Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Aricia skrev (1 time siden):

Det samme hørte jeg nettopp på NRK, og politiet bekrefter på sine nettsider: https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/aktuelt/nyheter/2024/08/29/oppdatering-i-hoiby-saken/

Dermed er alle spekulasjoner omkring utsettelse av avhør eller trenering av saken fra advokatens side, press fra MM e.l. unødige i diskusjonen heretter. Politiet benekter selv dette.

Nei. Politiet sier kun at det ikke var planlagt avhør for de dagene MBH oppholder seg i Italia. Som også kan være fordi advokaten har informert om at ... klienten hans er i Italia de dagene? De hverken avkrefter eller bekrefter trenering. Det vi derimot vet er at MBH nektet å forklare seg de ti første dagene og at det første avtalte avhøret så ble avlyst fordi advokaten hans ikke kunne stille. Dette har resultert i at han har vært til ett avhør i løpet av  det som på søndag blir fire uker. Samtidig etterlyser en av fornærmede at MBH tar stilling og at det blir fortgang i saken. 

(Og ja, før noen føler seg kallet til å rope ut selvfølgeligheter: MBH er sin fulle rett til å nekte avhør; det går likevel an å ha en mening om at han valgte det)

• Liker 16
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
xemiliex skrev (3 minutter siden):

Nei. Politiet sier kun at det ikke var planlagt avhør for de dagene MBH oppholder seg i Italia. Som også kan være fordi advokaten har informert om at ... klienten hans er i Italia de dagene? De hverken avkrefter eller bekrefter trenering. Det vi derimot vet er at MBH nektet å forklare seg de ti første dagene og at det første avtalte avhøret så ble avlyst fordi advokaten hans ikke kunne stille. Dette har resultert i at han har vært til ett avhør i løpet av  det som på søndag blir fire uker. Samtidig etterlyser en av fornærmede at MBH tar stilling og at det blir fortgang i saken. 

(Og ja, før noen føler seg kallet til å rope ut selvfølgeligheter: MBH er sin fulle rett til å nekte avhør; det går likevel an å ha en mening om at han valgte det)

De vil vel mest sannsynligvis  vente til  alt er etterforsket. Slik at han da kan ta stilling  til hele saken før han svarer. 

Han har vel vært i ett avhør. Men vet ikke hva han har svart på , ei heller om han har svart på alt han er spurt om. 

Blodprøvesvar var vel ferdig i dag. Sto der skrevet. Så er nok flere bevismaterialer som også må bli ferdig vurdert før saken er helt ferdig etterforsket. 

Når  det er på plass er det  lettere å gi svar.

Ser  ikke ut til at det er han som styrer showet denne gangen egentlig.  Ikke ofte politiet  er så på en gjerningsmann. Som i denne saken. Ofte er det omtrent.  Så skjønner at i fra hans perspektiv er det lurt å vente. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Krokenguri said:

......

Ser  ikke ut til at det er han som styrer showet denne gangen egentlig.  Ikke ofte politiet  er så på en gjerningsmann. Som i denne saken. Ofte er det omtrent.  Så skjønner at i fra hans perspektiv er det lurt å vente. 

Vet ikke hvilket grunnlag du har for å skrive dette, men det stemmer ikke med min erfaring. 

Et av mine barn ble mistenkt for ruskjøring (noen hadde ringt politiet).
Da kom de på døra her hjemme, helt opp på stua kom de, 2 politimenn. (Der vi alle satt og så på VM i fotball etter å ha spist taco.) Og tok ham med seg ut i gata der politibilen sto (sånn kassabil, med eget rom for "arrestanten"). Han gikk rolig med dem. Men der tok de plutselig fram håndjern og satte på ham. (Til god underholdning for div. naboer.)
Jeg nesten "klikka" på dem, spurte hva i all verden?!!  Hvorfor?? Men de svarte meg ikke. Så kjørte de avsted. Med en bekymret, redd og sint mor stående i gata. Og en redd gutt inni "marja".

(Kan legge til at anklagene var grunnløse og han ble frikjent...)

Endret av Caissa
  • Liker 15
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Lineaaa skrev (43 minutter siden):

Forstod at mange tolket Italia-reisen som at han skulle på avrusing (som han selv skrev var høyest på agendaen hans i det åpne brevet til media). Deretter kom bildet av dress-posen og kjendis-bryllup frem. Jeg tror dessverre ikke det spor på seriøse planer om avrusing og rehabilitering. Skulle ønske for alle involverte at han søkte behandling. 

Han har sagt han skal gjøre det. Men det er ventelister for å komme inn der. Han er jo midt i en avhørsprosess, så at flere på KG tror at han har dratt på avrusning til Pisa av alle steder, synes jeg er merkelig. 

• Liker 1
Skrevet
BLOMSTERKVAST skrev (34 minutter siden):

Var de 10 og 12 år før vi viste hvem som skulle bli konge eller dronning? Trodde ML at hun skulle bli Dronning til hun var 12 år ? Og så ble loven forandret? 

Loven om at kun en SØNN  av kongen kunne overta tronen ble endret. Endret i grunnloven.  Så omvendt av det du skriver. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Miss perfect skrev (47 minutter siden):

Så heelt tilfeldig at det var M valget falt på ja som ikke det var plass til allikevel.. lol.  Et visst brudepar har fått småkalde føtter, men vil ikke innrømme det.

Han hadde jo ikke villet møtt opp i et kjendistungt bryllup med masse media nå med alt som har skjedd uansett. Virker som folk på KG har litt vondt for å forstå det.

• Liker 2
Gjest MissHannigan
Skrevet
Grüner skrev (3 minutter siden):

Han har sagt han skal gjøre det. Men det er ventelister for å komme inn der. Han er jo midt i en avhørsprosess, så at flere på KG tror at han har dratt på avrusning til Pisa av alle steder, synes jeg er merkelig. 

Det er ingenting som heter ventelister hos overklassen.

Skrevet
3 minutter siden, Grüner said:

Jeg ville sendt han til avrusing i utlandet. Han har ikke sjans til privatliv på rehabilitering i Norge.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Grüner skrev (1 minutt siden):

Han hadde jo ikke villet møtt opp i et kjendistungt bryllup med masse media nå med alt som har skjedd uansett. Virker som folk på KG har litt vondt for å forstå det.

Jo. Han er i Italia nå med venner. Alle skal i bryllupet. Noe som var meningen at Marius skulle også.
Men brudeparets familie og øvrige venner vil ikke ha ham der, så han er av-invitert. 
Bruden driver ren skadebegrensning når hun sier at Marius aldri var invitert. 

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Grüner skrev (3 minutter siden):

Så hva mener du han egentlig skulle i Italia å gjøre akkurat denne helgen da? Med dressen klar liksom 😂

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Nettrollet skrev (1 minutt siden):

Jeg ville sendt han til avrusing i utlandet. Han har ikke sjans til privatliv på rehabilitering i Norge.

Ja, det er det mulig han gjør, men da tror jeg heller det blir i USA. Men uansett ikke mitt i en avhørsprosess. På rehabilitering vil han legges inn og skjermes og kan ikke drive og fly fram og tilbake fra avhør. 

• Liker 3
Skrevet
Fjollefyr skrev (8 timer siden):

Tja, både ja og nei. Han har nok ikke en akutt grunn for å komme inn. F.eks fare for overdose, måtte vært selvmordsfare i så fall (Ren spekulasjon og absolutt noe jeg ikke vet, overhodet) Men med korte opphold på 1-2 uker er det gjerne kort ventetid og høy utskiftning av pasienter. Det er og desverre slik med rusavhengighe, at de ofte ikke klarer å møte til slike opphold om de er planlagt langt frem i tid. Det gir ofte ledige plasser på kort varsel. 

Grüner skrev (8 minutter siden):

MissHannigan skrev (3 minutter siden):

Det er ingenting som heter ventelister hos overklassen.

jeg limer inn (øverst) svaret som jeg fikk før idag da jeg spurte @Fjollefyr om hvordan det er med ventelister på avrusning. Synes det var ganske opplysende.

Skrevet
Miss perfect skrev (2 minutter siden):

Så hva mener du han egentlig skulle i Italia å gjøre akkurat denne helgen da? Med dressen klar liksom 😂

Flybilletten hadde han vel allerede bestilt siden han egentlig skulle i det bryllupet, så da blir det vel Italia-tur uten bryllup og kanskje møte noen av kompisene utenom bryllupet.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (30 minutter siden):

Hæ? Politiet har hatt EN samtale med ham, de har ikke en gang tatt fra han sertifikatet, hvordan i all verden får du til at politiet «ikke ofte er så på en gjerningsmann»?

Hadde du i det minste sagt at det ikke er ofte media er så på…

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
xemiliex skrev (52 minutter siden):

Jeg leser det annerledes:

Sitat

Det var og er ikke planlagt nye avhør i perioden han er bortreist. 

https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/aktuelt/nyheter/2024/08/29/oppdatering-i-hoiby-saken/

Tidsbruken med både "var ikke" og "er ikke" indikerer slik jeg forstår det en understreking av at ingen endring er gjort.

Endret av Aricia
  • Liker 1
Skrevet
Grüner skrev (10 minutter siden):

Flybilletten hadde han vel allerede bestilt siden han egentlig skulle i det bryllupet, så da blir det vel Italia-tur uten bryllup og kanskje møte noen av kompisene utenom bryllupet.

La oss anta at du har rett. Jeg er genuint interessert i å høre om du mener det er en klok avgjørelse å dra på guttetur til Italia bakteppet tatt i betraktning? 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest NordreSving
Skrevet
MissLucy skrev (1 time siden):

Du tar feil om min motivasjon for å spørre om avrusning, og jeg må jo si at jeg synes det er meget spesielt å påstå at man vet best om hva folk tenker. Jeg har avkreftet, men du insisterer. 

Jeg skjønner at det med vevteppet fremstår som flisespikking for dem som ikke forsto poenget, men det var altså en misforståelse som måtte oppklares.

Du må gjerne kjøre på med brukerdebatt, men det er jo i seg selv flisespikking på et helt eget nivå, så kanskje du skal se deg litt i speilet før du drar i gang. Men for all del, kjør på hvis du synes det har noe for seg.

Det er akkurat det, var det maktpåliggende å oppklare denne misforståelsen om vevteppet? Over flere sider. Det er det jeg påpeker og som det finnes plenty av eksempler på. Det er støy og man kan lurer på om dette er hensikten. 

Ikke frist meg til å massesitere dine innlegg med brukerdebatt. 

Skrevet (endret)

På avrusning kan jo Marius ta et annet navn for å være litt mer inkognito, slik hans stefar gjorde i sine yngre dager.

HM presenterte seg som Johnny fra Stovner 😃

Endret av Tough cookie
  • Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...