Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
luxifine skrev (5 minutter siden):

Altså slik jeg ser det er både MHB som medlem av kongefamilien og som et medlem i "the it crowd" hevet over loven. De tror alle de er spesielle og at regler er for oss andre ubetydelig. Eneste forskjellen mellom MHB og andre influencere er at han ER beskyttet av både kongehuset og bankkontoen sin. Jeg kan bare tenke meg hvor mange ganger han må ha "vridd seg av kroken" opp i gjennom og sluppet unna med ting som vi andre hadde blitt tatt for pga hans status. Hvor mange som har holdt seg tause, og som enda tier om det de vet pga ikke hvem han ER men pga hvem han er I SLEKT MED. Det er mange måter å kvitte seg med et problem på når du har penger og kjenner de rette folkene..

Dette som kommer frem er bare toppen av isbergsalat. Han tror nok at han er "untouchable", og helt ærlig frem til det motsatte er bevist så er jeg tilbøyelig til å være enig med han. Penger og status fikser det meste, dessverre

Toppen av isbergsalat 😂

• Liker 4
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Malmfrid
Skrevet
Malmfrid skrev (Akkurat nå):

Ja, ser ikke vitsen å avruses pga et forhør - så reise på heisatur til Italia hvor det er mye rus i bildet. Så venter nye avhør når han er tilbake i Norge. Da virker det som meningsløs trenering av tid om han må på ny avrusning.

Min personlige erfaring er fra eget miljø: 

Avrusing rett før opphold i rusbehandling. Da går faktisk turen rett fra avrusning med taxi til flyplass sammen med en ansatt. Dette for å unngå mer rus før oppholdet starter.

Skrevet
Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Ja, ser ikke vitsen å avruses pga et forhør - så reise på heisatur til Italia hvor det er mye rus i bildet. Så venter nye avhør når han er tilbake i Norge. Da virker det som meningsløs trenering av tid om han må på ny avrusning.

Dette kan være rusadferd. Han har en rusavhengighet. De tar valg som for oss andre fremstår som meningsløs. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Anonio skrev (10 minutter siden):

Han har sagt han skal samarbeide. Det han og advokaten hans driver med ovenfor ofrene hans er rett og slett trenering. Snekkestad har det ikke godt og har sagt mange ganger at hun forventer at han svarer for seg, så velger han heller å dra på tur med kokain-gutta. Kan du ikke bare innrømme at Marius ikke er en særlig god mann, og slutte å forsvare han opp til øyeballene? 

En vanlig person som hadde gjort dette mot 3 kvinner hadde a) blitt utfryst og antageligvis banket opp, b) ikke fått lov til å dra fra landet mens han var i forhør.

Resten er bare hvit lyd.

Forsvarer han på ingen måte.  Men blåser ikke 10 fjær ut av en heller. Også finnes det flerevinklinger enn bare en.

Dette kommer ikke til å være det siste fra han .

Det ene er at bare ca 13% klarer å bli rusfri. Kokainrus varer i åresvis. Så om han klarer i første omgang å bli rusfi er tibakefallet stort. 

I tillegg  nevner han i egen  utalelse at han har flere diagnoser. ( som han påpekte ikke var en unskyldning)

Nå sies det ikke hvor mange ei heller hvilken.  Men uansett hva det er, gjør det ikke saken lettere eller bedre.  

Så nei, dette er nok ikke over. Men jeg tror ikke offentlig hets og sjikane er rette medisinen heller. Da blir det mange år med hets. Og det kan fort gå veldig galt på et  tidspunkt. 

Å få ro til å evnt ta gode valg, er nok et  bedre alternativ  på sikt. 

Har han tråkket over grensene en gang, er det fort gjort å fortsette med det. Og tråkke over enda flere grenser. 

• Nyttig 1
Skrevet
Really skrev (8 minutter siden):

Synes det kommer klart fram at han ikke har vært på noen avrusning, og har heller ikke til hensikt å la seg avruse. Hvem reiser på feste tur hvis han har vært på avrusning? 

Han har ikke vært på avrusning. Det har heller ikke stått noe sted. Det eneste er at Marius sier han ønsker det.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonio skrev (27 minutter siden):

Nå har jeg en datter som er snap-bekjent med en av MBHs venner på snapchat. Det jeg kan informere om er at de har festet siden de ankom stedet hvor bryllupet skal foregå, og gjort narr av hvordan folk reagerer på narkotika flere ganger i går kveld. 

Om du mener dette er 'gode venner som hjelper', så tror jeg du skal tro om igjen.

Ikke så uventet det

• Liker 3
Gjest Malmfrid
Skrevet
Fjollefyr skrev (1 minutt siden):

Dette kan være rusadferd. Han har en rusavhengighet. De tar valg som for oss andre fremstår som meningsløs. 

Men han har da folk rundt seg som burde passe på. Advokaten anbefalte han denne reisen - kronprinsparet virker å ha gitt opp ... de ordene han hadde hvor han lovet bot og bedring er ikke verd noenting. 

Skrevet
Anonio skrev (22 minutter siden):

Han har sagt han skal samarbeide. Det han og advokaten hans driver med ovenfor ofrene hans er rett og slett trenering. Snekkestad har det ikke godt og har sagt mange ganger at hun forventer at han svarer for seg, så velger han heller å dra på tur med kokain-gutta. Kan du ikke bare innrømme at Marius ikke er en særlig god mann, og slutte å forsvare han opp til øyeballene? 

En vanlig person som hadde gjort dette mot 3 kvinner hadde a) blitt utfryst og antageligvis banket opp, b) ikke fått lov til å dra fra landet mens han var i forhør.

Resten er bare hvit lyd.

Har da skrevet ikke direkte at han ikke er en god mann. Men forsåvidt samme menig iht at jeg har ikke en gang støttet det han gjør eller har gjort. Jeg skrev også akkurat  at dette  neppe  er det første eller siste i samme gata.  Med begrunnelse for hvorfor jeg tenker det.

Skrevet
Morgan Le Fay skrev (21 timer siden):

Unnskyld meg, men hvem tror du betaler apanasjen da? Julenissen?

Staten selvsagt. Det er mange statsansatte som får betalt av staten ( det heter da lønn , ikke apanasje ) for jobben de gjør, uten at folk blander seg borti hvordan de drifter sine hjem med penger betalt av staten. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
2 minutter siden, Krokenguri said:

Forsvarer han på ingen måte.  Men blåser ikke 10 fjær ut av en heller. Også finnes det flerevinklinger enn bare en.

Dette kommer ikke til å være det siste fra han .

Det ene er at bare ca 13% klarer å bli rusfri. Kokainrus varer i åresvis. Så om han klarer i første omgang å bli rusfi er tibakefallet stort. 

I tillegg  nevner han i egen  utalelse at han har flere diagnoser. ( som han påpekte ikke var en unskyldning)

Nå sies det ikke hvor mange ei heller hvilken.  Men uansett hva det er, gjør det ikke saken lettere eller bedre.  

Så nei, dette er nok ikke over. Men jeg tror ikke offentlig hets og sjikane er rette medisinen heller. Da blir det mange år med hets. Og det kan fort gå veldig galt på et  tidspunkt. 

Å få ro til å evnt ta gode valg, er nok et  bedre alternativ  på sikt. 

Har han tråkket over grensene en gang, er det fort gjort å fortsette med det. Og tråkke over enda flere grenser. 

Hvis han vil ha ro ville jeg ikke dratt på tur med kokain-gutta til Italia hvor det flommer over av fristelser, og heller kanskje prøvd å hjelpe ofrene for volden min, men det er bare meg. Jeg er jo ikke en rik privilegert fyr som lever på den Norske stats penger uten å ha utrettet noe særlig i mitt liv. Hva vet vel jeg?

Jeg er glad han ikke er kjæreste eller ex av min datter, for å si det sånn.

• Liker 28
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Really skrev (15 minutter siden):

Synes det kommer klart fram at han ikke har vært på noen avrusning, og har heller ikke til hensikt å la seg avruse. Hvem reiser på feste tur hvis han har vært på avrusning? 

Med de samme kompisene som han har rusa seg med tidligere. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Grüner skrev (2 minutter siden):

Han har ikke vært på avrusning. Det har heller ikke stått noe sted. Det eneste er at Marius sier han ønsker det.

Det hadde nok ikke stått noe sted om han var på avrusning, pga taushetsplikten. Annet enn hvis familien til MBH hadde uttalt seg om det til pressen. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
Grüner skrev (11 minutter siden):

Toppen av isbergsalat 😂

Herregud autocorrect og jeg er blodsfiender på det nåværende tidspunktet. Jeg HATER autocorrect.

Men det var et sidespor, beklager.

Tilbake til tråden må jeg si at jeg stusset over at det tok så lang tid til avhør, det ble sagt at advokaten var utilgjengelig men så ble det aldri sagt mår advokaten var tilgjengelig.. vanligvis har de kontroll på sitt eget tidsskjema.. klart at advokaten trekker med beina for å gi MHB tid til å avruse seg.. hvem vil ha klienteten ruset under avhør? 

Endret av luxifine
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Advokaten hans bryr seg særdeles lite om omdømme tror jeg. Hvem ansatte han egentlig, fikk Marius råd av kompisene eller familien? 🧐

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Anonio skrev (6 minutter siden):

Hvis han vil ha ro ville jeg ikke dratt på tur med kokain-gutta til Italia hvor det flommer over av fristelser, og heller kanskje prøvd å hjelpe ofrene for volden min, men det er bare meg. Jeg er jo ikke en rik privilegert fyr som lever på den Norske stats penger uten å ha utrettet noe særlig i mitt liv. Hva vet vel jeg?

Jeg er glad han ikke er kjæreste eller ex av min datter, for å si det sånn.

Akkurat nå er vel ikke det noen særlig god idé for Borg Høiby, jf kommentarene her inne mht bildet av den hvite Mercedesen.

Endret av Aricia
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Men han har da folk rundt seg som burde passe på. Advokaten anbefalte han denne reisen - kronprinsparet virker å ha gitt opp ... de ordene han hadde hvor han lovet bot og bedring er ikke verd noenting. 

Ja, det kan du gjerne si. Men sannheten er at vi ikke vet hva MM og kongehuset gjør akkurat nå. Hva Marius tenker, eller hva som er grunnen til at avhørene ikke blir gjort. Jeg vet ikke om han har vært på avrusning. Bare svarer generelt om hva avrusning er kontra behandling.

For min del er dette begynnelsen på slutten for monarkiet, hvordan kongehuset har håndtert dette. Over tid. Hva de gjør og ikke gjør nå. Hva de har gjort og ikke minst ikke har gjort tidligere. At Marius er blitt rusavhengig er tragisk, men ikke kast en dom over alt og alle rundt ham pga det. 

• Liker 3
Gjest Malmfrid
Skrevet
Fjollefyr skrev (11 minutter siden):

Helt enig. Det må være mulig å forsvare mennesket Marius, uten å bli beskyldt for å forsvare handlingene hans. 

For min del er det ikke bare en trist affære hva han har gjort. Det er en trist historie hva mediene har gjort i over 20 år. En trist affære hvordan kongehuset har taklet denne siste hendelsen, og mest sannsynlig andre hendelser bakover i tid. Trist at tre kvinner er blitt offer for hans handlinger over tid. Jeg er ingen royalist, men at Kong Harald er dradd inn i dette er og trist. 

Ja, sånn tenkte jeg og i starten. Men - det er faktisk han og Sonja som har lagt grunnlaget for at dette kan skje. Dersom man vil beholde et monarki/kongehus så er det veldig skummelt å la sine barn få gifte seg med akkurat hvem de vil. Det skal ikke stilles noen krav - ja, bortsett fra at MM visstnok måtte ha rent rulleblad. 

Det stilles større krav til å få jobb på Kiwi enn å få "jobben" som kronprinsesse. 

Skrevet

At han drar på kjendisparty til Italia i denne tiden er.. ja vet ikke hva jeg skal si.. er kort og godt målløs.

Men det vitner om at han overhode ikke forstår alvoret av sine egne handlinger.
Det vitner også om at hverken kronprinsparet eller advokaten har noen som helst mulighet til å nå inn til han (tenker på advokatens første melding der han avviser at M skal til Italia), og at M gjør som han ønsker.

Jeg mener at diplomatpasset hans burde vært tatt fra han + evt andre goder. Jeg tror overhode ikke han har skrupler med å misbruke makten han besitter ved å være den han er.

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet
Glufseguri skrev (10 timer siden):

Tror du virkelig på det? Med dresspose?

Fikk ikke med meg dressposen før jeg kommenterte🙈 Et lite forsøk på å gi han the benefit of the doubt, men tok visst feil😅

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, sånn tenkte jeg og i starten. Men - det er faktisk han og Sonja som har lagt grunnlaget for at dette kan skje. Dersom man vil beholde et monarki/kongehus så er det veldig skummelt å la sine barn få gifte seg med akkurat hvem de vil. Det skal ikke stilles noen krav - ja, bortsett fra at MM visstnok måtte ha rent rulleblad. 

Det stilles større krav til å få jobb på Kiwi enn å få "jobben" som kronprinsesse. 

Ja. De kjempet for å gifte seg. De var nok låst til det, og måtte tillate at Haakon giftet seg med Mette Marit. Om de ikke hadde akseptert det, ville de blitt sett på som dobbeltmoralsk. De malte seg selv inn i et hjørne, uten å vite det selv. Men jeg mener at Kong Harald har tatt rollen som Konge på en god måte. Men nå er det for alvor på tide å ta diskusjonen rundt kongehuset og monarkiets eksistens. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...