Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Purple Basil skrev (14 timer siden):

Dette, og det gjelder ikke bare MM, er skremmende mange som heller kjefter på f.eks Se og hør enn å være forbannet over at serieovergriper Marius Borg Høiby går fritt rundt. 

Jepp og legger merke til at vG og NRK ikke har nevnt det siste overgrepet han er anmeldt  for. Men kanskje like greit så får han ikke strafferabatt pga mediepress.

Endret av FruR
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (4 timer siden):

Sånn helt til slutt; rekk opp hånda den som tror at «unnskyld meg»-brevet Marius lot NRK publisere i August, er skrevet av ham selv. 

Kongehuset har selvsagt kloke folk som ordner sånt. Kloke, flinke og trofaste rådgivere, hele gjengen.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (22 minutter siden):

Kongehuset har selvsagt kloke folk som ordner sånt. Kloke, flinke og trofaste rådgivere, hele gjengen.

De har i hvert fall familie som er mer krimelle enn vanlige folk, så de slår oss der 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (5 timer siden):

Ja, hva skal man si? 

• 24. Mars 2024
  • 12. September 2024
  • 26. September 2024
  • Medio November 2024

Hva tenker vi om gjentakelsesfare? Om mulig omfang? Om evne og vilje til å ta ansvar for sine handlinger? Om i hvilken grad Marius bryr seg om anklager, siktelser, presseoppmerksomhet. Bare retoriske spørsmål, selvfølgelig. Jeg oppfordrer alle til å la være å svare i tråden, da det vil bryte forumreglene som omhandler rykter og spekulasjoner. Men så lenge du ikke sier det høyt, så kan du fremdeles tenke hva du vil. 

Sånn helt til slutt; rekk opp hånda den som tror at «unnskyld meg»-brevet Marius lot NRK publisere i August, er skrevet av ham selv. 

Jeg luer på hvor mange saker det er før 24. Mars 2024 jeg. Vi vet jo om Linni i 2018, men det er vel lite trolig at det var ett tilfelle i 2018, så en pause helt til 2024 hvor det på ett år er avdekket fire tilfeller. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Friluftsdame skrev (På 25.3.2025 den 20.16):

MBH har iallefall ikke vært helt heldig med hjemmefarging av håret.. 

Hæ har ikke mora finansiert ordentlig frisør?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke veldig stor gjentakelsesfare her? Er det nå så lurt å ha Borg Høiby flyvende rundt på byen f. eks i København, hvor kanskje ikke alle kvinner vet hvem han er og hva de kan bli utsatt for? .

Ref. https://www.domstol.no/no/straffesak/varetektsfengsling/

• sterk fare for gjentakelse av straffbare handlinger
  • Liker 22
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (22 minutter siden):

Er det ikke veldig stor gjentakelsesfare her? Er det nå så lurt å ha Borg Høiby flyvende rundt på byen f. eks i København, hvor kanskje ikke alle kvinner vet hvem han er og hva de kan bli utsatt for? .

Ref. https://www.domstol.no/no/straffesak/varetektsfengsling/

• sterk fare for gjentakelse av straffbare handlinger

Helt uforståelig at han ikke sitter i varetekt. Ift siktelsene så har han tydeligvis et `modus operandi` - som er å utføre seksuelle handlinger på dypt sovende intetanende kvinner - og filme dette. At han har fortsatt med dette etter at han ble arrestert første gangen vitner om at han ikke har kontroll på det seksuelle og voldelige avviket sitt. Han er en farlig mann slik jeg ser det. 

• Liker 29
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir mer provoserende for hver handling som dokumenteres. 

Jeg vet at Marius er myndig og at han ikke er i varetekt. Dermed kan han fortsette å gjøre hva han vil mot hvem han vil. 

Det jeg ikke forstår er hvorfor ikke foreldre og steforeldre omtrent "sitter på han". For hans egen del, i det minste. Jo flere straffbare handlinger han utfører, jo tøffere blir reaksjonen og straffen. 

Mine forventninger til at foreldre og steforeldre bryr seg om kjente og ukjente ofre er lik 0. Trist, men sant. De kan bidra til å ha noe kontroll, for eksempel ved kombinasjonen kutt i lommepenger og ny tur til rehab i London. 

At Marius får gå fritt i gatene i inn- og utland, uansett hans juridiske rettigheter, er en skam og en fare! 😡

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt forbauset over alle som slår fast så skråsikkert at han fortsetter med lovbrudd.

Hvordan vet dere dette? hvor står det?

Det fremstilles som at han går rundt og voldtar folk over en lav sko, men dette siste tilfellet han er siktet for, skjedde jo tidsmessig før han ble siktet og varetektsfengslet ifm de andre seksuelle overgrepene. Er det ikke en logisk brist å bruke det som bevis på at han "fortsetter"? Kan det ikke like gjerne  tenkes at fengslingen og siktelsene i november tvert imot var en wake up call, som virket avskrekkende?

Jeg vet ikke, men det tror jeg med respekt å melde ingen andre her i tråden gjør heller.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissLucy skrev (5 timer siden):

Jeg er litt forbauset over alle som slår fast så skråsikkert at han fortsetter med lovbrudd.

Det fremstilles som at han går rundt og voldtar folk over en lav sko, men dette siste tilfellet han er siktet for, skjedde jo tidsmessig før han ble siktet og varetektsfengslet ifm de andre seksuelle overgrepene. Er det ikke en logisk brist å bruke det som bevis på at han "fortsetter"? Kan det ikke like gjerne  tenkes at fengslingen og siktelsene i november tvert imot var en wake up call, som virket avskrekkende?

Jeg vet ikke, men det tror jeg med respekt å melde ingen andre her i tråden gjør heller.

Tuller du? Han har blitt anmeldt for en rekke nye lovbrudd etter den første anmeldelsen. Altså han fortsetter! Han har voldtatt blitt tatt for det også han ble anmeldt  voldtekter seinere . Første anmeldelse var i august… 

Antall anmeldelser er ganske høyt nå! 

Endret av FruR
  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (2 timer siden):

Han blir ikke satt i varetekt for et forhold han ikke er siktet for (enda) og når han ble sluppet ut sist gang - etter dette forholdet skal ha skjedd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
VXL100 skrev (19 minutter siden):

Selv ikke Trailermannen fikk varetekt...

Og MBH var under etterforskning for et seksuallovbrudd han ikke var siktet i da han ble løslatt fra varetekt 27 november.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (På 28.3.2025 den 14.28):

Merker meg det samme. Det MBH har gjort kommer for noen helt i skyggen av at media har bedrevet råkjør med Se & Hør i spissen virker det som. 

Ja, det er skremmende å se faktisk. Ikke rart det er så mange serieovergripere som slipper unna med overgrep 😔

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (1 time siden):

Tuller du? Han har blitt anmeldt for en rekke nye lovbrudd etter den første anmeldelsen. Altså han fortsetter! Han har voldtatt blitt tatt for et også et vi at han fortatte og voldta fordi han ble anmeldt  voldtekter seinere . Første anmeldelse var i august… 

Antall anmeldelser er ganske høyt nå! 

han var verken mistenkt, anmeldt eller siktet for voldtekt i august. Siktelsen i august gjaldt vold. Siktelsen for de seksuelle overgrepene kom i november. Jeg snakket ikke om voldstilfellene, og det gjorde ikke de innleggene jeg siktet til heller, slik jeg forsto dem. 

Endret av MissLucy
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (19 minutter siden):

Ja, det er skremmende å se faktisk. Ikke rart det er så mange serieovergripere som slipper unna med overgrep 😔

Hvordan kommer det han er under etterforskning og siktet for i skyggen? Er det noe som er godt fremme i lyset, så er det vel så å si hvert skritt han tar? Nå senest en ny fornærmet kvinne. Før det at førerkortet var tilbake, før det anken på besøksforbudet og sånn har det gått slag i slag siden saken sprakk. Det belyses i media og det går knapt en time før hvert nye steg lander her også. Her stod det også nylig om hvordan han omtales i utenlandske medier, blant annet i England. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...