Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

MissHannigan skrev (36 minutter siden):

Om Marius bryter loven, så er det veldig kritikkverdig uansett. Slik jeg har forstått det, så er det politiet som har opprettet sak, og ikke ofrene. Det var venninnen til hans siste kjæreste som anmeldte voldshendelsen i leiligheten.

Marius skal følge loven uansett om et av ofrene kaster seg etter han, og ber på sine knær om kontakt. Dette offeret er også vitne i saken, enten hun vil eller ikke. 

Det er helt åpenbart at Marius ikke har respekt for lover og regler. Han kjøre sitt eget løp. Og her er konsekvensene av det løpet.

Han virker nesten å tro at han er hevet over loven (ref hva han sa til politiet i en av de publiserte samtalene)

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Isild skrev (2 timer siden):

https://www.seher.no/kongelig/fortsetter-a-ta-kontakt/82357337

Her har jeg bare lyst til å si at det KAN være slik at offeret selv ønsker denne kontakten. Det kan høres helt ellevillt ut for oss andre, men jeg har erfaring med at det skjer at voldsoffer faktisk både tilgir og selv ØNSKER videre kontakt. Hvis dette er jenta som skulle låne bilen hans osv, så høres det ut som om det er kontakt mellom de, som er frivillig fra hennes side. 

Det er derimot ikke slik at politiet opphever besøksforbudet på det grunnlaget, så sånn sett så bryter han det - selv om muligens HUN faktisk ønsker dialogen de har. 

Jeg bare "hvis`er" her, men vi skal ikke ta fra henne retten til å ønske kontakt (hvis det er det som skjer her) Det er ikke sikkert det er trakassering i hele tatt i akkurat dette med brudd på besøksforbud. 

Jeg har hatt veldig sansen for at Se & Hør har turt å avsløre i både MBH-saken og i saker rundt Durek Verret, men jeg syns også de desverre viser seg som den høytabloide clickbait-blekka de faktisk er når de lager nye artikler daglig med "SJOKK"- overskrifter - gjerne rullende, men så er artikkelen nok en  endeløs oppramsing av hele saken, før man finner et par setninger om en litt blodfattig "sjokkerende" nyhet. 

Ja, en ny artikkel med masse gamle bilder og oppsummering av tidligere hendelser med click bait overskrift under særlig innhold som på søndag. Se og hør er tilbake og har blitt se og hør igjen .. 

ja, der virker absolutt som at hun vil ha kontakt med han. Da han ble arrestert i bilen sin med henne - fordi hun skulle låne bilen hans i følge hennes bistandsadvokat er vel ganske tydelig. I denne saken som se og hør nå har klart og lage 2 oppslag om, så er det vel fortsatt ikke kommet noen anmeldelse? Høres ut som hun vil ha kontakt. Det er jo vanskelig og holde styr på besøksforbud når begge parter vil ha kontakt, så det er sikkert flere. De satt vel ikke plutselig tilfeldigvis i samme bil heller, så det må jo ha vært kontakt i forkant. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (56 minutter siden):

Ja, en ny artikkel med masse gamle bilder og oppsummering av tidligere hendelser med click bait overskrift under særlig innhold som på søndag. Se og hør er tilbake og har blitt se og hør igjen .. 

ja, der virker absolutt som at hun vil ha kontakt med han. Da han ble arrestert i bilen sin med henne - fordi hun skulle låne bilen hans i følge hennes bistandsadvokat er vel ganske tydelig. I denne saken som se og hør nå har klart og lage 2 oppslag om, så er det vel fortsatt ikke kommet noen anmeldelse? Høres ut som hun vil ha kontakt. Det er jo vanskelig og holde styr på besøksforbud når begge parter vil ha kontakt, så det er sikkert flere. De satt vel ikke plutselig tilfeldigvis i samme bil heller, så det må jo ha vært kontakt i forkant. 

Er det snakk om den siste ekskjæresten hans som fortsatt vil ha kontakt med ha?Altså hun som han dumpet i drosja etter middag med hennes familie i påsken og så stakk han på fest og voldtok ei helt fremmed ei? 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Isild skrev (4 timer siden):

Er helt enig med deg i alt her. 

Men jeg syns kanskje Se & Hør kan la akkurat dette ligge litt -  fordi det kan være en situasjon som berører ofrene /det ene offeret litt vel privat og personlig. 

Jeg vil heller at de er mer `på` saker som forskjellsbehandling hos politiet, sikkerheten til de kongelige i forbindelse med Skaugumfestivaler og narko-forbindelser  - og ikke minst - hvorfor MM har ble varslet, hvorfor hun ryddet ++. 

Jeg er enig. Nok nå Se og Hør, la det ligge til det dukker opp noe av relevans.

Endret av Kattedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søker råd! skrev (3 timer siden):

Er det snakk om den siste ekskjæresten hans som fortsatt vil ha kontakt med ha?Altså hun som han dumpet i drosja etter middag med hennes familie i påsken og så stakk han på fest og voldtok ei helt fremmed ei? 

Synes damene/ofrene i saken om MBH må være fredet i denne tråden.

Endret av Junijulia
  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junijulia skrev (2 minutter siden):

Synes damene/ofrene i saken om M må være fredet i denne tråden.

Enig. Media bør nå slutte å referere detaljer, og holde seg til f.eks «siktet for nytt seksuallovbrudd etter paragraf X, anses som alvorlig» eller «offeret var uvitende» og tidspunkt. Ikke fordi MBH skal skånes. Men fordi måten siktelsene og innholdet i dem nå gjengis i media fører til en eksponering av ofrene som må anses som en enorm tilleggsbelastning og fører til kommentarer i SoMe som både bidrar til å påføre skam, offerklandring, spekulasjoner som ville vært ekstremt belastende for de fleste osv. Ting vil komme fram i en eventuell rettssak. Fram til da bør ofrene skånes mest mulig og pressen vurdere svært nøye hva som er «need to know» for offentligheten, ikke «nice to know»…

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junijulia skrev (10 minutter siden):

Synes damene/ofrene i saken om M må være fredet i denne tråden.

Ja mente bare å vise til at hvor elendig han har behandlet henne så framstår hun og deres relasjon som et veldig klassisk tilfelle av vold i nære relasjoner - dynamikk, jf voldssyklusen. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (2 timer siden):

Jeg er enig. Nok nå Se og Hør, la det ligge til det dukker opp noe av relevans.

Det er slik jeg opplever de siste dagene også. Det er rolig, og da blåser de opp om "Rømt" (som antageligvis er at han har forlatt behandlingstsedet en dag/kveld, noe som er ugreit det også selvsagt, men han har ikke RØMT) Videre er det bare oppramsing av alt fra August til nå i syltynne nye "sjokkerende" saker - hvor det de mener er sjokkerende nytt kommer med en setning nederst i oppramsingen hvor det står at "Se & Hør er gjort kjent med nytt brudd på besøksforbud". 

Det står ingenting om hva det innebærer, hvordan det har skjedd, om det HAR vært dramatikkd. Det er heller ingen kommentarer for dem å hente ift hva slags konsekvenser dette vil få osv. 

Altså en IKKE-nyhetssak slik jeg ser det. Nå prøver de å lage nye "Sjokk". 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker råd! skrev (2 timer siden):

Jeg kjenner ikke til den historien om at han dumpa henne i taxi. Ja, tenker på hun siste kjæresten hans, den første fornærmede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (18 minutter siden):

Jeg kjenner ikke til den historien om at han dumpa henne i taxi. Ja, tenker på hun siste kjæresten hans, den første fornærmede. 

Her står det om at etter han var i hyggelig middag med familien til daværende kjæreste, så forlot han damen i taxi og lot henne dra hjem til Skaugum, mens han selv gikk på fest og voldtok en fremmed kvinne 

https://www.seher.no/kongelig/voldtok-kvinne-etter-familie-middag/82320998

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker råd! skrev (2 minutter siden):

Her står det om at etter han var i hyggelig middag med familien til daværende kjæreste, så forlot han damen i taxi og lot henne dra hjem til Skaugum, mens han selv gikk på fest og voldtok en fremmed kvinne 

Okei, jeg vet jo ikke hvem se& hør mener han har kontaktet i helgen, det kan sikkert være henne. Er det hun samme som satt i bilen hans når han ble arrestert sist? Det virker som at hun vil ha kontakt med han siden hun skulle låne bilen hans. Det trenger ikke og være henne se&hør mener han har kontaktet, men det kan virke sånn siden det ikke har blitt anmeldt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (2 timer siden):

Det er slik jeg opplever de siste dagene også. Det er rolig, og da blåser de opp om "Rømt" (som antageligvis er at han har forlatt behandlingstsedet en dag/kveld, noe som er ugreit det også selvsagt, men han har ikke RØMT) Videre er det bare oppramsing av alt fra August til nå i syltynne nye "sjokkerende" saker - hvor det de mener er sjokkerende nytt kommer med en setning nederst i oppramsingen hvor det står at "Se & Hør er gjort kjent med nytt brudd på besøksforbud". 

Det står ingenting om hva det innebærer, hvordan det har skjedd, om det HAR vært dramatikkd. Det er heller ingen kommentarer for dem å hente ift hva slags konsekvenser dette vil få osv. 

Altså en IKKE-nyhetssak slik jeg ser det. Nå prøver de å lage nye "Sjokk". 

Enig i alt dette. Virker mer som at de vil holde jernet varm fremfor å faktisk ha noe nytt å komme med.

Endret av PusheenPusheen
Tilleggsetning og grammatikk
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker råd! skrev (1 time siden):

FOR en drittsekk av en type !

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ingen hensikt i å kverulere på kroner og øre her, jeg synes det er prinsippet som er viktig: ikke en krone av kronsprinsparets apanasje bør gå til MBH, og han burde heller aldri fått bosatt seg på Skaugum. Vi burde heller avvikle det etter hvert latterlige sirkuset enn å la en fyr av hans kaliber bo og føs på fra kronsprinsparets residens. Beklager, men vi kan ikke late som om dette er vanlige folk. Dersom de vil leve aldeles som vanlige folk, fullstendig uten andre forventninger enn det hvermannsen har til vanlige folk, kan de heller ikke motta de enorme fordelene de nå velter både seg selv og MBH i.

• Liker 11
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Momma skrev (5 minutter siden):

Jeg ser ingen hensikt i å kverulere på kroner og øre her, jeg synes det er prinsippet som er viktig: ikke en krone av kronsprinsparets apanasje bør gå til MBH, og han burde heller aldri fått bosatt seg på Skaugum. Vi burde heller avvikle det etter hvert latterlige sirkuset enn å la en fyr av hans kaliber bo og føs på fra kronsprinsparets residens. Beklager, men vi kan ikke late som om dette er vanlige folk. Dersom de vil leve aldeles som vanlige folk, fullstendig uten andre forventninger enn det hvermannsen har til vanlige folk, kan de heller ikke motta de enorme fordelene de nå velter både seg selv og MBH i.

Helt enig!

De er ikke vanlige folk. De blir betalt millioner i året for å være gode forbilder som skal representere Norge.

Fasaden har sprukket.

De er ikke gode forbilder, verdig mange mange millioner i året. 

Endret av MissHannigan
  • Liker 13
  • Nyttig 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (3 minutter siden):

Helt enig, og jeg er egentlig for monarki. Men hvis de som inngår i det insisterer på at enten tar vi med han på kjøpet også eller så får vi ingen av dem så sier jeg greit nok. Ferdig med dette tullet. Jeg vil ikke betale lenger for å bli skjemt ut.

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (2 minutter siden):

Helt enig!

De er ikke vanlige folk. De blir betalt millioner i året for å være gode forbilder som skal representere Norge.

Fasaden har sprukket.

De er ikke gode forbilder, verdig mange mange millioner i året. 

Jeg har full forståelse for måten det reageres (eller ikke reageres) på i denne saken, og også full forståelse for at det er mye som er vanskelig å håndtere, men dette er ikke forenelig med tanken om et "opphøyd" kongehus. Vi burde heller la dem få trekke seg tilbake med seg og sitt, jeg synes som deg at de ikke lenger har en nyttig og samlende rolle som forbilder, nærmest tvert imot, og det er uansett en alt for stor oppgave for mennesker som i utgangspunktet er helt vanlige, uten særlige kvalifikasjoner for en slik rolle.

• Liker 6
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...