Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Snurrevippen skrev (3 timer siden):

Hvor har du det fra, at han gjør det?

Hvor har du fra at han ikke gjør det? Kanskje han gjør og kanskje ikke. Men etter hva som er dokumentert av at familiemedlemmer er involvert, så kan det tenkes at brukeren du siterer har rett. Du vet ikke, men tror nok det er enkelte her i tråden som vet, men da går det på spekulasjoner og blir moderert bort

Videoannonse
Annonse
Skrevet
42. skrev (14 minutter siden):

Hvor har du fra at han ikke gjør det? Kanskje han gjør og kanskje ikke. Men etter hva som er dokumentert av at familiemedlemmer er involvert, så kan det tenkes at brukeren du siterer har rett. Du vet ikke, men tror nok det er enkelte her i tråden som vet, men da går det på spekulasjoner og blir moderert bort

Jeg har ikke sagt noe om at han ikke gjør det. Jeg stilte spørsmål til hvor det kom fra.  Dersom han sa at mor ryddet mens han dusjet, så trenger det ikke bety mer enn det. Han skulle vel uansett ikke pågripes innenfor eiendommen, det var heller ikke snakk om ransakelse. Så dersom det er det som får folk til å mene at han inkriminerte MM i sine kriminelle handlinger, så er det basert på spekulasjoner. 

• Liker 7
Skrevet
Krokenguri skrev (3 timer siden):

Jeg antar ingenting  jeg. Leser det han sier selv. Og med ingenting  grunnlag for å dra det i tvil, så er det det jeg forholder meg til. Er dette egentlig  noe  diskutere?

Når det står sort på hvitt, så må du og andre tenke å yro hva dere vil om det. Det skal ikke alle andre måtte forholde oss til, da trpden her handler om marius,  og ikke brukere

Eller tenker du at han har fremstått som en helt normal fyr uten noen oppførsel utfordringer? 

Jeg har all grunnlag for å dra alt han har sagt i tvil, med rette da det faktisk er dokumentert, så det er mye å diskutere, spør du meg (og mange andre) Så det er drt jeg forholder meg til. 

Og så har jeg som mange andre lært meg til å lese mellom linjene, og også forstå nonverbal kommunikasjon

Gjest pop up bruker
Skrevet
Rev. Revenge skrev (3 timer siden):

Enig. Jeg håper det er kontroll på ham nå, så han ikke har kunnet begå mer etter sovevoldtekt/ikkevoldtekten i fjor høst. Det som kommer frem nå er vel tidligere hendelser fra før han ble avslørt.

Det tror jeg dessverre ikke, siden den ene voldtekten han er siktet for skjedde etter han hadde vært i avhør. 

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/mener-hoiby-voldtok-kvinne-samme-uke-som-han-var-i-avhor/17208921/

https://www.nettavisen.no/kjendis/hoiby-skal-ha-voldtatt-kvinne-etter-flere-politiavhor/s/5-95-2148509

Så vidt jeg har forstått er han siktet for dette? 

Skrevet
pop up bruker skrev (1 minutt siden):

Det tror jeg dessverre ikke, siden den ene voldtekten han er siktet for skjedde etter han hadde vært i avhør. 

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/mener-hoiby-voldtok-kvinne-samme-uke-som-han-var-i-avhor/17208921/

https://www.nettavisen.no/kjendis/hoiby-skal-ha-voldtatt-kvinne-etter-flere-politiavhor/s/5-95-2148509

Så vidt jeg har forstått er han siktet for dette? 

Politiet har tatt ut siktelse. Verken MBH eller kvinnen vedkjenner seg noen voldtekt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest pop up bruker
Skrevet
Rev. Revenge skrev (Akkurat nå):

Politiet har tatt ut siktelse. Verken MBH eller kvinnen vedkjenner seg noen voldtekt.

Nei, men politiet har altså tatt ut siktelse og etterforsker saken. De gjør ikke det hvis det ikke mener at det kan være noe straffbart som har skjedd. 

Skrevet
Rev. Revenge skrev (15 minutter siden):

Det kan være mange psykologiske mekanismer som slår inn som derfor gjør at et kvinne ikke vedkjenner seg en voldtekt, bare sånn for å nevne det. Her hadde vel politiet bevis som tilsa det motsatte, hvis jeg ikke tar helt feil? 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Snurrevippen skrev (59 minutter siden):

Jeg har ikke sagt noe om at han ikke gjør det. Jeg stilte spørsmål til hvor det kom fra.  Dersom han sa at mor ryddet mens han dusjet, så trenger det ikke bety mer enn det. Han skulle vel uansett ikke pågripes innenfor eiendommen, det var heller ikke snakk om ransakelse. Så dersom det er det som får folk til å mene at han inkriminerte MM i sine kriminelle handlinger, så er det basert på spekulasjoner. 

Det kom jo fra han, uansett hva det betyr, kanskje det stemmer, kanskje ikke.  Kronprinsessen ryddet mens kriminelle sønn tok seg en dusj før pågripelsen, beklager for å spekulere, da han uansett ikke skulle pågripes innenfor eiendommen. For mange som leser kan det virke som at du forsvarer selv om det har kommet nye bevis som bekrefter det som hittil i tråden er sagt om mbh

Skrevet
42. skrev (1 minutt siden):

Det kom jo fra han, uansett hva det betyr, kanskje det stemmer, kanskje ikke.  Kronprinsessen ryddet mens kriminelle sønn tok seg en dusj før pågripelsen, beklager for å spekulere, da han uansett ikke skulle pågripes innenfor eiendommen. For mange som leser kan det virke som at du forsvarer selv om det har kommet nye bevis som bekrefter det som hittil i tråden er sagt om mbh

Svaret han ga angående det manglende sim-kortet var jo også ganske "oppi lufta". Det kommer frem etter det ble publisert at MM angivelig skulle ha ryddet i boligen før pågripelsen, og han imens sto i dusjen. Ingen andre enn MBH vet hva som skjedde med sim-kortet, men det er jo sketchy av han å bare plutselig si at han ikke vet hvor det tok veien, etter at mor har både varslet og ryddet i boligen. 

"Nå får NRK opplyst at Marius skal ha forklart at SIM-kortet sto i mobilen hans tidligere samme dag, men at han ikke vet hvem som tok det ut av telefonen eller hvor det er nå." 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Rev. Revenge skrev (4 timer siden):

Enig. Jeg håper det er kontroll på ham nå, så han ikke har kunnet begå mer etter sovevoldtekt/ikkevoldtekten i fjor høst. Det som kommer frem nå er vel tidligere hendelser fra før han ble avslørt.

Utdyp hva du mener med "ikkevoldtekt" 

Skrevet
PusheenPusheen skrev (23 minutter siden):

Svaret han ga angående det manglende sim-kortet var jo også ganske "oppi lufta". Det kommer frem etter det ble publisert at MM angivelig skulle ha ryddet i boligen før pågripelsen, og han imens sto i dusjen. Ingen andre enn MBH vet hva som skjedde med sim-kortet, men det er jo sketchy av han å bare plutselig si at han ikke vet hvor det tok veien, etter at mor har både varslet og ryddet i boligen. 

"Nå får NRK opplyst at Marius skal ha forklart at SIM-kortet sto i mobilen hans tidligere samme dag, men at han ikke vet hvem som tok det ut av telefonen eller hvor det er nå." 

Jeg vet at mange i denne tråden syns det er forferdelig tøft at denne kronprinsessen vi har får kritikk for mangelfulle eller kritikkverdige valg og ditto atferd rundt sin eldste sønn. Det er også krevende for mange at særlig Se og hør skriver mange saker vedrørende dette sirkuset, angivelig preget av sensasjonsjournalistikk og et stort behov for å blåse opp ikke-saker. 
Men, går det virkelig an å være uenig i følgende; 

det er underlig at Norges angivelige neste dronning setter seg i en slik stilling hvor det kan se ut som om hun har fjernet bevis som inkriminerer hennes sønn? 

Glem alt det der med at vi vet ikke osv. Da er det jo bare å legge ned hele tråden for ingen her VET. Men er det ikke helt fascinerende dumt håndtert, å sette seg i en slik situasjon? 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet
rebella81 skrev (1 minutt siden):

Jeg vet at mange i denne tråden syns det er forferdelig tøft at denne kronprinsessen vi har får kritikk for mangelfulle eller kritikkverdige valg og ditto atferd rundt sin eldste sønn. Det er også krevende for mange at særlig Se og hør skriver mange saker vedrørende dette sirkuset, angivelig preget av sensasjonsjournalistikk og et stort behov for å blåse opp ikke-saker. 

det er underlig at Norges angivelige neste dronning setter seg i en slik stilling hvor det kan se ut som om hun har fjernet bevis som inkriminerer hennes sønn? 

Glem alt det der med at vi vet ikke osv. Da er det jo bare å legge ned hele tråden for ingen her VET. Men er det ikke helt fascinerende dumt håndtert, å sette seg i en slik situasjon? 

Jeg tror jo at det er MBH selv som har fjernet sim-kortet, evt gitt politiet en annen mobil enn bruksmobilen. Jeg tror. Men det er jo han som da i såfall kaster sin egen mor under bussen ved å insinuere at hun kan ha fjernet det. Det er liksom så rart at det er der når mor ringer sønn for å si at han skal arresteres, men når han kommer ut av dusjen, er det ikke der? Pluss at mobilen er knust. Det er noe som skurrer. 

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (14 minutter siden):

Jeg tror jo at det er MBH selv som har fjernet sim-kortet, evt gitt politiet en annen mobil enn bruksmobilen. Jeg tror. Men det er jo han som da i såfall kaster sin egen mor under bussen ved å insinuere at hun kan ha fjernet det. Det er liksom så rart at det er der når mor ringer sønn for å si at han skal arresteres, men når han kommer ut av dusjen, er det ikke der? Pluss at mobilen er knust. Det er noe som skurrer. 

Jeg har ingen formening om hvem som har gjort hva. Jeg tenker at MM aldri i verden skulle ha vært i det huset hans da, og det er helt vilt at hun ikke selv forstår det, evt tar seg bryet med å høre på noen av de rådgiverne sine. Det er nesten irrelevant om hun puffa puter eller skylte kokain ned i dass og knuste mobilen hans, der skulle hu ikke ha vært. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
rebella81 skrev (Akkurat nå):

Jeg har ingen formening om hvem som har gjort hva. Jeg tenker at MM aldri i verden skulle ha vært i det huset hans da, og det er helt vilt at hun ikke selv forstår det, evt tar seg bryet med å høre på noen av de rådgiverne sine. Det er nesten irrelevant om hun puffa puter eller skylte kokain ned i dass og knuste mobilen hans, der skulle hu ikke ha vært. 

Det er jeg selvsagt helt enig i, hun skulle ikke vært der. Men at hun skulle ha fjernet sim-kort og knust mobil, har jeg vanskelig for å tro. Det var jo MBH som visste hva som befant seg på enheten og hva han trengte å skjule.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Det er jeg selvsagt helt enig i, hun skulle ikke vært der. Men at hun skulle ha fjernet sim-kort og knust mobil, har jeg vanskelig for å tro. Det var jo MBH som visste hva som befant seg på enheten og hva han trengte å skjule.

Vi får håpe at du har rett i det. Det særdeles skadelige her er jo at kronprinsessen potensielt sett kan mistenkes for å ha gjort det, på bakgrunn av MBH sitt avhør og at hun beviselig har vært i det huset hans i den aktuelle tiden.

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet
rebella81 skrev (3 minutter siden):

Vi får håpe at du har rett i det. Det særdeles skadelige her er jo at kronprinsessen potensielt sett kan mistenkes for å ha gjort det, på bakgrunn av MBH sitt avhør og at hun beviselig har vært i det huset hans i den aktuelle tiden.

Selvsagt kun de (eller kun han) som vet hva som skjedde, så jeg håper også jeg har rett 🤞

Skrevet
rebella81 skrev (29 minutter siden):

Politiet sitter nå på omfattende etterforskningsmateriale og har altså vurdert at det ikke er behov for å dra inn henne i saken, så det er vel ikke spesielt aktuelt.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
rebella81 skrev (6 timer siden):

Nei nei nei. Det er vanskelig  å svelge at man skylder på alle andre enn marius for HANS  handlinger.  Det er formidlet iallefall  fra min side , siden jeg deltok ca side 500. Og av en merkelig  grunn fortsatt misforstås 

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Nyttig 7
Skrevet
~ Ada ~ skrev (7 timer siden):

Politiet sitter nå på omfattende etterforskningsmateriale og har altså vurdert at det ikke er behov for å dra inn henne i saken, så det er vel ikke spesielt aktuelt.

Se svaret mitt til @Snurrevippen om hva poenget mitt var. Det som jeg anser her er det inntrykket som gis, helt uavhengig av hva politiet foretar seg mot henne. Hun var jo i det huset i perioden fra mobilen hans var fungerende til ikke-fungerende, men jeg konstaterer at politiet ikke ser på det som noe problem. Faren er MM og derav kongehuset sitt omdømmetap når hun velger å sette seg selv i slike situasjoner.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...