen med melding til SF og politiet. Midlertidig kjøreforbud kan gjelde fra alt fra få dager og da inntil 6 mnd. Selvfølgelig er det inngripende å ikke kunne kjøre bil, men det er bedre å gi et midlertidig forbud i påvente av undersøkelser dersom man mener det er klare holdepunkter for at helsekravet sannsynligvis ikke er oppfylt, og så oppheve hvis man finner ut det motsatte, enn å gå rett på melding. Man skal for øvrig ikke bruke midlertidig kjøreforbud over en lav sko heller, det skal selvsagt være forholdsmessig. Det var en dum og flåsete formulering av meg, beklager det. Og så må vi huske på at det ikke er en menneskerett å kjøre bil.

Det er helt rett at for mange sannsynligvis er blitt fratatt lappen på for tynt grunnlag når det gjelder rusbruk, og at det fører til at mange har fått for høy terskel for å oppsøke hjelp. Men det går en grense her også, vi kan ikke tillate kjøring der helsekravet ikke er oppfylt fordi da søker ikke folk hjelp. Det sagt så burde det vært mye enklere å få støtte til reiser, både TT-kort og pasientreiser, slik at konsekvensene av å stå uten førerkort i perioder ikke ble så voldsomme for en del mennesker. Byråkratiet er et helvete. Så heller ikke dette er svart-hvitt. 

Jeg tenker at man absolutt kan det. Det er ulovlig for alle å kjøre under ruspåvirkning enten man har et rusproblem eller ikke. Det holder. Det er ingen grunn til å nekte folk med et rusproblem å kjøre i edru tilstand. «Helsekravet» passer for folk som får akutte helseproblemer som for eksempel epilepsi, der man kan være helt fin for så å sette seg bak rattet og få et akutt anfall. Denne beskrivelsen passer dårlig på rusmisbrukere. En alkolås kunne for eksempel være et godt alternativ.

Hvis målet er å minske rus/alkoholpåvirket kjøring i samfunnet burde man heller jobbe for å få opp antallet som tør å søke hjelp. Per i dag er det kun 7% som får hjelp i det offentlige. DET tallet går ikke opp av slike regler. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reisejenta skrev (10 minutter siden):

Det jeg reagerer på er at du forsøker å få det til å fremstå som at han har jobbet mye i sitt liv når han knapt har hatt inntektsbringende arbeid. Det blir helt latterlig. Han er 28 år. Ikke 18. han har ikke klart å fullføre studier. Svært lite inntektsbringende arbeid. Hva er poenget ditt egentlig? Pirking på antall måneder for at han skal fremstå som litt mindre lat? 

Poenget er at dere er så opptatt av fakta, men når det gjelder andre veien sp er det ikke så viktig! Hvorfor tillegger du meg masse meninger jrg ikke har? Ugreit og fører til avsporing . Kommer ikke til å svare deg mer ang dette, det ødelegger bare tråden

Endret av Orly
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (11 minutter siden):

poenget til @Orly er vel bare det hun selv sier, som er at hun ville korrigere faktafeil.

Det går an å sette punktum der, istedet for å begynne å tillegge henne meninger som hun åpenbart ikke har gitt uttrykk for.  Og grunnen til at jeg kan si at vedkommende ikke har disse meningene, er at jeg leste hva hun sa om det.

Endret av MissLucy
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Orly said:

Fakta er at Marius har jobbet omtrent 10% av tiden siden han ble myndig, bor på Skaugum (som er vedlikeholdt av folket), drar på diverse ferier, kjører bil til rundt millionen og kjøper store mengder kokain til penger han ikke har tjent selv.

Da er neste spørsmål hvorfor vi betaler apanasje til hans mor som går direkte til en livsstil som truer kvinners sikkerhet.

Marius vil ha i pose og sekk, og MM er naiv nok til at hun forer denne livsstilen med millionene hun og stefaren til Marius får fra oss. Det er skandaløst.

Man må åpne opp budsjettene og se på dette, vi kan ikke alle være medvirkende i vold i nære relasjoner fordi hans mor og stefar ikke tør å ta i emnet. Det er ikke 1668.

Endret av Anonio
  • Liker 15
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 hours ago, Eyr said:

Dette er Durek ekspert i. Tror han har holdt ut så lenge fordi han har så mye å vinne i dette spillet..

HUNDRE prosent!

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonio said:

Fakta er at Marius har jobbet omtrent 10% av tiden siden han ble myndig, bor på Skaugum (som er vedlikeholdt av folket), drar på diverse ferier, kjører bil til rundt millionen og kjøper store mengder kokain til penger han ikke har tjent selv.

Da er neste spørsmål hvorfor vi betaler apanasje til hans mor som går direkte til en livsstil som truer kvinners sikkerhet.

Marius vil ha i pose og sekk, og MM er naiv nok til at hun forer denne livsstilen med millionene hun og stefaren til Marius får fra oss. Det er skandaløst.

Man må åpne opp budsjettene og se på dette, vi kan ikke alle være medvirkende i vold i nære relasjoner fordi hans mor og stefar ikke tør å ta i emnet.

Enig.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (6 minutter siden):

poenget til @Orly er vel bare det hun selv sier, som er at hun ville korrigere faktafeil.

Det går an å sette punktum der, istedet for å begynne å tillegge henne meninger som hun åpenbart ikke har gitt uttrykk for.  Og grunnen til at jeg kan si at vedkommende ikke har disse meningene, er at jeg leste hva hun sa om det.

Takk, du har skjønt det🫶

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (13 minutter siden):

Poenget er at dere er så opptatt av fakta, men når det gjelder andre veien sp er det ikke så viktig! Hvorfor tillegger du meg masse meninger jrg ikke har? Ugreit og fører til avsporing . Kommer ikke til å svare deg mer ang dette, det ødelegger bare tråden

Skjønner deg godt. Når du ikke har flere argumenter å komme med så blir det gjerne sånn. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...