Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00


Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Andrea59 skrev (1 minutt siden):

Bananskall-fyren 😅 - jeg humrer fortsatt høyt hver gang jeg tenker på det utsagnet - og ikke minst korrigeringen fra forsvarer (som antageligvis sukket tungt over materialet hun har å jobbe med)!

Han typen der er en bajas og  har garantert sagt det der for moro skyld....🤣🍌🍌🍌

  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Miss Anthropy skrev (22 minutter siden):

Han typen der er en bajas og  har garantert sagt det der for moro skyld....🤣🍌🍌🍌

Klovn er vel heller en riktigere beskrivelse av follomannen🤣🙄🤯 

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Miominoen skrev (1 time siden):

Utrolig hvor mye informasjon man kan hente ut av en artikkel i en nettavis.

"Det er posten for knivtrusler mot henne og kroppskrenkelse han ikke har erkjent, og det har påtalemyndigheten lagt bort, sier Sekulic til VG."

https://www.vg.no/nyheter/i/wrAJyL/aftenposten-hoeiby-tiltalt-for-hensynsloes-adferd

SVK skrev (1 time siden):

Beklager, jeg glemte loven som sier at man kun kan tiltales for det man erkjenner å ha gjort. 

så greien er altså at om du truer noen med kniv og er "rabiat" i oppførselen men tilstår å ha vært "litt hardhendt" så slipper du unna med en mildere tiltale når saken skal i retten? Fiffig spilt av unge Høyby og advokatene rett og slett, tilstå en mindre greie og få frikort på de store greiene, som med drugsa - tilstå å ha fraktet noe lite greier så ser de ikke på det store bildet? 

 

totti_1 skrev (56 minutter siden):

https://www.tv2.no/nyheter/hauklands-eks-forlovede-det-var-fullstendig-krig/18621777/

 

Nora er skrikete, kranglete, krigersk osv. ifølge eksen hennes. Dette var slemt sagt av han i en så sårbar tid!

det er vel en grunn til at han er en eks - han har ikke hennes beste i tankene det lyser liksom veldig klart gjennom.. Søsteren til Nora var vel inne på hans bidrag i det forholdet i sitt vitnemål 😝 så at han kommer med dette er vel som forventet.. 
https://sol.no/nyheter/hun-var-redd-for-meningen-min/84313826

Sitat

Hun har hatt en relasjon til Johannes Klemp. Kan du fortelle litt om det? spør Reisvang. 

- De vant jo Love Island sammen. Det var et litt merkelig forhold. Jeg opplevde at hun ikke slappet av og var helt seg selv. Relasjonen var tyngende på en annen måte. 

- Han var en som ikke drakk alkohol, trente og var opptatt av mat. Han studerte til å bli advokat og mente Nora også måtte studere. Hun ble kanskje sett ned på og følte seg presset til å starte på et studie hun ikke var interessert i.

- Hvordan er relasjonen mellom dem i dag? spør Reisvang.

- Ikke noe bra. Bruddet var kaotisk. Hun følte seg overkjørt. De har ikke noen god relasjon i dag.

Høibys forsvarsadvokat Ellen Holager Andenæs spør når Nora begynte å bli sosial igjen.

- Det er vanskelig å tidfeste, men det var tydelig bra for henne. Men hun slet likevel med det som hadde vært.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Aftenposten kl 11.15 i dag: 

«Aftenposten kan nå omtale detaljene fra den nye tiltalen mot Høiby. Han erkjenner straffskyld etter tiltalen.

I tiltalen står det at natt til 1. februar rundt klokken 04.30 kalte Høiby Frogner-kvinnen for «utro hore» og ropte «få se telefonen din» eller noe lignende. Deretter knakk han telefonen sin foran kvinnen og tok tak i henne og døren da hun ville forlate leiligheten, slik at hun slo hodet i døren. Han holdt en kniv i hånden mens dette skjedde. 

Da Frogner-kvinnen forsøkte å forlate leiligheten igjen, holdt han henne tilbake og truet henne med å ikke ringe politiet.»

  • Liker 9
  • Hjerte 5
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Zenhouse skrev (2 minutter siden):

Aftenposten kl 11.15 i dag: 

«Aftenposten kan nå omtale detaljene fra den nye tiltalen mot Høiby. Han erkjenner straffskyld etter tiltalen.

I tiltalen står det at natt til 1. februar rundt klokken 04.30 kalte Høiby Frogner-kvinnen for «utro hore» og ropte «få se telefonen din» eller noe lignende. Deretter knakk han telefonen sin foran kvinnen og tok tak i henne og døren da hun ville forlate leiligheten, slik at hun slo hodet i døren. Han holdt en kniv i hånden mens dette skjedde. 

Da Frogner-kvinnen forsøkte å forlate leiligheten igjen, holdt han henne tilbake og truet henne med å ikke ringe politiet.»

Får ikke denne mannen en fengselsdom, tror jeg han kommer til å gå lengre enn kun å true henne... Han har jo allerede gitt henne hjernerystelse tidligere, så...

Endret av -Pusheen-
  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Carrot skrev (5 minutter siden):

så greien er altså at om du truer noen med kniv og er "rabiat" i oppførselen men tilstår å ha vært "litt hardhendt" så slipper du unna med en mildere tiltale når saken skal i retten? Fiffig spilt av unge Høyby og advokatene rett og slett, tilstå en mindre greie og få frikort på de store greiene, som med drugsa - tilstå å ha fraktet noe lite greier så ser de ikke på det store bildet? 

 

det er vel en grunn til at han er en eks - han har ikke hennes beste i tankene det lyser liksom veldig klart gjennom.. Søsteren til Nora var vel inne på hans bidrag i det forholdet i sitt vitnemål 😝 så at han kommer med dette er vel som forventet.. 
https://sol.no/nyheter/hun-var-redd-for-meningen-min/84313826

Tviler på at Morten Borg forklarer seg sannferdig så sikkert vanskelig å få dømt han for direkte vold. Regner med det kommer opp som håndgemeng, begge parter deltok etc.

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

MBH må har relativt heftige utgifter til telefon. 

  • Liker 19
  • Nyttig 5
Skrevet
pøbelsara skrev (1 minutt siden):

MBH må har relativt heftige utgifter til telefon. 

Synes de nevnes telefonkasting i nesten alle vitnemål😅 Mulig det snakkes om samme hendele(r), men uansett...

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Synes ikke han vennen til Marius hjelper Marius så mye. Er mye "husker ikke" og "vet ikke", og denne påståtte "jeg la meg først"-seansen virker ulogisk ifht når de sendte meldinger på morgenkvisten, særlig siden de ankom kl 3 på natta. Det er nesten som han tror det er han selv som blir beskyldt for noe, siden han er så vag og all over the place.

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Klemp fremsto som en bitter og vonbroten eks. Som regel klarer man å se noen positive sider ved ens eks, selv om man føler det negative overstyrer. Men her var det ikke mye å hente gitt. 
Spesielt. 

  • Liker 13
  • Nyttig 16
Skrevet
Zenhouse skrev (Akkurat nå):

Klemp fremsto som en bitter og vonbroten eks. Som regel klarer man å se noen positive sider ved ens eks, selv om man føler det negative overstyrer. Men her var det ikke mye å hente gitt. 
Spesielt. 

De to andre eksene forklarte seg fint, synes jeg. 

  • Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
velociraptor skrev (På 27.2.2026 den 16.19):

Her bekreftes ryktene om at MBH har kunnet være drittsekk og oppføre seg «hevet over loven» hele ungdomstiden fordi han hadde med seg livvakter som passet på ham og sørget for at han kunne gjøre som han ville uten konsekvenser: https://www.dagbladet.no/nyheter/amper-stemning-det-er-sarende/84299513
 

«- Vi festet mye. Det var en tid hvor han hadde med seg vakter eller politi rundt seg hele tida. Ting han gjorde ble ikke snakket om i media. Det var en artig tid. Vi hadde det gøy, sier hun og utdyper:

- Han var ikke redd for noe. Han kjørte kanskje litt for fort noen ganger, og hadde ikke så mye innetid. Det var sånne type ting. Vi var ungdom.

- Hvordan påvirket det ham å ha disse vaktene? spør Henriksbø.

 

- Altså, de støttet Marius og forholdt seg til det Marius ville og det Marius sa. De fulgte etter ham overalt. Jeg fikk ikke noe forhold til at det var foreldrene hans som bestemte hva han skulle gjøre. Han bestemte det selv, og vaktene gjorde det Marius ville, sier Jørgensen.»

 

 

Dette er veldig intresangt og viser nok det vi i seinere har fått sett konsekvensen av. 

Samtidig så viser det og at det er feil det Marius sier om at han har blitt jaktet og ikke fått være i fred fra pressen siden han var 3 år. Han har fått være i fred veldig lengre frem til Frognerkvinne saken sprakk utover ett oppslag her og der om en ny kjæreste eller at han stilte med familien ett sted. 

  • Liker 13
  • Nyttig 15
Skrevet
Vendetta skrev (På 26.2.2026 den 17.56):

Nå var du god, @TigerK! Tenk å være så selvmedlidende som han er, det er så pinlig. Han har nok ikke hatt det så GØY (kremt, som MM ville sagt) de månedene. Men å fatte at han har selv satt seg i denne situasjonen!!? Håper han kommer dit, en vakker dag. Det er også flaut å høre ordbruken hans. Selv jeg som ikke kommer fra særlig dannede kår, ville aldri snakket slik foran myndighetspersoner i en rettssal. 

Satt seg selv i denne situasjonen? Nei det er det jo den slemme pressen som har gjort, må skjønne. Hvis de ikke skriver om det, har det jo ikke skjedd!

Ref, at han innrømmer bare det som han ikke kommer unna pr nå. 

  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Zenhouse skrev (1 time siden):

Aftenposten kl 11.15 i dag: 

«Aftenposten kan nå omtale detaljene fra den nye tiltalen mot Høiby. Han erkjenner straffskyld etter tiltalen.

I tiltalen står det at natt til 1. februar rundt klokken 04.30 kalte Høiby Frogner-kvinnen for «utro hore» og ropte «få se telefonen din» eller noe lignende. Deretter knakk han telefonen sin foran kvinnen og tok tak i henne og døren da hun ville forlate leiligheten, slik at hun slo hodet i døren. Han holdt en kniv i hånden mens dette skjedde. 

Da Frogner-kvinnen forsøkte å forlate leiligheten igjen, holdt han henne tilbake og truet henne med å ikke ringe politiet.»

Skremmende! 

-Pusheen- skrev (1 time siden):

Får ikke denne mannen en fengselsdom, tror jeg han kommer til å gå lengre enn kun å true henne... Han har jo allerede gitt henne hjernerystelse tidligere, så...

Nå er Norge svært restriktive med bruk av forvaring. Men hadde det vært opp til meg så hadde det blitt forvaring på Marius. 

  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Gulline skrev (1 time siden):

Det er kanskje ikke så farlig når han får 70.000 pr mnd av mamma? Ikke den smarteste måten å lære sine etterkommere verdien av penger.

https://www.tv2.no/nyheter/sa-han-fikk-70000-kroner-i-maneden-av-foreldrene/18561332/

Er det så å forstå at MBH snakket sant i dette tilfellet? Da snakker han vel sant om NH også da?

 

– Han sa at han fikk 70.000 kroner i måneden av foreldrene og bodde på Skaugum, sier kvinnen.

Høiby har tidligere oppgitt i politiavhør at han får 20.000 i måneden. 

 

https://www.tv2.no/nyheter/sa-han-fikk-70000-kroner-i-maneden-av-foreldrene/18561332/

  • Nyttig 5
Skrevet

Han virker som en skikkelig stereotypisk exit-karakter, Marius altså 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet

Igjen - ganske påfallende hvordan han bruker familien som årsak hver gang hun gjør/vil gjøre noe han ikke liker. 

(15:46)

“Du kan ikke være med på reality-tv så lenge du er en del av min familie og i hvert fall ikke Farmen.”

VG

  • Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
Miominoen skrev (19 minutter siden):

Er det så å forstå at MBH snakket sant i dette tilfellet? Da snakker han vel sant om NH også da?

 

– Han sa at han fikk 70.000 kroner i måneden av foreldrene og bodde på Skaugum, sier kvinnen.

Høiby har tidligere oppgitt i politiavhør at han får 20.000 i måneden. 

 

https://www.tv2.no/nyheter/sa-han-fikk-70000-kroner-i-maneden-av-foreldrene/18561332/

For å svare på spørsmålet ditt. For å vurdere sannhetsgehalten så må man jo vurdere hvorvidt det å snakke sant har noen konsekvenser. Hvis det har store konsekvenser så er det større sannsynlighet for at man lyver for å slippe unna nevnte konsekvenser. 
 

MBH har i ditt tilfelle kommet med to påstander:

- Han fikk 70.000 kr av kronprinsparet

- Han har ikke utøvd vold. 
 

I det første tilfellet så har det i samtalen på festen om pengene ingen store konsekvenser. 
 

I det andre tilfellet så vil selvfølgelig det å innrømme vold mot NH ha store konsekvrnser. 
 

Ser du ikke forskjellen? Det er jo ikke så svart hvitt at et menneske enten kategorisk snakker sant, eller er notorisk løgner. Det handler om hva som fremstiller en best mulig

  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Den ene etter den andre av Noras ekser (fornærmet i saken, ikke tiltalt) må vitne, familie og venner osv, mens Marius har noen få vitner, samtlige tvilsomme? Slangen Danby, Morten Borg, en håndfull kriminelle. Det må ha vært flere ekser på Marius’ side som har en oppfatning av hans atferd. 
 

Når man er redd for forhåndsdømming, og saken viser seg å være ti ganger verre enn noen trodde… Er det fortsatt noen som tror han er uskyldig, eller bare litt uheldig med damene? Er det noen reell sjanse for at han slipper fri pga at de trekker fra varetekt og legger vekt på mediedekning?

  • Liker 28
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...