Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Han er med ei dame i Italia nå. Video på Dagbladet og se og hør. Vet vi hvem damen er?

Endret av FruR
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

K_mb skrev (3 minutter siden):

Skjønner ikke helt  hva du skriver her?  Har jeg lest ditt innlegg med to forskjellige briller på? Vold i nære relasjoner er et samfunnsproblem og kan skje i alle kretser og samfunnslag. Kongefamilien som lever av skattebetalerne og som har frontet alvoret det er å være offer for vold burde ta en helt klar avstand fra dette når en av deres nærmeste nå viser seg å ha vært en voldsutøver av psykisk og fysisk vold i nære relasjoner gjennom flere år, men de velger da gjennom sine uttalelser å plassere alle involverte i samme boks, med at voldsutøver og voldsofre skal bli ivaretatt. Hva koster det å offentlig ta avstand fra alle type voldshandlinger? For min del hadde de fått mer respekt, men når alt bare er upersonlig svada og blablabla så mister de all respekt!!  Sier ikke at M ikke skal ivaretas, men det er jo strengt talt ikke han som har blitt utsatt for noe kriminelt her. Vi lever i Norge og her er ikke vold i nære relasjoner en privatsak og som representanter for kongeriket Norge burde HM absolutt uttrykt sympati og tatt avstand fra denne type adferd.

Synes jeg egentlig skrev veldig greit og oversiktlig, og at du kanskje bør lese og reflektere litt istedenfor å svare usammenhengende. Du mener man skal skille mellom kongefamilie og kongehus, mens jeg forklarer deg at kongefamilien og institusjonen Kongehuset er helt tett på hverandre og at alt medlemmer av kongefamilien gjør påvirker kongehuset. 

Tror  i er på samme sak med to helt forskjellige vinklinger.  Men på mange måter enige. Bortsett  fra at jeg ikke syntes marius si e handlinger har noe med kongehuset og monarkiet å gjøre. 

Med det ligger det også en sterk bakgrunn i at jeg støtter også 100% at det er den som ruser seg og er voldelig  som skal ha skylden for egne handlinger. Det finnes ikke en unskyldning  som rikker ved det. Når det skal være sagt. Kan jeg anerkjenne at det ligger problematikk i feks helse, diagnoser og traumatisk oppvekst som ligger til grunn for misbruket. Men jeg kommer aldri til å akseptere det som en god grunn å være voldelig  mot andre eller ruse seg. Det er valg man tar eller lar være  å gjøre.

Å skylde på ditt og datt og vri dette over mettemarit , penger han får ikke får etc er for meg totalt likegyldig.  Så lenge det er gan som  slår så er det han som slår. Så lenge det er han som ruser seg er det han som ruser seg. Og det har ingenting  med om han så får en mill året sponset å leve av.

Ikke vet jeg heller  hvorfor marius evnt er kun mette marit sitt ansvar, så vidt jeg vet har han en far også. 

Uansett  som 27 åring er det i bunn og grunn ingen av de sitt ansvar hva han gjør.

Unskylninger flyttet over på andre  iht hva voksne folk gjør er heg rett og slett sterk motstander av. Mye fordi slike netopp skylder  på andre for sin bedritne oppførsel. 

Marius  skal ikke lese at jeg skylder på mora hans  for hans oppførsel . Skulle han lese det jeg skriver, skal gan kun se at det er kun hans sitt ansvar.

Folk som er voldelige fysisk og psykisk bruker alltid unnskyldninger. " det er din skyld at jeg er sint, du kom 5 minuuter for sent hjem" - " det er din skyld at jeg klappa til deg, potetene var ikke kokt riktig."  

Dere må for all del dele skylden for alt han gar gjort på alle andre rundt han, og alt han har. Jeg kommer ikke ett sekund  gi han noen rett til  å skylde  på noen andre  enn seg selv. Uansett hvor fjong bil han kjører. 

Dessuten å skylde dette på mora hans, syntes jeg både er stygt å dårlig  gjort.

At han bor i hus på skaugum billig eller gratis, gir han ikke mer rett til å slå andre, si stygge ting, slenge av seg drapstrusler eller ruse seg. Det er den dummeste unskyldningen for hans oppførsel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (8 minutter siden):

Tror  i er på samme sak med to helt forskjellige vinklinger.  Men på mange måter enige. Bortsett  fra at jeg ikke syntes marius si e handlinger har noe med kongehuset og monarkiet å gjøre. 

Folks handlinger har ringvirkninger på de rundt. Uansett hvor voksne de er. Alt er sammensveiset, uansett hvem som sitter på ansvaret. Alt påvirker alt. Så du kan vel gjerne synes det, men du ser i media bl.a at det faktisk påvirker Kongehuset i aller høyeste grad. Det er heller ingen som legger skylden på MM her, men folk sier i bunn og grunn at han har hatt det altfor lettvint uten å ha bli stilt skikkelige krav til. 

Endret av PusheenPusheen
Korrigering
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Folks handlinger har ringvirkninger på de rundt. Uansett hvor voksne de er. Alt er sammensveiset, uansett hvem som sitter på ansvaret. Alt påvirker alt. Så du kan vel gjerne synes det, men du ser på i media bl.a at det faktisk påvirker Kongehuset i aller høyeste grad. Det er heller ingen som legger skylden på MM her, men folk sier i bunn og grunn at han har hatt det altfor lettvint uten å ha bli stilt skikkelige krav til. 

Det spiller da vel ingen rolle hvilke krav hun stiller eller ikke. Det er forsatt han spm ruser  seg, slår og draps truer.

De fleste som bruker fortiden sin som unskyldning  for sin oppfølsel , skylder på dårlige kår hjemme. Og i denne trpden brukes det tilgang på privilegier som unskyldning. 

Er du fattig eller rik. Har man som voksen uansett hvordan man vrir og vrenger på det er det 100% hans ansvar. Og han som påvirker omgivelsene sine negativt  med sitt rusbruk og dårlige oppførsel. 

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Det spiller da vel ingen rolle hvilke krav hun stiller eller ikke. Det er forsatt han spm ruser  seg, slår og draps truer.

De fleste som bruker fortiden sin som unskyldning  for sin oppfølsel , skylder på dårlige kår hjemme. Og i denne trpden brukes det tilgang på privilegier som unskyldning. 

Er du fattig eller rik. Har man som voksen uansett hvordan man vrir og vrenger på det er det 100% hans ansvar. Og han som påvirker omgivelsene sine negativt  med sitt rusbruk og dårlige oppførsel. 

Det spiller jo virkelig en stor rolle hvilke krav som settes for folk, helt sinnsykt at du ikke skjønner at krav og konsekvenser kan bidra til at folk ikke havner på skråplanet. Hvorfor tror du folk oppdrar barna sine? Dessuten, man bør i aller høyeste grad også kunne stille krav til voksne mennesker. Det skjer hver dag.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (39 minutter siden):

500 miljoner pluss i privat formue. En enkel jobb. Ingen personlig risiko. Den familie i Norge meg høyest sosial status. Uansett hva familien gjør så kan man si at dette er privat eller det er "den eller den". 

IMG_6924.jpeg.ab78a21dc8c9b9ed4d26a9d9ec2c4440.jpeg

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grüner skrev (10 minutter siden):

IMG_6924.jpeg.ab78a21dc8c9b9ed4d26a9d9ec2c4440.jpeg

Vær så snill og vær mer kildekritisk enn Google/ AI... 🙏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (35 minutter siden):

Han er med ei dame i Italia nå. Video på Dagbladet og se og hør. Vet vi hvem damen er?

Det kan være en utenlandsk dame som ikke kjenner til han, eller ei han har møtt på det utestedet.

Det finnes nok av damer som blir tiltrukket av han, til tross for at han har blitt stemplet som rusavhengig og konebanker, fordi de tenker at han ikke gjør noe upassende mot de.

Endret av Tough cookie
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er damen på bildet? Er det «kjæresten»/ ekskjæresten, som han nylig var sammen med, eller er det en ny? Spennende at han omtaler voldsofferet som kjæresten sin i media, for så å være på sjekkern i Italia to uker senere. 

Marius viser seg å ha lite anstendighet og mye arroganse. 
Helt utrolig at MM aksepterer denne oppførselen. 

Må også bare få sagt at det er helt spinnvilt at de smiler og vinker til kameraene på bryllupsfest, uten å ta til ordet offentlig om hans oppførsel og deres standpunkt til den. Spesielt MM, som er hans mor. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kønn skrev (14 minutter siden):

Takk @Kønn Det koster oss langt mere enn dette også, tenker jeg. Er likevel glad for at du tar deg bryet med å sjekke ut litt nærmere. Tror ikke vi finner noen bedre oppdatering per nå (men tenker likevel det koster langt mer enn det smaker 😉 )

Endret av Nemigirl
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (15 minutter siden):

Det kan være en utenlandsk dame som ikke kjenner til han, eller ei han har møtt på det utestedet.

Det finnes nok av damer som blir tiltrukket av han, til tross for at han har blitt stemplet som rusavhengig og konebanker, fordi de tenker at han ikke gjør noe upassende mot de.

Gått videre fra forrige kjæreste allerede. Sikkert hyggelig for henne å se.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnenavn skrev (1 minutt siden):

Hvem er damen på bildet? Er det «kjæresten»/ ekskjæresten, som han nylig var sammen med, eller er det en ny? Spennende at han omtaler voldsofferet som kjæresten sin i media, for så å være på sjekkern i Italia to uker senere. 

Marius viser seg å ha lite anstendighet og mye arroganse. 
Helt utrolig at MM aksepterer denne oppførselen. 

Må også bare få sagt at det er helt spinnvilt at de smiler og vinker til kameraene på bryllupsfest, uten å ta til ordet offentlig om hans oppførsel og deres standpunkt til den. Spesielt MM, som er hans mor. 

Tror det bare er en random dame? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kønn skrev (3 minutter siden):

Det har jo vært mye diskusjoner og Dagbladet var det vel, som for mange åt siden brukte mye tid på å prøve å grave i materien for å finne ut kostnadene. Det var ikke lett for de diverse utgiftene er dekket under flere forskjellige budsjett i mange forskjellige direktorater. De hadde vanskeligheter med å få folk i tale, ingen ville oppgi eksakte tall. Men de anslo nærmere 8 mill den gang, som nok er på 1 milliard i dag. Hvorfor gjemme alle utgiftene på så mange steder med hemmelighold slik at ingen vet eksakte tall?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (10 minutter siden):

Gått videre fra forrige kjæreste allerede. Sikkert hyggelig for henne å se.

PusheenPusheen skrev (9 minutter siden):

Tror det bare er en random dame? 

Ble bildet fjernet av mod. eller ligger det her? Finner det ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (På 27.8.2024 den 22.11):

Det er rundt 50 stater i Europa. Det er 7 kongedømmer. Tipper det er enda færre om en generasjon eller to, om det i hele tatt er noen igjen. 
Virker som om det langsomt begynner å demre for folk at en president som kanskje sitter i 6 år inntil x 2, som i Finland, er mye bedre enn et barn som fødes inn i dette sirkuset og sitter på livstid. 
Så kan man heller velge noen som er kvalifisert og har lyst til å stille til valg, og som fikser jobben.

Enig . Å den eneste som er egnet ( pr nå) til å styre noe som helst , er  kronprinsen. Han vil jeg gjerne se som statsminister / president /topp-politiker whatever , men da valgt av folket . 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemigirl skrev (1 minutt siden):

Ble bildet fjernet av mod. eller ligger det her? Finner det ikke..

Her er Marius Borg Høiby i Italia (dagbladet.no)

Har bare sett dette. Der er ansiktet hennes sladdet. Noen lurte på om det var Nora f.eks, men hun er på innspilling et sted tror jeg. Tror uansett det er usannsynlig at de som er fornærmede i saken, drar til Italia med ham.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...