Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Really skrev (11 minutter siden):

Fy søren for ei dritt kjerring du er.

Og ja, jeg vet jeg angriper deg, men blir så irritert av deg og den dårlige holdningen din. Du ødelegger for mange pga dine avsporing. Men dette er siste oppmerksomhet du får av meg. Håper du blir utestengt snart. 

Du som stadig avsporer og skriver dritt til en bruker. På tide å se på egen måte å skrive på før du anklager andre. Ser ut som du har noe i mot den ene brukeren og forfølger hun, håper du blir utestengt snart for dette blir for dumt

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kønn skrev (50 minutter siden):

Ja men sakene om M henger jo tett sammen med monarkiet. For om han hadde vært en vanlig mann i gata hadde verken sakene eller monarkiet blitt omtalt i denne sammenheng. Det henger sammen. 

Nei ikke i den forstand. Han er i slekt med kongefamilien men han er ikke noen kongelig med kongelige plikter etc. Hva han gjør har da ingenting med  kongelige plikter de andre har. Trenger ikke dra dritten til marius over på dem som ikke har gjort noe. 

Foresten les den røde firkanten øverst i tråden her ang avsporinger og etc. Denne diskusjonen hører fortsatt hjemme  i den andre tråden 

Skrevet
MissLucy skrev (45 minutter siden):

lett for henne å si, som fikk gifte seg med sitt livs kjærlighet uten kamp

Og selv om han var av fransk adelsslekt var det vel et problem og to med han også da gjennom årenes løp, til tross for at han slett ikke kom fra "nederste hylle" for å si det med vokabularet som framelskes i denne festen av en tråd. 

(Jeg tenker da ikke på utspillene han kom med etter at han ble begynnende dement - sykdom er selvsagt fullstendig uforskyldt og noe absolutt ingen skal kritiseres på grunnlag av).

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
NordreSving skrev (44 minutter siden):

@Krokenguri
Det blir litt vanskelig å diskutere når du hver gang du blir imøtegått ombestemmer deg og plutselig mener det ikke skal diskuteres. Det er jo du som kommer med påstandene om monarkiet.

Den diskusjonen hører fortsatt inn i andre tråden. Jeg svarte på ett spm. Hadde da ikke forventet masse fortsettelse på det. Når det er irelevant iht marius sin tråd. Denne diskusjonen siden den drøyer ut. Hører da hjemme i den andre tråden om du er for eller imot monarkiet. 

Ref les den røde boksen øverst på siden her iht avsporinger etc

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
Skrevet
Malmfrid skrev (19 minutter siden):

Jeg har forstått det. Du er ute etter å få tråder om kongefamilien slettet ved dine stadige avsporinger.

Må nesten beundre deg som orker sitte sånn som dette dag inn og dag ut. 

skulle ikke du slutte å svare meg?

Skrevet
gansketeit skrev (23 minutter siden):

Men ingen vil eller kan forstå han nå. Han banker og truer kvinner. Da er man kommet ganske lavt og ingen har åpenlyst lyst til å støtte en sånn person.

Nei,nå vil ingen forstå han. Men det er noe rart med lille Norge som har den noe spesielle egenskapen med å putte lokk på ting rimelig fort. Og vi har en elite som ikke er i stand til  å få til en unnskyldning,uten å komme med "offerkortet" .  Får håpe at Norge våkner litt opp - og at det kan bli endringer på dette. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Det skal jeg og det håper jeg alle andre og gjør. 

Du er her kun for en ting.

Denne brukeren er da den mest dominerende brukeren i denne tråden, hvis agenda kun er å forsvare han tråden handler om 😀

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Caissa skrev (13 minutter siden):

At det er skrevet utallige artikler mm. om Charles og Diana er vel ingen uenige i?

Det jeg er uenig i er at at påstandene som vi blir servert kan betraktes som "sannhet", bare fordi de står der. 
Når de ikke er dokumenterbare så blir de bare ... påstander. (Selger sikkert mange magasiner, bøker mm da.)

Hvis du er uenig i at det har vært skrevet et eksepsjonelt stor antall artikler om Charles og Camilla, så viser det en faktaresistens som er nokså oppsiktsvekkende. Det tror jeg ikke egentlig du er, så da må jeg velge den mest positive tolkningen, som er at du er ønsker å kverulere.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Nei ikke i den forstand. Han er i slekt med kongefamilien men han er ikke noen kongelig med kongelige plikter etc. Hva han gjør har da ingenting med  kongelige plikter de andre har. Trenger ikke dra dritten til marius over på dem som ikke har gjort noe. 

Foresten les den røde firkanten øverst i tråden her ang avsporinger og etc. Denne diskusjonen hører fortsatt hjemme  i den andre tråden 

Marius er medlem av kongefamilien. Han har både stått på slottsbalkongen, vært med på offisielle oppdrag og fått utgiftene sine refundert av hoffet.

Hans «dritt» er vel i noen grad også foreldrenes samt stefars? Man må jo sette grenser for barna. Nå nærmer M seg snart 30 år og er i aller høyeste grad voksen, men får fortsatt herje rundt på Skaugum. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Gjest Bestemoren
Skrevet (endret)
SagaP skrev (1 time siden):

Et typisk festbilde, synes jeg det ser ut som. Det stemmer vel også med Marius preferanser, slik som vi har fått dem beskrevet.

Tyske sladreblader har fra kilder at festen fortsetter på Skaugum, og at R er tilbake. 
Om det stemmer, så kommer det nok i Se og Hør snart. 
https://www.bunte.de/royals/royals-weltweit/norwegisches-koenigshaus/marius-borg-hiby-soll-diplomatenpass-zu-seinem-privaten-vorteil-genutzt-haben.html

Bruk google oversetter hvis skoletysken ikke holder mål

Jeg gikk inni lenken fra @SagaP og brukte Google oversetter (se oversatte sitater nedenfor).  Fornærmede tok ikke selv  kontakt med politiet, hun anmeldte ikke selv  og ville heller ikke ha besøksforbud. Hun skulle selv ha ringt MM etter å ha fått en tekstmelding fra kronprinsessen, fornærmede følte seg dolket i ryggen når bilder og telefonsamtale ble lekket til pressen, og forfulgt da hun og MBH ble fotografert i bil ut fra Skaugum. 
Hvis det stemmer at MBH og fornærmede fortsetter som par, kan man antagelig takke MBH sine to ex’er, Juliane og Nora, for at et destruktivt mønster kom fram i lyset og blir straffet… 

Fra Bild:

«Informanten, som skal komme fra miljøet til Marius, kommer med en klar melding: "Angrer? Nei, Marius feirer igjen." Han har alltid kunnet gjøre hva han vil, først nå er det press utenfra for første gang. Selv om han ikke lenger går på offentlige klubber og barer, har festene nå flyttet til private leiligheter "mer enn før".

Det kongelige avkommet og offeret sies å være et par igjen [overskrift i Bild]

Og mens verden er sjokkert over handlingene hans, sies han å være "sammen igjen" med kvinnen han angrep. Paret bor på Skaugum, hvor de er «skjermet fra offentligheten», fortsatte kilden.
Denne påstanden støttes av rapporter fra «SE og HØR», ifølge hvilke Marius og en ung kvinne, som han skal være offeret, forlot Skaugum sammen i en hvit Mercedes. 

«Bild.de»-kilden vil videre vite at Marius og partneren har et «giftig forhold» der sjalusi og overdrevne fester spiller en stor rolle. Det sies at etter eskapadene deres, når stemningen «eksploderer», gjør de opp igjen.

«Bild»-kilden er igjen ikke overrasket over hendelsene. "Marius er vant til å ikke få konsekvenser for eskapadene hans. Moren hans holder en beskyttende hånd over ham," kommenterer hun hendelsene, uimponert.»

Endret av Bestemoren
Gjest Malmfrid
Skrevet (endret)
SagaP skrev (38 minutter siden):

Dronning Mary fungerer så godt som kongelig at Margrethe for noen år siden utnevnte henne til Rigsforstander i sitt fravær (altså før abdiseringen). Mer tillit er det vel vanskelig for en regjerende dronning å gi sin svigerdatter som er hennes etterfølger og ikke-regjerende.

Noe må man regne med i et 20 år langt ekteskap, men man bør ikke bruke mot Margrethe at hun tok grep. Viste handlekraft. Det er jo nettopp det man ikke gjør her i Norge. Her får «humla suse»

Det danske kongehuset er ikke preget av kriminalitet, narkotika, vold, selverklærte sjamaner, helbredelse for penger, bedrageri og liknende. Hello og Netflix skal heller ikke avholde bryllup i f.eks danske Limfjorden.
Danmark har fortsatt stil, noe vi mangler.
Ellers er jeg enig i det du skriver om middelalderske skikker og at disse ikke er forenelige med dagens forventninger 

Dronning Mary har betydd mye for det danske kongehus - hun er en fantastisk dame, profesjonell, arbeidssom, alltid elegant og representerer Danmark på en fremragende måte. 

Danskene er heldige som har henne og hun er nok en avgjørende årsak til at Margrete kunne abdisere såpass "tidlig".
Kanskje bekymringer for hva som kommer etter er det som holder kong Harald fra å trekke seg tilbake?

Endret av Malmfrid
Skrevet
Caissa skrev (1 time siden):

Helt enig i begge deler! 

Hver gang jeg ser at @Mr.buksa har kommet med et nytt innlegg (gjerne av en viss lengde), så gleder jeg meg til å lese! ❤️

😂 Det var da voldsomt... Hahaha. Nå får jeg så prestasjonsangst at jeg ikke tørr å skrive noe som helst  🙈 

Er forresten hyggelig at noen faktisk orker å lese lengre avhandlinger.  Prøver å korte ned så mye jeg kan . Men har ikke helt det største talentet på det området.  

• Liker 9
  • Hjerte 8
  • Nyttig 3
Skrevet
velociraptor skrev (18 minutter siden):

Hva er «ens livs kjærlighet?» mener du at man kun har en sjelevenn, den ene korrekte partneren for deg, blant 8 milliarder mennesker…? Du tror ikke man kan være kompatibel med og føle kjærlighet til flere? 

Det tror jeg. Og da tror jeg også man kan velge vekk en upassende partner, gjerne så tidlig som mulig, og heller satse på en bedre.

herregud, det er en talemåte. Hun var dødsforelsket fra hun møtte ham til han døde. Det finnes ingenting som tyder på at hun sluttet med det, eller har elsket noen andre.

Hun slapp å slåss for ham.

Da synes jeg faktisk at hun kan spare seg for å belære andre om å velge med hodet.

• Nyttig 2
Skrevet

Marius med diplomatpass  - hvis han har gjort kriminelle "venner" tjenester som han ikke ville vært i posisjon til uten det passet, må vel dette være definisjonen på en nyttig idiot. 

Håper han ikke har gjort det, og påstår det ikke. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Aricia skrev (24 minutter siden):

Og selv om han var av fransk adelsslekt var det vel et problem og to med han også da gjennom årenes løp, til tross for at han slett ikke kom fra "nederste hylle" for å si det med vokabularet som framelskes i denne festen av en tråd. 

(Jeg tenker da ikke på utspillene han kom med etter at han ble begynnende dement - sykdom er selvsagt fullstendig uforskyldt og noe absolutt ingen skal kritiseres på grunnlag av).

ja, vi skal være glade for at Sonja og Mette Marit ikke holder på som han gjorde! 

Sønnene sa om ham at "man tukter den man elsker", så de var aldri i tvil om hans kjærlighet.

Det kan vel ikke tolkes på en annen måte enn at han brukte fysisk avstraffelse i barneoppdragelsen.

Og den måten han satte dronningen i forlegenhet på, med å kreve å få tittel som konge, sutre over at kronprinsen var over ham i rang, og til slutt nekte å begraves ved siden av dronningen. Alt det der kom vel før demensen.

Øverste hylle.

Endret av MissLucy
  • Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Dette blir bare verre og verre. Og folk forsvarer denne idioten 🤦‍♀️

• Liker 29
  • Nyttig 5
Skrevet
Lorieen skrev (29 minutter siden):

Han er en voksen mann, nærmer seg 30 år. Han har vel knapt gjort et ærlig dagsverk i hele sitt liv. Lever på andre, rus, vold og kriminalitet. Det er ikke synd på ham!

Nei, det er kanskje ikke synd i ham når man tenker på hva han har gjort. Men han har vokst opp som "prøvekanin" i rollen som stebarn i kongefamilien. Ingen har gjort det før. I oppveksten er familien og lokalsamfunnet viktige markører for hvordan man ser på seg selv. Marius har ikke hatt noen å sammenligne seg med - i motsetning til begge søsknene.

Jeg unnskylder ikke Marius, men jeg er ikke overrasket over at noe gikk galt i oppdragelsen. Noe som kanskje har gitt seg utslag i en psykiatrisk diagnose.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
5 minutter siden, MissLucy said:

Hvis du er uenig i at det har vært skrevet et eksepsjonelt stor antall artikler om Charles og Camilla, så viser det en faktaresistens som er nokså oppsiktsvekkende. Det tror jeg ikke egentlig du er, så da må jeg velge den mest positive tolkningen, som er at du er ønsker å kverulere.

Hva??

Jeg er da ikke uenig i at det er skrevet et stort antall artikler om den britiske kongefamilien!
(SÅ stor stein har jeg aldri levd under. Jf. hen du anklaget for å ha levd under en stein.)

Det jeg er uenig i er at innholdet kan anses som "sannhet".

Stort antall artikler? ENIG!
Innholdet = sannheten? UENIG!

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Litt komisk (og litt tragisk) at noen voksne folk tror de vet alt om kongelige ekteskap basert på det de leser - og ikke leser - i sladreblader.

Rykter og spekulasjoner om utenlandske kongelige blir tatt som bevis på både det ene og det andre, mens den norske pressens tilbakeholdenhet med å trykke nyanserte historier om den norske kongefamilien blir tatt som bevis på at her er alt bare solskinn.

Utrolig at folk ikke forstår at vi har blitt presentert for et glansbilde hele tiden.

• Liker 21
  • Nyttig 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...