Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Alivamale skrev (3 timer siden):

Noe jeg ikke begriper er hvorfor hun fra Frogner og som han var ilagt besøksforbud mot, befant seg i samme bil som han under siste pågripelse. Hvorfor i all verden vil man ha kontakt med og låne bil av en som har oppført seg slik mot deg og andre?!

Det er veldig mange som har en mening om hva man selv hadde gjort i en situasjon man aldri har stått i, og mange som opplever noe traumatisk og reagerer på en helt annen måte enn man trodde eller planla på forhånd. Det relevante spørsmålet er: Hvorfor hadde han en kvinne i bilen som han hadde besøksforbud mot, og hvorfor kjørte han i det hele tatt? Når man ser på hva han skrev i den ene uttalelsen han har hatt siden dette startet, kaller han henne kjæresten sin og ber om unnskyldning og sier han skal søke hjelp. I samtalene som kun var ment til henne dagen etter, truer han med å brenne klærne hennes og sier at det bare var en liten klaps med flat hånd. Han manipulerer henne fortsatt, og jeg håper kretsen rundt henne tar godt vare på henne, selv om hun kanskje ikke er klar til å se hele bildet. 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Det er veldig mange som har en mening om hva man selv hadde gjort i en situasjon man aldri har stått i, og mange som opplever noe traumatisk og reagerer på en helt annen måte enn man trodde eller planla på forhånd. Det relevante spørsmålet er: Hvorfor hadde han en kvinne i bilen som han hadde besøksforbud mot, og hvorfor kjørte han i det hele tatt? Når man ser på hva han skrev i den ene uttalelsen han har hatt siden dette startet, kaller han henne kjæresten sin og ber om unnskyldning og sier han skal søke hjelp. I samtalene som kun var ment til henne dagen etter, truer han med å brenne klærne hennes og sier at det bare var en liten klaps med flat hånd. Han manipulerer henne fortsatt, og jeg håper kretsen rundt henne tar godt vare på henne, selv om hun kanskje ikke er klar til å se hele bildet. 

Dette! Har sett SÅ mange her spørre hvorfor hun var sammen med ham i bilen, men man må jo snu det. Hvorfor var han sammen med henne i bilen? Det er jo der problemet ligger. Å komme seg vekk fra en voldsmann er hardt. Det er ikke uten grunn at det gjennomsnittlig tar rundt 7 forsøk før man klarer det når man er utsatt for denne typen manipulering. Men det er jo aldri offeret sin feil at de går tilbake, det er masse  mekanismer som spiller inn som gjør det nærmest umulig i starten. Det er jo voldsmannen som har ansvaret her å holde seg til h... unna. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Gjest gansketeit
Skrevet
hintoghist skrev (4 timer siden):

Lurer på om Marius får dom for å være ruset på kokain 4. August?

Og lurer på hvordan han har det i fengselet nå. 

Han har det sikkert helt ok. Han finner sikkert andre med felles interesser for rus, banking av damer og voldtekt.

Skrevet

Det snakkes om at Marius er i fengsel nå. Men soner han ikke hjemme på Skaugum, med fotlenke? 

Skrevet
Real Virtuality skrev (1 minutt siden):

Det snakkes om at Marius er i fengsel nå. Men soner han ikke hjemme på Skaugum, med fotlenke? 

Hvor har du det fra?

• Liker 8
Skrevet (endret)

Han sitter i varetekt, dvs fengslet til onsdag (fikk en uke fra kjennelse ble avsagt sist onsdag) https://www.domstol.no/no/straffesak/varetektsfengsling/

«For å varetektsfengsle siktede, må det være skjellig grunn til å mistenke personen for en straffbar handling som kan gi fengsel i mer enn seks måneder.

I tillegg må minst én av disse grunnene være til stede:

fare for at personen rømmer og ikke møter til rettssaken

fare for at personen ødelegger bevis, for eksempel ved å kontakte og påvirke vitner, truer vitner eller tilpasser forklaringen sin til andres forklaringer

sterk fare for gjentakelse av straffbare handlinger

personen ber selv om å bli varetektsfengslet»

Endret av missLynch
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (14 minutter siden):

Dette! Har sett SÅ mange her spørre hvorfor hun var sammen med ham i bilen, men man må jo snu det. Hvorfor var han sammen med henne i bilen? Det er jo der problemet ligger. Å komme seg vekk fra en voldsmann er hardt. Det er ikke uten grunn at det gjennomsnittlig tar rundt 7 forsøk før man klarer det når man er utsatt for denne typen manipulering. Men det er jo aldri offeret sin feil at de går tilbake, det er masse  mekanismer som spiller inn som gjør det nærmest umulig i starten. Det er jo voldsmannen som har ansvaret her å holde seg til h... unna. 

Det er klart voldsmannen har ansvaret. Men hvor er hennes foreldre. Jeg hadde om nødvendig låst henne inne (om det var min datter) for å unngå at hun møtte han!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Helene1982 skrev (1 minutt siden):

Hun er voksen og bor ikke hjemme hos foreldrene. Det som er mest effektivt er å holde kriminelle innelåst - ikke offere. 

Var ikke det jeg svarte på.

• Liker 1
Skrevet
Helene1982 skrev (6 minutter siden):

Hun er voksen og bor ikke hjemme hos foreldrene. Det som er mest effektivt er å holde kriminelle innelåst - ikke offere. 

Marius er voksen og bor heller ikke hjemme ,men i et nabohus for å unngå kverulering. Jeg ville som mor aldri tillat at min datter hadde møtt han etter det som er skjedd. Jeg hadde kjempet hardt,veldig hardt for at hun skulle hørt på meg. 

• Liker 1
Skrevet
Alivamale skrev (3 timer siden):

Det forstår jeg. Jeg spør ikke fordi jeg innerst inne dømmer. Jeg sliter bare med å forstå at man heller velger dette enn å for eksempel stole på råd fra sin egen bistandsadvokat (for jeg antar denne har bred erfaring i slike saker, og skjønner «fallgruvene»). Politiet er inne i bildet, man har fått med seg at nærmest hele landet fordømmer personen som har forvoldt dette.

Jeg synes det er lettere å begripe når man helt alene må komme seg ut av et voldelig forhold, og ikke en gang tør å fortelle noen om det, aller minst politiet – at det da er lett å gå tilbake fordi man føler man står helt alene i det. Det er nok komplekst, og for alt man vet kan det ha med tidligere relasjoner eller tidligere mellommenneskelige erfaringer å gjøre.

Er veldig lett for forsvarsadvokaten og bruke det i mot henne ihvertfall. Hvor ille kan det ha vært når hun fortsatt tørr å møte han etc… 

Men skjønner det er vanskelig. 😬

• Liker 10
Skrevet
Aurora Borealis skrev (38 minutter siden):

"Nå har vi kasta simkort og vi har kjørt i rus. 

Og vi har kjøpt madrasser og levd i sus og dus".

Vi rydder hvite striper og julegavebånd

fra jenter lille gutten vår har klappa med flat hånd…

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
siesta skrev (2 minutter siden):

Marius er voksen og bor heller ikke hjemme ,men i et nabohus for å unngå kverulering. Jeg ville som mor aldri tillat at min datter hadde møtt han etter det som er skjedd. Jeg hadde kjempet hardt,veldig hardt for at hun skulle hørt på meg. 

Hvis det var min datter som jeg visste gikk avgårde med ham så hadde jeg ringt politiet og sagt at datteren min er blitt hjernevasket og at hun nå sitter i bilen med MBH som sjåfør. 

Skrevet
Real Virtuality skrev (26 minutter siden):

Nei, han er jo ikke dømt, så han soner ikke. Han er varetektsfengslet i en uke med brev- og besøksforbud begrunnet i bevisforspillelsesfaren mens politiet etterforsker. Det kan han selvsagt ikke gjøre hjemme.

• Liker 15
  • Nyttig 10
Skrevet
siesta skrev (3 minutter siden):

Vel, de fleste voksne mennesker trenger ikke tillatelse til noe fra foreldrene sine.

høres ut som du har et litt usunt forhold til dette/barna dine selv..

• Liker 18
  • Nyttig 11
Skrevet
DaisyD skrev (3 minutter siden):

Hvis det var min datter som jeg visste gikk avgårde med ham så hadde jeg ringt politiet og sagt at datteren min er blitt hjernevasket og at hun nå sitter i bilen med MBH som sjåfør. 

Og hvis jeg var moren til MBH så hadde jeg også ringt politiet dersom jeg så ham bak rattet på en bil når han enten var ruset og/eller kjørte avgårde etter å ha mistet lappen. 

Skrevet
Monky skrev (1 minutt siden):

Vel, de fleste voksne mennesker trenger ikke tillatelse til noe fra foreldrene sine.

høres ut som du har et litt usunt forhold til dette/barna dine selv..

Så du mener det er greit de omgås.

Jeg er rystet.

Takk og lov at jeg ikke er sånn.

Ville ikke fant meg inn å latt min datter omgås noen som hadde mishandlet henne. 

Så får forholdet vårt heller være usunt. Jeg kan stå for det. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
siesta skrev (4 minutter siden):

Jeg er enig med deg i at alle i hennes nære krets burde hjelpe henne å komme ut av situasjon hun er i, da det kan virke som han fortsatt manipulerer henne, men jeg mener også at vi som samfunn også kan  bidra ved å ikke legge skyld og skam på henne og hennes familie. 

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet
DaisyD skrev (6 minutter siden):

Enig i det. Men hvor er disse foreldrene ?? Det sies at hun er voksen , men hun må jo ha noen rundt seg som kan hjelpe?? 

• Liker 1
Skrevet
Real Virtuality skrev (38 minutter siden):

Sitter ei uke i varetekt nå- med brev og besøksforbud. 

• Liker 4
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...