Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
heppernkax skrev (17 minutter siden):

Er kun de 3 voldtektene som er alvorlig.

De henlegges nok utifra bevisets stilling etterhvert.

Marius soner neppe mer enn litt fotlenke på skaugum.

Her tror jeg du tar feil, men fremtiden vil vise.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Forsvareren sier at det er flere tilfeller han ikke er tiltalt for. Mener hun det skal være til MbH sin fordel? Jeg tenker jo, og det ble vel også sagt av politiadvokaten, at det viser hvor vanskelig det er å bevise disse sakene. Det er jo virkelig ille nok det de mener de kan bevise. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Æææh, jeg er opptatt hele formiddagen og får bare tittet innom nå og da. Bare på den korte tiden jeg holdt på med noe annet til nå: 🤯 Hva i alle dager er det han har drevet med? Dette KAN han vel ikke slippe unna med.

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (39 minutter siden):

Voldtekt med samleie… Dette er utrolig alvorlig. Det må jo bli tiltale her, noe annet virker nå helt umulig. 

Det må være enten Tønsbergsaken eller mot Frognerkvinnen etter hva jeg leser.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
late_argument skrev (33 minutter siden):

De sa på NRK at statsadvokaten har30 dager på å avgjøre om det skal tas ut tiltale på de ulike sakene. Er det tilfeldig at de får dette i fanget i juli måned. Kan ferieavvikling påvirke kapasiteten deres?

Dette er det som heter "Taking out the thrash" på politikerspråket. Ubehagelige nyheter slippes fredag etter lunsj for at andre nyheter skal overdøve saken i løpet av helgen. Ikke så virkningsfullt lenger som i gamle dager med bare aviser og tv, men mange av de skarpeste journalistene og kommentatorene er forhåpentligvis på vei til hytta, Merk også at dette legger opp til at tiltale blir tatt ut midt i fellesferien for å gli mest mulig under radaren.

Jeg lurer også på hvorfor det ikke er noen tiltalepunkter i forbindelse med narkotikalovbrudd.

• Liker 18
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Skrevet
PusheenPusheen skrev (5 minutter siden):

Æææh, jeg er opptatt hele formiddagen og får bare tittet innom nå og da. Bare på den korte tiden jeg holdt på med noe annet til nå: 🤯 Hva i alle dager er det han har drevet med? Dette KAN han vel ikke slippe unna med.

Listen over ofre er nok i realiteten lang som et vondt år.

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Orly skrev (24 minutter siden):

Brudd på besøksforbud er også alvorlig 

For ikke å snakke om vold i nære relasjoner. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
Skrevet
Purple Basil skrev (Akkurat nå):

Listen over ofre er nok i realiteten lang som et vondt år.

Ja, jeg mistenker at det er mye som enda er langt under radaren. Med en så lang kjent liste, kan jeg ikke engang forestille meg hva han har sluppet unna med. 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Reisejenta skrev (Akkurat nå):

For ikke å snakke om vold i nære relasjoner. 

Nettopp. Helt vilt at folk nedsnakker alvorligheten i det han har gjort. Skammelig er det.

• Liker 16
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg mistenker at det er mye som enda er langt under radaren. Med en så lang kjent liste, kan jeg ikke engang forestille meg hva han har sluppet unna med. 

Ja, det er garantert veldig mye mer! Satans trist at han har fått holde på så lenge.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Tiltale eller ei: alle vet nå hvilket menneske han er. Skal mye til å rette opp inntrykket nå, synes hele «menyen»  med siktelser sier alt om hvilke verdier og egenskaper han har. Fysj. 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet
pop up bruker skrev (22 minutter siden):

Det er vel ganske mye på denne lista som er alvorlig? Det er også mengden av de ulike bruddene som også vil spille inn. Feks er det 5 besøksforbud han har brutt. 

• Ett tilfelle av voldtekt med samleie.
  • To tilfeller av voldtekt uten samleie.
  • Fire tilfeller av seksuelt krenkende adferd.
  • Ett tilfelle av mishandling i nære relasjoner.
  • To tilfeller av kroppskrenkelse.
  • Ett tilfelle av skadeverk.
  • Ett tilfelle av trusler.
  • Fem brudd på besøksforbud,
  • Ett tilfelle av forulemping av en politimann.
  • Fem veitrafikklovbrudd.

Vi får jo se hva han blir tiltalt for, men med tanke på at politiet allerede har henlagt flere forhold regner jeg med at de nok har gode bevis for hva han nå er siktet for. 

Edit: Saken til Julianne er henlagt, samt (fra Aftenposten):

"I tillegg er saken som var etterforsket som en voldtekt uten samleie i september 2024 henlagt. Flere andre saker som gjelder seksuallovbrudd er også blitt henlagt. Det er stort sett foreldelse og bevismessige grunner som er årsak til dette, sier politiet".

Er det kommet nye opplysninger  nå? Har ikke fått med meg at julianne sin sak er henlagt

Skrevet

Tragisk at noe blir henlagt grunnet foreldelse - hvor lenge er det siden? Slikt er jo en gavepakke til de som utøver vold i nære relasjoner……

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Er det kommet nye opplysninger  nå? Har ikke fått med meg at julianne sin sak er henlagt

De sa det på pressekonferansen nå kl 12. Det er henlagt ved bevisets stilling som jo ofte skjer i slike saker dessverre. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Ja, det kom frem på pressekonferansen. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Seksuelt krenkende atferd, skadeverk, trusler, brudd på veitrafikkloven, brudd på besøksforbud, og kroppskrenkelse (den mildeste formen for vold jmf Bratlien), koker bort i kålen. Dette er småting i det store og hele, og ting folk slipper unna med jevnlig. 

Så et tilfelle av vold i nære relasjoner. Se til Ingebrigtes-saken om hvordan det kommer til å gå.

Da står vi igjen med tre voldtekter, en med samleie og to uten. Samt forulemping av polititjenestemann. Vi vet jo hvordan voldtektssaker blir behandlet i retten, se bare til saken i Bergen etc. Ironisk nok er det vel forulemping av polititjenestemann det som har størst sjans for å føre til straff, men den «forsvinner» nok den også. 

Av alt det bildematerialet de hadde funnet, er dette det de har kommet fram til? Denne saken kommer til å «bli borte». Hvorfor tror man ellers at denne pressekonferansen blir holdt på en fredag, siste dag før fellesferien? Noen vil at den skal bort, og det kommer de til å få til. 

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat.
  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

Synes skikkelig synd på JS. Tok en for laget og hengte ut skittentøyet offentlig og får ikke «betalt» for det. 
Må være en mental belastning. Håper hun har skikkelig gode folk rundt seg❤️

Endret av Eyr
Skriveleif
  • Liker 22
  • Hjerte 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Eyr skrev (4 minutter siden):

Synes skikkelig synd på JS. Tok en for laget og hengte ut skittentøyet offentlig og får ikke «betalt» for det. 
Må være en mental belastning. Håper hun har skikkelig gode folk rundt seg❤️

Heldigvis presisert at den en henlagt pga foreldelse og at det ikke kan bevises, og ikke fordi hun ikke ble trodd.

• Liker 16
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Skrevet
TigerK skrev (6 minutter siden):

Seksuelt krenkende atferd, skadeverk, trusler, brudd på veitrafikkloven, brudd på besøksforbud, og kroppsskade (den mildeste formen for vold jmf Bratlien), koker bort i kålen. Dette er småting i det store og hele, og ting folk slipper unna med jevnlig. 

Så et tilfelle av vold i nære relasjoner. Se til Ingebrigtes-saken om hvordan det kommer til å gå.

Da står vi igjen med tre voldtekter, en med samleie og to uten. Samt forulemping av polititjenestemann. Vi vet jo hvordan voldtektssaker blir behandlet i retten, se bare til saken i Bergen etc. Ironisk nok er det vel forulemping av polititjenestemann det som har størst sjans for å føre til straff, men den «forsvinner» nok den også. 

Av alt det bildematerialet de hadde funnet, er dette det de har kommet fram til? Denne saken kommer til å «bli borte». Hvorfor tror man ellers at denne pressekonferansen blir holdt på en fredag, siste dag før fellesferien? Noen vil at den skal bort, og det kommer de til å få til. 

Jeg tror det blir rettssak i alle fall, så får vi se hvordan det utvikler seg. 

• Liker 3
Skrevet
Snurrevippen skrev (1 time siden):

Pressekonferanse kl 12.

Høiby-saken ferdig etterforsket

Får ikke lenken til å virke, tas bare tilbake til KG. Legger til noen flere (med og uten betalingsmur), hvis jeg ikke er eneste som opplever det:

Politiet bekrefter: Etterforskingen av Marius Borg Høiby er ferdig – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet https://share.google/8HnEMlPwqfjYE7L96

Politiet er ferdig med etterforskningen av Marius Borg Høiby https://share.google/pXzmCOiaORQ7nyMHt

- Tar det på stort alvor https://share.google/Gb4GRCcMC0H0Pbh1l

Marius Borg Høiby siktet for 23 lovbrudd: Mulig lang fengselsstraff https://share.google/POeV5fg3hhi5u8cLP

Marius Borg Høiby, Ellen Holager Andenæs | Marius-forsvarer: – Det startet med frivillig sex https://share.google/VwmfaPggWK3tfQHJj

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...