Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 06:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
SagaP skrev (4 minutter siden):

Men hvorfor driver du og flere brukere å svarer denne krokenguri? 
Alle ser jo at hen skriver bare vås. Er her for å spamme

Jeg skal ta det til etterretning😅 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
NordreSving skrev (34 minutter siden):

Dagbladet har en interessant artikkel om miljøet MBH var en del av i London. Steinrike forretningsmenn som pr dags dato er dømt (dels anket) for økonomisk kriminalitet der kokain var som en rød tråd. 
https://www.dagbladet.no/nyheter/pappas-gamle-kompis-hyller-marius/81868946

Endelig  en artikkel som klargjør kontakten  til marius med murati. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest lavmålet
Skrevet
PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Jeg skal ta det til etterretning😅 

Jeg og 😁

Gjest NordreSving
Skrevet

Jeg kommer stadig tilbake til brevet. 

https://www.kongehuset.no/nyhet.html?tid=139967&sek=26939

Andre foreldre var bekymret, lærere som hadde forventninger. Selvkritikk på urealistiske forventninger. 

Brevet handler i stor grad om Marius sin oppførsel, inkludert «ungdommelig ubetenksomhet». Det er oppførselen som er i fokus. På den ene siden en mor som trekker frem fordommer, arketyper og bagatelliserer. På den andre siden foreldre, lærere og presse. 

Dette er ansvarsfraskrivelse i sin reneste form. Hvorfor hun mener at man ikke kan ha forventninger til sønnen er spørsmålet, antakelig ligger det i spennet mellom «vanskelig rolle» og «psykiske lidelser». 

Jeg har møtt en del foreldre i min jobb som bagatelliserer og forsvarer og forstår ungene sine i hjel. Resultatet er alltid ungdommer med svært utfordrende og avvikende atferd som nettopp med foreldres velsignelse gjør akkurat som de vil. 

Artikkelen fra Dagbladet bekrefter jo at MBH har fått plenty av muligheter, men i liten grad greier å gjennomføre. Veldig typisk det også. 

Skrevet
SagaP skrev (8 minutter siden):

Men hvorfor driver du og flere brukere å svarer denne krokenguri? 
Alle ser jo at hen skriver bare vås. Er her for å spamme

Jeg er ikke uenig med deg i det altså. Det var mitt første svar dit. "Måtte bare". 

Innleggene der går på repeat. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
42 minutter siden, NordreSving said:

Dagbladet har en interessant artikkel om miljøet MBH var en del av i London. Steinrike forretningsmenn som pr dags dato er dømt (dels anket) for økonomisk kriminalitet der kokain var som en rød tråd. 
https://www.dagbladet.no/nyheter/pappas-gamle-kompis-hyller-marius/81868946

Jeg ville heller sonet ett år ekstra for noe jeg ikke har gjort enn å hatt en Exit-fyr som karaktervitne.

• Liker 12
  • Nyttig 12
Skrevet
NordreSving skrev (5 minutter siden):

Jeg kommer stadig tilbake til brevet. 

https://www.kongehuset.no/nyhet.html?tid=139967&sek=26939

Andre foreldre var bekymret, lærere som hadde forventninger. Selvkritikk på urealistiske forventninger. 

Brevet handler i stor grad om Marius sin oppførsel, inkludert «ungdommelig ubetenksomhet». Det er oppførselen som er i fokus. På den ene siden en mor som trekker frem fordommer, arketyper og bagatelliserer. På den andre siden foreldre, lærere og presse. 

Dette er ansvarsfraskrivelse i sin reneste form. Hvorfor hun mener at man ikke kan ha forventninger til sønnen er spørsmålet, antakelig ligger det i spennet mellom «vanskelig rolle» og «psykiske lidelser». 

Jeg har møtt en del foreldre i min jobb som bagatelliserer og forsvarer og forstår ungene sine i hjel. Resultatet er alltid ungdommer med svært utfordrende og avvikende atferd som nettopp med foreldres velsignelse gjør akkurat som de vil. 

Artikkelen fra Dagbladet bekrefter jo at MBH har fått plenty av muligheter, men i liten grad greier å gjennomføre. Veldig typisk det også. 

Godt skrevet.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Gjest NordreSving
Skrevet
SagaP skrev (3 minutter siden):

Hansen er venn med Morten og Marius Borg og Luca Murati. Alle fire har rulleblad.

Ser ut som om MBH har vært en marionett for organisert kriminalitet i magasinet Tempus.

Ja, det gir en nytt bilde av magasinet. De omgikk jo sannheten omkring Prince Marius også. 

Jeg tenkte innledningsvis at dette skulle være en artikkel på den positive sidrn, men den bekreftet jo en hel del. Det har vært fokus på kronprinsfamilien men åpenbart har miljøet rundt faren ikke hatt positiv effekt, for å si den forsiktig. 

Skrevet
PusheenPusheen skrev (59 minutter siden):

Jeg velger å påstå at et liv uten reell virkelighetsforståelse og virkelige konsekvenser, ikke er bra for noen. Ikke bare isolert i denne saken. Og da snakker jeg heller ikke nødvendigvis om rus som konsekvens, men om hvordan man blir som menneske, og hvordan man tar avgjørelser. Spesielt for mennesker som vokser opp sånn. Man har lett for å tro at lov og regler ikke trenger å ha noe med dem å gjøre, kun alle andre. Og når man første skal nevne rus, ja da finnes det veldig lett tilgjengelig. Ikke alle havner skeivt ut, men det vil være lettere for de som er disponible for denslags, å havne der. 

Enig. Og dette gjelder i grunn for både Märtha og Marius, selv om denne underlige blandingen av persondyrking, privilegier og krevende forventninger i oppveksten gir ulike utslag. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
5 minutter siden, Isild said:

Jeg er ikke uenig med deg i det altså. Det var mitt første svar dit. "Måtte bare". 

Innleggene der går på repeat. 

Minner om Ignorere-funksjonen. Magisk!

• Liker 6
  • Hjerte 4
Skrevet
Pilaff skrev (Akkurat nå):

Enig. Og dette gjelder i grunn for både Märtha og Marius, selv om denne underlige blandingen av persondyrking, privilegier og krevende forventninger i oppveksten gir ulike utslag. 

Jepp! Usunt uansett, det de driver med.

• Nyttig 1
Skrevet
Eyr skrev (28 minutter siden):

- Marius kan du ha med deg overalt – han er super veloppdratt, sosialt smart, kan prate med hvem som helst, er alltid polite, sier Per Morten Hansen til Dagbladet.

Fra artikkel i DB. 

Nå som vi vet det vi vet så tenker jeg at han er god til å manipulerer. Ikke så ulikt det nye familiemedlemmet vi får i dag!

Som om folk ikke har et register og Per Morten Hansen tror han kjenner noen til bunns og vet hvordan andre er når han ikke er tilstede. Omtrent like klokt sagt som broren til Peter Madsen om Peter Madsen; «han kan ikke engang knekke en tulipan». 
Hansen selv virker som en veldig tvilsom type, forstår ikke hvordan kronprinsparet har akseptert at MBH tar i mot almisser fra en som omgås kjeltringer og opererer i «randsonen» av forretningslivet. 

Kronprinsparet kan mest sammenliknes med rikinger i Norge med barn på samme alder som MBH som Johan H Andresen, Røkke, Ringnes, Hagen, Mohn og Thresckow. Deres barn lever også i luksus, men har skikket seg, driver med noe og har ikke vært blandet inn i vold og dop-miljøer. Jeg tror disse foreldrene vært mer påskrudd, de vet hva hardt arbeid og ansvar betyr og har tydeliggjort dette og stilt krav overfor sine barn.

Rikingene nevnt over er rike fordi de er smarte, hardtarbeidende og disiplinerte. Men å være kongelig krever ingen slike personlige kvaliteter og da blir miksen med penger og privilegier risikabel. En riking som gjør dumme valg, er naiv, unnfallen og ikke smart risiketer å miste sin rikdom og privilegier. Kongelige risikerer ikke noe som helst. Derfor står HM i denne vanskelige situasjonen nå; han har vært naiv og ikke sitt ansvar bevisst. Og oppdager at han visst hadde litt å risikere likevel. 

• Liker 15
  • Nyttig 14
Skrevet
NordreSving skrev (3 minutter siden):

Ja, det gir en nytt bilde av magasinet. De omgikk jo sannheten omkring Prince Marius også. 

Jeg tenkte innledningsvis at dette skulle være en artikkel på den positive sidrn, men den bekreftet jo en hel del. Det har vært fokus på kronprinsfamilien men åpenbart har miljøet rundt faren ikke hatt positiv effekt, for å si den forsiktig. 

Det er for mange mennesker rundt Marius som driver med organisert kriminalitet. Jeg tenker at kongehuset kan fort stå i en utpressingssituasjon så lenge ingen setter stopper for Marius. 
Gisseltaking, kan også være en problemstilling. 
Det skumle er at så lenge MBH har tilgang til Skaugum og andre kongelige eiendommer, så foreligger det et nytt og farligere trusselbilde som man kanskje ikke har kontroll på

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet
O Rakel skrev (3 minutter siden):

Som om folk ikke har et register og Per Morten Hansen tror han kjenner noen til bunns og vet hvordan andre er når han ikke er tilstede. Omtrent like klokt sagt som broren til Peter Madsen om Peter Madsen; «han kan ikke engang knekke en tulipan». 
Hansen selv virker som en veldig tvilsom type, forstår ikke hvordan kronprinsparet har akseptert at MBH tar i mot almisser fra en som omgås kjeltringer og opererer i «randsonen» av forretningslivet. 

Kronprinsparet kan mest sammenliknes med rikinger i Norge med barn på samme alder som MBH som Johan H Andresen, Røkke, Ringnes, Hagen, Mohn og Thresckow. Deres barn lever også i luksus, men har skikket seg, driver med noe og har ikke vært blandet inn i vold og dop-miljøer. Jeg tror disse foreldrene vært mer påskrudd, de vet hva hardt arbeid og ansvar betyr og har tydeliggjort dette og stilt krav overfor sine barn.

Rikingene nevnt over er rike fordi de er smarte, hardtarbeidende og disiplinerte. Men å være kongelig krever ingen slike personlige kvaliteter og da blir miksen med penger og privilegier risikabel. En riking som gjør dumme valg, er naiv, unnfallen og ikke smart risiketer å miste sin rikdom og privilegier. Kongelige risikerer ikke noe som helst. Derfor står HM i denne vanskelige situasjonen nå; han har vært naiv og ikke sitt ansvar bevisst. Og oppdager at han visst hadde litt å risikere likevel. 

Tenkte jeg også på. Det er jo klart M er på sin best behaviour rundt folk han vil imponere. Det sier ikke noe om hvordan han er når vedkommende ikke er der. Og generelt oppfører jo alle seg mer eller mindre ulikt etter hvilken setting man er i, så det er jo heller ikke enestående for Marius. Det burde en voksen mann som Per Morten Hansen ha nok innsikt til å reflektere over.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Tenkte jeg også på. Det er jo klart M er på sin best behaviour rundt folk han vil imponere. Det sier ikke noe om hvordan han er når vedkommende ikke er der. Og generelt oppfører jo alle seg mer eller mindre ulikt etter hvilken setting man er i, så det er jo heller ikke enestående for Marius. Det burde en voksen mann som Per Morten Hansen ha nok innsikt til å reflektere over.

Tyder på at han har lært seg spillereglene rent overflatisk.

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet
Eyr skrev (Akkurat nå):

Tyder på at han har lært seg spillereglene rent overflatisk.

Definitivt!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Malmfrid
Skrevet
O Rakel skrev (9 minutter siden):

Hvordan kan kronprinsparet ikke ha sjekket opp miljøer MBH har vanket i?

Det er for meg helt ubegripelig - men det kan jo kanskje ha noe med mangel på dømmekraft som da MM pleide omgang med Epstein. Ingen sjekket noe.

Skrevet (endret)
O Rakel skrev (22 minutter siden):

MM omgikk selv tvilsomme folk i en årrekke. I samme miljø som Marius pappa.  
Så at hun fortsatte å omgås Epstein etter sedlighetsdommen som var kjent for alle som kunne google, er ikke underlig.

HM har levd en beskyttet og privilegert tilværelse, er naiv. Noe også hans valg av partner bekrefter.

Så helt enig i at han ikke er sitt ansvar bevisst

Endret av SagaP
Korrektur
  • Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Malmfrid skrev (3 minutter siden):

Hvordan kan kronprinsparet ikke ha sjekket opp miljøer MBH har vanket i?

Det er for meg helt ubegripelig - men det kan jo kanskje ha noe med mangel på dømmekraft som da MM pleide omgang med Epstein. Ingen sjekket noe.

Det var dette med de bjørnetjenestene da... Hvis de har visst om hans misbruk lenge, og visst at han er uregerlig til tider, burde de ha satt strengere krav. Selv om det sies at man ikke skal kunne sette krav...

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Gjest Malmfrid
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Det var dette med de bjørnetjeneste da... Hvis de har visst om hans misbruk lenge, og visst at han er uregerlig til tider, burde de ha satt strengere krav. Selv om det sies at man ikke skal kunne sette krav...

Det burde helt klart vært stilt svært strenge krav. Å stille krav er faktisk noe man gjør av kjærlighet ikke for å være ond. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...