Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Karnanna skrev (4 timer siden):

Det kan være at min slekt og omgangskrets er utypiske, men ingen av de eldre vil at kongedømmet fortsetter etter Harald og Sonja. De to eldste er over 90 år.  Det forfallet som har skjedd siste årene i kongefamilien og rundt den, har snudd den mest innbitte kongetro også. 

Ikke noen JEG kjenner heller .,,

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelpes. Bortforklaringeene når nye høyder. Ting må inn med teskje her skjønner jeg.

Selvsagt ville ikke 88 år gamle mormor (som bor på Skaugum) blande seg inn i dette søksmålet og betale regningen hvis det ikke var i full forståelse med kronprinsparet. Det er så opplagt at det er pinlig at noen mener noe annet. Og like selvsagt er det at hun ikke ville betalt denne delen av søksmålet hvis hun (dvs de) ikke var fullt klar over hvem som betalte resten av advokatregningen. Når kronprinsen påstår noe annet så er det åpenbart ikke sant. Skulle man liksom risikert overskrifter av typen : Mormor spleiset med landets verste kriminelle på regningen.., 

Nei, dette har de full kontroll på. De er tross alt «tett på». 
Ikke bare tror jeg ikke på at mormor på 88 og ultra-sløve Marius har kjørt dette løpet alene, jeg tror ikke at noen av dere som sier dere tror det - tror det heller.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Krokenguri skrev (16 minutter siden):

Lar.....

Det heter at hun har bestemt dette selv.  Ingen som lar en 88åring gjøre .....

Er ikke folk i norge selvstendige mennesker eller? Så alt alle gjør er fordi noen har latt dem....? Hva menes med lar....? Hvem mener man har evnt latt henne? Ser ikke helt hvem som bestemmer over henne.

Hvis jeg låner bort hytta, så har jeg latt noen få låne den. Dvs latt, i dem forstand at det er jeg som eier hytta. Det er ingen som har latt meg låne bort hytta. Det ville isåfall være at jeg selv lånte hytta og jeg fikk lov  å låne den vekk videre. Da har noen latt meg låne den bort.

Antar at dette er snakk om  bestemorens egne penger og at hun ikke har behov for at noen skal la henne bruke dem på hva hun vil. Eneste som lar henne bruke sine penger er dama sjøl, som EIER dem. Og hun har latt marius slippe å betale den regningen selv

Helt enig med deg! Å bare gå ut fra at en voksen dame ikke kan ta selvstendige avgjørelser fordi hun er blitt 88 år er ingenting annet enn reinspikka alderisme.

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (2 minutter siden):

Hjelpes. Bortforklaringeene når nye høyder. Ting må inn med teskje her skjønner jeg.

Selvsagt ville ikke 88 år gamle mormor (som bor på Skaugum) blande seg inn i dette søksmålet og betale regningen hvis det ikke var i full forståelse med kronprinsparet. Det er så opplagt at det er pinlig at noen mener noe annet. Og like selvsagt er det at hun ikke ville betalt denne delen av søksmålet hvis hun (dvs de) ikke var fullt klar over hvem som betalte resten av advokatregningen. Når kronprinsen påstår noe annet så er det åpenbart ikke sant. Skulle man liksom risikert overskrifter av typen : Mormor spleiset med landets verste kriminelle på regningen.., 

Ikke bare tror jeg ikke på at mormor på 88 og ultra-sløve Marius har kjørt dette løpet alene, jeg tror ikke at noen av dere som sier dere tror det - tror det heller.

Enig - nekter å tro det. Skal mormor ta neste regning også? Det er snakk om godt over 1 million ... nærmere 1,5 eller mer. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Hun er myndig. Hun er også en privatperson, så hennes hensikter og hvordan hun evt disponerer resten av pengene sine, har vi strengt tatt ikke noe med. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
pøbelsara skrev (11 minutter siden):

Hun er myndig. Hun er også en privatperson, så hennes hensikter og hvordan hun evt disponerer resten av pengene sine, har vi strengt tatt ikke noe med. 

Så hvorfor gå ut med det i avisen? 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Gulline skrev (26 minutter siden):

Damen har ikke stor formue så at hun skal betale flere hundre tusen for barnebaret er helt vanvittig. Når Mette Marit sitter og ser på (og leser i alle landets aviser) at hennes pensonerte mor betaler for sønnen hennes så "lar hun dette skje" uten at hun selv griper inn og tar regningen selv. Helt skammelig. Kongehuset hadde nektet å si hvem som tar regningen ... helt til vi plutselig fikk informasjonen om at mormoren hadde betalt. Jaja, får tro på det hvem som vil. 

Men kjære vene, hvilken makt er det du legger på datrera hennes da. Marius er snart 30 år gammel, og da antar jeg han og bestemora blir enige om ting uten tilatelse fra mm. Hvor har du foresten funnet informasjon om at bestemoren trenger tilaltelse fra sin datter for å bruke sine penger, og hvor kommer det fra at marius må ha tilatelse av sin mor for å motta disse pengene. De er da både gamle nok til å fikse opp i dette uten noens tilatelse. Makan

• Liker 4
Skrevet
pøbelsara skrev (12 minutter siden):

Vi har ikke noe med det. Men utav respekt for sin mormor burde Marius ikke ha blandet henne inn. Selv om hun ønsket å betale.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Gulline skrev (18 minutter siden):

Enig - nekter å tro det. Skal mormor ta neste regning også? Det er snakk om godt over 1 million ... nærmere 1,5 eller mer. 

Det gjør hun hvis hun ønsker det. Eller så er det noen andre som tar den regningen. Og her må du trekke vekk ddt som er betalt, siden du trekker frem sum som gjelder alt

• Liker 1
Skrevet
Aricia skrev (22 minutter siden):

Helt enig med deg! Å bare gå ut fra at en voksen dame ikke kan ta selvstendige avgjørelser fordi hun er blitt 88 år er ingenting annet enn reinspikka alderisme.

Ja du har rett begrep her. Reinspikka alderisme. 

Sjokkert over hvilke holdninger denne tråden rommer av og til

• Liker 3
Skrevet
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Men kjære vene, hvilken makt er det du legger på datrera hennes da. Marius er snart 30 år gammel, og da antar jeg han og bestemora blir enige om ting uten tilatelse fra mm. Hvor har du foresten funnet informasjon om at bestemoren trenger tilaltelse fra sin datter for å bruke sine penger, og hvor kommer det fra at marius må ha tilatelse av sin mor for å motta disse pengene. De er da både gamle nok til å fikse opp i dette uten noens tilatelse. Makan

Du kjære vene - moren har styrt hans økonomi lenge nå så ja - han er 30 år ... men er tydeligvis ikke i stand til å ta seg av egen økonomi.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (26 minutter siden):

Så alt du anser som selvfølge er plutselig sannhet?

Det er da ikke en selvfølge at hun har gjort dette i samråd med andre enn marius. Osv. Det er infenting a. Det du tar opp som er hverken nødvendigvis sant eller en selvfølge. 

Dette anser jeg som eventyr fortelling basert på egne fordommer. Og 100%synsing.

• Liker 2
Skrevet
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Det gjør hun hvis hun ønsker det. Eller så er det noen andre som tar den regningen. Og her må du trekke vekk ddt som er betalt, siden du trekker frem sum som gjelder alt

Hun har flere barnebarn enn Marius - og ikke akkurat en kongelig formue. 

Tragisk å være tilskuer til det hele. 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Gulline skrev (1 minutt siden):

Du kjære vene - moren har styrt hans økonomi lenge nå så ja - han er 30 år ... men er tydeligvis ikke i stand til å ta seg av egen økonomi.

Å vri seg unna bestemor spøsmålet og late som det omhandlet marius...... 

Har mettemarit økonomisk styre og verge for sin mor, siden hun antydes å ikke ta egne økonomiske avgjørelser her?

• Liker 3
Skrevet
Gulline skrev (2 minutter siden):

Hun har flere barnebarn enn Marius - og ikke akkurat en kongelig formue. 

Tragisk å være tilskuer til det hele. 

Å det er da strengt tatt ikke din sak. Bestemor bruker de penge som hun vil, så lenge hun lever. Å blandw seg opp i hva voksne folk bruker sine penger på er bare frekt. Hun kan gi bort alt til naboen om hun vil det

• Liker 4
Skrevet
Ms.Hannigan skrev (12 minutter siden):

Så hvorfor gå ut med det i avisen? 

Det var pga mediatrykket. Så da kan mormor få litt mediatrykk istedenfor. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Å det er da strengt tatt ikke din sak. Bestemor bruker de penge som hun vil, så lenge hun lever. Å blandw seg opp i hva voksne folk bruker sine penger på er bare frekt. Hun kan gi bort alt til naboen om hun vil det

Ja, det kan hun. Og det finnes slike, dessverre. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Så alt du anser som selvfølge er plutselig sannhet?

Det er da ikke en selvfølge at hun har gjort dette i samråd med andre enn marius. Osv. Det er infenting a. Det du tar opp som er hverken nødvendigvis sant eller en selvfølge. 

Dette anser jeg som eventyr fortelling basert på egne fordommer. Og 100%synsing.

Det er en selvfølge at en 88-åring som bor hos sin datter ikke legger seg ut med henne eller drar i gang høyprofilerte søksmål om ytringsfriheten uten hennes godkjennnelse. Like selvfølgelig er det at hun ikke spytter inn flere hundre tusen i et tapt søksmål uten å vite hvem som har betalt resten av saken. 
Selvsagt risikerer hun ikke å gi negativ oppmerksomhet til kongehuset (som det jo også ble) uten deres godkjenning.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (44 minutter siden):

Det er en selvfølge at en 88-åring som bor hos sin datter ikke legger seg ut med henne eller drar i gang høyprofilerte søksmål om ytringsfriheten uten hennes godkjennnelse. Like selvfølgelig er det at hun ikke spytter inn flere hundre tusen i et tapt søksmål uten å vite hvem som har betalt resten av saken. 
Selvsagt risikerer hun ikke å gi negativ oppmerksomhet til kongehuset (som det jo også ble) uten deres godkjenning.

Det er ganske innlysende at dette har blitt diskutert innad i familien, hvordan noen kan tro noe annet er en utopi.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
Junijulia skrev (1 time siden):

Vi har ikke noe med det. Men utav respekt for sin mormor burde Marius ikke ha blandet henne inn. Selv om hun ønsket å betale.

Nettopp! Veldig interessant. Hvorfor få frem av det er mormor som betaler? Hvilken posisjon setter det henne i og hvorfor skulle hun ønske å få denne boken stoppet? Av hensyn til hvem? Hvorfor sette henne i denne posisjonen der enhver som vet det minste om ytringsfrihet og jus visste på forhånd at de aldri kunne vinne frem med dette. Kronprinsparet derimot de visste selvsagt ikke at Marius din mormor var den som skulle betale. De vet selvsagt ingenting. Ingen snakker sammen om dette selv om de bor på Skaugum alle sammen🤷‍♀️

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...