Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor fikk se og hør dette bildet fra? Skulle visstnok være tatt i forrige uke og sirkulere rundt i kriminelle miljøer. Har de fått det av en av sine trofaste kilder da? Greit å fortsette å være skeptisk til alt de skriver fra ukjente trofaste skilder og. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (3 timer siden):

Oj, det er ille at de har så lav kritisk sans før de dikter opp en tendensiøs tekst som passer til.

Det var ganske avslørende.

Ja, her ble Se&Hør virkelig tatt med buksene nede.

Ikke overraskende at den kritiske sansen er tilnærmet fraværende akkurat. Jeg har den omtalte "julelunsjen" til IA og MBH i friskt minne. Den med "eksklusive" bilder. Bilder som viste et tomt restaurant lokale og IA med en venninne.

Endret av Miominoen
Rettet skrivefeil
  • Liker 6
Skrevet
Hebbe-lille skrev (2 timer siden):

Selv et barn kunne se at det var AI generert bilde, det står mye verre til hos NRK som utelater viktige deler av direkte sitat fra MM sin munn. De er statskanalen og finansiert gjennom skatten vår, skal man kunne stole på noe som helst av det de formidler om MM etter denne fadesen? 

For noe tull. Det har da virkelig ingenting med dette å gjøre. 

Her har Se&hør blitt avslørt i å ha null kvalitetskontroll, null kildekritikk, null bevissthet om at AI i det hele tatt finnes. 

• Liker 5
Skrevet
Miominoen skrev (4 minutter siden):

Ikke overraskende at den kritiske sansen er tilnærmet fraværende akkurat. Jeg har den omtalte "julelunsjen" til IA og MBH i friskt minne. Den med "eksklusive" bilder. Bilder som viste et tomt restaurant lokale og IA med en venninne.

Luksus lunsj med pizza og øl. Luksus. Med kanskje 1 vitne som ikke klarte å ta bilder. Sikkert samme kilde denne gang. 

• Liker 2
Skrevet

Så utrolig pinlig av Se og Hør. For det første ser man jo med det blotte øyet at dette er et falskt bilde, for det andre er det uansett greit å bruke litt kritisk sans i denne saken da, og undersøke litt nærmere. Flaut🙈

• Liker 4
Skrevet (endret)
Kvittre skrev (43 minutter siden):

Er så imponert over svømmebassenget . Lurer på hvordan det ser ut hjemme hos journalistene deres, men tanke på hva de kaller luksus .

haha ja, det kan du si. Jeg så et sånt til salgs på en bensinstasjon i går. Kosta det så mye som 300 kroner?

Endret av MissLucy
  • Liker 3
Skrevet (endret)
Miominoen skrev (9 minutter siden):

Ja, det var det første som slo meg også. Hadde de ikke en lignende "godt dokumentert" sak om et møte med frognerkvinnen på en bar? Illustrert med et to år gammelt bilde av dem i en bil?

Endret av MissLucy
  • Liker 4
Skrevet
MissLucy skrev (47 minutter siden):

Ja, det var det første som slo meg også. Hadde de ikke en lignende "godt dokumentert" sak om et møte med frognerkvinnen på en bar? Illustrert med et to år gammelt bilde av dem i en bil?

Nja, de hadde ihvertfal en fra bar hvor de hadde hentet bilde i fra Frogner kvinnens far sin insta konto.  Det var et bord med glass og sladda fjes for Marius skulle ha vært på bar med Frogner kvinnen og hennes familie. Det var ikke han eller hans glass på bildene, men sikre kilder hadde observert han på samme bar samtidig som dem.. 

se & hør har gjort så mye rart, og laget så mange rare overskrifter. Nå synes jeg Marius har bidratt så mye at jeg innimellom har lurt på om han står på lønningslisten deres, og det burde jo være nok. 
men nei, bilder som ikke henger sammen med teksten, bilder tatt fra en privat manns innstakonto og nå AI redigert bilde av Marius med en arm og 6 fingre I luksuriøst plasksvømmebasseng i fengsel 🤦‍♀️ 

Nå ble jeg for øvrig ennå mer nysgjerrig på det luksuriøse motstrømsbassenget i fellesområdene i luksusleiligheten på Frogner. Var sikkert en dusj med godt trykk . 

• Liker 1
Skrevet
Kvittre skrev (39 minutter siden):

Nja, de hadde ihvertfal en fra bar hvor de hadde hentet bilde i fra Frogner kvinnens far sin insta konto.  Det var et bord med glass og sladda fjes for Marius skulle ha vært på bar med Frogner kvinnen og hennes familie. Det var ikke han eller hans glass på bildene, men sikre kilder hadde observert han på samme bar samtidig som dem.. 

se & hør har gjort så mye rart, og laget så mange rare overskrifter. Nå synes jeg Marius har bidratt så mye at jeg innimellom har lurt på om han står på lønningslisten deres, og det burde jo være nok. 
men nei, bilder som ikke henger sammen med teksten, bilder tatt fra en privat manns innstakonto og nå AI redigert bilde av Marius med en arm og 6 fingre I luksuriøst plasksvømmebasseng i fengsel 🤦‍♀️ 

Nå ble jeg for øvrig ennå mer nysgjerrig på det luksuriøse motstrømsbassenget i fellesområdene i luksusleiligheten på Frogner. Var sikkert en dusj med godt trykk . 

Ja, eller kanskje det var det bassenget vi så på bildet?

• Liker 1
Skrevet
MissLucy skrev (2 timer siden):

For noe tull. Det har da virkelig ingenting med dette å gjøre. 

Her har Se&hør blitt avslørt i å ha null kvalitetskontroll, null kildekritikk, null bevissthet om at AI i det hele tatt finnes. 

Ja, de ble virkelig grovt avslørt. Men de hadde i det minste vett nok til å ta ned artikkelen etter 6-7 minutter. NRK? Denne mangelfulle siteringer brukes fortsatt som kildehenvisning og kveruleres på. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hørte om se&hør saken på radio i bilen og tenkte at dette må jo ha vært en overivrig sommervikar. Bassengfest i fengselet; det i seg selv er jo usannsynlig tenkte jeg. 

I artikkelen siterer de et brev til Kriminalomsorgsdirektoratet skrevet av lederen i Oslo Fengsel der han skisserer at de de siste dagene før fengselet stenger for riving nettopp har kjøpt basseng for å kose seg litt ekstra. 

Da er det kanskje mer forståelig at de gikk på dette (dersom brevet er ekte da, men det har de vel sjekket nå når de faktisk oppdaget fadesen med bildet)

• Liker 4
Skrevet
Aricia skrev (10 timer siden):

Symptomatisk!

Oppslag i Aftenposten også om den pinlige saken: https://www.aftenposten.no/norge/i/bOLx7g/se-og-hoer-publiserte-manipulert-bilde-av-marius-borg-hoeiby

Say no more!

Jeg så ved første øyekast at det ikke kunne være Marius på bildet, helt uten å telle fingre og tær. For den svære tatoveringen hans på brystet mangler. Så uendelig mange bilder Se og Hør har publisert av ham, så burde de jo kjenne tatoveringene!

• Liker 7
Skrevet
Hulderen skrev (8 timer siden):

Jeg så ved første øyekast at det ikke kunne være Marius på bildet, helt uten å telle fingre og tær. For den svære tatoveringen hans på brystet mangler. Så uendelig mange bilder Se og Hør har publisert av ham, så burde de jo kjenne tatoveringene!

Litt dumt å drive og rote til sånn med falske bilder og tekst bilder når det er så mye å ta fra det virkelige liv når det gjelder denne karen. 
Det gjør at vi tviler på reelle saker og bilder , og det er ikke bra….

• Liker 7
Skrevet
MissLucy skrev (20 timer siden):

Jo, jeg mener å huske det var noe greier der. Det var vel også litt noen "godt dokumenterte og eksklusive" bilder som skulle vise at han hadde blitt samboer med en ny kjæreste på Frogner. Under rettssaken kom det frem at denne nye kjæresten var en venninne som stilte opp for ham.

• Liker 1
Skrevet
Miominoen skrev (19 minutter siden):

Jo, jeg mener å huske det var noe greier der. Det var vel også litt noen "godt dokumenterte og eksklusive" bilder som skulle vise at han hadde blitt samboer med en ny kjæreste på Frogner. Under rettssaken kom det frem at denne nye kjæresten var en venninne som stilte opp for ham.

ja, stemmer. Det hadde jeg glemt! 

Jeg antar at nå som vi har fått grundig etablert at Se&Hør lyver, så betyr det at Se&Hør alltid lyver.

• Liker 1
Skrevet
Hekken skrev (4 timer siden):

Litt dumt å drive og rote til sånn med falske bilder og tekst bilder når det er så mye å ta fra det virkelige liv når det gjelder denne karen. 
Det gjør at vi tviler på reelle saker og bilder , og det er ikke bra….

Man lurer jo på hvorfor de driver på med noe som er så opplagt.

• Liker 1
Skrevet
MissLucy skrev (12 minutter siden):

ja, stemmer. Det hadde jeg glemt! 

Jeg antar at nå som vi har fått grundig etablert at Se&Hør lyver, så betyr det at Se&Hør alltid lyver.

Jupp. Når tilliten er brutt er det én gang for alle, og ugjenkallelig.

(ikke at den noen gang var der i utgangspunktet heller da men).

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sgirl skrev (4 minutter siden):

Mulig dette er kynisk tenkt, men klarer ikke fri meg fra tanken om at nært forestående domsavsigelse er relatert til sykdomsfokuset. Og ikke på den måten at Marius får en mildere dom, for det tror jeg ikke. Men sykdom hos nær pårørende kan øke sjanse for å sone med fotlenke  f eks. Men dette får framtiden vise. Har liten tillit til gjengen. 

Siden dette går på Marius også, så limer jeg inn dette i riktig tråd:

Blir han dømt for seksuallovbrudd, minsker sjansene for fotlenkesoning betraktelig.

"Domfelte som er dømt for seksuallovbrudd etter straffeloven kapittel 26 eller voldslovbrudd etter straffeloven § 274, § 275, § 277, § 279, § 281 til § 286 eller § 288 skal ikke innvilges straffegjennomføring med elektronisk kontroll"

Ung.no

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...