Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Aricia skrev (24 minutter siden):

Og selv om han var av fransk adelsslekt var det vel et problem og to med han også da gjennom årenes løp, til tross for at han slett ikke kom fra "nederste hylle" for å si det med vokabularet som framelskes i denne festen av en tråd. 

(Jeg tenker da ikke på utspillene han kom med etter at han ble begynnende dement - sykdom er selvsagt fullstendig uforskyldt og noe absolutt ingen skal kritiseres på grunnlag av).

ja, vi skal være glade for at Sonja og Mette Marit ikke holder på som han gjorde! 

Sønnene sa om ham at "man tukter den man elsker", så de var aldri i tvil om hans kjærlighet.

Det kan vel ikke tolkes på en annen måte enn at han brukte fysisk avstraffelse i barneoppdragelsen.

Og den måten han satte dronningen i forlegenhet på, med å kreve å få tittel som konge, sutre over at kronprinsen var over ham i rang, og til slutt nekte å begraves ved siden av dronningen. Alt det der kom vel før demensen.

Øverste hylle.

Endret av MissLucy
  • Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Dette blir bare verre og verre. Og folk forsvarer denne idioten 🤦‍♀️

• Liker 29
  • Nyttig 5
Gjest Lofilteret
Skrevet
Lorieen skrev (29 minutter siden):

Han er en voksen mann, nærmer seg 30 år. Han har vel knapt gjort et ærlig dagsverk i hele sitt liv. Lever på andre, rus, vold og kriminalitet. Det er ikke synd på ham!

Nei, det er kanskje ikke synd i ham når man tenker på hva han har gjort. Men han har vokst opp som "prøvekanin" i rollen som stebarn i kongefamilien. Ingen har gjort det før. I oppveksten er familien og lokalsamfunnet viktige markører for hvordan man ser på seg selv. Marius har ikke hatt noen å sammenligne seg med - i motsetning til begge søsknene.

Jeg unnskylder ikke Marius, men jeg er ikke overrasket over at noe gikk galt i oppdragelsen. Noe som kanskje har gitt seg utslag i en psykiatrisk diagnose.

Skrevet
5 minutter siden, MissLucy said:

Hvis du er uenig i at det har vært skrevet et eksepsjonelt stor antall artikler om Charles og Camilla, så viser det en faktaresistens som er nokså oppsiktsvekkende. Det tror jeg ikke egentlig du er, så da må jeg velge den mest positive tolkningen, som er at du er ønsker å kverulere.

Hva??

Jeg er da ikke uenig i at det er skrevet et stort antall artikler om den britiske kongefamilien!
(SÅ stor stein har jeg aldri levd under. Jf. hen du anklaget for å ha levd under en stein.)

Det jeg er uenig i er at innholdet kan anses som "sannhet".

Stort antall artikler? ENIG!
Innholdet = sannheten? UENIG!

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Litt komisk (og litt tragisk) at noen voksne folk tror de vet alt om kongelige ekteskap basert på det de leser - og ikke leser - i sladreblader.

Rykter og spekulasjoner om utenlandske kongelige blir tatt som bevis på både det ene og det andre, mens den norske pressens tilbakeholdenhet med å trykke nyanserte historier om den norske kongefamilien blir tatt som bevis på at her er alt bare solskinn.

Utrolig at folk ikke forstår at vi har blitt presentert for et glansbilde hele tiden.

• Liker 21
  • Nyttig 11
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (Akkurat nå):

Litt komisk (og litt tragisk) at noen voksne folk tror de vet alt om kongelige ekteskap basert på det de leser - og ikke leser - i sladreblader. biografier og seriøse publikasjoner som siterer fra biografiene.

Sånn. Fiksa det for deg.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
17 minutter siden, Mr.buksa said:

😂 Det var da voldsomt... Hahaha. Nå får jeg så prestasjonsangst at jeg ikke tørr å skrive noe som helst  🙈 

Er forresten hyggelig at noen faktisk orker å lese lengre avhandlinger.  Prøver å korte ned så mye jeg kan . Men har ikke helt det største talentet på det området.  

Ja, jeg vurderte litt fram og tilbake før jeg posta, med tanke på akkurat det du sier. 
Håper du tar det som et lite klapp på skuldra, og ikke som en forventning om noe!

• Liker 5
  • Hjerte 6
Gjest Lofilteret
Skrevet
Mr.buksa skrev (33 minutter siden):

Nei,nå vil ingen forstå han. Men det er noe rart med lille Norge som har den noe spesielle egenskapen med å putte lokk på ting rimelig fort. Og vi har en elite som ikke er i stand til  å få til en unnskyldning,uten å komme med "offerkortet" .  Får håpe at Norge våkner litt opp - og at det kan bli endringer på dette. 

Har du selv noen tanker om hvordan Marius skulle uttrykt seg for å komme med en real unnskyldning?

Skrevet
Malmfrid skrev (28 minutter siden):

Dronning Mary har betydd mye for det danske kongehus - hun er en fantastisk dame, profesjonell, arbeidssom, alltid elegant og representerer Danmark på en fremragende måte. 

Danskene er heldige som har henne og hun er nok en avgjørende årsak til at Margrete kunne abdisere såpass "tidlig".
Kanskje bekymringer for hva som kommer etter er det som holder kong Harald fra å trekke seg tilbake?

Er ikke dette avsporing?? 

• Liker 4
Skrevet
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Sånn. Fiksa det for deg.

Du forstår altså ikke forskjellen på spekulasjoner og fakta? Å gjengi andres spekulasjoner er faktisk ikke dokumentasjon. 
Charles og Camilla traff hverandre da han bare var 22 og hun 24. Dette var i 1970 (en helt annen tid). Tre år senere giftet hun seg med APB, mens Charles var ute på et marineoppdrag. Han var da 25 år.  Det er fakta. I følge venner så var Camilla svært forelsket i APB og Charles var knust over nyheten. 
Noen har ment at det at Camilla ikke var adelig og hadde en historie med flere kjærester gjorde henne uegnet, men det er altså bare det. En mening. Det er ikke snakk om at dronning Elisabeth satte ned foten for noe ekteskap, for så langt kom det aldri. Når du påstår at dette er dokumentert, så må du nesten vise til noe annet enn andres spekulasjoner og tanker.

Alle burde tenke seg om noen ganger før de gifter seg, og spesielt kongelige. 

• Liker 13
  • Nyttig 7
Gjest NordreSving
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (19 minutter siden):

Litt komisk (og litt tragisk) at noen voksne folk tror de vet alt om kongelige ekteskap basert på det de leser - og ikke leser - i sladreblader.

Rykter og spekulasjoner om utenlandske kongelige blir tatt som bevis på både det ene og det andre, mens den norske pressens tilbakeholdenhet med å trykke nyanserte historier om den norske kongefamilien blir tatt som bevis på at her er alt bare solskinn.

Utrolig at folk ikke forstår at vi har blitt presentert for et glansbilde hele tiden.

Hihihi. Jeg tror til og med jeg har sett «TheCrown» brukt som kilde. 

Gjest Bestemoren
Skrevet (endret)

«Nå går det hurtig mot neste helgs vakreste eventyr på den norske vestkysten. Men det kan bli dager fylt med stadig flere – og fryktelig pinlige – bilder av Marius på stadig nye – og dypt ulovlige – eventyr.»
https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/skandalebilder-av-marius-borg-hoiby-solgt-til-tysk-tabloid-vakkert-er-det-ikke/o/5-95-1980235

«Overfor nære venner han Marius flere ganger opplyst at han har diplomatpass og reiser med dette i utlandet, har Nettavisen fått opplyst fra personer i miljøet rundt kronprinsessens sønn.

Det til tross for at kronprinsesse Mette-Marit i mange år har ønsket at sønnen skal få leve et liv som privatperson, borte fra offentlighetens søkelys.»

https://www.nettavisen.no/nyheter/kilder-til-nettavisen-marius-sier-han-reiser-med-diplomatpass/s/5-95-1979521

Endret av Bestemoren
Skrevet
30 minutter siden, MissLucy said:

ja, vi skal være glade for at Sonja og Mette Marit ikke holder på som han gjorde! 

Sønnene sa om ham at "man tukter den man elsker", så de var aldri i tvil om hans kjærlighet.

Det kan vel ikke tolkes på en annen måte enn at han brukte fysisk avstraffelse i barneoppdragelsen.

Og den måten han satte dronningen i forlegenhet på, med å kreve å få tittel som konge, sutre over at kronprinsen var over ham i rang, og til slutt nekte å begraves ved siden av dronningen. Alt det der kom vel før demensen.

Øverste hylle.

Det aller meste av det du nevner på slutten med prins Henrik var etter demensen startet. Det med tittelen ble ven nevnt en del tidligere, men «sutringen» over det var nok etter. De gikk selvsagt ikke ut med diagnosen før det var så tydelig at det måtte offentliggjøres.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest pop up bruker
Skrevet
Hareena skrev (31 minutter siden):

Screenshot_20240825-160752.png

Jeg lurer på hvor mangel flere slike bilder som sirkulerer... Jeg syns det er veldig rart at han godtar å bli tatt bilde av, og poserer på denne måten. Han bør virkelig forstå at bilder som dette kan bli trøbbel senere, og han bør forstå at kommer disse bildene ut vil det kunne påvirke kongehuset negativt. 

Hvis han ikke forstår det har det sviktet noe enormt i "opplæringa" som kongehusets medlemmer og ansatt personell bør stå for, og har det ikke svikta bryr han seg rett og slett ikke. Jeg vet ikke hvilken av disse to alternativene som er verst. 

Skrevet (endret)
SagaP skrev (47 minutter siden):

Marius er medlem av kongefamilien. Han har både stått på slottsbalkongen, vært med på offisielle oppdrag og fått utgiftene sine refundert av hoffet.

Hans «dritt» er vel i noen grad også foreldrenes samt stefars? Man må jo sette grenser for barna. Nå nærmer M seg snart 30 år og er i aller høyeste grad voksen, men får fortsatt herje rundt på Skaugum. 

Hvis han har utgifter for dem. Så er det vel ganske normalt å få en refusjon.  Han er jo vokst opp i den familien.  Og får selvsagt tilgang på noen offisielle  festligheter på slottet. 

Han deltok ikke i 50år dagen til mor. Annet enn en kort tur. Noe han ble kritisert for. Hva vet vi feks om det kanskje var planlagt. Så det ikke skulle bli en skandale...

Er lett å kritisere.  Når man ikke vet hele bildet. 

Og j3g kan heller ikke  påstå at det jeg foreslo nå er riktig heller. 

Men jeg tenker at slottet gjør så godt de kan med de mulighetene de har. 

Om de tar gode valg. Vil det ikje altid se slik ut for oss. 

Er ikke bare bare når man blir gransket til minste detalj.  Og de som gransker ikke vet alt.

Nå er jo Marius blitt en hoff klovn. Vi sannsynligvis må leve med. Alle har en klovn i familien. Desverre. 

Han blir nå utsatt for et kraftig karakterdrap han neppe kommer ut av. Om han ikke snur totalt om. Forrige med samme rolle.  Var vel hans bestefar. Som solgte dattera si for litt i glasset. 

Syntes synd på MetteMarit jeg. Hun har klart seg tross alt ganske bra. Ut fra forutsetningene. 

Når det man klager på hos henne er at hun liker gjenbruk og vever tepper 

Da er du en ganske stor og sterk dame

Endret av Krokenguri
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Så var det dette med avsporing igjen da...

Dere som vil diskutere Europas kongehus kan jo gjøre det i en egen tråd. Det er ikke så vanskelig å lage en slik selv.

Jeg har lagt merke til i diverse kommentarfelt at det er mange eldre damer som fremdeles ser på Marius som en liten gutt og at han burde får fred siden han nok ikke var så slem som mediene vil ha det til. De skriver om hvor fælt han har det, mens ofrene nevner de ikke med et ord.

Jeg lurer på om det er disse som skriver til fengselsfugler og tror at de kan forandre dem?

Endret av Honey Dew
  • Liker 23
  • Nyttig 5
Gjest NordreSving
Skrevet (endret)
Lofilteret skrev (24 minutter siden):

Har du selv noen tanker om hvordan Marius skulle uttrykt seg for å komme med en real unnskyldning?

Vi har bevis på hva som skjedde da unnskyldningen kom. Da gav man seg ende over og roste for åpenhet i media. Det var vel da Snekkestad valgte å gå ut i offentligheten og fortelle. Det gir en pekepinn. Det samme  gir psykologen som skrev om ambivalens hos offeret. 

https://psykologisk.no/2024/08/for-min-del-er-dette-et-alvorlig-brudd-pa-tilliten-til-kronprinsfamilien/

Altså: 

- Han burde ha latt være å fremstille det som et engangstilfelle

- Han burde ikke brukt taletiden til å legge press på «kjæresten» og skape ambivalens. 

Og det hele faller sammen når han lover å samarbeide med politiet og han fortsatt ikke har latt seg avhøre.

Endret av NordreSving
Språk
Skrevet
pop up bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg lurer på hvor mangel flere slike bilder som sirkulerer... Jeg syns det er veldig rart at han godtar å bli tatt bilde av, og poserer på denne måten. Han bør virkelig forstå at bilder som dette kan bli trøbbel senere, og han bør forstå at kommer disse bildene ut vil det kunne påvirke kongehuset negativt. 

Hvis han ikke forstår det har det sviktet noe enormt i "opplæringa" som kongehusets medlemmer og ansatt personell bør stå for, og har det ikke svikta bryr han seg rett og slett ikke. Jeg vet ikke hvilken av disse to alternativene som er verst. 

Det der er jo ikke Marius.

Skrevet
Krokenguri skrev (7 minutter siden):

Hvis han har utgifter for dem. Så er det vel ganske normalt å få en refusjon.  Han er jo vokst opp i den familien.  Og får selvsagt tilgang på noen offisielle  festligheter på slottet. 

Han deltok ikke i 50år dagen til mor. Annet enn en kort tur. Noe han ble kritisert for. Hva vet vi feks om det kanskje var planlagt. Så det ikke skulle bli en skandale...

Er lett å kritisere.  Når man ikke vet hele bildet. 

Og j3g kan heller ikke  påstå at det jeg foreslo nå er riktig heller. 

Men jeg tenker at slottet gjør så godt de kan med de mulighetene de har. 

Om de tar gode valg. Vil det ikje altid se slik ut for oss. 

Er ikke bare bare når man blir gransket til minste detalj.  Og de som gransker ikke vet alt.

Nå er jo Marius blitt en hoff klovn. Vi sannsynligvis må leve med. Alle har en klovn i familien. Desverre. 

Han blir nå utsatt for et kraftig karakterdrap han neppe kommer ut av. Om han ikke snur totalt om. Forrige med samme rolle.  Var vel hans bestefar. Som solgte dattera si for litt i glasset. 

Syntes synd på MetteMarit jeg. Hun har klart seg tross alt ganske bra. Ut fra forutsetningene. 

Når det man klager på hos henne er at hun liker gjenbruk og vever tepper 

Da er du en ganske stor og sterk dame

Vold mot flere kvinner. 

Tyveri. 

Et liv med narkotika og mye festing. 

Farlig bruk av motorvogn. 

Og så videre. 

Er ting han som det virker å valgt å gjøre. Er ikke et karakterdrap at folk blir kjent med hva du faktisk gjør.

PS. Kongefamilien blir ikke gransket i hver detalje, men pressen beskytter dem. 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...