Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Istapp skrev (3 minutter siden):

Som adv Elden ga uttrykk for ved en tidligere uttalelse, så kan politiet utvide siktelsen med tilleggssiktelse/r selv om de eventuelt nå trekker en konklusjon om siktelsesgrunnlag nå og berammer sak.

Skjønner. Da får vi se, da.

heppernkax skrev (Akkurat nå):

Den skal sendes til statsadvokata som så avgjør hvor mye de skal henlegge før de tar ut tiltale. 

Koker nok vekk i kålen dette 'sakskomplekset'.

Er innmari spent, kan ikke lyve fra meg det. 

Skrevet

Pressekonferanse kl 12.

Sitat

Politiet hasteinnkaller til pressekonferanse om straffesaken mot Marius Borg Høiby. Saken er ferdig etterforsket, ifølge Dagbladets opplysninger.

Høiby-saken ferdig etterforsket

• Liker 3
Skrevet
heppernkax skrev (5 minutter siden):

Den skal sendes til statsadvokata som så avgjør hvor mye de skal henlegge før de tar ut tiltale. 

Koker nok vekk i kålen dette 'sakskomplekset'.

Tviler sterkt på at denne saken kan "koke (...) vekk i kålen", da blir det ramaskrik og særdeles liten tro på rettferdighet i allminnelig rettsoppfatning i Norge. Personer er blitt dømt for langt mindre og med færre bevis enn MBH står tiltalt for.

Er vel så spendt på hva kronprinsfamilien foretar seg etterpå?! Blir det fortsatt "Ingen kommentar" eller "kritikken står jeg sterk i"...

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Tosifret antall ofre! Jeg er rystet! Dette er totalt uakseptabelt innad i en kronprinsfamilie. De har oppdratt han og skal liksom være oppegående til å representere landet vårt? Nei, her bør de ta hatten sin og forlate tronen, dette vil ikke jeg ha som representanter i landet mitt!

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Voldtekt med samleie… Dette er utrolig alvorlig. Det må jo bli tiltale her, noe annet virker nå helt umulig. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

De sa på NRK at statsadvokaten har30 dager på å avgjøre om det skal tas ut tiltale på de ulike sakene. Er det tilfeldig at de får dette i fanget i juli måned. Kan ferieavvikling påvirke kapasiteten deres?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker på Juliane Snekkestad der tilfellet et blitt henlagt, men fy flate så viktig hun har vært for alt som er kommet frem slik hun gikk ut og fortalte🙏 Hun og venninnen til hun i leiligheten på Frogner. De har bidratt mye til at alt dette er blitt avslørt. Jeg tenker på alle ofrene i dag🙏

• Liker 20
  • Hjerte 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (5 minutter siden):

Voldtekt med samleie… Dette er utrolig alvorlig. Det må jo bli tiltale her, noe annet virker nå helt umulig. 

Da bør det i alle fall bli ramaskrik i landet !

• Liker 6
  • Hjerte 3
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker på Juliane Snekkestad der tilfellet et blitt henlagt, men fy flate så viktig hun har vært for alt som er kommet frem slik hun gikk ut og fortalte🙏 Hun og venninnen til hun i leiligheten på Frogner. De har bidratt mye til at alt dette er blitt avslørt. Jeg tenker på alle ofrene i dag🙏

Forferdelig at det ble henlagt - men om det ikke hadde vært for at hun fortalte historien sin så hadde mye av dette ikke kommet frem i dagens lys. 

All ære til Snekkestad og Haukland! Takk!

Dere har betydd mye for kvinner som er utsatt for vold i nære relasjoner! 

• Liker 21
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Han kan umulig unngå straff når det er så mye 

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Sugar&Spice skrev (Akkurat nå):

Forferdelig at det ble henlagt - men om det ikke hadde vært for at hun fortalte historien sin så hadde mye av dette ikke kommet frem i dagens lys. 

All ære til Snekkestad og Haukland! Takk!

Dere har betydd mye for kvinner som er utsatt for vold i nære relasjoner! 

Amen! 

• Hjerte 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger.

Siden det har kommet ny informasjon i saken minner jeg på nytt om at det skal diskuteres selve saken og/eller brukeres ytringer. Det er ikke lov å diskutere brukerene selv, tillegge de meninger de ikke har o.s.v. Ved for mye ryddinger av regelbrudd av denne typen risikere vi å måtte nattestenge tråden, noe vi ikke ønsker. 

Forumansvarlig

• Hjerte 1
Skrevet
Orly skrev (1 minutt siden):

Han kan umulig unngå straff når det er så mye 

Er kun de 3 voldtektene som er alvorlig.

De henlegges nok utifra bevisets stilling etterhvert.

Marius soner neppe mer enn litt fotlenke på skaugum.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (16 minutter siden):

Er ikke det nytt? Eller husker jeg feil? Jeg mener at de tidligere «bare» snakket om voldtekter uten samleie.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Hulderen skrev (Akkurat nå):

Er ikke det nytt? Eller husker jeg feil? Jeg mener at de tidligere «bare» snakket om voldtekter uten samleie.

Det er nytt, de sa i alle fall det på TV2. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
heppernkax skrev (6 minutter siden):

Brudd på besøksforbud er også alvorlig 

• Liker 3
Skrevet
heppernkax skrev (8 minutter siden):

Orly skrev (1 minutt siden):

Brudd på besøksforbud er også alvorlig 

Jeg vil si at skadeverk også er alvorlig. Han raserte jo leiligheten til hun på Frogner.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
heppernkax skrev (12 minutter siden):

Det er vel ganske mye på denne lista som er alvorlig? Det er også mengden av de ulike bruddene som også vil spille inn. Feks er det 5 besøksforbud han har brutt. 

• Ett tilfelle av voldtekt med samleie.
  • To tilfeller av voldtekt uten samleie.
  • Fire tilfeller av seksuelt krenkende adferd.
  • Ett tilfelle av mishandling i nære relasjoner.
  • To tilfeller av kroppskrenkelse.
  • Ett tilfelle av skadeverk.
  • Ett tilfelle av trusler.
  • Fem brudd på besøksforbud,
  • Ett tilfelle av forulemping av en politimann.
  • Fem veitrafikklovbrudd.

Vi får jo se hva han blir tiltalt for, men med tanke på at politiet allerede har henlagt flere forhold regner jeg med at de nok har gode bevis for hva han nå er siktet for. 

Edit: Saken til Julianne er henlagt, samt (fra Aftenposten):

"I tillegg er saken som var etterforsket som en voldtekt uten samleie i september 2024 henlagt. Flere andre saker som gjelder seksuallovbrudd er også blitt henlagt. Det er stort sett foreldelse og bevismessige grunner som er årsak til dette, sier politiet".

Endret av pop up bruker
  • Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
pop up bruker skrev (3 minutter siden):

Vi får jo se hva han blir tiltalt for, men med tanke på at politiet allerede har henlagt flere forhold regner jeg med at de nok har gode bevis for hva han nå er siktet for. 

Får inderlig håpe det, så det ikke blir en gjentagelse av dommen mot Gjert Ingebrigtsen. Etter den saken mistet jeg mye tiltro til det norske rettsvesen.

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet
Hulderen skrev (1 minutt siden):

Får inderlig håpe det, så det ikke blir en gjentagelse av dommen mot Gjert Ingebrigtsen. Etter den saken mistet jeg mye tiltro til det norske rettsvesen.

helt enig. Ingebriktsensaken og gruppevoldtekts-gjengen i Bergen 💔 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...