Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Bestemoren
Skrevet (endret)

For å hjelpe til med teskje… 😅 Dette er bilde av hva som står i Aftenposten. (Mine understrekninger i rødt.)

IMG_6212.jpeg

Endret av Bestemoren
Videoannonse
Annonse
Skrevet
JustAsking skrev (8 minutter siden):

Jeg tror journalisten visste eksakt hva som ville skje når de ikke skrev dette mindre tvetydig. Da begynner det i så fall å bli skummelt.

Er det vanlig at avisene følger en sak så tett at de skriver om hvordan papirene flyttes pult for pult, avdeling til avdeling, mappe til mappe? 

Hva er det som er tvetydig? Det er det avsnittet heter. 

Nå er det ikke hver dag sønnen til den kommende dronningen er under etterforskning for omfattende partnervold, med tre fornærmede, men det er ikke uvanlig å opplyse om hvilket avsnitt en etterforskning ligger under i veldig profilerte saker. 

Folk sin leseforståelse er en annen sak.

• Liker 12
Skrevet
JustAsking skrev (19 minutter siden):

Må bare si fra på forhånd, men det følgende er faktisk verken ironi eller sarkasme:

:ler: 

Du vet selv at du er en sjelden og som regel meget rasjonell stemme her, og det hender jeg lurer på hvordan du orker å ferdes i en slik tråd. Dette innlegget var på en måte litt nydelig optimistisk :ler: 

Nileser og kommer ofte med én linje hvor vedkommende oppdrar andre brukere, ellers er det vel nokså begrenset. 
Rart hvordan man kan oppfatte ulikt

• Liker 10
Skrevet
Purple Basil skrev (28 minutter siden):

Men siktelsen er ikke endret, sa politiet. Jeg vet ikke hva annet MBH har gjort enn å slå (tenker da på "vold i nære relasjoner"-delen, ikke narkotika, tyveri osv). Men det får vi vel vite etterhvert. Uansett, det var noen som nevnte seksuallovbrudd i en artikkel. 

Det står jo at det er sendt over til  sexual lovbrudd avdelingen eller hva det het. Men mulig det ikke er utvidet siktelse ennå.

Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Det står jo at det er sendt over til  sexual lovbrudd avdelingen eller hva det het. Men mulig det ikke er utvidet siktelse ennå.

Avdeling for seksuallovbrudd og vold i nære relasjoner. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Det betyr at det nå skal jobbe folk som er eksperter på slikt som politiet tenker er mest relevant som skal etterforske saken. Det med sexual lovbrudd skal man ikke tenke på så mye, innen det kommer noe fra politiet. Men er vold i nære relasjoner.

Bekrefter nok at det kan bli en nok så alvorlig tiltale etter hvert. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (1 time siden):

Avsnitt for seksuallovbrudd og vold i nære relasjoner som betyr at avsnittet jobber med begge typer lovbrudd, men ikke nødvendigvis BEGGE lovbrudd hos samme person.

Endret av Isnih
  • Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Det betyr at det nå skal jobbe folk som er eksperter på slikt som politiet tenker er mest relevant som skal etterforske saken. Det med sexual lovbrudd skal man ikke tenke på så mye, innen det kommer noe fra politiet. Men er vold i nære relasjoner.

Bekrefter nok at det kan bli en nok så alvorlig tiltale etter hvert. 

Åja. Da får man holde pusten litt  til

Skrevet

Som tidligere tilhenger av kongehuset/monarki, om enn kanskje ikke av de ivrigste, men i hvert fall temmelig trofast, er det ikke bare Marius' "bravader" og hans tilsynelatende likegyldige holdninger til alvorlige lovbrudd som har fått meg til å snu. Det er mye annet grums i huset som jeg ikke gidder å nevne her, særlig siden det allerede har fått stor medieoppmerksomhet, men i tillegg til det som har kommet for en dag de siste par årene, er det måten kongehuset møter (eller ikke møter) folkets spørsmål og undring på hva som skjer som understreker at tiden er overmoden for å avvikle sirkuset det nå har blitt.

Jeg har ingen problemer med å forstå at det å uttale seg om straffesaken er komplisert, eller at det sikkert er kjipt å uttale seg offentlig om en datters/søsters valg, men det er ingenting i veien for at de kan uttrykke sympati med ofre, si at kvakksalveri er en uting (særlig når det går ut over uskyldige barn), og ta avstand fra rus og vold på en "generell og høvelig" måte uten at dette hadde forstyrret nevnte rettssak på noen som helst måte. Særlig når MetteMor allerede har blandet seg inn på en såpass klønete måte at selv de verste hønemødre (inkludert meg selv), undres.

Jeg forventer ikke at vårt snart 90 år gamle kongepar skal stå på barrikadene, men denne tausheten og tafattheten er øredøvende og ødeleggende - jeg hadde forventet mye mer av vårt kronprinspar, for å si det mildt. Harald og Sonja har utøvd sin plikt på en fremragende måte, nå kan resten av kongehuset pakke sine LV-kofferter og si takk for seg.

• Liker 19
  • Nyttig 20
Skrevet
4 minutter siden, Isnih said:

Avdelingen for vold i nære relasjoner- og seksuallovbrudd, som betyr at avdelingen jobber med begge typer lovbrudd, men ikke nødvendigvis BEGGE lovbrudd hos samme person.

Avsnitt, ikke avdeling, siden vi prøver å få det riktig.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke uvanlig at mennesker med tunge rusproblemer oppfører seg på en måte som ikke gir mening for samfunnet forøvrig. Rusen kan bli så altoverskyggende at verken foreldre, venner, advokater eller andre «når inn».

Alt som betyr noe er å fore «rus-dyret» og om man må slå ned noen, kjøre over noen, stjele, lyve, true eller rasere på veien så gjør man det.

Det nytter ikke å forklare konsekvenser, gi råd, hjelp eller appellere til samvittigheten på noen som helst måte.
Det eneste som kan stoppe karusellen er et tvangsvedtak fra politi og rettsvesen. Tragisk for alle involverte men dessverre sant i mange tilfeller.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
JustAsking skrev (Akkurat nå):

Avsnitt, ikke avdeling, siden vi prøver å få det riktig.

Takk for rettelse 👍 Var litt for kjapp der ja.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Momma skrev (2 minutter siden):

Som tidligere tilhenger av kongehuset/monarki, om enn kanskje ikke av de ivrigste, men i hvert fall temmelig trofast, er det ikke bare Marius' "bravader" og hans tilsynelatende likegyldige holdninger til alvorlige lovbrudd som har fått meg til å snu. Det er mye annet grums i huset som jeg ikke gidder å nevne her, særlig siden det allerede har fått stor medieoppmerksomhet, men i tillegg til det som har kommet for en dag de siste par årene, er det måten kongehuset møter (eller ikke møter) folkets spørsmål og undring på hva som skjer som understreker at tiden er overmoden for å avvikle sirkuset det nå har blitt.

Jeg har ingen problemer med å forstå at det å uttale seg om straffesaken er komplisert, eller at det sikkert er kjipt å uttale seg offentlig om en datters/søsters valg, men det er ingenting i veien for at de kan uttrykke sympati med ofre, si at kvakksalveri er en uting (særlig når det går ut over uskyldige barn), og ta avstand fra rus og vold på en "generell og høvelig" måte uten at dette hadde forstyrret nevnte rettssak på noen som helst måte. Særlig når MetteMor allerede har blandet seg inn på en såpass klønete måte at selv de verste hønemødre (inkludert meg selv), undres.

Jeg forventer ikke at vårt snart 90 år gamle kongepar skal stå på barrikadene, men denne tausheten og tafattheten er øredøvende og ødeleggende - jeg hadde forventet mye mer av vårt kronprinspar, for å si det mildt. Harald og Sonja har utøvd sin plikt på en fremragende måte, nå kan resten av kongehuset pakke sine LV-kofferter og si takk for seg.

Det er kanskje en slags kodeks eller noe da. Værre i England, der kommenterer de jo så å si aldri noe. Ref det Harry sa også. De nekter å kommentere selv de værste ting.

Skrevet
14 minutter siden, xemiliex said:

Hva er det som er tvetydig? Det er det avsnittet heter. 

Nå er det ikke hver dag sønnen til den kommende dronningen er under etterforskning for omfattende partnervold, med tre fornærmede, men det er ikke uvanlig å opplyse om hvilket avsnitt en etterforskning ligger under i veldig profilerte saker. 

Folk sin leseforståelse er en annen sak.

Navnet på avsnittet ble delt opp slik at det ble fokus på den ene delen, som vi ser «alle» nå har kastet seg over. Jeg har personlig ingenting i mot at saken mot siktede eksploderer fullstendig, oppfatter den ekstremt triggende av mange grunner, men jeg kan ikke huske å ha sett at det er vanlig å dekke saker på et slikt detaljnivå. Mtp debatter om presseetikk osv. Det har skjedd flere ganger i denne tråden nå at «sannheter» har levd videre i mange sider, når det egentlig ikke var mer enn ett ord ut av kontekst. Hundre prosent enig i alvorlighetsgraden.

12 minutter siden, SagaP said:

Nileser og kommer ofte med én linje hvor vedkommende oppdrar andre brukere, ellers er det vel nokså begrenset. 
Rart hvordan man kan oppfatte ulikt

Flere ting kan være sant på samme tid. 

• Nyttig 1
Skrevet
Amber skrev (7 minutter siden):

Det er kanskje en slags kodeks eller noe da. Værre i England, der kommenterer de jo så å si aldri noe. Ref det Harry sa også. De nekter å kommentere selv de værste ting.

«Never complain, never explain” 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
TigerK skrev (1 minutt siden):

«Never complain, never explain” 

Det norske kongehuset glemmer det første punktet, da. Klaging har det vært nok av.

• Liker 27
  • Nyttig 5
Gjest Bestemoren
Skrevet

Om brukstyveri av scooter, står det følgende nåi Dagbladet, se nedenfor. 

«I tillegg til siktelsen og anklagene fra Snekkestad og Haukland, er Høiby anmeldt av en TV-profil for tyveri av en scooter.

- Vi vil presisere at det anmeldte forholdet som gjelder brukstyveri av scooter, etterforskes som ulovlig besittelse av løsøre. Bakgrunnen er at siktede i henhold til avtale med fornærmede, tok sykkelen for å reparere den (august 2023), men har, etter gjentatte henvendelser, ikke levert den tilbake, opplyste Taxt Røstadli i en pressemelding torsdag ettermiddag.»

https://www.dagbladet.no/nyheter/overfort-til-nytt-avsnitt/81869159

Skrevet
Istapp skrev (1 time siden):

Kanskje MM tror hun har begynt "cool and sexy" partyet. Når du vet det vil krele med fotografer så er jeg enig i at dette var lite kronprinsesseaktig. Dongeribuksa koster sikkert en svimlende sum, men kledelig på kroppen - nope!

Obs😳 Det var visstnok "Sexy and cool"- antrekket. Milde måne😯 Etter klipp fra entreen til gjester, så var det mye, MYE spesielt. Når Jan Thomas mener flere terningkast 6, så vil jeg si: smaken er som baken, den er delt - her var det mange terningkast 1. Noen så ut som de kom fra Red Light i Amsterdam. Lilli Bendris gjorde fin figur, synes jeg. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, Bestemoren said:

Om brukstyveri av scooter, står det følgende nåi Dagbladet, se nedenfor. 

«I tillegg til siktelsen og anklagene fra Snekkestad og Haukland, er Høiby anmeldt av en TV-profil for tyveri av en scooter.

- Vi vil presisere at det anmeldte forholdet som gjelder brukstyveri av scooter, etterforskes som ulovlig besittelse av løsøre. Bakgrunnen er at siktede i henhold til avtale med fornærmede, tok sykkelen for å reparere den (august 2023), men har, etter gjentatte henvendelser, ikke levert den tilbake, opplyste Taxt Røstadli i en pressemelding torsdag ettermiddag.»

https://www.dagbladet.no/nyheter/overfort-til-nytt-avsnitt/81869159

Jeg er ganske sikker på at Fetisha Williams sin scooter.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Felis skrev (9 minutter siden):

Det norske kongehuset glemmer det første punktet, da. Klaging har det vært nok av.

Joda, jada, men 50 % måloppnåelse er vel ikke så halv-gæli’’?  *blunk*

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...