Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
AdonisFFM skrev (2 minutter siden):

Han er jo veldig ung. Vi behandler jo rusmisbrukere i 40 og 50-årene. Marius er her en relativt ung rusmisbruker og rehabiliteringspotensialet er bra.

Han er snart 30. 

Ja, vi behandler rusmisbrukere i alle aldre, men MBH er ikke bare rusmisbruker.

Her er det et komplekst sykdomsbilde i bunnen hvor rusbruken er mer symptom enn årsak.

Endret av evahanshans
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sur sitron skrev (3 minutter siden):

Enig i det. Jeg mener at ingen av dem egner seg - ihvertfall ikke før de offentlig går ut, beklager oppførselen til MBH og sier at de tar fullstendig avstand fra det han er siktet for. Og ikke minst bør de vise det med å slutte å bruke skattebetalernes penger på å fø på ham. Så lenge de fortsetter som før (HM og MM) fortjener de ingen støtte i det norske folk. 

Takk.

Kjenner du en eneste 50-åring som lar voksne rusmisbrukere få fri tilgang til hjemmet sitt? Og det gjør det ikke bedre at de visste at han hadde kriminelle venner. Man kan ha sympati med familiemedlemmer som sliter og strekke seg langt for å prøve å hjelpe dem, men som middelaldrende så vet man at man rett og slett ikke gir dem fri tilgang uten tilsyn. Og spesielt ikke når det er hjemmet til mindreårige barn.

Jeg er ikke enig når folk sier at det er et problem at kongefamilien er blitt for vanlige. Dette er ikke vanlig, vanlige mennesker er mer fornuftige.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
1600 skrev (Akkurat nå):

Han trenger også mye straff, om tiltalene stemmer.

Man må faktisk gjøre opp for seg når man voldtar, slår, truer og holder på. Det holder ikke bare med 'dakars Marius'. Om en aldri får oppleve konsekvenser så kommer jo dette til å fortsette så fort han er i den såkalte 'rusbehandlingen' du tilråder. Man kan ikke tvinge folk til å bli rusfrie, ihvertfall ikke uten å ha dem i fengsel eller forvaring, og selv der er det store problemer med smugling inn bak murene.

Det er jo nettopp dette som er poenget mitt. Vil han HA behandling? Da fortjener han en sjanse slik liknende saker er. 

Nei, en skal ikke tvinge. Om Marius avviser behandling vil han mest sannsynlig ende opp med verre situasjoner som f. Eks trafikkulykke. 

Det er viktig å ta tak i dette nå og ikke når han er 35.

Gjest Sur sitron
Skrevet
AdonisFFM skrev (1 minutt siden):

Han er jo veldig ung. Vi behandler jo rusmisbrukere i 40 og 50-årene. Marius er her en relativt ung rusmisbruker og rehabiliteringspotensialet er bra.

Ja, vi så det da han var på luksus-rehab i London hvor han begikk stadige brudd på besøksforbud og fremstod ikke akkurat rehabilitert etterpå. 

Skrevet
AdonisFFM skrev (1 minutt siden):

Hva tror du skjer mellom 30 og 35 som er så avgjørende?

Han er en tapt sak. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Takk.

Kjenner du en eneste 50-åring som lar voksne rusmisbrukere få fri tilgang til hjemmet sitt? Og det gjør det ikke bedre at de visste at han hadde kriminelle venner. Man kan ha sympati med familiemedlemmer som sliter og strekke seg langt for å prøve å hjelpe dem, men som middelaldrende så vet man at man rett og slett ikke gir dem fri tilgang uten tilsyn. Og spesielt ikke når det er hjemmet til mindreårige barn.

Jeg er ikke enig når folk sier at det er et problem at kongefamilien er blitt for vanlige. Dette er ikke vanlig, vanlige mennesker er mer fornuftige.

Ikke bare det. Han bor der selv om han selv har filmet to episoder som politiet klassifiserer som voldtekter der. Jeg kjenner ingen voksen i mitt liv som ville tillat det samme, hvor mange voldtekter skal han gjøre på kronprinsgodset før det er nok, og denne 28-åringen må klare seg selv?

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Sur sitron
Skrevet
Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Takk.

De visste om hans kriminelle venner og de visste at han var i aktiv rus selv. Helt vanvittig at han fremdeles har boligadresse på Skaugum. 

Skrevet
evahanshans skrev (2 minutter siden):

Han er snart 30. 

Ja, vi behandler rusmisbrukere i alle aldre, men MBH er ikke bare rusmisbruker.

Her er det et komplekst sykdomsbilde i bunnen hvor rusbruken er mer symptom enn årsak.

Det er veldig få rusmisbrukere som er "bare" det. De aller fleste har psykososiale of ofte medisinske grunner. Vi vet jo heller ingenting om hans helsetilstand utenom dette. 

Ja, det er godt mulig rusmisbrukere er et "symptom" PÅ LIK LINJE med at det er en lidelse. 

Gi ham en sjanse til å bli frisk.

• Liker 1
Skrevet
AdonisFFM skrev (2 minutter siden):

Det er jo nettopp dette som er poenget mitt. Vil han HA behandling? Da fortjener han en sjanse slik liknende saker er. 

Nei, en skal ikke tvinge. Om Marius avviser behandling vil han mest sannsynlig ende opp med verre situasjoner som f. Eks trafikkulykke. 

Det som er viktig er at samfunnet skjermes (og kongefamilien, ellers bør vi kassere PST\Garden på Skaugum) fra MBHs enorme trang for å voldta, slå og true.

Marius behov kommer helt i andre rekke, disse tilfellene er ikke engangstilfeller. Det er ikke synd på han, det er synd på ofrene hans.

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet
AdonisFFM skrev (Akkurat nå):

Det er veldig få rusmisbrukere som er "bare" det. De aller fleste har psykososiale of ofte medisinske grunner. Vi vet jo heller ingenting om hans helsetilstand utenom dette. 

Ja, det er godt mulig rusmisbrukere er et "symptom" PÅ LIK LINJE med at det er en lidelse. 

Du unnskylder og unnskylder.

La ham sone mange år. Ferdig med det.

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet
AdonisFFM skrev (20 minutter siden):

Jeg minimere det jo ikke. Understreker at han har alvorlige anklager imot seg. Bruddene på veitrafikkloven tyder også på store karaktersvekkelser 

Du minimerer konstant. Kaller ham en unggutt, nekter å kalle ham kriminell ene og alene fordi han ikke er dømt. Du sier at politiet har rotet til prosessen, du forsvarer hans valg i å nekte å la seg avhøre, du "vil ikke dømme fordi saken enda ikke er avsluttet", så vi må bare vente og se liksom. Minimering på minimering. Er med på at han ikke er dømt, men han har jo faktisk tilstått noe av dette, og han har selv dokumentert voldtekter og ellers seksuell krenkende atferd på mobilen. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
1600 skrev (1 minutt siden):

Ikke bare det. Han bor der selv om han selv har filmet to episoder som politiet klassifiserer som voldtekter der. Jeg kjenner ingen voksen i mitt liv som ville tillat det samme, hvor mange voldtekter skal han gjøre på kronprinsgodset før det er nok, og denne 28-åringen må klare seg selv?

Jeg aner ikke hvor mye som skal til før de sier nok er nok. For meg er det de må ha visst på et tidligere tidspunkt for mye.

Det interessante er om IA skjønner at hun må holde dette på en armlengdes avstand og at dette har hun ikke noe ansvar for. Eller om hun er for preget av normene til foreldrene.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest Sur sitron
Skrevet
1600 skrev (Akkurat nå):

Det som er viktig er at samfunnet skjermes (og kongefamilien, ellers bør vi kassere PST\Garden på Skaugum) fra MBHs enorme trang for å voldta, slå og true.

Marius behov kommer helt i andre rekke, disse tilfellene er ikke engangstilfeller. Det er ikke synd på han, det er synd på ofrene hans.

Ja, hvofor skal samfunnet bruke milioner på livvakter når de så tydelig ikke bryr seg om sin egen sikkerhet. Lar MBH bli boende på Skaugum med sin livsførsel og sine venner. Det er så vanvittig at jeg finner ikke ord. Og vi norske skattebetalere skal fortsette å sende våre unge i førstegangstjeneste innenfor disse portene hvor denne fyren får kjøre villmann og oppføre seg som alltid. Ingenting virker å få følger for ham. 

Skrevet
AdonisFFM skrev (3 minutter siden):

Hvis vi spoler tilbake til hans egen uttalelse. Der viste han til å ha vært i behandling før, og han sa han skulle ta imot behandling igjen nå (DA, det er allerede straks ett år siden) Han reiste på ettellerannet hurtigopplegg i London der han brøt besøksforbud og reiste rett på fest da han kom tilbake. 

Så "sjanser til å bli frisk" har han da fått. 

Vi må skille på rusproblem og kriminelle handlinger. Det kan være at handlingene er gjort i ruset tilstand, dette vet vi ikke. Men det gjør ikke at han ikke skal sone for det han har påført andre mennesker. Han trenger antageligvis begge deler for å bli bedre av det han evt sliter med (som vi ikke vet noenting om, annet enn at han sa det var psykiske lidelser. Det er opp til retten å ta stilling til om de lidelsene gjør at han ikke var tilregnelig evt. 

Spent på utfallet av det hele som alle andre. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet

Har skrevet før i tråden om at jeg er tidligere gardist. 

Kongens valgspråk er "Alt for Norge."

Gardistenes valgspråk er "Alt for Kongen."

Synes alt som foregår og måten kronprinsparet håndterer dette på er en direkte hån av min og så mange andres tjeneste.

• Liker 9
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (15 minutter siden):

Du minimerer konstant. Kaller ham en unggutt, nekter å kalle ham kriminell ene og alene fordi han ikke er dømt. Du sier at politiet har rotet til prosessen, du forsvarer hans valg i å nekte å la seg avhøre, du "vil ikke dømme fordi saken enda ikke er avsluttet", så vi må bare vente og se liksom. Minimering på minimering. Er med på at han ikke er dømt, men han har jo faktisk tilstått noe av dette, og han har selv dokumentert voldtekter og ellers seksuell krenkende atferd på mobilen. 

evahanshans skrev (9 minutter siden):

MBH var for det meste hos mormor mens MM festet videre etter fødselen. Første del av livet hans var verken stabilt eller optimalt.

Det har vært min forståelse også. Han har nok opplevd endel menn på besøk hos mora. Må ha gjort mye med hans psyke under oppveksten.

Skrevet
evahanshans skrev (12 minutter siden):

Det beste om vi slapp alle disse fri fra gullburet sitt, enda bedre om de selv innså dette og tok initiativ til en avvikling av monarkiet.

Men de virker å trives litt for godt med alle godene og rikdommen.

Ja, kongehuset burde avvikles. Hadde vært fint om vi kunne hatt Kong Harald som siste konge.

Started med en Harald og sluttet med en Harald.

• Liker 3
Skrevet
Sur sitron skrev (37 minutter siden):

De visste om hans kriminelle venner og de visste at han var i aktiv rus selv. Helt vanvittig at han fremdeles har boligadresse på Skaugum. 

Ja, hvis dette stemmer er det jo enda mer tegn på omsorgssvikt.

• Liker 3
Skrevet

Håper han blir satt i buret i minst 20 år, straffene i Norge er så latterlige lave at så klart bare fortsetter han, for han vet han kommer unna med det. La han kjenne på konsekvense.

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AdonisFFM skrev (12 minutter siden):

Det har vært min forståelse også. Han har nok opplevd endel menn på besøk hos mora. Må ha gjort mye med hans psyke under oppveksten.

Og du siterte meg her, fordi?

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...