Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Caissa skrev (18 minutter siden):

Hvis definisjonen på "ironi" er endret så bør du kanskje si ifra til Store norske leksikon også?

"Ironi er det å uttrykke noe man ikke mener, eller noe som er det motsatte av det man mener, i hånende eller spøkefull hensikt."
https://snl.no/ironi

Nei, jeg klarer meg fint uten leksikon når det gjelder retorikk, ellers takk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

missDoris skrev (4 minutter siden):

Siktelsen er utvidet og da hadde muligens Hegnar rett. Nå er seksuallovbrudd inkludert.

Hæ? Nå må du forklare mer. Sa Hegnar mer enn at han mente Marius var psykopat? Hvis han bare sa psykopat, hvor kommer sexual lovbrudd inn?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (35 minutter siden):

For når ting roer seg og folk slutter å prate om partnervold og kokain, så er Marius helt sikkert inne i varmen igjen.

Absolutt. Ser heller ikke bort fra at det kommer et koseintervju uten et eneste kritisk spørsmål. Marius vil tilbake til offentligheten igjen. Han vil gjerne bli invitert til kjendisbryllup, bruke diplomatpass, og få andre privilegier som han har hatt opp gjennom årene. Det eneste som gjenstår er tid. Når nok tid har gått, kan han fremstå som en angrende synder som kun var voldelig og raserte boliger i kokainrus.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren

Siktelsen er ikke endret. 
«Aftenposten: Flyttar Høiby-etterforskinga

Oslo-politiet stadfestar at dei flyttar etterforskinga av Marius Borg Høiby-saka frå Sentrum politistasjon til Avsnitt for seksuallovbrot og vald i nære relasjonar.

– Det er i samsvar med intern rutine og blir etterforska vidare der. Siktinga mot han er ikkje endra, seier politiinspektør Henriette Taxt Røstadli til Aftenposten.»

https://www.nrk.no/nyheter/marius-borg-hoiby-siktet-for-vold-1.17000853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Hæ? Nå må du forklare mer. Sa Hegnar mer enn at han mente Marius var psykopat? Hvis han bare sa psykopat, hvor kommer sexual lovbrudd inn?

Det var en artikkel av Hegnar som nevnte noe om seksuallovbrudd, den kom ut ikke lenge etter at nyheten om MBH sprakk. Aner ikke om MBH faktisk har utført seksuallovbrudd, politiet har vel, etter det jeg vet, ikke sagt noe om det heller. 

Endret av Purple Basil
masse læif
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (1 minutt siden):

Siktelsen er ikke endret. 
«Aftenposten: Flyttar Høiby-etterforskinga

Oslo-politiet stadfestar at dei flyttar etterforskinga av Marius Borg Høiby-saka frå Sentrum politistasjon til Avsnitt for seksuallovbrot og vald i nære relasjonar.

– Det er i samsvar med intern rutine og blir etterforska vidare der. Siktinga mot han er ikkje endra, seier politiinspektør Henriette Taxt Røstadli til Aftenposten.»

https://www.nrk.no/nyheter/marius-borg-hoiby-siktet-for-vold-1.17000853

Oi dæven. Dette  blir jo bare værre og værre.  Jeg mangler ord. Men kanskje ikke overasket. Men håpte hardt at det ikke var noe sånt.  Men der kom det altså

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Krokenguri said:

Det ble antydet at Marius muligens hadde mer å by på enn kroppskrenkelse av mildeste sort ja. Mener bestemt dette stod i Finansavisen. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (Akkurat nå):

Det var en artikkel av Hegnar som nevnte noe om seksuallovbrudd, den kom ut ikke lenge etter at nyheten om MBH sprakk. Aner ikke om MBH faktisk har utført seksuallovbrudd, politiet har vel ikke, etter det jeg, vet sagt noe om det heller. 

Se innlegget over deg fra Bestemoren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NordreSving
Aricia skrev (3 minutter siden):

Du kom med en påstand, når den blir imøtegått vil det jo styrke argumentasjonen din om du lenker til kilder som underbygger det du påstod. @Caissa viste til snl, og leder foreløpig 1-0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (1 minutt siden):

Du kom med en påstand, når den blir imøtegått vil det jo styrke argumentasjonen din om du lenker til kilder som underbygger det du påstod. @Caissa viste til snl, og leder foreløpig 1-0

Gud og fader. Ta noen studiepoeng i retorikk eller litteraturvitenskap eller medievitenskap et whatnot. Les Bakhtin eller noe. La det fare.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Se innlegget over deg fra Bestemoren....

Men siktelsen er ikke endret, sa politiet. Jeg vet ikke hva annet MBH har gjort enn å slå (tenker da på "vold i nære relasjoner"-delen, ikke narkotika, tyveri osv). Men det får vi vel vite etterhvert. Uansett, det var noen som nevnte seksuallovbrudd i en artikkel. 

Endret av Purple Basil
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (2 minutter siden):

Men siktelsen er ikke endret, sa politiet. Jeg vet ikke hva annet MBH har gjort enn å slå (tenker da på "vold i nære relasjoner"-delen, ikke narkotika, tyveri osv). Men det får vi vel vite etterhvert. Uansett, det var noen som nevnte seksuallovbrudd i en artikkel. 

Tyveri stod det i ein VG artikkel i dag om Marius. Eller var det Nettavisen, usikker

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Aricia said:

Gud og fader. Ta noen studiepoeng i retorikk eller litteraturvitenskap eller medievitenskap et whatnot. Les Bakhtin eller noe. La det fare.

Må bare si fra på forhånd, men det følgende er faktisk verken ironi eller sarkasme:

:ler: 

Du vet selv at du er en sjelden og som regel meget rasjonell stemme her, og det hender jeg lurer på hvordan du orker å ferdes i en slik tråd. Dette innlegget var på en måte litt nydelig optimistisk :ler: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Capazitet skrev (1 minutt siden):

Tyveri stod det i ein VG artikkel i dag om Marius. Eller var det Nettavisen, usikker

Ja, jeg tenkte mest på den mishandlingsdelen. Akkurat der vet vi foreløpig det som er offentlig kjent (slag, kvelertak). 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missDoris skrev (21 minutter siden):

Siktelsen er utvidet og da hadde muligens Hegnar rett. Nå er seksuallovbrudd inkludert.

Siktelsen er IKKE endret, leser du hva som står i uttalelsen fra politiet?! Det er en enhet som har overtatt etterforskningen som har seksuallovbrudd i navnet SAMMEN med vold i nære relasjoner, det betyr IKKE at man har begått seksuallovbrudd også automatisk. Herregud, dette er jo verre enn hviskeleken. Leseforståelsen og -evnen til en del mennesker er skremmende lav…

• Liker 13
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NordreSving
Aricia skrev (17 minutter siden):

Gud og fader. Ta noen studiepoeng i retorikk eller litteraturvitenskap eller medievitenskap et whatnot. Les Bakhtin eller noe. La det 

Ombestemte meg. 

Endret av NordreSving
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
missDoris skrev (26 minutter siden):

Nei det er den ikke, dette er ikke greit å skrive 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ninaen said:

Siktelsen er IKKE endret, leser du hva som står i uttalelsen fra politiet?! Det er en enhet som har overtatt etterforskningen som har seksuallovbrudd i navnet SAMMEN med vold i nære relasjoner, det betyr IKKE at man har begått seksuallovbrudd også automatisk. Herregud, dette er jo verre enn hviskeleken. Leseforståelsen og -evnen til en del mennesker er skremmende lav…

Jeg tror journalisten visste eksakt hva som ville skje når de ikke skrev dette mindre tvetydig. Da begynner det i så fall å bli skummelt.

Er det vanlig at avisene følger en sak så tett at de skriver om hvordan papirene flyttes pult for pult, avdeling til avdeling, mappe til mappe? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JustAsking skrev (Akkurat nå):

Jeg tror journalisten visste eksakt hva som ville skje når de ikke skrev dette mindre tvetydig. Da begynner det i så fall å bli skummelt.

Er det vanlig at avisene følger en sak så tett at de skriver om hvordan papirene flyttes pult for pult, avdeling til avdeling, mappe til mappe? 

Det er kjempeskummelt(!!!) Både mediene, men faktisk enda mer hvor katastrofalt lavt nivået er på folks evne til å både lese sikkelig, FORSTÅ hva de leser, og ikke minst helt grunnleggende logikk og deduksjon… Hvordan man får 3+9 til å bli 5 liksom… herremin julekveld… Dunning-Kruger effekten er jaggu en heftig samfunnstrussel også

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (31 minutter siden):

Sikker?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...