Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Malmfrid
Istapp skrev (9 minutter siden):

Obs😳 Det var visstnok "Sexy and cool"- antrekket. Milde måne😯 Etter klipp fra entreen til gjester, så var det mye, MYE spesielt. Når Jan Thomas mener flere terningkast 6, så vil jeg si: smaken er som baken, den er delt - her var det mange terningkast 1. Noen så ut som de kom fra Red Light i Amsterdam. Lilli Bendris gjorde fin figur, synes jeg. 

Men jeg visste ikke at hun var gift. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isnih skrev (31 minutter siden):

Avsnitt for seksuallovbrudd- og vold i nære relasjoner som betyr at avsnittet jobber med begge typer lovbrudd, men ikke nødvendigvis BEGGE lovbrudd hos samme person.

Men når du leser i loven, så betyr ordlyden og ta begge lovbruddet er tilstede. Ellers brukes ordlyden x eller y. Men er enig med deg avdelingen det henvises til etterforsker begge typer av siktelsestyper og blir i så måte egennavn på avdelingen og bindes da sammen med og, som ikke viser til hva siktede har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som påstår at det at saken flyttes til et annet avsnitt kun er en formalitet - advokatene er uenige med dere:

https://www.dagbladet.no/nyheter/overfort-til-nytt-avsnitt/81869159

«Speiler sakens alvorlighetsgrad

Advokat Mette Yvonne Larsen er bistandsadvokat for kvinnen i 20-åra. 

«Jeg er kjent med aktorbyttet og at saken er flyttet til en annen avdeling. Jeg antar at dette speiler sakens alvorlighetsgrad», sier hun til Dagbladet.»

og

«Hauklands bistandsadvokat, John Christian Elden, sier at de tar beslutningen om å flytte sakene til etterretning.

- Det tyder på at politiet ser mer alvorlig på saken etter å ha foretatt innledende etterforskning, noe vi tar til etterretning. Politiet behøver ikke utvide noen siktelse med mindre de skal bruke tvangsmidler. Det vurderes normalt på slutten av en etterforskning når tiltale skal avgjøres, sier han til Dagbladet.»

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tåler denne gutten av et så massivt trykk på ham? Ingen tvil om at han er en voldelig tulling men jeg blir litt bekymret for hvor sterk han egentlig er psykisk ...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (5 minutter siden):

Men jeg visste ikke at hun var gift. 

Gift? Hvem, Lilli Bendris? Samboer er det vel, tror jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Bestemoren said:

Kronprinsparet ankommer Ålesund. Kanskje MM signaliserer noe med sitt valg av jakke, kanskje er det et helt tilfeldig valg. ☺️😉 På nettsiden til «Et kraftsted for universell sjamanerfaring - TILBAKE TIL URKRAFTEN - en del av SKAPERKRAFTEN AS» står det følgende om maur. https://www.sjamanisme.no/tjenester

https://www.sjamanisme.no/kraftdyr

«MAUR

Selv om disse skapningene er små i størrelse så er deres ånd utrolig sterk. Når mauren kommer marsjerende inn i ditt liv så kan det være fordi den har budskap om at du burde være tålmodig og i enhet til et prosjekt eller samarbeid med familie eller jobb,samfunn. Den forteller også at tålmodighet har sine fordeler. Maur symboliserer utholdenhet, enhet og tålmodighet.»

https://www.seher.no/kongelig/na-har-mette-marit-landet/81868222

IMG_0180.jpeg

12mill i årlig apansje, tilgang på all verdens designere og det er dette hun har på seg.. :hoho:

(Bare å slette. Den var lowhanging fruit)

• Liker 8
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Istapp skrev (1 minutt siden):

Men når du leser i loven, så betyr ordlyden og ta begge lovbruddet er tilstede. Ellers brukes ordlyden x eller y. Men er enig med deg avdelingen det henvises til etterforsker begge typer av siktelsestyper og blir i så måte egennavn på avdelingen og bindes da sammen med og, som ikke viser til hva siktede har gjort.

Det tror jeg absolutt ikke noe på. Du mener altså at KUN saker der begge lovbrudd er tilstede har en egen avdeling? Ekstremt liten avdeling i så fall.

Om du har en god kilde eller forklaring på resonnementet ditt kan vi eventuelt ta det videre, men dette høres ut som bare tull.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_6918.jpeg.cb4810311cc7b2931190b2c95830d656.jpegFlere enn meg som synes Marius ligner en viss karakter i Game of Thrones 😝?

Endret av Grüner
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, NordreSving said:

De ønsket ikke å bli assosiert med Marius. Hvis dette er sant, så betyr det at situasjonen er snudd på hodet. Marius har levd godt med å være assosiert med Kongehuset. Det kan han glemme videre i alle fall. Kanskje verre straff det enn fengsel. 

Men Marius kan jo kaste flere i eliten under bussen om han blir total cancelled. Han sitter trolig på mye info om de folka der. Du kan ikke tro hvor mange av de rike og mektige som bruker kokain. Kanskje han til og med har solgt til de? Hvem vet… 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som MBH slipper rustiltale? At alt går på vold og tyveri? Slipper'n ikke litt vel billig unna rusbruk sin? Såvidt jeg vet er ikke kokain lovlig. Det er et vestkant-privilegie Muhammed fra Grønland neppe hadde fått . Heller ikke å slippe unna varetekt

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nettrollet said:

Ser ut som MBH slipper rustiltale? At alt går på vold og tyveri? Slipper'n ikke litt vel billig unna rusbruk sin? Såvidt jeg vet er ikke kokain lovlig. Det er et vestkant-privilegie Muhammed fra Grønland neppe hadde fått . Heller ikke å slippe unna varetekt

De tingene der er vel ting de jobber med ut fra resultatet av blodprøvene, som kom i dag. Og eventuelt flere avhør, om han vil det.

Siktelse kan utvides når som helst.

Politiet har sagt at de kommer med mer informasjon i løpet av uka, så kanskje kommer det noe i morgen?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nettrollet said:

Vet vi hva siktelsen vil lyde på til slutt da? De holder vel på med etterforskning fortsatt, og må vel ha grunnlag på plass for å utvide eksisterende siktelse? Politiet har vel full mulighet til å holde tilbake på informasjon som kan påvirke etterforskningen negativt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (12 minutter siden):

Til dere som påstår at det at saken flyttes til et annet avsnitt kun er en formalitet - advokatene er uenige med dere:

https://www.dagbladet.no/nyheter/overfort-til-nytt-avsnitt/81869159

«Speiler sakens alvorlighetsgrad

Advokat Mette Yvonne Larsen er bistandsadvokat for kvinnen i 20-åra. 

«Jeg er kjent med aktorbyttet og at saken er flyttet til en annen avdeling. Jeg antar at dette speiler sakens alvorlighetsgrad», sier hun til Dagbladet.»

og

«Hauklands bistandsadvokat, John Christian Elden, sier at de tar beslutningen om å flytte sakene til etterretning.

- Det tyder på at politiet ser mer alvorlig på saken etter å ha foretatt innledende etterforskning, noe vi tar til etterretning. Politiet behøver ikke utvide noen siktelse med mindre de skal bruke tvangsmidler. Det vurderes normalt på slutten av en etterforskning når tiltale skal avgjøres, sier han til Dagbladet.»

Man får virkelig håpe at det ikke er mer nå, har man fulgt litt med har man fryktet at det er mer som ikke er kommet frem ennå, får virkelig ikke håpe det stemmer mtp avd de har flyttet saken til. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

likestilling skrev (5 minutter siden):

Det tror jeg absolutt ikke noe på. Du mener altså at KUN saker der begge lovbrudd er tilstede har en egen avdeling? Ekstremt liten avdeling i så fall.

Om du har en god kilde eller forklaring på resonnementet ditt kan vi eventuelt ta det videre, men dette høres ut som bare tull.

Les en gang til. Når du leser i loven betyr ordlyden "og" at du må ha gjort ditt og datt. Men her viser det til to typer alvorlighetsbrudd folkene jobber med i en og samme avdeling/avsnitt - jfr. ost og kjeks... Det betyr ikke at du som gjest må spise både osten og kjeksen.

Les lovforklaringer under NAV f.eks der står det gjerne" du må ha x og y for å få z" eller det kan stå " du må ha x eller y for å få z". I sistnevnte trenger du ikke ha x og y samtidig, begge utløser alene z.

Her er det to avdelinger det vises til, to egennavn om du vil og da bindes de sammen av ordet og.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettrollet skrev (8 minutter siden):

Fy faen. Dette blir jo et fint argument for advokatene til andre som blir behandlet annerledes enn Marius i lignende situasjoner. Jeg hadde gått rett til media om det oppdages at det ikke er likhet for loven. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
Bestemoren skrev (2 timer siden):

Kronprinsparet ankommer Ålesund. Kanskje MM signaliserer noe med sitt valg av jakke, kanskje er det et helt tilfeldig valg. ☺️😉 På nettsiden til «Et kraftsted for universell sjamanerfaring - TILBAKE TIL URKRAFTEN - en del av SKAPERKRAFTEN AS» står det følgende om maur. https://www.sjamanisme.no/tjenester

https://www.sjamanisme.no/kraftdyr

«MAUR

Selv om disse skapningene er små i størrelse så er deres ånd utrolig sterk. Når mauren kommer marsjerende inn i ditt liv så kan det være fordi den har budskap om at du burde være tålmodig og i enhet til et prosjekt eller samarbeid med familie eller jobb,samfunn. Den forteller også at tålmodighet har sine fordeler. Maur symboliserer utholdenhet, enhet og tålmodighet.»

Jeg har nå slettet bildet av MM og lenken til der jeg hadde hentet det. Grunnen til at jeg la ut bildet, var at hun hadde en jakke på seg med en stor maur brodert på ryggen. Mitt innlegg gikk på om hun her bevisst ga ut et signal eller ikke, med en munter undertone. Jeg syntes maur-emblemet var interessant.
Jeg ser i ettertid at ingen fulgte dette opp, tvert imot førte det til mange nedsettende kommentarer f.eks. om dongribuksen hennes, samt at man mente hun burde kledd seg i noe annet. Det var ikke min intensjon å «drite ut» noen, så jeg syns det er redelig å trekke bilde m. lenke før det blir flere lignende kommentarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Istapp skrev (19 minutter siden):

Ja, det er jo sant👍 Har ikke dobbeltsjekket hvordan det skrives korrekt, det burde jeg gidde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (Akkurat nå):

Man får virkelig håpe at det ikke er mer nå, har man fulgt litt med har man fryktet at det er mer som ikke er kommet frem ennå, får virkelig ikke håpe det stemmer mtp avd de har flyttet saken til. 

Alvorlighetsgraden ligger jo i at denne flyttingen indikerer at dette nå betraktes som «vold i nære relasjoner», som er ganske mange hakk mer alvorlig enn «bare» kroppskrenkelse. Det kan også indikere at siktelsen vil bli utvidet til å gjelde alle 3 damene. Strafferammen for vold i nære relasjoner er inntil 6 år, mens for kroppskrenkelse er det kun inntil 1 år. Så at dette understeker alvorligheten trenger på ingen måte å bety at det også er seksualforbrytelser. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (1 minutt siden):

Alvorlighetsgraden ligger jo i at denne flyttingen indikerer at dette nå betraktes som «vold i nære relasjoner», som er ganske mange hakk mer alvorlig enn «bare» kroppskrenkelse. Det kan også indikere at siktelsen vil bli utvidet til å gjelde alle 3 damene. Strafferammen for vold i nære relasjoner er inntil 6 år, mens for kroppskrenkelse er det kun inntil 1 år. Så at dette understeker alvorligheten trenger på ingen måte å bety at det også er seksualforbrytelser. 

Absolutt, enig i det. Vi får se når evt ny siktelse kommer, det ligger vel i kortene at det gjør det. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

iliah skrev (2 minutter siden):

Fy faen. Dette blir jo et fint argument for advokatene til andre som blir behandlet annerledes enn Marius i lignende situasjoner. Jeg hadde gått rett til media om det oppdages at det ikke er likhet for loven. 

Haha, da har du ikke fulgt med i timen hvis du tror dette er unikt for MBH😂Sønnen til statsministeren har sittet på Skavlan og innrømmet bruk av ulovlig rusmiddel uten en eneste reaksjon. Statistikk viser at vestkanten barn slipper unna der østkanten barn taues inn for en brøkdel og får ransaket gutterommet. Men det snakker ikke politiet høyt om, og media løper stort sett rusreform-motstanderne i politiet sitt ærend, det ser man også hva gjelder riksadvokatens presisering av lovverket fra 2021 når det kommer til bl.a. ransaking. Det er også vist til den presiseringen i saken om hvorfor de ikke ransaket Skaugum. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...