Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Igjen: At MBH oppfører seg bedritent, tar ikke bort utfordringer med lekkasjer (generelt og fra evt politiet) og medietrykk. På samme måte tar ikke sistnevnte bort alvorlighetene ved siktelsene. Det er faktisk mulig å ha to (eller flere) problemer gående parallelt uten at det minimerer noen av dem. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sur sitron skrev (25 minutter siden):

Jeg for min del tenker at han har delt mye med sine (tvilsomme) "venner", kanskje for å fremstå tøff også har de delt dette videre til pressen. 

Det er også MIN oppfatning 

Og det har det vært hele tiden - han er dum nok til det 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (20 minutter siden):

Igjen: At MBH oppfører seg bedritent, tar ikke bort utfordringer med lekkasjer (generelt og fra evt politiet) og medietrykk. På samme måte tar ikke sistnevnte bort alvorlighetene ved siktelsene. Det er faktisk mulig å ha to (eller flere) problemer gående parallelt uten at det minimerer noen av dem. 

Om man ikke mishandler kvinner, voldtar bevisstløse kvinner og utfører andre kriminelle handlinger over flere år, så vil man somregel slippe et negativt medietrykk og lekkasjer. 

Endret av MissHannigan
  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (28 minutter siden):

Om man ikke mishandler kvinner, voldtar bevisstløse kvinner og utfører andre kriminelle handlinger over flere år, så vil man somregel slippe et negativt medietrykk og lekkasjer. 

Ja, som fordrer et utopia uten samfunnsproblemer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (8 timer siden):

Flott at hun sier ifra når Marius gjennom sin advokat driver med manipulativ kommunikasjon. 

Helt enig, helt topp at hun orker! 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (4 timer siden):

Takk for presisering. 

Venninna har ikke anmeldt heller. Det er politiet som har anmeldt. I alle sakene, faktisk. Det er jo litt rart, eller? Kanskje ikke så lett å legge press på politiet om å dysse ned saken, slik som alle de andre sakene, etter at pressen fikk snusen i det. Det har vel lyktes i minst en sak å få offeret til å benekte at hun har vært utsatt for noe overgrep. Hadde hun anmeldt selv, kunne hun ha trukket den anmeldelsen. Men det har ofrene ingen mulighet til, dermed er det LITT mindre sjanse for at de blir ringt ned for å få presset dem til å benekte hendelsen. Også hjelper det med besøksforbud. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sur sitron skrev (1 time siden):

Nettopp, han driter en lang i om han fremstår ufyselig og farlig. 

Helt riktig. Det har vi sett med alt fra «attituden» han hadde da han dro til Italia for å feire bryllup, utallige brudd på besøksforbud, overgrep utført selv etter at han visste at han var under politietterforskning, langefinger med et snørrhovent glis foran oppslag om hans forbrytelser, illustrering av hvordan han «slo opp» med den siste kjæresten sin, feste i København i stedet for å la seg avhøre m.m. 

Han gir ikke en flat F i noe av dette, mest sannsynlig fordi han vet (og det gjør vel vi andre også, innerst inne) at han vil slippe unna med dette også. «Fordi han er den han er». 

• Liker 11
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsdame skrev (8 timer siden):

Jeg kan forstå at forsvarer og MBH reagerer på lekkasjer fra politiet. 

Det endrer imidlertid ikke alvorligheten i beskyldningene og det faktum at han som Linni sier fester sorgløst videre. Han må stille til avhør, så får de heller anmelde lekkasjer. 

Det ser bedre ut å skylde på lekkasjer som årsak til at klienten ikke vil la seg avhøre. Han ville ikk la seg avhøre før lekkasjene heller, så er vel mer der det ligger. Men godt å ha noe å skylde på. 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrie_S skrev (3 minutter siden):

Det ser bedre ut å skylde på lekkasjer som årsak til at klienten ikke vil la seg avhøre. Han ville ikk la seg avhøre før lekkasjene heller, så er vel mer der det ligger. Men godt å ha noe å skylde på. 

Nå har han jo rent faktisk vært i avhør, så hva er poenget ditt?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (19 minutter siden):

Venninna har ikke anmeldt heller. Det er politiet som har anmeldt. I alle sakene, faktisk. Det er jo litt rart, eller? Kanskje ikke så lett å legge press på politiet om å dysse ned saken, slik som alle de andre sakene, etter at pressen fikk snusen i det. Det har vel lyktes i minst en sak å få offeret til å benekte at hun har vært utsatt for noe overgrep. Hadde hun anmeldt selv, kunne hun ha trukket den anmeldelsen. Men det har ofrene ingen mulighet til, dermed er det LITT mindre sjanse for at de blir ringt ned for å få presset dem til å benekte hendelsen. Også hjelper det med besøksforbud. 

Det skrev jeg heller ikke. Venninnen varslet, politiet opprettet sak. Verken venninne eller politiet = pressen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (36 minutter siden):

Har han vært i avhør etter at han var i København? Han stakk nemlig til København da politiet ville snakke med ham om Linnie-saken. Jeg har ikke sett noe publisert om at han skal ha kommet hjem fra København. 

Endret av Sur sitron
  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (34 minutter siden):

Har han vært i de siste avhørene han er innkalt til? Jeg spør bare fordi jeg har lest at det er de han nå er innkalt til han ikke vil møte til. Tidligere avhør har han jo møtt til vet vi. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (Akkurat nå):

Har han vært i de siste avhørene han er innkalt til? Jeg spør bare fordi jeg har lest at det er de han nå er innkalt til han ikke vil møte til. Tidligere avhør har han jo møtt til vet vi. 

Det er nytt for meg og.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissLucy skrev (56 minutter siden):

Han har vel bare vært i et avhør etter at han ble pågrepet for å ha ødelagt i leiligheten til kjæresten og hans oppførsel mot henne. Etter det har han, så vidt jeg har fått med meg, nektet å stille til flere avhør etter som flere saker ble rullet opp og siktelsen ble utvidet.Hvis jeg tar feil skal jeg beklage det, men nå er jo advokaten hans ute og forklarer hvorfor han ikke stiller opp i avhør?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrie_S skrev (50 minutter siden):

Han har vel bare vært i et avhør etter at han ble pågrepet for å ha ødelagt i leiligheten til kjæresten og hans oppførsel mot henne. Etter det har han, så vidt jeg har fått med meg, nektet å stille til flere avhør etter som flere saker ble rullet opp og siktelsen ble utvidet.Hvis jeg tar feil skal jeg beklage det, men nå er jo advokaten hans ute og forklarer hvorfor han ikke stiller opp i avhør?

Pr oktober 2024

Marius Borg Høiby er nå ferdig avhørt. Han har vært i til sammen åttepolitiavhør hvor han har forklart seg grundig og detaljert. Han erkjenner straffskyld i tråd med sin tidligere uttalelse samt for en trussel mot en annen mann, skriver Bratlien i en tekstmelding.16. okt. 2024

Om han har vært i noen i 2025 vet jeg ikke

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (2 timer siden):

Politiet anmeldte etter at venninnen kontaktet dem ja. 

Men pressen har ikke gjort annet enn å sette etterforskningen i fare i jakt på klikk. Det er en helt vill konspirasjonsteori som er blitt en sannhet her i tråden at ingenting ville blitt gjort fra politiets side og saken ville blitt lokk på hvis ikke Se og Hør hadde lekket detaljer fra etterforskningen fra første stund. Min mening har hele tiden vært at slike lekkasjer setter hele etterforskningen i fare, med de konsekvensene det risikerer å få for de fornærmede.

Endret av Aricia
  • Liker 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
TigerK skrev (På 4.4.2025 den 16.41):

Snakk med meg når du har personlig erfaring om temaet. 9% av alle kvinner over 18 år har blitt utsatt for voldtekt minst en gang. 80 % av voldtektene blir henlagt, og av de som går til rettssak ender 1 av 10 (10%) med fellende dom (på ca et kvarters fengsel). Så fortell meg igjen hvorfor jeg, som kvinne, ikke skal beskrive systemet som «fullstendig ubrukelig»? 

Det er ingen tvil om at overgrepssaker er blant de vanskeligste sakene rettssystemet håndterer, og tallene du trekker frem her viser jo bare at det er store utfordringer. Som jeg skrev så er kritikken berettiget, men igjen er det å beskrive det som fullstendig ubrukelig en delegitimering som ikke hjelper noe som helst.

Beviskravene i slike saker gjør det svært krevende å få domfellelser. Dette blir igjen en kompleks juridisk problemstilling. Det handler ikke nødvendigvis om man ikke tar ofrene på alvor. Ved å ha objektivt syn så kan man være med å skape en forskjell og kjempe for bedre rettsvern for disse ofrene.

Det er beklagelig om du har personlig erfaring med dette og føler deg urettferdig behandlet (slik tolker jeg kommentaren din om personlig erfaring), men dersom man kun skulle diskutert rettssystemet med de som har personlig erfaring med overgrepssaker, hadde man aldri fått systemkritikk fra fagpersoner, jurister, politikere og andre som ønsker en forbedring. Man trenger liksom ikke være kirurg for å se at helsevesenet trenger forbedringer. 

Endret av Snurrevippen
Autokorrektur
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (2 timer siden):

Det er absolutt ikke noe rart i det. Det er slik politiet jobber og ikke noe uvanlig. Det gjør de for å ivareta rettssikkerheten og fordi den fornærmet ikke alltid er i stand til eller ønsker å anmelde selv. Det er heller ingen som har fått offeret til å benekte for overgrep? Hvor har du det fra? 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (32 minutter siden):

Pr oktober 2024

Marius Borg Høiby er nå ferdig avhørt. Han har vært i til sammen åttepolitiavhør hvor han har forklart seg grundig og detaljert. Han erkjenner straffskyld i tråd med sin tidligere uttalelse samt for en trussel mot en annen mann, skriver Bratlien i en tekstmelding.16. okt. 2024

Om han har vært i noen i 2025 vet jeg ikke

Han har ihvertfall nektet å gå i avhør ifm Linni-saken. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (34 minutter siden):

Politiet anmeldte etter at venninnen kontaktet dem ja. 

Men pressen har ikke gjort annet enn å sette etterforskningen i fare i jakt på klikk. Det er en helt vill konspirasjonsteori som er blitt en sannhet her i tråden at ingenting ville blitt gjort fra politiets side og saken ville blitt lokk på hvis ikke Se og Hør hadde lekket detaljer fra etterforskningen fra første stund. Min mening har hele tiden vært at slike lekkasjer setter hele etterforskningen i fare, med de konsekvensene det risikerer å få for de fornærmede.

Dette! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...