Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråd som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lykkeliten* skrev (På 10.9.2026 den 23.14):

Hva du reagerer på tar ikke jeg ansvar for. Ofrene kan velge å ikke oppsøke ting de vet at han deltar på, noe jeg regner med at de gjorde. Jeg unnskylder på ingen måte hans handlinger, men jeg klarer å ha to tanker i hodet samtidig og ser at det må ha vært en stor påkjenning når han vet at hele verdens øyne er rettet mot han. Derfor syns JEG det var fint av han å vise den siste ære. Jeg vet at for noen så er situasjonen i kongehuset nærmest en besettelse hvor det letes med lykt og lupe etter neste ting de/dere med stort behag kan kritisere, heldigvis er det ikke så mange av dere ute i den virkelige verden. 

Jeg tror han elsker den oppmerksomheten 

• Liker 6
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
tonebelinda skrev (5 timer siden):

Jeg tror han elsker den oppmerksomheten 

Hvordan underbygger du denne påstanden?

Om vi legger til grunn det som kom frem under rettssaken er det tvert om. For eksempel det at han en periode ikke stilte til avhør hos politiet. Årsaken var de store oppslagene i pressen. Når de da fant måter og frakte han til og fra avhør uten at det ble toppsak i alle nettavisene stilte han til avhør uten problemer.

En annen episode som ble omtalt i retten er Se&Hør som beleiret fortauene rundt hans venninnes leilighet. Noe som ble kokt sammen til at han hadde fått ny samboer. I følge MBH satte hverken han eller hans venninne pris på denne "oppmerksomheten".

Om vi også legger i potten, nok en opplysning fra rettsaken, at mange av konfliktene med NH oppstod på grunn av ulikt syn på "oppmerksomheten" fra pressen er det nærliggende å anta at din påstand er feil. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Hebbe-lille skrev (På 11.9.2026 den 15.23):

Det hadde vært meget overraskande hvis sønnen til dronningen får høyere straff. 

Ja, dessverre kommer han nok til å slippe unna med enda mer nå enn tidligere, likhet for loven gjelder jo selvfølgelig ikke lille guttebassen med det åpne blikket.

Prinsesse Ragnhild hadde rett, MM og MBH har ødelagt kongehuset. Det er helt sykt at vi skal akseptere en dronning som var nær venn av overgrepsdømte Epstein og som har enablet og beskyttet en voldelig serieovergriper. Det norske folket framstår som naive idioter. 

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Skrevet
JessicaL skrev (3 timer siden):

Ja, dessverre kommer han nok til å slippe unna med enda mer nå enn tidligere, likhet for loven gjelder jo selvfølgelig ikke lille guttebassen med det åpne blikket.

Prinsesse Ragnhild hadde rett, MM og MBH har ødelagt kongehuset. Det er helt sykt at vi skal akseptere en dronning som var nær venn av overgrepsdømte Epstein og som har enablet og beskyttet en voldelig serieovergriper. Det norske folket framstår som naive idioter. 

Fremstår sånn som folk flest er ja…

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Miominoen skrev (5 timer siden):

Hvordan underbygger du denne påstanden?

Om vi legger til grunn det som kom frem under rettssaken er det tvert om. For eksempel det at han en periode ikke stilte til avhør hos politiet. Årsaken var de store oppslagene i pressen. Når de da fant måter og frakte han til og fra avhør uten at det ble toppsak i alle nettavisene stilte han til avhør uten problemer.

En annen episode som ble omtalt i retten er Se&Hør som beleiret fortauene rundt hans venninnes leilighet. Noe som ble kokt sammen til at han hadde fått ny samboer. I følge MBH satte hverken han eller hans venninne pris på denne "oppmerksomheten".

Om vi også legger i potten, nok en opplysning fra rettsaken, at mange av konfliktene med NH oppstod på grunn av ulikt syn på "oppmerksomheten" fra pressen er det nærliggende å anta at din påstand er feil. 

MBH ønsker kanskje å beholde narrativet og styre oppmerksomheten selv, dirigere hva han vil gjøre, hvordan han vil gjøre det og når tid det passer for han å få gjort det? Enn at andre (les her pressen) formidler og stiller kritiske spørsmål med hva han gjør, hvordan og hvorfor han gjør det osv.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
JessicaL skrev (4 timer siden):

Ja, det tenker jeg og. Mor og stefar har steget på rangsstigen og da han selvsagt han også det. Uformell makt.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
JessicaL skrev (5 timer siden):

Enda mer? Mener du han slapp unna med 40 tiltalepunkter og dømt for 36 av dem? 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
CeXNS skrev (1 time siden):

Her er en oversikt over tiltalepunkter og hvilke han har erkjent straffeskyld for.

https://www.vg.no/nyheter/i/k0V5oA/marius-borg-hoeibys-ankesak-skal-gaa-fra-9-februar-til-5-mars-neste-aar

Takk for påminnelsen, det er så vanvittig at man ikke skulle tro det var mulig at de handlingene er utført av sønn av norges dronning. 
Må si at jeg synes synd på dronning Sonja - som i februar skal gå gjennom denne skandalen nok en gang. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Gulline skrev (2 timer siden):

Ja, så hvis det skulle vært noen i inn- og utland som hadde begynt å glemme sakens alvorlige innhold så får man da en oppfriskning og ny "flott" reklame for det norske kongehuset. 

Går det ikke an å ta imot en enkel faktaopplysning uten å gjenta det gamle oppgulpet??!!!

• Nyttig 5
Skrevet

Tror dere MBH skal klare å slutte med det hvite pulveret? Det er jo sannelig en utfordring å slutte med kokain i nordens kokainhovedstad, Oslo. Kanskje hans mor, som var tidligere misbruker, har noen gode tips. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg spør fordi jeg ikke aner;

Er det slik at han bare står som mistenkt frem til han godtar dommen?

Skrevet
CMHuser skrev (16 minutter siden):

Per nå er ikke dommen i de to voldtektssakene og vold i nære relasjoner rettskraftige. Han er ikke mistenkt, han er tiltalt. Han har ikke akseptert disse 3 dommene, derfor blir det nå ankesak på de 3 forholdene. 

• Liker 3
Skrevet
CMHuser skrev (18 minutter siden):

Nei, han er tiltalt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...