Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet

Taushet er gull, og det vet de. Det er en fin måte å dysse ned ting på, bare ikke si noe rett og slett. Selv fanden beskytter sine😉

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Isild skrev (27 minutter siden):

Det har blitt uvirkelig nå ja. Et medlem av kongefamilien som er voldelig rusmisbruker -  har brukt diplomatpass for å slippe unna lover og regler i andre land. 

Begynner å få en veldig ekkel følelse ift hva kronprinsparet og kongeparet egentlig har visst. 

Den påfallende tausheten fra kongehuset sier kanskje det meste. 

Ja - dette føles surrealistisk, men etter scooter-tyveriet bør man ha et åpent sinn, og innse at her burde man være åpen for alle muligheter; hadde utviklingen i saken vi ser idag vært handlingen i en bok, hadde man beskyldt forfatteren for å ha altfor mye fantasi.

Endret av - Brian
  • Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
23 minutter siden, Orly said:

Det håper jeg da virkelig ,  den dagen handler selvsagt om brudeparet

Ja, det blir nok en jubeldag for Durek og ML🤑🤑

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
- Brian skrev (5 minutter siden):

Ja - dette føles surrealistisk, men etter scooter-tyveriet bør man ha åpent sinn, og innse at her burde man være åpen for alle muligheter; hadde utviklingen i saken vi ser idag vært handlingen i en bok, hadde man beskyldt forfatteren for å ha altfor mye fantasi.

Det tror jeg også. Hadde dette vært en bok, så hadde den blitt avfeid som FOR fantasifull og "ellevill".

Og nå skal disse tause helvetesukene avsluttes med tidenes spetakkel i Geiranger. Sånn for å virkelig understreke at denne sommeren har familien til kongehuset virkelig klarte å drite ut monarkiet i Norge en gang for alle - og gjort det hele til en flau farse. 

Intervjuer med de kongelige ifm bryllupet kommer nok, og da vil vi nok få høre de svare for første gang på månedsvis. Stive smil og "Det er veldig hyggelig å feire bryllup". Det er som å se på dårlig skuespill. 

• Liker 24
  • Nyttig 2
Skrevet
anno19 skrev (29 minutter siden):

Taushet er gull, og det vet de. Det er en fin måte å dysse ned ting på, bare ikke si noe rett og slett. Selv fanden beskytter sine😉

Og taushet har de brukt mang en gang før. Med Martha og Durek f.eks...... De tier saken ihjel.

• Liker 13
Skrevet

Monarkiet må strammes inn. Dette går pokker ikke an å stå for finansieringen av. 

At Marius ender som en slags Justin Bieber, er jo ikke overraskende - han er jo kjendis, og vi vet hvordan samfunnet tar imot dem. Han trenger ikke stå i en eneste kø, trenger ikke ta utdanning, innpass i de kuleste miljøene i hele Europa, og mulig verden, tilgang på enorm luksus, damer står i kø (antar jeg)..

Det krever enorm selvdisiplin å ikke la seg friste av å leve jetsetlivet som blir servert foran nesa på ham. 

Er dette noe vi kan forsvare? Ikke pokker. Han ødelegger både sitt og andres liv, på statens regning. 

MÄRTHA - herregud.. altså, er du inne eller er du ute? Snakk om å skulle melke alle fordeler men samtidig ikke stå til ansvar som offentlig person. 

Jeg har sagt i over 20 år at monarkiet er et jævla gullbur, på mange måter er det synd på dem siden de faktisk ikke er fri på noen måte, selv om de har tilgang til all verdens luksus.  Men samtidig stilles det ikke nok krav til dem som ikke fyller en faktisk rolle. 

Jeg ønsker ikke å avskaffe monarkiet til fordel for å bli republikk, men her må det søren meg endringer til. Hvem tør ta i det? 

• Liker 20
  • Nyttig 9
Skrevet
Orly skrev (46 minutter siden):

Det håper jeg da virkelig ,  den dagen handler selvsagt om brudeparet

Det handler selvsagt om brudeparet, men det er vel ingen motsetninger mellom det og at MM setter på seg et skuespiller fjes.  Gjør hun det kvalifiserer hun for en Amanda. Jeg tipper hun har problemer med lungene den helgen, slik hun har hatt ved flere andre oppdrag. 

• Liker 16
Skrevet
Kønn skrev (14 minutter siden):

Det handler selvsagt om brudeparet, men det er vel ingen motsetninger mellom det og at MM setter på seg et skuespiller fjes.  Gjør hun det kvalifiserer hun for en Amanda. Jeg tipper hun har problemer med lungene den helgen, slik hun har hatt ved flere andre oppdrag. 

Ja, det er vel få som blir overrasket hvis hun melder avbud, noe som også er meget forståelig i så fall. Selv om man er kritisk så ser man jo at dette er en enorm tragedie for alle de involverte…

• Liker 7
Skrevet
klarinetta skrev (29 minutter siden):

Monarkiet må strammes inn. Dette går pokker ikke an å stå for finansieringen av. 

At Marius ender som en slags Justin Bieber, er jo ikke overraskende - han er jo kjendis, og vi vet hvordan samfunnet tar imot dem. Han trenger ikke stå i en eneste kø, trenger ikke ta utdanning, innpass i de kuleste miljøene i hele Europa, og mulig verden, tilgang på enorm luksus, damer står i kø (antar jeg)..

Det krever enorm selvdisiplin å ikke la seg friste av å leve jetsetlivet som blir servert foran nesa på ham. 

Er dette noe vi kan forsvare? Ikke pokker. Han ødelegger både sitt og andres liv, på statens regning. 

MÄRTHA - herregud.. altså, er du inne eller er du ute? Snakk om å skulle melke alle fordeler men samtidig ikke stå til ansvar som offentlig person. 

Jeg har sagt i over 20 år at monarkiet er et jævla gullbur, på mange måter er det synd på dem siden de faktisk ikke er fri på noen måte, selv om de har tilgang til all verdens luksus.  Men samtidig stilles det ikke nok krav til dem som ikke fyller en faktisk rolle. 

Jeg ønsker ikke å avskaffe monarkiet til fordel for å bli republikk, men her må det søren meg endringer til. Hvem tør ta i det? 

Du har gode poeng her. Unge gutter og jenter gjør plikttjeneste for å beskytte landet og desse menneskene. De må sette høyere utdanning, boligkjøp, inntekt på vent i opptil 2 år - da er det et direkte hån at en bortskjemt rusmisbruker herjer på fullstendig uten krav til noe, og skattepengene bare regner over han. 

• Liker 19
  • Nyttig 6
Skrevet
klarinetta skrev (31 minutter siden):

Regner med ingen. Har ikke noe tro på noe forandring dessverre. Håper jeg tar feil.

• Liker 5
Skrevet
anno19 skrev (1 minutt siden):

Du har gode poeng her. Unge gutter og jenter gjør plikttjeneste for å beskytte landet og desse menneskene. De må sette høyere utdanning, boligkjøp, inntekt på vent i opptil 2 år - da er det et direkte hån at en bortskjemt rusmisbruker herjer på fullstendig uten krav til noe, og skattepengene bare regner over han. 

Enig. Lurer på om MBH har avtjent verneplikt. Noen som vet?

• Liker 4
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (1 time siden):

At han har et diplomatisk pass er ikke så rart så lenge han jo er en del av kongefam og har vært med på reiser etc. Men det er jo hva han evt har brukt det til/hvordan han har utnyttet det som er det kritikkverdige her. 

Husholdning er vel det som det er ment for når det gjelder dem som i seg selv ikke skal ha diplomatisk beskyttelse.

Er vel ikke sånn at Utenriksministeren kan gi diplomatpass til en voksen slektning som han ønsker med på tur. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Kønn skrev (Akkurat nå):

Det at du ikke vet er svaret. Slikt er kongefamilien nøy å fortelle offentligheten om. 

Han fikk jobb i Milano hos en motedesigner rett etter videregående. Ja, på grunn av mamma. Så har han hatt noen korte andre arbeidsforhold, avbrutt "folkehøyskole" i USA. Sånn omtrent er CV. 

• Liker 25
  • Nyttig 2
Skrevet

Se og Hør skrev noe om at Borg Høiby har brukt sin status til å slippe unna politiet i utlandet, selv når han skal ha vært ruspåvirket. 
Veldig flaut for Norge. Regner med at UD har fått beskjed og deretter tatt kontakt med slottet.

Det rare er at tross mange episoder med kronprinsens stesønn, så virker det ikke som om noen på slottet har tatt affære. Et grep kunne jo vært å utstyre Høiby med to pass hvorav diplomatpasset kun er i bruk når han reiser med kongehuset eller de som har tittel.

Märtha og barna har også diplomatpass. Da får vel Durek også det etter bryllupet kanskje? 

• Liker 26
  • Nyttig 4
Skrevet
Malmfrid skrev (10 timer siden):

Ja, han har jo vist at han ikke er voksen nok til å kjøre bil - godt dokumentert av ham selv. 

Dette med diplomatpass er en skandale. Når medlemmer av kongefamilien viser så tydelig at de er hevet over det meste. MM som benyttet sitt diplomatpass for å reise på privattur til India, ML som trosset korona-restriksjoner og reiste til DV i USA og nå MBH som har misbrukt sitt for å slippe unna hendelser gjort i rus i utlandet. Hvem vet hva han har kommet unna med?

Det er dementert her i tråden at MM misbrukte diplomatpasset sitt, hun hadde visum etter en ferietur til India ikke lenge før. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Kønn skrev (12 minutter siden):

Tar ikke inn narkomane dit. Eller rettere sagt de slipper.

Endret av kaiturid
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Gjest Malmfrid
Skrevet
Ninaen skrev (5 minutter siden):

Det er dementert her i tråden at MM misbrukte diplomatpasset sitt, hun hadde visum etter en ferietur til India ikke lenge før. 

Vel, jeg har lest at hun brukte diplomatpass. 

Skrevet
Malmfrid skrev (Akkurat nå):

Vel, jeg har lest at hun brukte diplomatpass. 

Fordi det selvsagt har spredt seg som et fint rykte, fordi man må ha visum og hvordan kunne hun da reise på så kort varsel om hun ikke brukte diplomatpasset. Men så hadde hun altså visum etter en ferietur like før. Det ligger dokumentasjon bakover i tråden her. 🙂

• Liker 7
  • Nyttig 2
Gjest Malmfrid
Skrevet

Når jeg dobbeltsjekker så ser jeg at SKUP (Stiftelsen for en kritisk og undersøkende presse) akriver at hun gikk foran i visum-køen i kraft av å være kronprinsesse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...