Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
~ Ada ~ skrev (4 minutter siden):

Hvis det stemmer som media skrev at de sa til Snekkestad at de skulle komme tilbake til saken og ikke gjorde det, så er ikke det bra.

I "Året med kongehuset "synes jeg de kunne sagt noe generelt i kraft av rollen om viktigheten av å jobbe med vold i nære relasjoner, rus og psykisk helse, samtidig som de poengterte at de ikke vil kommentere saken. 

Så er det ting som har vært uklokt, men som jeg likevel kan forstå det er grunner til som jeg ikke kjenner til: dialog med Frognerkvinnen når det er opprettet straffesak, annet...

Det meste er bruddstykker fra media, ergo tar jeg forbehold.

Okey takk for svar. Da er vi jo enig i noe. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (8 minutter siden):

Hvis det stemmer som media skrev at de sa til Snekkestad at de skulle komme tilbake til saken og ikke gjorde det, så er ikke det bra.

I "Året med kongehuset "synes jeg de kunne sagt noe generelt i kraft av rollen om viktigheten av å jobbe med vold i nære relasjoner, rus og psykisk helse, samtidig som de poengterte at de ikke vil kommentere saken. 

Så er det ting som har vært uklokt, men som jeg likevel kan forstå det er grunner til som jeg ikke kjenner til: dialog med Frognerkvinnen når det er opprettet straffesak, annet...

Det meste er bruddstykker fra media, ergo tar jeg forbehold.

Mener du det er klokt at Marius bor på innsiden av sikkerhetsboblen på Skaugum, selv etter han er siktet for to voldtekter som han selv har filmet der, henger med yrkeskriminelle og nå er siktet for 20 alvorlige lovbrudd?

Endret av 1600
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Siktelsene mot Høiby gjelder fortløpende forhold:

Ett tilfelle av voldtekt med samleie.

To tilfeller av voldtekt uten samleie.

Fire tilfeller av seksuelt krenkende atferd.

Ett tilfelle av mishandling i nære relasjoner.

To tilfeller av kroppskrenkelse

Ett tilfelle av skadeverk

Ett tilfelle av trusler

Fem brudd på besøksforbud

Ett tilfelle av forulemping av en polititjenestemann

Fem veitrafikklovbrudd

https://www.nettavisen.no/kjendis/hoiby-siktelsene-stor-belastning/s/5-95-2505547

Endret av evahanshans
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
evahanshans skrev (Akkurat nå):

Siktelsene mot Høiby gjelder fortløpende forhold:

Ett tilfelle av voldtekt med samleie.

To tilfeller av voldtekt uten samleie.

Fire tilfeller av seksuelt krenkende atferd.

Ett tilfelle av mishandling i nære relasjoner.

To tilfeller av kroppskrenkelse

Ett tilfelle av skadeverk

Ett tilfelle av trusler

Fem brudd på besøksforbud

Ett tilfelle av forulemping av en polititjenestemann

Fem veitrafikklovbrudd.

https://www.nettavisen.no/kjendis/hoiby-siktelsene-stor-belastning/s/5-95-2505547

Hva innebærer seksuell krenkende atferd i denne sammenheng, tro? 

• Liker 2
Skrevet
Era Vulgaris skrev (5 timer siden):

Et veldig stort HVIS der, akkurat det blir bare spekulasjoner. En alt for stor risiko å ta når en nå vet hvor voldelig han er. Rusmisbrukere flest har ikke for vane å voldta, være voldelige, true, rasere leiligheter etc. 

Som flere har nevnt tidligere, han virker ikke nevneverdig motivert for å bli rusfri heller. 

En kan ikke vite hvordan opptreden og livsførsel er før en er rusfri i MINST 3-6 måneder. Dette handler ikke om risiko, men å komme til bunns i diagnose. 

Rusmisbrukere har ikke for vane å true, være voldelig eller vandalisere? 

Jeg tror nok hans motivasjon må kartlegges av kyndige folk som har observert ham over tid. 

Å gi opp en 28-åring med veldig trøblete oppvekst virker lite omtenksomt.

Skrevet
PusheenPusheen skrev (9 minutter siden):

Hva innebærer seksuell krenkende atferd i denne sammenheng, tro? 

Ja, det blir det nok ikke lett å avklare uten gode bevis. 

• Nyttig 1
Skrevet
AdonisFFM skrev (Akkurat nå):

En kan ikke vite hvordan opptreden og livsførsel er før en er rusfri i MINST 3-6 måneder. Dette handler ikke om risiko, men å komme til bunns i diagnose. 

Rusmisbrukere har ikke for vane å true, være voldelig eller vandalisere? 

Jeg tror nok hans motivasjon må kartlegges av kyndige folk som har observert ham over tid. 

Å gi opp en 28-åring med veldig trøblete oppvekst virker lite omtenksomt.

Han får mer enn nok omsorg fra sine nærmeste, han trenger ikke min. Har du noen som helst omtanke for alle ofrene hans? 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
1600 skrev (27 minutter siden):

.....Marius har snart flere ofre en et gjennomsnittlig tettsted i Finnmark -

Nå blir en vel litt provinsiell. Er det noe som er sant her i verden så er det at det er ufattelig mye tryggere i Finnmark enn de fleste steder i Norge. 

• Nyttig 1
Skrevet
AdonisFFM skrev (3 minutter siden):

Ja, det blir det nok ikke lett å avklare uten gode bevis. 

Og du tror denne siktelsen kommer uten bevis, eller hva tenker du?

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (2 timer siden):

Mhm. Det må du gjerne synes.

For meg handler dette om den makten MM og HM har som kronprinspar som er forvaltet på en måte som jeg mener ikke har vært bra for ofrene til MBH.

Hvis vi ikke kan kritisere mennesker med makt som havner farlig nære eller er en direkte del av kriminelle hendelser, fordi da har man «dehumanisert dem»

- så er vi ikke lenger demokrati eller ett land med ytringsfrihet. 

For andre handler det om å se på at folk rives i fillebiter på grunnlag av ren fantasi , fordommer og misunnelse.  

Det blir flagget  som støtte til ofrene. Fog har jeg sett noen av de har ytret et ønske at sannheten skal frem, det gjøres ikke med fantasi

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
TigerK skrev (2 minutter siden):

Seks ofre ønsker ikke klage på henleggelsen av sine saker, fordi de ikke orker belastningen en rettssak vil medføre. 
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/flere-ukjente-hoiby-fornaermede-derfor-vil-de-ikke-klage/17878779/

Synd på gutten og livskrisen hans, da. 

Det står at sakene er foreldet eller henlagt grunnet bevisets stilling.

Ser ut som jussen blir fulgt her. 

En klage i disse sakene ville sannsynligvis ikke nådd fram såfremt det dukket opp nye bevis eller var formelle feil.

• Liker 3
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Og du tror denne siktelsen kommer uten bevis, eller hva tenker du?

Det er ikke godt å si.  Kommer nok mye an på om det er noen tekniske bevis eller om Marius tidligere forklaringer kan involvere dette.

Skrevet
TigerK skrev (5 minutter siden):

Seks ofre ønsker ikke klage på henleggelsen av sine saker, fordi de ikke orker belastningen en rettssak vil medføre. 
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/flere-ukjente-hoiby-fornaermede-derfor-vil-de-ikke-klage/17878779/

Synd på gutten og livskrisen hans, da. 

Siden du vrenger på det: Jeg skrev om livskrise, men ikke hans. Jeg skrev om familien. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

For andre handler det om å se på at folk rives i fillebiter på grunnlag av ren fantasi , fordommer og misunnelse.  

Det blir flagget  som støtte til ofrene. Fog har jeg sett noen av de har ytret et ønske at sannheten skal frem, det gjøres ikke med fantasi

En slik rettsprosess i slike situasjoner nok dessverre umulig å gjennomføre uten dyptgripende sår på begge sider. 

Det er derfor politi må oppføre seg så ryddig og nøytralt her og ikke kommunisere noe unødvendig til presse. 

• Liker 2
Annonse
Skrevet
TigerK skrev (7 minutter siden):

Det er veldig synd at de fornærmede kvinnene ikke orker å ta belastningen med å klage på henleggelsene pga mediepresset i saken ja: 

Sitat

– Denne saken er en så stor belastning for de fornærmede at de ikke ønsker å være en del av den, særlig fordi de vet hvilken interesse rettssaken kommer til å få, legger hun til. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AdonisFFM skrev (1 minutt siden):

Det er derfor politi må oppføre seg så ryddig og nøytralt her og ikke kommunisere noe unødvendig til presse. 

Flott at de ikke har gjort det, da.

• Liker 1
Skrevet
Aricia skrev (2 minutter siden):

Det er veldig synd at de fornærmede kvinnene ikke orker å ta belastningen med å klage på henleggelsene pga mediepresset i saken ja: 

Sannsynligheten er nok størst for at de er klar over at en klage har liten sjanse for å lykkes.

Hvis det ikke dukker opp noen nye bevis er formelle feil ofte eneste rute og da belaster det forholdet imellom advokater mer. Selvsagt skal ikke advokater "ta hensyn til det", men vakum eksisterer også bare i et luft-tomt rom.

Jeg har selv venner som har vært i en slik situasjon, selv om det ikke var straffesak og det kan ikke være lett å bli viklet inn i dette. 

• Liker 1
Skrevet
AdonisFFM skrev (Akkurat nå):

Sannsynligheten er nok størst for at de er klar over at en klage har liten sjanse for å lykkes.

Hvis det ikke dukker opp noen nye bevis er formelle feil ofte eneste rute og da belaster det forholdet imellom advokater mer. Selvsagt skal ikke advokater "ta hensyn til det", men vakum eksisterer også bare i et luft-tomt rom.

Jeg har selv venner som har vært i en slik situasjon, selv om det ikke var straffesak og det kan ikke være lett å bli viklet inn i dette. 

Poenget er vel heller at det er foreldet, det betyr ikke at Marius ikke har gjort ugjerningene. Politiet har den hemmelige mappen hans, hvor de også fant materiale på det de har siktet han for som ikke er foreldet.

Det er en skam at vold og voldtekt har så korte foreldelsesfrister i dette landet.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Aricia skrev (5 minutter siden):

Klart det er synd. Kan ikke være enkelt å forholde seg til pressen når den siktede er et medlem i en profilert familie, hvor mor til siktede er kronprinsesse. Det gjør at saken også dekkes utover de norske landegrensene, som igjen utgjør et større mediepress. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...