Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (12 minutter siden):

Nei, håper heller ikke noen i politiet har gitt fra seg noe. Men det er jo så mange lekkasjer hele tiden, også om ting som tilsynelatende kun et fåtall mennesker vet noe om. Ikke godt å si hvem som er en sil, i grunn. 

Jeg mistenker/spekulerer i at det er noen/flere i politiet som er lei av at flere knyttet til kongehuset regelrett ikke bryr seg om Norges lover og oppfører seg ufint, både mot egne ansatte og tydeligvis også mot kvinner og menn i Oslo.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BørIkkeSkriveForMy skrev (Akkurat nå):

Jeg mistenker/spekulerer i at det er noen/flere i politiet som er lei av at flere knyttet til kongehuset regelrett ikke bryr seg om Norges lover og oppfører seg ufint, både mot egne ansatte og tydeligvis også mot kvinner og menn i Oslo.

Bold move å risikere sin egen jobb da, i så fall😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krimskrans skrev (Akkurat nå):

Hva med sikkerhetsklarering mht. MBH? Og MM for den saks skyld…

Det er jo helt tydelig at MM er en sikkerhetsrisiko når MBG kan herje sånn på Skaugum. Håper det strammes inn nå. Dette er ikke bra.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (44 minutter siden):

Det er jo helt tydelig at MM er en sikkerhetsrisiko når MBG kan herje sånn på Skaugum. Håper det strammes inn nå. Dette er ikke bra.

Ja, man kan undre seg om de kunne fått jobbe på Slottet/Skaugum… men å bo der er visst helt ok 🙄

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere her nevner så forstår jeg ikke helt hvorfor og hvordan Se & Hør sitter på det materialet de gjør. I dag er det kun de og Dagbladet (så klart) som omtaler dette. Jeg tolker det dithen at øvrige medier ikke har hørt noe, og ikke har funnet noen kilder til å verifisere  - og dermed ikke "har noen sak". 

Jeg har ingen grunn til å ikke tro på det Se & Hør skriver, jeg bare lurer på hvor de får all informasjonen fra. Det kan selvsagt være fra Linni selv, og det er det kanskje i og med at de til og med skrev at det gikk kaldt nedover ryggen hennes i avhør. Det er litt VEL kreativt å finne på slike skildringer iallefall.  "Skrekknatten" osv holder for å få oppmerksomhet på denne forferdelige saken, jeg håper ikke de sitter og finner på hva Linni skal ha følt osv.  

Hvis dette handler om en eller flere utro tjenestemenn som lekker fra etterforskningen så er det  ille iallefall. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1600 skrev (4 timer siden):

Jeg tror ikke republikanerne trenger å løfte en finger. Denne familien selvdestruerer helt av seg selv. Tenk om Olav så hvordan dette ble etter han slåss for landet under krigen, mens dagens fjotter (utover Harald og Sonja) henger med Epstein, nekter å forholde seg til at sin sønn er serieovergriper og er enablere med stor E.

Alt hva vi vet!

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (9 timer siden):

https://www.seher.no/kongelig/misbrukt-i-kronprinsparets-kjeller/82629600

Noen lekker som en sil.. 

Uansett; Mange har gjort et poeng ut av at kongehuset ikke skal blandes inn i denne saken, da MBH ikke er kongelig, og de har INTET ansvar for noe som helst. Men nå kommer det altså frem at kongehuset faktisk har latt en ikke-kongelig (hvis vi ser bort i fra at han er sønnen slik en av frontene i debatten gjør) - feste "alene hjemme" på deres bopel hvor han har forgrepet seg, og filmet overgrepene.

Jeg personlig syns dette begynner å se veldig ugreit ut for kronprinsparet også. 

Hva tenker du kronprinsparet har med det å gjøre?

Du sier "de lot ham"? "Lot ham" hva da?

De har vel neppe forhåndsgodkjent at et hjemmeboende barn drev med overgrep på hjemme-alenefest?

Og de var vel neppe til stede? Hvorfor har de noe med det som skjedde på den festen å gjøre?????

Jeg skjønner bare ikke resonnementet bak at de skulle ha noe ansvar eller noe informasjon om hva som foregikk på den festen?

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (3 minutter siden):

Hva tenker du kronprinsparet har med det å gjøre?

Du sier "de lot ham"? "Lot ham" hva da?

De har vel neppe forhåndsgodkjent at et hjemmeboende barn drev med overgrep på hjemme-alenefest?

Og de var vel neppe til stede? Hvorfor har de noe med det som skjedde på den festen å gjøre?????

Jeg skjønner bare ikke resonnementet bak at de skulle ha noe ansvar eller noe informasjon om hva som foregikk på den festen?

Godt poeng.  Hjemme alene fest, sier seg selv hjemne alene. Så hvis de skulle visst noe om overgrepet der, må de vel være i besittelse av synskhet eller noe

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (16 minutter siden):

Som flere her nevner så forstår jeg ikke helt hvorfor og hvordan Se & Hør sitter på det materialet de gjør. I dag er det kun de og Dagbladet (så klart) som omtaler dette. Jeg tolker det dithen at øvrige medier ikke har hørt noe, og ikke har funnet noen kilder til å verifisere  - og dermed ikke "har noen sak". 

Jeg har ingen grunn til å ikke tro på det Se & Hør skriver, jeg bare lurer på hvor de får all informasjonen fra. Det kan selvsagt være fra Linni selv, og det er det kanskje i og med at de til og med skrev at det gikk kaldt nedover ryggen hennes i avhør. Det er litt VEL kreativt å finne på slike skildringer iallefall.  "Skrekknatten" osv holder for å få oppmerksomhet på denne forferdelige saken, jeg håper ikke de sitter og finner på hva Linni skal ha følt osv.  

Hvis dette handler om en eller flere utro tjenestemenn som lekker fra etterforskningen så er det  ille iallefall. 

Er det ikke ganske enkelt da? S&H betaler for informasjonen de får, og noen/flere/mange fôrer S&H med informasjon.

Akkurat slik S&H alltid har operert.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men hvorfor festet han ikke i sin egen bolig? Det er da ikke meningen at kronprinsparets hus skal være for alle som vil ha høy partyføring og annen uønsket adferd? Hvor i all verden var sikkerhetsfolkene? 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

...men hvorfor festet han ikke i sin egen bolig? Det er da ikke meningen at kronprinsparets hus skal være for alle som vil ha høy partyføring og annen uønsket adferd? Hvor i all verden var sikkerhetsfolkene? 

Det har jeg og tenkt. Nå har det vært flere fester og Skaugumfestivaler i kronprinsparets bolig mens han disponerer sin egen enebolig på 170 kvm noen mener ifra. 

Muligens mer stas å invitere folk til hovedhuset?
Forstår at han er fratatt dette previlegiet nå - men det pågikk jo i lang tid. 

• Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (9 minutter siden):

Er det ikke ganske enkelt da? S&H betaler for informasjonen de får, og noen/flere/mange fôrer S&H med informasjon.

Akkurat slik S&H alltid har operert.

Er klar over at det er slik de opererer, men syns det er motbydelig hvis en som jobber tett på/med etterforskningen lekker. Dette er jo ikke info de får tak i hvor som helst av hvem som helst. 

Men hvem som helst er kanskje til salgs hvis Se & Hør betaler nok. Det er en veldig uting! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Freydis skrev (4 minutter siden):

Det har jeg og tenkt. Nå har det vært flere fester og Skaugumfestivaler i kronprinsparets bolig mens han disponerer sin egen enebolig på 170 kvm noen mener ifra. 

Muligens mer stas å invitere folk til hovedhuset?
Forstår at han er fratatt dette previlegiet nå - men det pågikk jo i lang tid. 

Dette var i 2018. Han disponerte vel ikke det huset før flere år senere. Han var vel hjemmeboende i 2018 da, i likhet med mange andre jevnaldrende.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (3 minutter siden):

Er klar over at det er slik de opererer, men syns det er motbydelig hvis en som jobber tett på/med etterforskningen lekker. Dette er jo ikke info de får tak i hvor som helst av hvem som helst. 

Men hvem som helst er kanskje til salgs hvis Se & Hør betaler nok. Det er en veldig uting! 

Marius har sittet på 3 filmer og et ti-talls bilder fra overgrep mot Linni. Hvem har han delt dette med? Klart noen visste og noen har lekket. 

Etter at Linni var hos politiet tenker jeg det var hun selv som pratet om det til noen. Hun var jo i sjokk. 

• Liker 7
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (5 minutter siden):

Helt enig - jeg har alltid krevd masse info før mine sønner fikk ha fest hjemme i vårt hus. Vi hadde alarm med en panikk-knapp som kunne benyttes om det var behov. 

Skulle tro at landets kronprinspar stiller ganske strenge krav til hvem som får komme inn i deres private bolig når de er borte. 

Ikke sant! Man bør spesielt kreve slik info når man vet at det opereres med rus. At man da lar en rusmisbruker ha fest i ens bolig, er jo spinnvilt. Medavhengighet, som sagt...

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
PusheenPusheen skrev (14 timer siden):

Ikke sant! Man bør spesielt kreve slik info når man vet at det opereres med rus. At man da lar en rusmisbruker ha fest i ens bolig, er jo spinnvilt. Medavhengighet, som sagt...

Slettet 

Endret av Freydis
  • Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (26 minutter siden):

Han hadde ikke den boligen i 2018. Han og JS ble vel sammen det året? Så flyttet de utenlands? Og så kjøpte bolig i Tønsberg. Eneboligen han har bodd i nå flyttet han inn i etter bruddet med henne rundt årsskiftet 2022/2023. 
Dette høres jo ikke ut som en hjemme alene fest ute av kontroll med 50 deltakere, men en liten vennegjeng som fester hjemme. Gjør selvsagt ikke det som har skjedd mindre alvorlig. Mener bare mtp hvordan det kunne skje med sikkerhet osv. Hvis MBH flytta hjem en periode mellom to forhold og da hadde «noen venner på besøk» er det ikke nødvendigvis rart at ikke sikkerhetsfolk har reagert (hvis MM, HM og søsknene var borte). 
Men at det er alvorlig at han har holdt på sånn…det er helt sjukt.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (20 minutter siden):

Helt enig - jeg har alltid krevd masse info før mine sønner fikk ha fest hjemme i vårt hus. Vi hadde alarm med en panikk-knapp som kunne benyttes om det var behov. 

Skulle tro at landets kronprinspar stiller ganske strenge krav til hvem som får komme inn i deres private bolig når de er borte. 

Ikke sant. Det er faktisk en skandale hvis det skjer vold, overgrep, oppbevaring av rus på deres adresse. Og nå har det kommet frem at det HAR skjedd noe, og da er det jo faktisk nettopp en skandale. Man skulle tro at det er den tryggeste adressen i Oslo. Det BURDE være den tryggeste adressen i Oslo.  

• Liker 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (22 minutter siden):

Marius har sittet på 3 filmer og et ti-talls bilder fra overgrep mot Linni. Hvem har han delt dette med? Klart noen visste og noen har lekket. 

Etter at Linni var hos politiet tenker jeg det var hun selv som pratet om det til noen. Hun var jo i sjokk. 

Hva får noen til å oppbevare overgreps filmer og bilder på sin mobilen i seks år. Ubegripelige 

• Liker 6
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...