Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Miominoen skrev (16 minutter siden):

Det er nok Nora som som snakker usant. Det er jo en etablert tråd sannhet at mannen fikk 70 000 fra sin mor hver måned. 

Dette forsvinner fort med et høyt forbruk av bla a kokain.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Miominoen skrev (18 minutter siden):

Det er nok Nora som som snakker usant. Det er jo en etablert tråd sannhet at mannen fikk 70 000 fra sin mor hver måned. 

Dop er dyrt. Han kan både være konstant blakk og fått 70 000 av foreldrene sine. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
Blini skrev (21 minutter siden):

Han har vel ca null naturlig dopaminproduksjon pga all kokainen. Ikke rart han griner mye.

Er det vanlig hos de som bruker mye kokain? Det visste jeg ikke

• Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (Akkurat nå):

Åja, stemmer! Ikke godt å vite hva sannheten er, har han ikke også sagt at han får penger fra NAV? 

Ja, det sa han til en på Lofotenfesten. Begge deler kan jo være sant. Penger fra NAV og lommepenger fra kronprinsparet. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
blvck skrev (Akkurat nå):

Dop er dyrt. Han kan både være konstant blakk og fått 70 000 av foreldrene sine. 

Ja. Han sa på ett punkt i forklaringen at han brukte opp mot 2 (!!!) gram daglig! 🙄

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Miss Anthropy skrev (2 minutter siden):

Ja. Han sa på ett punkt i forklaringen at han brukte opp mot 2 (!!!) gram daglig! 🙄

Hvor mye koster det for kokain? 

CeXNS skrev (4 minutter siden):

Ja, det sa han til en på Lofotenfesten. Begge deler kan jo være sant. Penger fra NAV og lommepenger fra kronprinsparet. 

Selvsagt. Men (og jeg vet dette har blitt diskutert før, men tror ikke jeg fikk med meg konklusjonen), vil ikke NAV-penger kunne vises på skatten? 

• Nyttig 1
Skrevet
Zenhouse skrev (3 timer siden):

Klemp fremsto som en bitter og vonbroten eks. Som regel klarer man å se noen positive sider ved ens eks, selv om man føler det negative overstyrer. Men her var det ikke mye å hente gitt. 
Spesielt. 

Det kan man si og har tenkt det selv, samtidig kan det jo være det er sant. Og han ble ikke spurt positive spørsmål heller. Han må jo forklare seg om sitt inntrykk og sitt forhold, ikke lyve. Det endrer allikevel ikke saken.

• Liker 3
Skrevet
Miss Anthropy skrev (5 minutter siden):

Hvis det koster 2000 kroner for 2 gram kokain (jeg bare googla det, og er ikke kjent med den reelle verdien da det ikke er noe jeg bruker), så blir jo det 60 000 i måneden. Også er det alkhol, annet dop, fest og andre ting som koster en del. Det blir jo en del penger av det 🤷‍♀️

• Liker 12
  • Nyttig 9
Skrevet
blvck skrev (1 minutt siden):

Hvis det koster 2000 kroner for 2 gram kokain (jeg bare googla det, og er ikke kjent med den reelle verdien da det ikke er noe jeg bruker), så blir jo det 60 000 i måneden. Også er det alkhol, annet dop, fest og andre ting som koster en del. Det blir jo en del penger av det 🤷‍♀️

Så skal man jo leve også - mat, klær osv...

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (5 minutter siden):

Hvor mye koster det for kokain? 

Selvsagt. Men (og jeg vet dette har blitt diskutert før, men tror ikke jeg fikk med meg konklusjonen), vil ikke NAV-penger kunne vises på skatten? 

Ja, NAV-penger vil være synlig, det har du rett i. Ukelønna fra kronprinsparet derimot vil ikke😏

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
JustAsking skrev (30 minutter siden):

Bare at det er et faktum, det var ikke noe utover at man som fornærmet antagelig føler seg minst like plukket fra hverandre som tiltalte. 

Ja, det er jeg enig i.

Bra at Snekkestad slipper det.

• Liker 1
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

Ja, det er jeg enig i.

Bra at Snekkestad slipper det.

Enig. 

Skrevet

Er folk flest klar over hvor mye det koster jentene og vitnene til aktoratet å stå i denne rettssaken? Tiltalte er fra Norges mest privilegerte familie  med uante ressurser i form av makt og penger. Flere gir utrykk for at de var redde for konsekvensene av deres involvering, ikke bare fra Marius men også fra hans omgangskrets og andre nære. Det står virkelig respekt av at så mange har vært modige nok til å gjennomføre både vitnemål og anke henleggelsen fra politet før rettssaken.  

• Liker 27
  • Hjerte 3
  • Nyttig 17
Skrevet
Hebbe-lille skrev (12 minutter siden):

Er folk flest klar over hvor mye det koster jentene og vitnene til aktoratet å stå i denne rettssaken? Tiltalte er fra Norges mest privilegerte familie  med uante ressurser i form av makt og penger. Flere gir utrykk for at de var redde for konsekvensene av deres involvering, ikke bare fra Marius men også fra hans omgangskrets og andre nære. Det står virkelig respekt av at så mange har vært modige nok til å gjennomføre både vitnemål og anke henleggelsen fra politet før rettssaken.  

Ja, de er utrolig tøffe ... de står overfor litt av en makt. 

https://www.dagbladet.no/meninger/makta-til-marius/84282189

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Miominoen skrev (1 time siden):

blvck skrev (55 minutter siden):

Hvis man følger Jarle Aabø sitt resonemang så er 20 000 en hel haug med kokaindoser: 

Sitat

Da Petter Northug i 2020 ble tatt med 10 gram kokain beregnet VG det til å utgjøre 125 brukerdoser. 20.000 kroner betyr 20 gram kokain som igjen innebærer å kunne sniffe inn 250 doser med kokain.

Ifølge opplysninger sitert i VG og andre medier, ble store deler av disse pengene brukt på narkotika. Enkelte oppslag har vist til spekulasjoner om et svært høyt forbruk, inkludert påstander om kjøp av over 250 kokaindoser i måneden (som delt på 30 dager pr mnd blir litt over 8n doser pr dag) 

Da er det nok mer enn "partydop" du driver med.. Og kanskje ikke så rart man er konstant blakk? Selv med 70 000 og den livsstilen han har ført utad tror jeg hun snakker sant når hun sier han var konstant blakk.. Ut fra det som har kommet frem til nå i etterforskning, tiltale, vitner, meldinger osv i retten tror jeg mer på Nora enn på Marius.. Selv om jeg nok tror Marius hverken ser seg selv som voldelig, truende, ustabil eller tung rusmisbruker som trenger hjelp.. I hans øyne er det nok alltid en utenforliggende grunn til at.. alltid.. 

• Liker 11
Skrevet
blvck skrev (1 time siden):

Han har garantert ikke brukt så mye hver måned, og side han handler stort og er ganske nærme dealerene sine betaler han sannsynligvis mindre per gram.

MEN en type som han blir fort kilden til andre 'venner' også, så han har helt sikkert sponset snylterene i tillegg.

Hørte forsåvidt om lommepengene hans for et par år siden, fra noen som hadde festet med han. Han skrøt over pengene da også, men da var tallet enda høyere. Så annser 70.000 i lommepenger som veldig sannsynlig.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Kom over en recap av livsførselen hans etter 4. august, og det er jammen lett å glemme alt som har skjedd. Man kan jo få litt «sympati» med ham der han sitter og gråter over barndom og vitner og fornærmede forteller at han er en ålreit fyr. Og så påminnes man om luksusturer, festing, fingervising og null tanke om å ta ansvar for å endre livsførsel eller det å være tiltalt. Og nye kriminelle tiltalepunkter etter brev der han sier unnskyld og skal jobbe med seg selv. Det er helt hinsides og noe må jo re fullstendig galt. 

• Liker 29
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 18
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...