Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Tough cookie skrev (2 timer siden):

Leser hun er sykemeldt.

Er kjæresten influencer? Instagrammen hennes er jo bare bikinibilder og bilder fra rundt omkring i verden.

Ja, hun har instagram så da er hun jo offisielt influencer uten utdanning og ordentlig jobb, tenker du? :)

Hun har høy utdanning og jobber som rådgiver. Men skrekk og gru at hun har en instagram og reiser verden rundt!!! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klar tale fra Trond Blindheim:

https://www.seher.no/kongelig/endrer-ingen-ting/81801481

- Hva med at han henviser til «flere psykiske diagnoser» - vil dette kunne gi ham sympati?

- Hvis han har slike diagnoser burde han jo i hvert fall holdt seg unna dop, Det er bare med på å forsterke problemene.

Endret av trønder
  • Liker 21
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (3 timer siden):

Nå har han kommet med en forklaring men selv ikke det er bra nok for folk? 

Av ren nysgjerrighet - Det er endel kommentarer her inne som kan oppfattes som et slags forsvar, som f.eks denne kommentaren.

Hva er grunntanken bak? 

• Liker 25
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på at det tok så lang tid før Marius innrømmet og beklaget. Og jeg opplever ikke at han legger seg flat, som man kan lese noen steder. Han sier han har gjort en feil, og viser til psykiske diagnoser og rusvansker. Som en forklaring eller unnskyldning. Det holder ikke. 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iia skrev (Akkurat nå):

, og viser til psykiske diagnoser og rusvansker. Som en forklaring eller unnskyldning. 

Det tar seg bedre ut å skylde på diagnoser og rusvansker enn å innrømme at man er en bortskjemt klyse av en mammagutt.

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uforsvarlig at de har latt ham bo på Skaugum når han har hatt så store utfordringer i mange år. Mannen er jo farlig. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius fremstår som en bortskjemt liten narsissist som klikket vinkel når "leketøyet" ikke gjorde som han ville lenger. For jeg har ingen tro på at han respekterte henne som noe annet. Dette er samme fyren som råkjørte 90 km/t inn mot Skaugum og holdt på å meie ned gardister i forbifarten. Hørte aldri noe om noen unnskyldning i etterkant.

MM har gjerne gjort en god jobb for kongefamilien, men jeg tror hun har gjort massive bjørnetjenester ovenfor sønnen når det kom til oppdragelse. Gjennom hele oppveksten har hun vært løvemamma med stor L, og hatt klørne ute med en gang noen har kritisert gutten. At hun i voksen alder har grepet inn og skrevet til aviser og tatt han i forsvar viser jo dette. 

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottilott skrev (8 minutter siden):

Av ren nysgjerrighet - Det er endel kommentarer her inne som kan oppfattes som et slags forsvar, som f.eks denne kommentaren.

Hva er grunntanken bak? 

Leser det ikkr på samme måte i det hele tatt, absolutt ikke nor forvar men en kommentar om at ikke engang unnskyldningen var bra nok

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittkatt skrev (18 minutter siden):

Han kunne evt bare innrømmet hva han gjorde uten å si noe om mental helse, rus eller behandling? 🤷🏼‍♀️ 

Nei vel,  samtidig som vi er spente på hva blodprøvene viser og lurer på om/ hvorfor han ikke har vært eller er i behandling? 
altså, vi vil ha uttalelse, innrømmelse , fakta osv. når vi får det så trengte vi det ikke ? 

jeg synes dette er bra, både for innrømmelse og også den biten med rusproblemer og mentale problemer . Nei, han trengte ikke og si det, men og innrømme det, i tillegg offentlig er vel en god start på eventuell rehabilitering ? Nei, jeg vet ikke om han er rehaniliterbar , men det blir vanskelig nå i etterkant og benekte rusproblemer og mentale problemer og overtale mor om han ikke trenger hjelp. 
det eneste jeg stusser over er « kjærste « greiene , spesielt om hun ikke er enig i at de er kjærester. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (1 minutt siden):

Nei vel,  samtidig som vi er spente på hva blodprøvene viser og lurer på om/ hvorfor han ikke har vært eller er i behandling? 
altså, vi vil ha uttalelse, innrømmelse , fakta osv. når vi får det så trengte vi det ikke ? 

jeg synes dette er bra, både for innrømmelse og også den biten med rusproblemer og mentale problemer . Nei, han trengte ikke og si det, men og innrømme det, i tillegg offentlig er vel en god start på eventuell rehabilitering ? Nei, jeg vet ikke om han er rehaniliterbar , men det blir vanskelig nå i etterkant og benekte rusproblemer og mentale problemer og overtale mor om han ikke trenger hjelp. 
det eneste jeg stusser over er « kjærste « greiene , spesielt om hun ikke er enig i at de er kjærester. 

Enig med deg, han har rusproblemer , vært til behandling før men trenger nå mer behandling , det kan ikke være noe galt å skrive det. Det har jo vært flere i tråden her som har skrevet at mor burde tatt tak før og han burde hatt behandling , noe han tydeligvis har prøvd 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caissa skrev (7 minutter siden):

Ja, og dette også fra samme artikkel i VG:

"Forrige søndag ble han arrestert for vold mot en kvinne. Siden har ryktespredningen og svartmalingen tatt av."
Stakkar! Hvem har snakket stygt om MBH?? FY SKAM DERE!

"For folk rundt ham har selvsagt visst. Men det er bare han selv som kan fortelle dette."
Her sitter han på den hele og fulle sannheten. Bare han. (Underforstått ikke hun.) Og her forteller han alt! ("alt"...)

"Her legger han seg oppsiktsvekkende flat." (referanse til meldingen fra MBH som ble offentliggjort)
Ja, er det ikke imponerende! Full beundring er på sin plass!

"27-åringen forteller om narkotikamisbruk, om tidligere behandling for rus, han nevner konkret kokain og samtidig ulike
psykiske plager i hele sitt liv, også i oppveksten.
Det gjør inntrykk."
Ja, det var ikke rart han måtte få ut litt "frustrasjon"!

"Alt tyder på at han nå har skaffet seg PR-hjelp"
No shit, Sherlock?

"Men det skulle bare mangle. En såpass profilert person trenger krisehjelp i en slik situasjon."
Ja, han trenger nok det, etter å ha gått stått for vold og overgrep.
Mens vi andre får lappe oss sammen så godt vi kan på egen hånd, fysisk og psykisk, etter å ha blitt UTSATT for vold og overgrep.

"Rådet PR-folk gir er gjerne det man absolutt ikke vil ha: Nemlig å fortelle sannheten og ikke legge skjul på noe.
Det er flaut og vanskelig."

Uff ja, stakkar, det er ikke lett! 

Det er nesten så man kan få inntrykk av at det er MBH som er offer i denne saken!

Og det SKREMMER meg!

Den journalisten har vel alltid vært litt «enkel» i forståelse og analyse. Men ja, skremmende er det. Fordi for alle som kan litt om vold i nære relasjoner, dysfunksjonell atferd og «ville ha hjelp» så lyser de røde flaggene lang vei. Det blir også ganske åpenbart at dette er en såkalt belasta familie på begge sider når det kommer til predisposisjon og trekk, med da miljøpåvirkning på toppen. Da vet man at det er stor sannsynlighet for trøbbel om man er del av kongefamilien eller en helt vanlig og anonym familie. Arvesynden er et begrep som kommer fra et sted. MM brøt med denne selv. På generelt grunnlag framstår «løvemammaatferden» nå preget av dårlig samvittighet og skyldfølelse, klassiske mekanismer. Mine tanker går mest av alt til IA og SM oppi dette. Og all ære til kronprinsen om han har evnet å skjerme dem tilstrekkelig gjennom oppveksten.

Sykdom er sykdom, men kun til et visst punkt. Og på et punkt må man også ta ansvar og ta valg, om å virkelig jobbe, for endring og bedring. Tror vi er mange som skjønner noen av diagnosene som høyst sannsynlig er satt her. Men vi er mange som aldri tyr til vold mot andre for det. Personlighetstrekk må til i tillegg, nesten utelukkende. Om man ser på fagteori. 

• Liker 15
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i behandling før, men nå,nå dere, skal jeg virkelig gå inn for behandling!

Det er det jeg fikk ut av den beklagelsen.  

• Liker 32
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (1 time siden):

Hvorfor synes du det er upassende? Det var jo det de var og kanskje er? Det er ikke opp til deg å bestemme. Synes du det hadde vært bedre om han hadde skrevet at han hadde utøvd kroppskrenkelse mot en kvinne eller bekjent?  Det synes jeg hadde vært mer merkelig og veldig distansert. 

Bistandsadvokaten har gått ut og sagt at de ikke er kjærester lenger

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (6 minutter siden):

Hans sier at hans psykiske lidelser ikke er en unnskyldning for hverken mishandling eller rasering av leilighet. 

Og da hadde det eneste riktige vært å la være å nevne dette i beklagelsen sin, men heller i all enkelhet fokusere på hvor galt det han gjorde var, og at det er offeret det er synd på.

Folk fråtser ikke, men er grundig lei av at overtramp på overtramp bare skal feies under teppet og forties, og at det måtte gå så langt som at ei uskyldig jente ble skadet og traumatisert før det skjedde noe som forhåpentligvis får satt en stopper for denne framferden hans.

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lottilott skrev (13 minutter siden):

Hva er grunntanken bak? 

Er det ment som forsvar? Vet ikke, er ikke min kommentar, men leser den ikke sånn. 
jeg ser ingen forsvar  på det han gjorde forrige helg. Jo, jeg synes det er bra at han har kommet med forklaring og innrømmelse av det som skjedde, samt innrømmelse av dopmisbruk og mentale problemer. Det endrer ikke eller forsvarer det som skjedde forrige helg, men gir større håp for at han skal ta imot hjelp, og  slutte med narkotika og jobbe med seg selv  sånn at det ikke skjer igjen. Blir litt vanskelig og benekte misbruk etter og ha innrømmet det OFFENTLIG . Det som har skjedd  må han stå for og ta den straffen som evt kommer. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinsiew skrev (Akkurat nå):

Jeg har vært i behandling før, men nå,nå dere, skal jeg virkelig gå inn for behandling!

Det er det jeg fikk ut av den beklagelsen.  

Og den er det jo ingen som har hørt før…altså generelt. «I morgen skal jeg slutte å røyke/drikke/ruse meg/slå», kan også føye til andre eks, stryk det som ikke passer. Man må ha en indre egenmotivasjon, også når årsaken til problemet er soleklar og aldri så alvorlig og enkel å forstå for andre. Så lenge man selv opplever at man trenger den dysfunksjonelle mestringsstrategien og ikke ser noen alternativ løsning er det omtrent umulig å hjelpe seg selv og for andre å hjelpe deg. Problemet oppstår for alvor når det fører til atferd som er skadelig og farlig for andre enn deg selv.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (1 minutt siden):

Er det ment som forsvar? Vet ikke, er ikke min kommentar, men leser den ikke sånn. 
jeg ser ingen forsvar  på det han gjorde forrige helg. Jo, jeg synes det er bra at han har kommet med forklaring og innrømmelse av det som skjedde, samt innrømmelse av dopmisbruk og mentale problemer. Det endrer ikke eller forsvarer det som skjedde forrige helg, men gir større håp for at han skal ta imot hjelp, og  slutte med narkotika og jobbe med seg selv  sånn at det ikke skjer igjen. Blir litt vanskelig og benekte misbruk etter og ha innrømmet det OFFENTLIG . Det som har skjedd  må han stå for og ta den straffen som evt kommer. 

Har heller ikke lest at noen forsvarer det som skjedde forrige helg, virkelig ikke.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (2 timer siden):

Men ingen av oss vet om han var der alene,,kan andre ha gjort det etter eller før han var der?

Når fingeravtrykkene som de tok er klistret på kniven? Og han selv har erkjent forholdet? Ja, jøss.  

Endret av Mr.buksa
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...