Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken vil denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker i minst mulig grad å unngå dette. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Guinevere skrev (12 timer siden):

Det var tidenes hvitvaskingskampanje av MM som ble satt i gang før bryllupet i 2001. Saklig skepsis ble dysset ned og Askepott fra Kristiansand, som hun ble kalt, ble kronprinsesse. Nå ser vi resultatet. 

Resultatet har vært der lenge, men det er først nå det har fått offentlighetens lys. Det er også offentliggjøringen som har bidratt til hans svake og bort i natta unnskyldning. Kjæresten min. Forøvrig følger de fortsatt hverandre på Instagram. Personlig ville jeg ha slettet alt om jeg hadde en voldelig x på mine plattformer. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
elskersommer skrev (30 minutter siden):

Alle foreldre må bry seg mer om sine barn.. alle foreldre bør sette sitt eget liv på vent til barna er store og klarer selv. Ved og følge opp barna fra dag 1 så tror jeg mye av bruken av dop hadde vært borte 

Ingen tviler vel på at han har vært fulgt opp.. å livet på vent ? Vel . Når hans mor traff Håkon var hun alenemor og jobbet som servitør . Håkon Magnus var nok neppe den verste stefaren Marius kunne fått . Hans påvirkning fra bio-far derimot , som har vært dømt for kokain etc, er en helt annen historie . 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
5 minutter siden, Kønn said:

Resultatet har vært der lenge, men det er først nå det har fått offentlighetens lys. Det er også offentliggjøringen som har bidratt til hans svake og bort i natta unnskyldning. Kjæresten min. Forøvrig følger de fortsatt hverandre på Instagram. Personlig ville jeg ha slettet alt om jeg hadde en voldelig x på mine plattformer. 

Mulig dagene er fylt med andre ting enn å grave seg ned i minner på SoMe akkurat nå. Kan være overlevelse står litt høyere på agendaen. Hun kan ha blokkert for meldinger osv. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Gjest MissHannigan
Skrevet
NiceOrNothing skrev (51 minutter siden):

Hva vi tenker og føler rundt dette er helt irrelevant . Når og hvor Marius er med , er noe jeg regner med de finner ut i fellesskap . Vi vet jo heller ikke om han velger å ikke delta , eller blir inkludert. Det er en avsporing . Dette er en tråd om partnervold , ikke tusen millioner spekulasjoner om hans «stakkarslighet» . 

Tråden heter Marius Borg Høiby ikke partnervold....

Skrevet (endret)

Anbefaler alle å lese Trygve Hegnars kommentar om MBH og kongehuset i Finansavisen i dag. Hegnat setter skapet på plass!

Endret av Reisejenta
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Reisejenta skrev (4 minutter siden):

Anbefaler alke å lese Trygve Hegnars kommentar om MBH og kongehuset i Finansavisen i dag. Hegnat setter skapet på plass!

Forfriskende å se noen som bare sier det som det er.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Reisejenta skrev (6 minutter siden):

Anbefaler alke å lese Trygve Hegnars kommentar om MBH og kongehuset i Finansavisen i dag. Hegnat setter skapet på plass!

Det er bak betalingsmur. Kan du skissere hovedpoengene hans? 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Purple Basil skrev (3 minutter siden):

Forfriskende å se noen som bare sier det som det er.

Helt enig!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest MissHannigan
Skrevet
Reisejenta skrev (6 minutter siden):

Får ikke lest, men den overskriften sier det meste 🙂

Skrevet
Reisejenta skrev (8 minutter siden):

Så forskjellig kan man se på det, jeg synes ikke den var bra . 

• Liker 2
Skrevet
NiceOrNothing skrev (16 minutter siden):

Syns det er veldig «urettferdig « at mor , som har hatt hovedomsorgen i alle år skal stå i denne shitstormen alene . Tviler på at Marius hadde fått det så mye bedre ved å vokse opp med sin party-pappa . Typisk at umodne ( les ubrukelige ) fedre går fri når «barna « havner i trøbbel . Miljø , arv og genetisk disposisjon for misbruk er undervurdert . Men ingen av delene frikjenner at han velger å bli en konemishandler (mot tre kjærester ) . 

Ja, enig. Mange folk snakker om han som at han skulle vært en 13 år gammel gutt, og moren fremdeles hadde ansvaret for hans helse. Dette er derimot en voksen mann, som videre har et ansvar for eget liv og helse. Har han barndomstraumer, er det altså hans ansvar å ta tak i dem på en god og adekvat måte, og ikke gjennom festing, rus og partnervold.

Dette er tross alt en særdeles privilegert mann som har hatt alle muligheter for en beste hjelpen for å bearbeide eventuelle traumer og vanskelige opplevelser fra barndommen. Han slipper å stå i helsekø eller bli avvist fra det offentlige og ikke ha råd til å betale for privat hjelp.

Men nå tviler jeg jo egentlig på at Marius har hatt en så ille barndom. Mulig at ikke alle rollemodellene har vært de mest positive for han, og at han, som de fleste andre, selvsagt også har hatt negative opplevelser. Men alt i alt har han hatt en svært privilegert barndom, med muligheter andre bare kan drømme om.  Så det at han valgte jet-set livet med festing, rus, vold og venner i kriminelle miljøer, får stå på hans regning. 

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Reisejenta skrev (9 minutter siden):

jeg tenker alltid før jeg leser en kommentar av Hegnar, at her er jeg sannsynligvis uenig, men idag kom jeg bare til overskriften.  Tror jeg stopper der. Hvis han må kalle folk for psyko for å få frem et poeng, så kan han heller holde kjeft.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

jeg tenker alltid før jeg leser en kommentar av Hegnar, at her er jeg sannsynligvis uenig, men idag kom jeg bare til overskriften.  Tror jeg stopper der. Hvis han må kalle folk for psyko for å få frem et poeng, så kan han heller holde kjeft.

Helt uenig. Forfriskende at noen bare sier rett ut hvordan det er som en annen over her skriver. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Enig, det blit bare usaklig 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Gjest MissHannigan
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Syns egentlig det er et ganske korrekt navn/beskrivelse på voksne menn som banker, kveler, psykisk og systematisk misshandler partnerene sine over år 🤷‍♀️

Skrevet
Reisejenta skrev (4 minutter siden):

Helt uenig. Forfriskende at noen bare sier rett ut hvordan det er som en annen over her skriver. 

Jeg synes ikke Hegnar er forfriskende. Jeg synes han er en forstokket og gretten gammel gubbe.

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
MissHannigan skrev (2 minutter siden):

Syns egentlig det er et ganske korrekt navn/beskrivelse på voksne menn som banker, kveler, psykisk og systematisk misshandler partnerene sine over år 🤷‍♀️

ikke som redaktørkommentar i en stor avis. Da har man et større ansvar for sakligheten i det offentlige ordskiftet, enn det vi andre har når vi diskuterer saken over over midddagsbordet med voksne familiemedlemmer.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Hegnar er ikke akkurat kjent for å være nyansert og fintfølende, og i mange tilfeller blir det fordummende, men i denne saken vil mange finne hans ord forfriskende fordi nettopp berøringsangst er en vesentlig del av problematikken. 

• Liker 12
  • Nyttig 6
Gjest Malmfrid
Skrevet
K_mb skrev (2 timer siden):

Men det er helt greit at de bagatelliserer og gi skyldfølelse til voldsutsatte kvinner i 2024? 

Godt skrevet 👍

Som du skriver så argumenterer også mange med hvorfor går man ikke hvis det er så ille (victimblaming) Vel, synes det beskrives svært bra i ditt innlegg. Manipulering, psykisk mishandling hvor ord blir brukt i den grad at offeret til slutt tror på alt negative hen får høre i tillegg til trusler, og når offeret i tillegg blir utsatt for fysisk vold så er maktbalansen så skeiv at å gå eller å si ifra blir fryktelig vanskelig. 

Mange partnervoldsofre blir også sakte men sikkert isolerte fra sine nærmeste. Man mister mer og mer seg selv, og går på tå hev for å tilfredsstille voldsutøveren både for å unngå ydmykende ord men også slag, spark og annen fysisk vold. 

Til slutt vil jeg legge til at jeg fikk en bismak i munnen av å lese Støre sin uttalelse, hvorpå han kun fokuserer på kongefamilien og belastningen dette er for de. Ikke en gang nevner han offeret, og som landets statsminister hadde jeg forventet at han utviste støtte til offeret. Belastningen er vel så stor for familiene på begge sider, men aller størst for offeret. 

Støre og kona er jo i vennekretsen til kronprinsparet så han er nok litt farget av det. 

Skrevet
MissLucy skrev (12 minutter siden):

Enig! -at jeg tenker jeg sannsynligvis er uenig. Hegnar mener jo noe om så-og-si ALT på sine eldre dager… er blitt en riktig «rikssynser». Jeg tar hans meninger med en klype salt 

• Liker 8
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...