Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Junijulia skrev (9 minutter siden):

Samtidig er det veldig spesielt av han å trekke MM inn i sine kriminelle handlinger.

Enten må han være ekstremt kalkulerende eller ekstremt lite oppegående.

Hvor har du det fra, at han gjør det?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krokenguri skrev (56 minutter siden):

Jeg skal legge ved linker når du har lagt ved link på din påstand om at det er løgn at han har diagnoser.  Siden det er du som påstår han lyver om å ha diagnoser , får du henvise til kjent informasjon om det. Ellers er det en spekulasjon 

Jeg sier ikke det er løgn, jeg sier jeg reserverer meg retten til å mistro noe når han har løyet med alt annet i den presse-briefingen han helt klart ikke skrev selv.

Du derimot antar at han har diagnoser, helt uten bevis. Det kreves ikke bevis for å bevise at man ikke har noe, å late som man har diagnoser når man slår og voldtar ville ikke vært den første gangen i historien derimot. 

Ingen tjener på at han ikke har diagnoser, mens omvendt så brukes det ofte som unnskyldning andre veien, akkurat som du og andre er superfokusert på diagnoser hele tiden.

Endret av 1600
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (58 minutter siden):

Da spørs det vel om kronprinsessen ryddet hos ham også mens han dusjet?

Ja, det spørs, men han kom beviselig med knust mobil pga. den situasjonen. Det hadde han ikke gjort om de gjorde dette som en vanlig pågripelse. Så måtte de senere slå til mot hytta på Skeikampen.

Hvem tjente på den varslingen? Jeg minner deg på at han angivelig (i følge politiet) voldtok noen rett etterpå som han antageligvis ikke hadde gjort om de tok mobilen hans når mamma kom og varslet, for da hadde de jo faktisk hatt mobilen med voldtektsbildene på før han forgrep seg på en ny dame.

Så jo, om MM har ryddet og varslet sønnen sin om dette, så har hun vært med på å påvirke en situasjon som har ført til at en serie-overgriper potensielt har kunnet voldta en til fordi politiet ikke fikk riktig mobil og SIM-kort. Det er dypt klanderverdig av både politiet og MM.

Det er spesielt at politiet ikke har undersøkt hvem som har sagt ifra til MM her, for dette har jo etter deres egen mening gått utover en ny dame rett etterpå i og med at de har tatt ut siktelse på episoden på Skaugum.

Endret av 1600
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstaterer at å slå, voldta, true og ramponere i alle fall ikke er normal adferd.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (4 minutter siden):

Konstaterer at å slå, voldta, true og ramponere i alle fall ikke er normal adferd.

Absolutt ikke normalt. Og det er sjukt at han ikke har blitt stoppet.

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Absolutt ikke normalt. Og det er sjukt at han ikke har blitt stoppet.

Enig. Jeg håper det er kontroll på ham nå, så han ikke har kunnet begå mer etter sovevoldtekt/ikkevoldtekten i fjor høst. Det som kommer frem nå er vel tidligere hendelser fra før han ble avslørt.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (25 minutter siden):

Jeg sier ikke det er løgn, jeg sier jeg reserverer meg retten til å mistro noe når han har løyet med alt annet i den presse-briefingen han helt klart ikke skrev selv.

Du derimot antar at han har diagnoser, helt uten bevis. Det kreves ikke bevis for å bevise at man ikke har noe, å late som man har diagnoser når man slår og voldtar ville ikke vært den første gangen i historien derimot. 

Ingen tjener på at han ikke har diagnoser, mens omvendt så brukes det ofte som unnskyldning andre veien, akkurat som du og andre er superfokusert på diagnoser hele tiden.

Jeg antar ingenting  jeg. Leser det han sier selv. Og med ingenting  grunnlag for å dra det i tvil, så er det det jeg forholder meg til. Er dette egentlig  noe  diskutere?

Når det står sort på hvitt, så må du og andre tenke å yro hva dere vil om det. Det skal ikke alle andre måtte forholde oss til, da trpden her handler om marius,  og ikke brukere

Eller tenker du at han har fremstått som en helt normal fyr uten noen oppførsel utfordringer? 

Endret av Krokenguri
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (8 minutter siden):

Enig. Jeg håper det er kontroll på ham nå, så han ikke har kunnet begå mer etter sovevoldtekt/ikkevoldtekten i fjor høst. Det som kommer frem nå er vel tidligere hendelser fra før han ble avslørt.

Ja, det siste er hvert fall fra 2018. Nå har han jo "alles" øyne på seg, så jeg håper det hindrer ham i å med vilje drite seg ut enda en gang. Folk er vel også mer bevisste på hvilken type han er nå, så jeg håper de holder seg unna ham. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på diagnoser og lidelser; Trygve Hegnar skrev i slutten av august -24 følgende i finansavisen: 

«Ekspertene får bruke den kunnskap de har om psykologi. Basert på alt vi har sett og hørt i Marius Borg Høiby-saken, har kongefamilien en psyko i sin midte. Det er trist, men bør ikke skjules,» slår Hegnar (80) fast.

Noen som vet om dette er blitt klaget inn for PFU? 

(Kan for ordens skyld legge til at Hegnar presiserer i det samme innlegget, at han bruker «psyko» som et annet ord for psykopat). 

Endret av TigerK
Lagt til presisering i parentes nederst i innlegget
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (33 minutter siden):

"Det"-et referer vel til diagnosene han sier han har - ikke hele brevet. For det er jo mye i det brevet som er bullshit. 

Da må du nok lese en gang til, står veldig spesfikt hva som menes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger. Når det gjelder spekulasjoner så baserer vi oss på det som er skrevet i medier, det som er dokumentert offentlig o.s.v. Om noen ytrer seg offentlig, men lyver kan ikke vi vurdere dette, vi holder oss til det som er skrevet i selve mediene.

Pga aktivitet i tråden er det dessverre noen tekniske problemer. Det kan dermed være siteringer av slettede innlegg som blir stående uten at dette er meningen. Vi håper å få ryddet opp i dette når det er mer teknisk stabilt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (1 time siden):

Jeg antar ingenting  jeg. Leser det han sier selv. Og med ingenting  grunnlag for å dra det i tvil, så er det det jeg forholder meg til. Er dette egentlig  noe  diskutere?

Når det står sort på hvitt, så må du og andre tenke å yro hva dere vil om det. Det skal ikke alle andre måtte forholde oss til, da trpden her handler om marius,  og ikke brukere

Eller tenker du at han har fremstått som en helt normal fyr uten noen oppførsel utfordringer? 

Det er sunt med en litt skeptisk holdning til det som blir skrevet, og ikke tro på alt han sier.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1600 skrev (2 timer siden):

Ja, det spørs, men han kom beviselig med knust mobil pga. den situasjonen. Det hadde han ikke gjort om de gjorde dette som en vanlig pågripelse. Så måtte de senere slå til mot hytta på Skeikampen.

Hvem tjente på den varslingen? Jeg minner deg på at han angivelig (i følge politiet) voldtok noen rett etterpå som han antageligvis ikke hadde gjort om de tok mobilen hans når mamma kom og varslet, for da hadde de jo faktisk hatt mobilen med voldtektsbildene på før han forgrep seg på en ny dame.

Så jo, om MM har ryddet og varslet sønnen sin om dette, så har hun vært med på å påvirke en situasjon som har ført til at en serie-overgriper potensielt har kunnet voldta en til fordi politiet ikke fikk riktig mobil og SIM-kort. Det er dypt klanderverdig av både politiet og MM.

Det er spesielt at politiet ikke har undersøkt hvem som har sagt ifra til MM her, for dette har jo etter deres egen mening gått utover en ny dame rett etterpå i og med at de har tatt ut siktelse på episoden på Skaugum.

Det var bare en kommentar til det å tro på hans uttalelser. Det skal være han selv som har uttalt i avhør at mamma ryddet mens han dusjet.

Politiet varslet også MBH selv i forveien. Vi er nok ikke uenige om at forhåndsvarsling fra politiet virker underlig mtp.å sikre spor.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrevippen skrev (3 timer siden):

Hvor har du det fra, at han gjør det?

Hvor har du fra at han ikke gjør det? Kanskje han gjør og kanskje ikke. Men etter hva som er dokumentert av at familiemedlemmer er involvert, så kan det tenkes at brukeren du siterer har rett. Du vet ikke, men tror nok det er enkelte her i tråden som vet, men da går det på spekulasjoner og blir moderert bort

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42. skrev (14 minutter siden):

Hvor har du fra at han ikke gjør det? Kanskje han gjør og kanskje ikke. Men etter hva som er dokumentert av at familiemedlemmer er involvert, så kan det tenkes at brukeren du siterer har rett. Du vet ikke, men tror nok det er enkelte her i tråden som vet, men da går det på spekulasjoner og blir moderert bort

Jeg har ikke sagt noe om at han ikke gjør det. Jeg stilte spørsmål til hvor det kom fra.  Dersom han sa at mor ryddet mens han dusjet, så trenger det ikke bety mer enn det. Han skulle vel uansett ikke pågripes innenfor eiendommen, det var heller ikke snakk om ransakelse. Så dersom det er det som får folk til å mene at han inkriminerte MM i sine kriminelle handlinger, så er det basert på spekulasjoner. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Krokenguri skrev (3 timer siden):

Jeg har all grunnlag for å dra alt han har sagt i tvil, med rette da det faktisk er dokumentert, så det er mye å diskutere, spør du meg (og mange andre) Så det er drt jeg forholder meg til. 

Og så har jeg som mange andre lært meg til å lese mellom linjene, og også forstå nonverbal kommunikasjon

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (3 timer siden):

Det tror jeg dessverre ikke, siden den ene voldtekten han er siktet for skjedde etter han hadde vært i avhør. 

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/mener-hoiby-voldtok-kvinne-samme-uke-som-han-var-i-avhor/17208921/

https://www.nettavisen.no/kjendis/hoiby-skal-ha-voldtatt-kvinne-etter-flere-politiavhor/s/5-95-2148509

Så vidt jeg har forstått er han siktet for dette? 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (1 minutt siden):

Det tror jeg dessverre ikke, siden den ene voldtekten han er siktet for skjedde etter han hadde vært i avhør. 

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/mener-hoiby-voldtok-kvinne-samme-uke-som-han-var-i-avhor/17208921/

https://www.nettavisen.no/kjendis/hoiby-skal-ha-voldtatt-kvinne-etter-flere-politiavhor/s/5-95-2148509

Så vidt jeg har forstått er han siktet for dette? 

Politiet har tatt ut siktelse. Verken MBH eller kvinnen vedkjenner seg noen voldtekt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (Akkurat nå):

Politiet har tatt ut siktelse. Verken MBH eller kvinnen vedkjenner seg noen voldtekt.

Nei, men politiet har altså tatt ut siktelse og etterforsker saken. De gjør ikke det hvis det ikke mener at det kan være noe straffbart som har skjedd. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...