Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Malmfrid skrev (10 timer siden):

Ja, han har jo vist at han ikke er voksen nok til å kjøre bil - godt dokumentert av ham selv. 

Dette med diplomatpass er en skandale. Når medlemmer av kongefamilien viser så tydelig at de er hevet over det meste. MM som benyttet sitt diplomatpass for å reise på privattur til India, ML som trosset korona-restriksjoner og reiste til DV i USA og nå MBH som har misbrukt sitt for å slippe unna hendelser gjort i rus i utlandet. Hvem vet hva han har kommet unna med?

Det er dementert her i tråden at MM misbrukte diplomatpasset sitt, hun hadde visum etter en ferietur til India ikke lenge før. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Kønn skrev (12 minutter siden):

Enig. Lurer på om MBH har avtjent verneplikt. Noen som vet?

Tar ikke inn narkomane dit. Eller rettere sagt de slipper.

Endret av kaiturid
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Gjest Malmfrid
Skrevet
Ninaen skrev (5 minutter siden):

Det er dementert her i tråden at MM misbrukte diplomatpasset sitt, hun hadde visum etter en ferietur til India ikke lenge før. 

Vel, jeg har lest at hun brukte diplomatpass. 

Skrevet
Malmfrid skrev (Akkurat nå):

Vel, jeg har lest at hun brukte diplomatpass. 

Fordi det selvsagt har spredt seg som et fint rykte, fordi man må ha visum og hvordan kunne hun da reise på så kort varsel om hun ikke brukte diplomatpasset. Men så hadde hun altså visum etter en ferietur like før. Det ligger dokumentasjon bakover i tråden her. 🙂

Gjest Malmfrid
Skrevet

Når jeg dobbeltsjekker så ser jeg at SKUP (Stiftelsen for en kritisk og undersøkende presse) akriver at hun gikk foran i visum-køen i kraft av å være kronprinsesse. 

Skrevet
Ninaen skrev (13 minutter siden):

Diplomatpass = automatisk visum. Mette Marit har ikke noe annet pass, og trenger derfor ikke søke om visum

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
Malmfrid skrev (2 minutter siden):

Når jeg dobbeltsjekker så ser jeg at SKUP (Stiftelsen for en kritisk og undersøkende presse) akriver at hun gikk foran i visum-køen i kraft av å være kronprinsesse. 

Og det er selvsagt ugreit. Men likevel viktig å skille på det og på misbruk av diplomatpasset 🙂

Skrevet
kaiturid skrev (10 minutter siden):

Tar ikke inn narkomane dit. Eller rettere sagt de slipper.

Sant. Det burde jeg ha visst 🙈

• Liker 3
Skrevet
SagaP skrev (3 minutter siden):

Du har helt rett. VG skrev om det.
Det homofile paret fikk ikke visum i tide, og dermed reiste kronprinsessen - som har diplomatpass - i forveien for å ta seg av barna

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Q1nx4/mette-marit-om-surrogati-turen-kronprinsen-enig-i-at-jeg-burde-reise

Det står «som har diplomatpass», ikke «brukte diplomatpasset». VG har vel lagt sammen 1+1 og trodd de fikk 2, men i realiteten 3. Se også @Malmfrid sin kommentar over om visum. 

Skrevet
Jobbermedbarn skrev (1 time siden):

At han har et diplomatisk pass er ikke så rart så lenge han jo er en del av kongefam og har vært med på reiser etc. Men det er jo hva han evt har brukt det til/hvordan han har utnyttet det som er det kritikkverdige her. 

Mora har ettertrykkelig sagt at han er en privatperson. Hvordan kan en privatperson ha tilgang til et sånt pass etter myndighetsalder?

Jeg spør ikke deg personlig, jeg bare undres hvordan det er mulig.  Det hele er så ufattelig. 

Så vil jeg si meg enig med at kongedømmet ender med Kong Harald.

• Liker 33
  • Nyttig 7
Gjest Malmfrid
Skrevet
Ninaen skrev (3 minutter siden):

Og det er selvsagt ugreit. Men likevel viktig å skille på det og på misbruk av diplomatpasset 🙂

Det er uansett misbruk - men denne gangen var det misbruk av sin kongelige tittel ... like galt, spør du meg.

Skrevet
1 hour ago, Morgan Le Fay said:

Kanskje det snart kan gå opp for noen flere at vi ikke vet NOE som helst om denne kongefamilien.
Bare fordi vi ser dem (riktignok svært sjelden) smile til gamle og klappe barn på hodet og høre på diverse fremføringer, så tror veldig mange at de er OPPRIKTIG interessert i alt dette, ja at de faktisk BRENNER for alle disse sakene de liksom er så opptatt av. Og så blir vi foret med bilder av dem som holder på med «sunne» hobbier, i turantrekk og på fotballbanen. Noen tror til og med at MM er opptatt av gjenbruk og bærekraft…

Når sannheten kanskje er at de bruker masse tid på private ferier, på luksusyachter med kjendiser og milliardærer, kjøper vesker og klær for millioner, og lever i sin egen boble helt uten å forstå hvordan vi andre lever. Men dette passer jo ikke med bildet nordmenn har om den sunne, nøkterne kongefamilien som tar trikken og går på ski.

For alt vi vet kan de være en gjeng med drittsekker som bruker dop selv (dette er ikke ment som en påstand, bare en illustrasjon på hvor lite vi vet).

De er jo betalt for å være diplomater, representere og være forbilder. Profesjonelle fasader. Hvordan de "er" bak fasaden bør kanskje forbli privat. Kronprinsessen vet i hvertfall godt hvordan vi andre lever.

Nå er det sprekk i fasaden, og gode råd er bokstavelig talt dyre.
Nåværene kongepar har vært dyktige, og har sikkert en bra stab rundt seg.

Med kronprinsparet er det mer mjæ gjennom flere år med enkelte underlige avgjørelser. Om de har en dårligers stab, dårligere rådgivere eller en eller flere ikke tar til seg råd vites ikke.

Avgjørende for fremtiden deres at denne saken blir håndtert klokt. Ingen tror at det er lett.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det er primitivt og gammeldags å legge skylden på familien for hva enkeltpersoner gjør. Merkelig at man ikke har kommet lengre.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Gabriel skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er primitivt og gammeldags å legge skylden på familien for hva enkeltpersoner gjør. Merkelig at man ikke har kommet lengre.

Marius skulle jo aldri ha vært en kjent person. Men at han er det, kan vi jo takke kronprins Haakon for.

• Liker 9
Skrevet
Really skrev (1 time siden):

Og i bryllupet til Martha kommer MM til å smile bredt og late som ingenting. 

Hva skal hun ellers gjøre?  

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Om MM brukte diplomatpass for å reise til India for å passe surrogat tvillingene eller ei har vel egentlig liten betydning, eller? Det er et faktum at hun reiste ned og gikk foran i visumkø i kraft av å være kronprinsesse. Samtidig påpeker hun at reisen var i privat regi. Slik oppfatter jeg det. Det kan virke som de sjonglerer dette med privat og offentlig etter forgodtbefinnende. Dessuten er surrogati ulovlig i Norge. Hun ville heller ikke svare på hvordan hun ser på dette med surrogati. Hun misbrukte altså sin stilling. 

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Gjest Malmfrid
Skrevet
tirben skrev (Akkurat nå):

Hva skal hun ellers gjøre?  

Hva med å si noe offentlig ?
Å stå og smile og vinke som om ingenting har skjedd er jo bare helt latterlig. 

Skrevet (endret)
Ninaen skrev (17 minutter siden):

Det står «som har diplomatpass», ikke «brukte diplomatpasset». VG har vel lagt sammen 1+1 og trodd de fikk 2, men i realiteten 3. Se også @Malmfrid sin kommentar over om visum. 

Jeg tror ikke Mette Marit har flere enn ett pass. Diplomatpass gjør at man slipper visum og høster svært mange andre fordeler. Et annet pass med færre tilganger hvor man måtte søke om f.eks visum ville bare vært unyttig og overflødig. 

Se her. klarere blir det ikke:

Hun dro for å hjelpe et homofilt vennepar som hadde skaffet seg barn via surrogatmor. Mette-Marits venner fikk ikke visum i tide til å ta hånd om tvillingene. Men siden kronprinsessen har diplomatpass, kunne hun reise på kort varsel for å ta seg av barna.

https://www.nrk.no/norge/_-kronprinsparet-driver-politikk-1.11699363

SKUP skriver at Mette Marit som kronprinsesse slapp hun foran i visumkøen.

Klønete formulert. som kronprinsesse slapp hun foran i visumkøen fordi hun har diplomatpass. Hun har selvsagt ikke et vanlig pass med visumstempel etter søknad, i tillegg 🙂 

Endret av SagaP
  • Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Ser flere her skriver at noen medlemmer av kongefamilien misbruker diplomatpass, så derfor lurer jeg:  Er det sånn at de som diplomatpass har flere pass? Er det lov? Har man liksom et pass til fritidsreiser og et pass når man representerer,  eller er  diplomatpasset det passet man har?  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...