Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Ninaen skrev (2 minutter siden):

Jepp, og dette viser hvor viktig det er å ikke fyre løs, hvis man ser tilbake i tråden her til tirsdag kveld/natt, hvor dette med hjernerystelsen var bevis på at hun måtte ha blitt utsatt for direkte vold med stor kraft fordi hun var blitt lagt inn, og noen av oss prøvde å nyansere. Og igjen: dette er ikke forsøk på bagatellisering eller forsvar av M! Vold er vold, dette er alvorlig uansett. Men det viser at man 1) ikke kan ta alt pressen skriver for god fisk og 2) at det er dritskummelt å tolke og konkludere og anta på så tynt grunnlag og så tidlig. Og det er også offeret det går utover og blir en belastning for!

Helt enig, og hvis man prøver og roe ned så får man beskjed om at man forsvarer Marius ( for hva, vi vil vite hva først ) , og klart det blir en belastning for offeret. Kanskje hun sitter på kg og leser spekulasjonene om innleggelse, at hun er betalt under bordet osv. nå synes moderatorene her moderer mye ( til tider litt for mye ) , men det at folk er mer opptatt av og lynsje Marius ( endelig fikk vi noe på han annet  enn at  han er et bortskjemt « dra til tryne « ) enn og ville vite hva som faktisk skjedde og å ta hensyn fornermede er jo litt interssant. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen blir overrasket om anmeldelsen blir trukket og det ikke blir noen rettssak…

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (8 minutter siden):

Jepp, og dette viser hvor viktig det er å ikke fyre løs, hvis man ser tilbake i tråden her til tirsdag kveld/natt, hvor dette med hjernerystelsen var bevis på at hun måtte ha blitt utsatt for direkte vold med stor kraft fordi hun var blitt lagt inn, og noen av oss prøvde å nyansere. Og igjen: dette er ikke forsøk på bagatellisering eller forsvar av M! Vold er vold, dette er alvorlig uansett. Men det viser at man 1) ikke kan ta alt pressen skriver for god fisk og 2) at det er dritskummelt å tolke og konkludere og anta på så tynt grunnlag og så tidlig. Og det er også offeret det går utover og blir en belastning for!

Enig i at man ikke skal fyre løs, men det er også et typisk bilde her. Nå har det vært så mye om vold i nære relasjoner mot kvinner og det er et sammensatt bildet, det er helt sikkert. Vi kan ikke vite noe i denne saken, men det kan like gjerne være at hun ikke orker å stå i det og ikke vil anmelde som så mange andre som opplever det samme. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Granitta said:

Norges svake vern mot voldsutsatte. 

Altså ikke noe som helst konkret, kun spekulasjoner og føleri. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Who is she skrev (2 minutter siden):

Enig i at man ikke skal fyre løs, men det er også et typisk bilde her. Nå har det vært så mye om vold i nære relasjoner mot kvinner og det er et sammensatt bildet, det er helt sikkert. Vi kan ikke vite noe i denne saken, men det kan like gjerne være at hun ikke orker å stå i det og ikke vil anmelde som så mange andre som opplever det samme. 

Ja, det er jo typisk at offre trekker seg i slike saker fordi de ikke orker og stå i det, og for henne kan vi gange det med 100 egentlig. Hun må være veldig sterk om hun skal stå i en rettsak og vitne her, selv om det blir lukket. Og håper hun er det. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (13 timer siden):

Jeg vet ikke hva du definerer som strengt? Straff er en øvelse i å gi en borger som ikke følger helt vanlige regler en «time out» for at de skal tenke seg om, eller ikke være til fare for andre i en periode. Ellers man kan ta fra dem penger, da mange er veldig opptatt av penger.  Når det gjelder dom og straff, er det viktig å ikke konkurrere mot andre, som i at vold i hjemmet over mange år ikke vil ha samme straff som vold én gang, selv om begge deler er alvorlige forbrytelser. 

Med «strengt» mener jeg at det skal lite til før det blir fengsel. Hvor lang fengselsstraffen blir, og om den gjøres betinget eller ubetinget, kommer selvfølgelig an på omstendighetene i saken. For eksempel hvor grov volden er. Mitt poeng er at det ikke er riktig at vold mellom partnere dom regel straffes med en bot slik du skriver - straffenivået er høyere enn som så.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Justlooking skrev (8 timer siden):

Kan vedde en tusenlapp på at ut i neste uke var alt en misforståelse. Lille Marius gjør da ikke slike fæle ting selvfølgelig. Familien har maktmenneskene på toppen i landet som bestevenner og som nok trekker i noen tråder.

Det tror jeg og. Håper jeg tar feil.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frømiks skrev (5 minutter siden):

Med «strengt» mener jeg at det skal lite til før det blir fengsel. Hvor lang fengselsstraffen blir, og om den gjøres betinget eller ubetinget, kommer selvfølgelig an på omstendighetene i saken. For eksempel hvor grov volden er. Mitt poeng er at det ikke er riktig at vold mellom partnere dom regel straffes med en bot slik du skriver - straffenivået er høyere enn som så.

Det jeg mener er at det er en kvinne her som sannsynligvis har fryktet for sitt liv. Eller kanskje ikke Jeg er  vant med at kniver står i Veggen eller slag mot hodet. Jeg hadde ikke tålt der

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spitzy skrev (18 minutter siden):

Hadde han ikke hatt draget? På hvem ? Han er jo veldig heldig med utseende sitt, og det er vel ofte nok til og ha draget på byen. Han hadde ikke samme vip tilgang da. 

Har du sett han i virkeligheten i det siste? Hva jobber han med sa du? Bor vell hos moren sin på Skaugum. Skikkelig hottis med andre ord. Har du sett damene som flokker seg rundt han?

Han nyter godt av å være en del av kongefamilien og det gir noen goder i livet samt noen ulemper. 

Endret av Who is she
  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (1 time siden):

Du kan få konstatert hjernerystelse uten sykehusinnleggelse 😅Advokaten sier jo hun har hatt legetilsyn. Det kan ha vært enten på legevakt eller i akuttmottak. Så har lege konstatert hjernerystelse, men at kriteriene for observasjon i sykehus ikke er oppfylt, og hun får reise hjem (ikke spekulasjon, men beskrivelse av et generelt forløp i en slik situasjon for alle mennesker). Det er ikke første gang media har rotet med slike ting. Legetilsyn i akuttmottak med dimittering er ikke det samme som innleggelse, det vet ikke den gjengse journalist. Og en del steder er legevakten i lokaler på sykehuset, i Oslo drives vel skadelegevakten av OUS, har jo vært en stor sak nå pga det og at Helfo mener den fordelinga ikke er iht loven (helt annen sak, men detalj som kan vise hvordan sånne misforståelser oppstår). 

Legevakten i Oslo er nå flyttet til Aker sykehus. Hendelsesforløpet du skisserer er spot on. Sjelden man legges inn for observasjon etter hjernerystelse. man resier hjem med beskjed om å ta kontakt ved forverring og råd om mulige symptom forverring og observasjon man selv foretar. Dette gjelder også små barn, så vil tenke at det skal være store grunner for innleggelse. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Ninaen said:

Jeg vil ikke bagatellisere noe, unnskylde noe. (Og synes jo han virker som en skikkelig drittsekk)
Rasering av leilighet og kniv i veggen tyder jo på raseri/slåsskamp - men hjernerystelsen kan jo selvsagt like gjerne være et fall/dytting som en knyttneve i ansiktet. Det er vel den slags avhørene skal gi klarhet i.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibralfaro skrev (29 minutter siden):

Altså ikke noe som helst konkret, kun spekulasjoner og føleri. 

Gå på instakontoen 1000 historier så ser du konkret.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Who is she skrev (18 minutter siden):

Legevakten i Oslo er nå flyttet til Aker sykehus. Hendelsesforløpet du skisserer er spot on. Sjelden man legges inn for observasjon etter hjernerystelse. man resier hjem med beskjed om å ta kontakt ved forverring og råd om mulige symptom forverring og observasjon man selv foretar. Dette gjelder også små barn, så vil tenke at det skal være store grunner for innleggelse. 

Stemmer det.

Man kommer kun til Ullevål når det er behov for nevrologisk avdeling og en ytterligere observasjon/tiltak. 

Aker legevakt har da ansett hennes situasjon som såpass potensielt alvorlig at hun trengte tilsyn og utredning utover førstelinje. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smaken er heldigvis som baken. Og det tar seg ikke ut å kritisere andres utseendet som man jo ikke kan så mye for.

Når det er sagt har jeg aldri hørt noen som har omtalt han som kjekk eller med bra utseendet, så jeg tror ikke det er dét som gjør at han får disse damene akkurat.

• Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Granitta said:

Gå på instakontoen 1000 historier så ser du konkret.

Den kontoen er fullstendig irrelevant for denne saken. Om flere hadde fått kontroll over føleri og angst, så hadde man sluppet mange av disse konspirasjonsteoriene som ikke har grunn i virkeligheten i denne saken. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Morgan Le Fay said:

Ingen blir overrasket om anmeldelsen blir trukket og det ikke blir noen rettssak…

Ingen? Virkelig? Er det ingen grenser for hvor teite overdrivelser man er villig til å bruke for å få frem et ikke-eksisterende poeng?

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Who is she skrev (38 minutter siden):

Har du sett han i virkeligheten i det siste? Hva jobber han med sa du? Bor vell hos moren sin på Skaugum. Skikkelig hottis med andre ord. Har du sett damene som flokker seg rundt han?

Han nyter godt av å være en del av kongefamilien og det gir noen goder i livet samt noen ulemper. 

Jeg sa ikke at han jobbet med noe, jeg spurte om kilder på at han har sluttet og jobbe med motorsykler. Ja, han bor i gjestehuset  hos moren på Skaugum etter hva jeg vet, men han hadde jo ikke gjort det om moren ikke var gift med kronprinsen.  Nei, jeg har ikke sett han i virkeligheten på en stund , har han forfalt veldig? Ja, jeg har sett damene flokke seg rundt han, men jeg har altså ikke sett han det siste året. 
ja, han nyter godt av og være en del av kongefamilien, med fordeler og ulemper, men dette har vel ingenting med om han hadde hatt draget på damene uansett? Nei, som sagt hadde han ikke hatt samme vip tilgang uten. Damene hadde han hatt draget på, men kanskje ikke så mye det siste året om det du som har sett han i virkeligheten i det siste stemmer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (17 timer siden):

Alle barn som har «kjendisforeldre/ste-kjendisforeldre» har i Norge både privilegier i form av nepotisme og velstand, men også ulempen ved at deres privatliv er av interesse for pressen. Dette gjelder spesielt kongefamilien. Marius sin posisjon ble valgt av hans mor - med alle fordelene og ulempene det medfører. Jeg er også fan av at man skal være forsiktig med å trekke konklusjoner før en siktelse har vært gjennom en rettsprosess, men dette ser ikke bra ut for Marius. Jeg mener at hans handlinger ikke bør få spesialbehandling men bør reflektere det han har gjort/ikke gjort. 

Men mange velger å likevel leve anonymt.
De fleste milliardærbarn ville du ikke kjent igjen på gaten, eller på navn en gang fordi de selv velger å ikke bruke sin «kjendismulighet». 
Han kunne valgt å holde en lavere profil i voksen alder, da ville man ikke kjent ham igjen og hans feilskjær ville heller ikke fått omtale.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibralfaro skrev (41 minutter siden):

Ingen? Virkelig? Er det ingen grenser for hvor teite overdrivelser man er villig til å bruke for å få frem et ikke-eksisterende poeng?

Så du tror denne saken havner i retten? Skal vi vedde?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Morgan Le Fay said:

Så du tror denne saken havner i retten? Skal vi vedde?

Det har da ingenting å gjøre med det jeg skrev å gjøre.

I motsetning til deg så vet ikke jeg fakta i denne saken. Jeg vet ikke hva som har skjedd, så jeg har ingen grunnlag for å vite om saken hører hjemme i retten eller ikke, eller hvem som er skyldig i hva.

For øvrig så er ikke alle enig i konspirasjonsteorier, uansett hvor utrolig det høres ut.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...