Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

pøbelsara skrev (2 timer siden):

Jeg er republikaner fordi jeg synes monarki er utdatert og et slags gyllent fengsel for de som er født inn i det. Jeg synes forøvrig ML og mannens oppførsel og fullstendige mangel på rolleforståelse, er verre for monarkiet enn MBH-saken.

Jeg tror MBH-saken blåser over hvis folk flest mener den er behandlet riktig  i rettssystemet når den tid kommer. 

Er greit vi har forskjellige meninger.. å jeg forsvarer ikke det MBH har gjort for det er forkastelig..

Men jeg tror dette vil bli glemt ganske raskt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rusproblemene startet allerede da han var russ. 
Og allerede i tidlige skoleår hadde han holdninger som burde blitt tatt tak (reagert på av andre foreldre).

Så dette er ikke noe nytt. At han bare fikk holde på og aldri ble irettesatt (ikke kjeft på min sønn…) har vært med på å gjøre ham til den har er i dag. Uten tvil.

• Liker 11
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (7 timer siden):

Rusproblemene startet allerede da han var russ. 
Og allerede i tidlige skoleår hadde han holdninger som burde blitt tatt tak (reagert på av andre foreldre).

Så dette er ikke noe nytt. At han bare fikk holde på og aldri ble irettesatt (ikke kjeft på min sønn…) har vært med på å gjøre ham til den har er i dag. Uten tvil.

Jeg skiller mellom å ruse seg og ha rusproblemer, og rus avhengighet.

At han  ruset seg i russetiden, kan ikke ansees som automatisk å ha rusproblem, eller være rusavhengig.  

Et rusproblem er knyttet til å ikke ha kontroll når du ruser deg, og avhengighet er når du blir avhengig å ruse deg.

De aller fleste klarer  å ha i seg rus, ha kontroll mens de er ruset og ikke avhengig av å ruse seg. Færreste russen er kommet dit ennå.

De kan ha litt problemer med kontroll iht under rus, men det henger ofte sammen med uerfarenhet i den  alderen. Så hvorvidt du har et problem når du ruser  deg, avdekkes som regel etter som det fortsetter etter du har erfaring. 

Så jeg vilke nok ikke sagt eller påstått  at han hadde rusproblemer fra når han var russ.  Det blir litt tidlig å dra inn. 

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stille om MBH i media nå. Jeg tenker at det er bra, og et tegn på at han faktisk tar behandlingen alvorlig. Håper han kommer hjem nykter og med litt mer summetone enn han har hatt - og møter evt tiltale på en ansvarsfull måte. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 minutt siden):

Det er stille om MBH i media nå. Jeg tenker at det er bra, og et tegn på at han faktisk tar behandlingen alvorlig. Håper han kommer hjem nykter og med litt mer summetone enn han har hatt - og møter evt tiltale på en ansvarsfull måte. 

Mulig 1 uke på celle fikk han til å våkne opp litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really skrev (10 minutter siden):

Mulig 1 uke på celle fikk han til å våkne opp litt?

Det kan nesten virke sånn. Det var vel litt begynnertrøbbel i behandlingen med å forlate behandlingsstedet og kontakte ex osv, men etter det har det tilsynelatende vært rolig. Man kan jo håpe at han våkner litt, og møter det som kommer på en mer voksen måte enn å vise fingeren. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for avsporinger, gjentatte spekulasjoner og brukerdebatt.

Forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...