Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 17:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Gjest kittkatt
Skrevet
Spitzy skrev (2 minutter siden):

Hva skulle han si « jeg er mentalt frisk, bruker ikke kokain, og har aldri vært under behandling før «. ? 

Han kunne evt bare innrømmet hva han gjorde uten å si noe om mental helse, rus eller behandling? 🤷🏼‍♀️ 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, den unnskyldningen var som dratt opp av innerlomma på ekskjæresten min. Han var for øvrig også voldelig og fullstendig uten empati for medmennesker.

Meg meg meg meg. Buhu jeg sliter buhu. 

• Liker 26
  • Hjerte 8
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Spitzy skrev (11 minutter siden):

Hva skulle han si « jeg er mentalt frisk, bruker ikke kokain, og har aldri vært under behandling før «. ? 

Han kunne ha tatt det fulle og hele ansvaret for det han hadde gjort, punktum. Ikke komme med masse unnskyldninger for hvor vanskelig det er å feste med fiffen, bo gratis på Skaugum og å ha 2 millioner kroner fra mamsen på konto. "Jeg utøvde kroppskrenkelser"; han tok kvelertak på dama si og banket henne så hun fikk hjernerystelse, kastet en diger kniv i veggen og trashet leiligheten hennes, for så å ringe henne flere ganger etterpå og true henne. Og selv kvinnens advokat toner dette ned med at partene har snakket sammen på telefon, at det var den mildeste form for kroppskrenkelse, at hun hadde det bra fysisk og at det ikke hadde skjedd før?? 

Endret av Rastebenk
  • Liker 32
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Rastebenk skrev (1 minutt siden):

Han kunne ha tatt det fulle og hele ansvaret for det han hadde gjort, punktum. Ikke komme med masse unnskyldninger for hvor vanskelig det er å feste med fiffen, bo gratis på Skaugum og å ha 2 millioner kroner fra mamsen på konto.

Enig. Han kunne spart seg for forklaringene på hvorfor han gjorde som han gjorde. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Proaktiv skrev (26 minutter siden):

Et annet problem som myndighetene ikke ønsker å hindre saker som dette. Det hadde kostet dem 10.000,- i året
Jeg snakket med noen bekjente i helga som jeg vet har laget løsninger som kan hindre episoder som i Høiby saken.
Jeg kjenner ikke detaljene i saken og kan ikke være 110% sikker men mye tyder på at dette enkelt kunne vært forhindret.

Jeg vet også at de som laget løsningen har hatt kontakt med mange instanser hos myndigheter (politikere og byråkrater) men alle ønsker å holde det hemmelig (vi fant løsningen da en tilsvarende hendelse skjedde i vår familie men uten "kniv i veggen"). Her har jeg fått høre at det ikke skal reklameres så jeg velger å holde meg til dette pålegget ettersom jeg har blitt utstengt for andre ting tidligere men jeg vet det finnes flere løsninger produsert i utlandet.

Så hvorfor vil ikke myndighetene at vi skal vite om slike løsninger som kan kjøpes av alle ?
De som har laget løsningen jeg referer til går nå ut internasjonalt noe som tilsier at de velger bort norske kunder.
I Norge er myndighetene pålagt iht Istanbul konvensjonen Kap. III, art. 13. Pkt 2 å informere om mulige tiltak.  (Istanbul konvensjonen ble ratifisert av Norge i 2017).
Hvorfor i all verden har våre Stortingspolitikere og byråkrater et ønske om å holde informasjon om løsninger hemmelig på en måte som gjør at vi ikke kan beskytte oss  ?

Husk dette når det er valg neste år.

OM !!! det kan sies noe positivt om denne hendelsen så må det være at kanskje kongehuset  kan få politikere og byråkrater til å følge pålegg om å fortelle om tiltak som kunne hindret det som skjedde. MM vil nok ikke at hennes sønn skal flippe ut på nytt og vil kanskje ta en telefon til regjeringen og andre Stortingspolitikere og be dem aksepter det de er pålagt for å hindre nye hendelser.

• Liker 2
Skrevet
Lothlorien- skrev (På 10.8.2024 den 19.26):

Det er vel kvinnen som har varslet politiet i første omgang, og det etter at Marius forlot leiligheten. Er det vanlig at noen angrer etter å ha kontaktet politiet i voldssaker?

Jeg leste et sted at det var en venninne av kvinnen som varslet politiet.

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
Frida skrev (48 minutter siden):

Omdømmeekspert om saken

"Om dette påvirker kongefamiliens omdømme, er han mer usikker på. 

– Kongehusets omdømme og status i Norge er så solid at det vil sannsynligvis forbli uberørt av dette."

Seriøst?  Uberørt?   Jeg har snakket med mange ihuga monarkitilhengere i det siste, samtlige synes nå at det er på tide å legge ned kongehuset etter at Harald dør.  

Svein Tuastad, førsteamanuensis i statsvitenskap, sier akkurat det samme: At selv om dette er den verste skandalen i kongehuset i moderne tid, så tror han ikke den vil svekke tilliten til monarkiet som institusjon. Det begrunner han med kunnskap vi har om hva som svekker og styrker institusjoner og konkluderer:

"– Dersom tilliten i utgangspunktet er solid, skal det mye til for at den svekkes. Vi har sett en del skandalesaker med politikere som ikke har ført til svekkelse av demokratiet. Jeg tror ikke denne saken vil svekke tilliten til monarkiet, sier Tuastad."

Kilde: https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/bm8XxA/verste-skandalen-for-kongehuset-i-nyere-tid

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Tough cookie skrev (2 timer siden):

Leser hun er sykemeldt.

Er kjæresten influencer? Instagrammen hennes er jo bare bikinibilder og bilder fra rundt omkring i verden.

Ja, hun har instagram så da er hun jo offisielt influencer uten utdanning og ordentlig jobb, tenker du? :)

Hun har høy utdanning og jobber som rådgiver. Men skrekk og gru at hun har en instagram og reiser verden rundt!!! 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Klar tale fra Trond Blindheim:

https://www.seher.no/kongelig/endrer-ingen-ting/81801481

- Hva med at han henviser til «flere psykiske diagnoser» - vil dette kunne gi ham sympati?

- Hvis han har slike diagnoser burde han jo i hvert fall holdt seg unna dop, Det er bare med på å forsterke problemene.

Endret av trønder
  • Liker 20
  • Nyttig 6
Skrevet
elskersommer skrev (3 timer siden):

Nå har han kommet med en forklaring men selv ikke det er bra nok for folk? 

Av ren nysgjerrighet - Det er endel kommentarer her inne som kan oppfattes som et slags forsvar, som f.eks denne kommentaren.

Hva er grunntanken bak? 

• Liker 24
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg reagerer på at det tok så lang tid før Marius innrømmet og beklaget. Og jeg opplever ikke at han legger seg flat, som man kan lese noen steder. Han sier han har gjort en feil, og viser til psykiske diagnoser og rusvansker. Som en forklaring eller unnskyldning. Det holder ikke. 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Iia skrev (Akkurat nå):

, og viser til psykiske diagnoser og rusvansker. Som en forklaring eller unnskyldning. 

Det tar seg bedre ut å skylde på diagnoser og rusvansker enn å innrømme at man er en bortskjemt klyse av en mammagutt.

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Uforsvarlig at de har latt ham bo på Skaugum når han har hatt så store utfordringer i mange år. Mannen er jo farlig. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Marius fremstår som en bortskjemt liten narsissist som klikket vinkel når "leketøyet" ikke gjorde som han ville lenger. For jeg har ingen tro på at han respekterte henne som noe annet. Dette er samme fyren som råkjørte 90 km/t inn mot Skaugum og holdt på å meie ned gardister i forbifarten. Hørte aldri noe om noen unnskyldning i etterkant.

MM har gjerne gjort en god jobb for kongefamilien, men jeg tror hun har gjort massive bjørnetjenester ovenfor sønnen når det kom til oppdragelse. Gjennom hele oppveksten har hun vært løvemamma med stor L, og hatt klørne ute med en gang noen har kritisert gutten. At hun i voksen alder har grepet inn og skrevet til aviser og tatt han i forsvar viser jo dette. 

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Lottilott skrev (8 minutter siden):

Av ren nysgjerrighet - Det er endel kommentarer her inne som kan oppfattes som et slags forsvar, som f.eks denne kommentaren.

Hva er grunntanken bak? 

Leser det ikkr på samme måte i det hele tatt, absolutt ikke nor forvar men en kommentar om at ikke engang unnskyldningen var bra nok

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
kittkatt skrev (18 minutter siden):

Han kunne evt bare innrømmet hva han gjorde uten å si noe om mental helse, rus eller behandling? 🤷🏼‍♀️ 

Nei vel,  samtidig som vi er spente på hva blodprøvene viser og lurer på om/ hvorfor han ikke har vært eller er i behandling? 
altså, vi vil ha uttalelse, innrømmelse , fakta osv. når vi får det så trengte vi det ikke ? 

jeg synes dette er bra, både for innrømmelse og også den biten med rusproblemer og mentale problemer . Nei, han trengte ikke og si det, men og innrømme det, i tillegg offentlig er vel en god start på eventuell rehabilitering ? Nei, jeg vet ikke om han er rehaniliterbar , men det blir vanskelig nå i etterkant og benekte rusproblemer og mentale problemer og overtale mor om han ikke trenger hjelp. 
det eneste jeg stusser over er « kjærste « greiene , spesielt om hun ikke er enig i at de er kjærester. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Spitzy skrev (1 minutt siden):

Nei vel,  samtidig som vi er spente på hva blodprøvene viser og lurer på om/ hvorfor han ikke har vært eller er i behandling? 
altså, vi vil ha uttalelse, innrømmelse , fakta osv. når vi får det så trengte vi det ikke ? 

jeg synes dette er bra, både for innrømmelse og også den biten med rusproblemer og mentale problemer . Nei, han trengte ikke og si det, men og innrømme det, i tillegg offentlig er vel en god start på eventuell rehabilitering ? Nei, jeg vet ikke om han er rehaniliterbar , men det blir vanskelig nå i etterkant og benekte rusproblemer og mentale problemer og overtale mor om han ikke trenger hjelp. 
det eneste jeg stusser over er « kjærste « greiene , spesielt om hun ikke er enig i at de er kjærester. 

Enig med deg, han har rusproblemer , vært til behandling før men trenger nå mer behandling , det kan ikke være noe galt å skrive det. Det har jo vært flere i tråden her som har skrevet at mor burde tatt tak før og han burde hatt behandling , noe han tydeligvis har prøvd 

• Liker 12
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...