Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (25 minutter siden):

Nå må du roe deg ned litt.  Du skriver  hva det er bilder fra også er det ikke riktig. Det er bilder tatt under  tilstelninger der der er forventet at han er med. Litt selvkritisk kan du også være. Når du fyrer løs i hytt og pine. 

Det bør ikke være alle andre sin jobb å sjelke at det du skriver er sant eller ikke. Dette blir bare mer og mer usaklig...

Enig.

• Liker 2
Skrevet
MissLucy skrev (14 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor det er opplest og vedtatt at han er spesielt privilegert.

Han lever et tildelt luksusliv som er de færreste forunt uten at de i forveien har jobbet hardt og lenge for å ha råd til det. Jeg forstår ikke at du ikke evner å se dette. Jeg tror ikke du er direkte dum, så da må du enten være ekstremt vrang med digre skylapper, eller ekstremt naiv, også her med digre skylapper.

• Liker 11
  • Nyttig 14
Skrevet
PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Kongehuset: - Slottet dekket Marius Borg Høibys utgifter i offisielle sammenhenger (dagbladet.no)

Linker til denne. Den er delt før, men passer seg vel godt å deles igjen.

Nettopp!

Fra artikkelen du la ved:

«Seinest i jula stilte Borg Høiby (21) opp på en bredt annonsert julelunsj med fattige og hjemløse i Oslo. Pressen var invitert. I etterkant sendte Slottet selv ut en pressemelding om besøket med bilder»

MBH går rundt med medaljer på brystet. Den ene er Kongehusets 100-årsmedalje og den andre er Jubileumsmedaljen, som kom i forbindelse med kong Haralds 25-årsjubileum som konge i Norge.

MBH har deltatt i gallamiddag på slottet i forbindelse med søsterens 18-årsdag. Og figurerer også på bilde i den forbindelse sammen med Fru Tjessem, sin bror, søster, kongepar og kronprinspar.

Ellers har MBH vært å se sammen med resten av kongefamilien på kongetribunen i Holmenkollen ved en rekke skiarrangement.
Han ble løftet første gang inn i offentligheten med morens velsignelse som ringbærer i hennes bryllup og senere vist fram på slottsbalkongen i samme anledning.

I alle familiære sammenhenger som også er offisielle , så har MBH stort sett vært å se - sammen med resten av kongefamilien.

Hans mor MM har forsøkt å skjerme eldstesønnens mørke sider relatert til livet han lever, ved å refse pressen og ved å hevde at MBH er ingen offentlig person. Noe som helt åpenbart er uriktig. Dette har gjort at det har vært veldig lite skriverier om Asker-mannen, men nå er det slutt. Så får vi håpe at pressen ikke lar seg kneble noe mer fra familien på Skaugum. 

• Liker 20
  • Nyttig 6
Skrevet
Anonio skrev (20 minutter siden):

De som sier at han ikke bor med foreldrene sine, tror på julenissen.

Marius Borg Høiby (19) med Finn.no-blemme

Leser du selv hva du linker til?  Adressen er på slottet fordi posten deres kommer dit. Tror du Marius bor på slottet?

• Liker 5
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (28 minutter siden):

Jeg vet ingenting om hvor privilegert han er. Du sier at jeg bortforklarer privilegier, men jeg sier at  du har ikke overbevist meg om at han har noen særlige privilegier.

Jeg sier bare at han bor ikke hjemme, og vi vet ikke hva han betaler eller ikke for sin bolig.

Men om han bor hjemme, eller om han får bo billig, så forstår jeg ikke helt hva som er forferdelig med det heller?

Med det boligmarkedet vi har nå, så er det jo ganske vanlig at unge bor hjemme lenge eller at de får hjelp på boligmarkedet. 

Jeg skjønner ikke hvorfor det er opplest og vedtatt at han er spesielt privilegert.

Huff, begynte å få litt respekt for deg, men her gjør du deg dum.

Han har ikke inntekt, likevel lever han er jet-set liv. Reiser, dyre klær, penger til dop. 
Hvordan tror du det er finansiert annet enn ved bevilgning/gave fra nærstående? Mener du alle kan velge dette?

Han har fått flere jobber uten å ha utdannelse eller erfaring på feltet (designer, redaktør). Mener du det er tilgjengelig for alle? 

Han skulle begynne å studere i USA, i Santa Monica tror jeg det var - dro over også. Tror du alle har mulighet til det med det det koster i tuition og bokostnader?

Han har både diplomatpass og vanlig pass. Tror du det er en fordel eller ulempe? 

Hva annet er dette enn privilegier? 

Endret av O Rakel
  • Liker 14
  • Nyttig 12
Skrevet
Momma skrev (1 minutt siden):

Han lever et tildelt luksusliv som er de færreste forunt uten at de i forveien har jobbet hardt og lenge for å ha råd til det. Jeg forstår ikke at du ikke evner å se dette. Jeg tror ikke du er direkte dum, så da må du enten være ekstremt vrang med digre skylapper, eller ekstremt naiv, også her med digre skylapper.

Mitt inntrykk er at han er omtrent så privilegert som alle andre barn av øvre middelklasse her i landet, så jeg skjønner bare ikke hvor det er dere vil hen med dette argumentet?

• Liker 3
Skrevet

Personlig tror jeg det hadde vært enklere for M om han enten var offentlig, offentlig, eller privat, privat. Denne kanossagangen virker ikke å ha hatt ønsket effekt.  

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Mitt inntrykk er at han er omtrent så privilegert som alle andre barn av øvre middelklasse her i landet, så jeg skjønner bare ikke hvor det er dere vil hen med dette argumentet?

Nå er øvre middelklasse ganske privilegert, men ikke på dette nivået.

Men du kjenner åpenbart ikke øvre middelklasse. De må jo strebe for å holde seg der. 

Endret av O Rakel
  • Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
5 minutter siden, MissLucy said:

Mener du opriktig at alle barn i øvre middelklasse i Norge bor gratis på en av Norges fineste eiendommer, får penger fra foreldrene sine til å kjøpe dop, luksusklær, reise på ferie osv?

Mine foreldre er i øvre middelklassen, jeg flyttet ut når jeg var 18 for å studere elektrofag og senere elektroingeniør på studenthybel mens jeg jobbet ved siden av, jeg får kanskje noe i arv når de går bort, men jeg trenger det så absolutt ikke.

Noen folk forsvarer alt. 

Endret av Anonio
  • Liker 22
  • Nyttig 3
Skrevet
O Rakel skrev (3 minutter siden):

Han har ikke inntekt, likevel lever han er jet-set liv. Reiser, dyre klær, penger til dop. 
Hvordan tror du det er finansiert annet enn ved bevilgning/gave fra nærstående? Mener du alle kan velge dette?

Han har fått flere jobber uten å ha utdannelse eller erfaring på feltet (designer, redaktør). Mener du det er tilgjengelig for alle? 

Han skulle begynne å studere i USA, i Santa Monica tror jeg det var - dro over også. Tror du alle har mulighet til det med det det koster i turtilbud og bokostnader?

Han har både diplomatpass og vanlig pass. Tror du det er en fordel eller ulempe? 

Privilegiene til Marius er tuftet på stefars posisjon og morens via ekteskapet med Haakon. Våre skattepenger opprettholder livsstilen til Kongehuset og delvis også medlemmer av kongefamilien som Marius, både direkte og indirekte.

• Liker 17
Skrevet
MissLucy skrev (5 minutter siden):

I rest my case.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
9 minutter siden, SagaP said:

Nettopp!

Fra artikkelen du la ved:

«Seinest i jula stilte Borg Høiby (21) opp på en bredt annonsert julelunsj med fattige og hjemløse i Oslo. Pressen var invitert. I etterkant sendte Slottet selv ut en pressemelding om besøket med bilder»

MBH går rundt med medaljer på brystet. Den ene er Kongehusets 100-årsmedalje og den andre er Jubileumsmedaljen, som kom i forbindelse med kong Haralds 25-årsjubileum som konge i Norge.

MBH har deltatt i gallamiddag på slottet i forbindelse med søsterens 18-årsdag. Og figurerer også på bilde i den forbindelse sammen med Fru Tjessem, sin bror, søster, kongepar og kronprinspar.

Ellers har MBH vært å se sammen med resten av kongefamilien på kongetribunen i Holmenkollen ved en rekke skiarrangement.
Han ble løftet første gang inn i offentligheten med morens velsignelse som ringbærer i hennes bryllup og senere vist fram på slottsbalkongen i samme anledning.

I alle familiære sammenhenger som også er offisielle , så har MBH stort sett vært å se - sammen med resten av kongefamilien.

Hans mor MM har forsøkt å skjerme eldstesønnens mørke sider relatert til livet han lever, ved å refse pressen og ved å hevde at MBH er ingen offentlig person. Noe som helt åpenbart er uriktig. Dette har gjort at det har vært veldig lite skriverier om Asker-mannen, men nå er det slutt. Så får vi håpe at pressen ikke lar seg kneble noe mer fra familien på Skaugum. 

Et innlegg to personer i denne tråden nekter for finnes, det her.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
O Rakel skrev (1 minutt siden):

Han skulle begynne å studere i USA, i Santa Monica tror jeg det var - dro over også. Tror du alle har mulighet til det med det det koster i turtilbud og bokostnader?

nå snakket vi spesifikt om det at han bor i en utleiebolig på Skaugum. Det var det jeg mente ikke var uhørt mer privilegert enn alle andre unge voksne som får hjelp til bolig.

Det du trekker frem om jobbmulighetene er jeg helt enig i.

Hvilket luksusliv han forøvrig lever eller ikke lever føler jeg ikke vi vet så mye om. Jeg registrerer at reising nevnes, men det er jo ganske vanlig at folk reiser mye idag. Det kan godt være at han velter seg i overveldende luksus for alt det jeg vet, men jeg opplever ikke at det er dokumentert. Det er bare det jeg sier.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Malmfrid
Skrevet
Jadaomatte skrev (23 minutter siden):

Epstein hadde mange ofre, han hadde psykisk overtak på mange kvinner. Hvorfor er ikke MM ett offer for han?  Sprøtt at hun har hatt omgang med han om så ikke er tilfelle.

Hun har vel bare trodd at han er rik og berømt og solt seg i glansen. 

Skrevet
Anonio skrev (1 minutt siden):

Mener du opriktig at alle barn i øvre middelklasse i Norge bor gratis på en av Norges fineste eiendommer, får penger fra foreldrene sine til å kjøpe dop, luksusklær, reise på ferie osv?

Mine foreldre er i øvre middelklassen, jeg flyttet ut når jeg var 18 for å studere elektrofag og senere elektroingeniør på studenthybel mens jeg jobbet ved siden av, jeg får kanskje noe i arv når de går bort, men jeg trenger det så absolutt ikke.

Noen folk forsvarer alt. 

Nå titta jeg på marius sin insta før han slettet innlegg. Det var mer mye skittne arbeidsklær og slitne t-skjorter der for å si det sånn. Så han går nok ikke kun i dyre merke klær.

Mulig du ikke har fått det med deg. Men han har også vært praktikant i et motefirma. 

Gjest Malmfrid
Skrevet
Krokenguri skrev (26 minutter siden):

Jeg påpeker at vi vet han har dianoser. Ikke diagnose. Vi vet ikke som jeg påpeker hvilke diagnoser han har. 

Og nevner det faktum at noen diagnoser kan kun håndteres og andre kan behandles.

Eksempel  autisme kan håndteres og ikke løses.

Angst kan løses.

Uten sammenligning med Marius forøvrig. 

Nei, vi vet det slett ikke. Vi vet at han sier at han har diagnoser, og det er to vidt forskjellige ting. 

Skrevet

Kan bli forvirret av mindre: 

- I enkelte tilfeller, hvor Borg Høiby har deltatt som del av familien i offisiell sammenheng, så har Det kongelige hoff dekket hans utgifter, skriver assisterende kommunikasjonssjef Sven Gjeruldsen i en e-post til Dagbladet.

Videre skriver Gjeruldsen: «Marius Borg Høiby har ikke offisielle oppdrag for kongehuset».

En gjennomgang Dagbladet har gjort av hoffets egne årsrapporter, viser likevel at Borg Høiby stadig er med på kongefamiliens offisielle program og offisielle oppdrag. Flere med høy medieprofil. Samtidig krever altså kronprinsparet at han skjermes fra medieomtale.

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Han kunne helt sikkert ha representert mer; Norge elsket jo lille Marius. Så han kunne ha vært en slags forlengelse av kongehuset, noe som sikkert ville vært kjærkomment med dagens aldrende kongepar og MM sin sykdom.

Han kunne også ha blitt en lærer og familiefar som bare svært unntaksvis smilte keitete til pressen på et kongelig familiearrangement. Det ville neppe blitt særlig spennende overskrifter av livet hans da.

Eller han kunne blitt en skikkelig kjendis selv; skuespiller, sanger, you name it, slik at det at han var MM sin sønn egentlig ikke spilte noen stor rolle.

Men han har endt opp som en semi-influenser, som dukker opp både her og der på den røde løperen, og ikke bare i kongelig sammenheng. (Skam, premierer og fester med kjærestene)

Forvirringen om hvilken rolle han har hviler mao fullt og helt på ham selv.

• Liker 13
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...